Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.662
6.855
Punt is dat je niet ingaat op de vergelijking tussen RW en Pinkpop, maar zegt: “ja maar Graspop is nog beter!”
Klopt, ik ga bewust niet in op een vergelijking met Rock Werchter. Het is voor mij totaal geen toegevoegde waarde om een vergelijk discussie aan te gaan.
Beide hebben voor en nadelen.
Dan nog blijf ik trouw aan Pinkpop, zelfs met een enkel kritiek punt meer...

Los daarvan, ga ik liever in op de positieve punten en de negatieve proberen te verklaren. Dan kijken bij het gras aan de overkant, misschien is het wel zo groen omdat het kunstgras is...
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.720
6.935
Jongens. Ik ga deze wekelijkse discussie oprecht missen over 2,5 week
1f641.svg
blijft heerlijk leesvoer.

We kunnen daarna gewoon doorgaan hoor, die line-up is net zo matig als het festival voorbij is.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.720
6.935
Klopt, ik ga bewust niet in op een vergelijking met Rock Werchter. Het is voor mij totaal geen toegevoegde waarde om een vergelijk discussie aan te gaan.

Behalve dan dat je letterlijk twee regels daarvoor wel een "vergelijk discussie" aangaat.

Dan kijken bij het gras aan de overkant, misschien is het wel zo groen omdat het kunstgras is…

Hey, is dat misschien het verschil? Vind je op Werchter... Kunst!?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.656
7.631
Joslittel wrote:
Jongens. Ik ga deze wekelijkse discussie oprecht missen over 2,5 week
1f641.svg
blijft heerlijk leesvoer.

We kunnen daarna gewoon doorgaan hoor, die line-up is net zo matig als het festival voorbij is.

Matig is een groot woord. Zitten een hoop goede bands tussen. Het is imo vooral erg prijzig ten opzichte van andere festivals.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.662
6.855
Behalve dan dat je letterlijk twee regels daarvoor wel een “vergelijk discussie” aangaat.
dat was een vergelijking met Mad Cool in Spanje op reactie eloelo. Om er na te noemen welk festival ik meest interessante vind in 2018. Zonder een vergelijking van RW te doen met Pinkpop.

Zo was mijn intentie feitelijk...

Verder wilde ik de insteek vooral positief laten tegenover Pinkpop.
Zo makkelijk om de negatieve punten uit te lichten. Dat is na 21 februari al 3 maanden uitvoerig gedaan, over lineup en spots.

Met nog 2,5 week is het tijd om de positieve kanten te bekijken...
Zeker voor de mensen die gaan.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.720
6.935
Dr. Hannibal wrote:
Behalve dan dat je letterlijk twee regels daarvoor wel een “vergelijk discussie” aangaat.


dat was een vergelijking met Mad Cool in Spanje op reactie eloelo. Om er na te noemen welk festival ik meest interessante vind in 2018. Zonder een vergelijking van RW te doen met Pinkpop.

Ik kan ook lezen Dennis. Maar je bent blijkbaar selectief in welke festivals je mee wilt vergelijken en welke niet. Dus zeg niet dat je "vergelijk discussies" in het algemeen niet nuttig vindt, als je bedoelt dat je het gewoon niet over RW wilt hebben.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.662
6.855
Ik heb niet gezegd dat ik vergelijk discussies niet nuttig vind.
Ik heb ook niet gezegd dat ik het niet over Rock Werchter wil hebben, als ik überhaupt iets over RW kan vertellen.

Wat ik wel gezegd heb, over de vergelijking RW / PP :
Klopt, ik ga bewust niet in op een vergelijking met Rock Werchter. Het is voor mij totaal geen toegevoegde waarde om een