Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

vooruitzicht is over een week voorlopig zo slecht niet.
zitten af en toe wat schommelingen van 1 a 2 graden in de temperatuur, of 1 a 2 milimeter regen.
maar om nu te zeggen dat dit “behoorlijk kut” gaat worden, neuh…

Beter festivalweer als in dat plaatje wat jij post kun je niet hebben.
20-22 graden is warm zat. En 30% kans op 3mm regen is opgedroogd voor je je bier leeg hebt.

20 - 23 graden, halfbewolkt (welke helft pakken we dan, boven Main, of boven noord?), met kans op een klein buitje vind ik uitermate prima festivalweer..
Omdat er weinig schaduw is, vind ik alles boven 25 graden al niet meer prettig. Moet je ook nog water gaan drinken, smeren, stinken naar zweet en halverwege de dag omkiepen van een zonnesteek..

En in tegenstelling tot andere festivals na uitkering vakantie geld pinkpop nog steeds niet uitverkocht.
Laat de tickets maar dalen op swap?

Nou, uiteindelijk toch maar een kaartje voor de vrijdag gekocht. The Last Internationale geeft de doorslag.

Wat een criminelen trouwens bij Ticketmaster. Tien euro per ticket aan servicetaks vragen, terwijl je online je tickets bestelt welke je ook nog eens zelf moet uitdraaien.

Haha nou idd.. dacht ik ook.

Overigens 110.000 kaarten verkocht. ( Na dag 1 was dat 92.000) dus daarna slechts 18000 tickets.
45.000 weekend.
20.000 dag tickets.
Dus 65.000 per dag
Bron AD met interview jan

Sinds ik er vorige week achterkwam dat je bij een geannuleerd event je je servicekosten niet terugkrijgt bestel ik nooit meer iets bij Ticketmaster.

20 euro uitgegeven aan helemaal niets.

Jan Smeets: Gas terug op Pinkpop
Een plotselinge, derde hartoperatie dwingt Pinkpop-vader Jan Smeets (73) iets rustiger aan te doen. Maar hij is er wel weer bij. ,,Wat moet ik anders? Thuis in bed gaan liggen?''

Het piept en kraakt aan de andere kant van de telefoonlijn. Pinkpop- directeur Jan Smeets meldt zich met nieuws over de kaartverkoop van zijn festival. Eind mei onderging hij met spoed een operatie aan zijn hart. Hij onderging de afgelopen jaren al twee ingrepen. De derde verliep goed, maar voor het herstel staat enkele weken.

En aan die recuperatie geeft Smeets (73) zich nu over. In zijn kantoor van Buro Pinkpop te Geleen welteverstaan. ,,Wat moet ik anders? Thuis in bed gaan liggen? Ik wil bezig blijven'', hijgt hij in de hoorn. ,,Ik heb hier elke dag een fysiotherapeut aan mijn bureau. Hij houdt me in de gaten. Ik voel me niet goed, maar het kon erger.''

Pearl Jam

En dus is Smeets er tijdens de 49ste editie van zijn eigen festival volgende week vrijdag, zaterdag en zondag gewoon bij. Maar wel in een andere rol, verzucht hij. Zijn traditionele ritme (vier dagen zonder slaap) past hij voor het eerst aan. ,,Als er calamiteiten ontstaan, ben ik beschikbaar. Ik blijf op de achtergrond.'' Met tegenzin, geeft hij toe. ,,Och, wat had ik een zin om die poorten zelf open te maken voor een nieuwe editie. Moet je nagaan, we hebben geen afzeggingen van bands. En ontzettend veel kaarten verkocht. Het wordt ge-wel-dig.''

Smeets meldt een verkocht aantal kaarten van 110.000. Daarvan zijn de 45.000 kaarten voor de volle driedaagse uitverkocht. Per festivaldag komen er zo'n 20.000 dagbezoekers bij. Hoewel weekendkaarten 25 euro duurder werden (nu 220 euro) verkocht Pinkpop al op de eerste dag in totaal 92.000 kaarten. Volgens Smeets te danken aan de affiche met daarop grote namen als Pearl Jam, Foo Fighters, Bruno Mars, Editors en Snow Patrol.

De financieel gezonde editie geeft de directeur ruimte te dagdromen over de viering van de vijftigste Pinkpop-editie volgend jaar. Deze week werd bekend dat Smeets een vergunning aanvroeg voor een vierde festivaldag. Blazend uit hij zijn ongenoegen over het uitlekken daarvan. ,,Niets is nog zeker. Maar in een vergunningenland als het onze moeten dit soort zaken vroeg worden geregeld.'' De gemeente Landgraaf liet weten welwillend naar het verzoek te kijken. ,,Maar het belangrijkste is het programma'', zegt Smeets. ,,Zonder goede muziek heb ik niets aan een vierde dag.''

Is hij straks bij die vijftigste aflevering van zijn geesteskind weer als vanouds de begeesterde festivalvader die op zonnige dagen het liefste iedere bezoeker persoonlijk op het hart drukt zich goed in te smeren? ,,Ik mag het hopen, ja. Ik moet oppassen niet emotioneel te worden als ik denk aan al die mensen die nu al zo hard aan het werk zijn op het terrein. Ik hoor daar eigenlijk bij te zijn.''

Bron: https://www.ad.nl/show/jan-smeets-gas-terug-op-pinkpop~aa77c5bb/

Haha nou idd.. dacht ik ook.

Overigens 110.000 kaarten verkocht. ( Na dag 1 was dat 92.000) dus daarna slechts 18000 tickets.
45.000 weekend.
20.000 dag tickets.
Dus 65.000 per dag
Bron AD met interview jan
ca 110k verkocht, waarvan 45k weekendkaarten.
Dan zijn er gemiddeld per dag 21.666 dagkaarten verkocht.
Nog circa 3000 per dag beschikbaar dus.
Zijn gemiddeld idd 66.666 bezoekers per dag ( mooi getal bij btw :twisted: )

Dat verschil van 3000 per dag minder tov uitverkocht, ik vind het wel prima

bizarre is wel....
er zijn nog dagtiickets, maar editie gaat na afloop de boeken in als "uitverkocht"
raar, maar waar
via de Pinkpop site:
update: Landgraaf, juli 2017

* het Pinkpop festival is uitverkocht als er minstens op één van de festivaldagen meer dan 60.000 bezoekers zijn

Dus stel dat er welgeteld nul mensen een (of meer) van de volgende soorten tickets kochten: vrijdag, zaterdag, weekend. Dat Pinkpop daarop besluit het limiet op dagkaarten fors te verhogen hetgeen neerkomt op de verkoop van 60.000 zondagtickets en nog steeds 0 op de overige dagen. Dan is Pinkpop alsnog uitverkocht terwijl er de eerste twee dagen meer bandleden dan toeschouwers zijn?

Dus stel dat er welgeteld nul mensen een (of meer) van de volgende soorten tickets kochten: vrijdag, zaterdag, weekend. Dat Pinkpop daarop besluit het limiet op dagkaarten fors te verhogen hetgeen neerkomt op de verkoop van 60.000 zondagtickets en nog steeds 0 op de overige dagen. Dan is Pinkpop alsnog uitverkocht terwijl er de eerste twee dagen meer bandleden dan toeschouwers zijn?

Het is debiel maar correct.

bizarre is wel….
er zijn nog dagtiickets, maar editie gaat na afloop de boeken in als “uitverkocht”
raar, maar waar
via de Pinkpop site:

update: Landgraaf, juli 2017

* het Pinkpop festival is uitverkocht als er minstens op één van de festivaldagen meer dan 60.000 bezoekers zijn

Huh, ligt het aan mij of is dat heel raar.

Dan heeft Pinkpop dus nog maar één stadionact nodig ipv 3 om 'uit te verkopen'

Monument in de vorm van Janneke / het Pinkpop-logo als eerbetoon aan Pinkpop in Landgraaf (inmiddels 30 jaar, 31ste keer).
Klein detail, de haren zijn hoefijzers, wat volgens mij een verwijzing is naar de Draf- en Renbaan tot 1993 oorspronkelijke functie van het terrein Megaland.
via 1Limburg :

Monument voor Pinkpop onthuld in Landgraaf

beeldpinkpop_fotogemeentelandgraaf.jpg

Met nog ruim een week voordat de eerste tonen klinken van Pinkpop 2018, is in Landgraaf een monument ter ere van het festival onthuld.

Aan de voet van de Wilhelminaberg, op een steenworp afstand van het Megalandterrein, staat het kunstwerk dat is gemaakt door beeldhouwer Rick Dörenberg. Het is een metalen versie van het alom bekende Pinkpop-popje.

Het beeld werd onthuld door de echtgenote van Pinkpopbaas Jan Smeets, kunstenaar Dörenberg en de Landgraafse wethouder Marlies Dreissen.

Overigens via Facebook Pinkpop fans zijn ook foto's te zien.

Vanaf vrijdagmorgen 8:00 uur is er in Landgraaf een grote overzichtelijke parkeerplaats ingericht aan de Hereweg waar tegen betaling kan worden geparkeerd. Op deze locatie is parkeertoezicht. (https://www.pinkpop.nl/2018/nl/festival-informatie/vervoer/)

Jongens doen jullie wel een beetje rustig aan bij ons in de straat :wink:

Geinig; wij wonen dus op steenworp afstand van 'de' parkeerplaats maar rijden zelf altijd met de auto richting het festivalterrein omdat het toch wel erg ver lopen is :lol:

Wordt tijd voor een fiets... we zijn gewoon lui ik geef het toe.

Wordt tijd voor een fiets… we zijn gewoon lui ik geef het toe.
Met de fiets joh, ideaal.
Woon aan de andere kant van Landgraaf.
Lekker 6 km op de fiets, voor de ingang in de fietsenstalling. Prima, geen parkeerkosten, geen file, lekker biertjes drinken. Alleen nadeel dat ik terug heuvel op moet ;)

Users who are viewing this thread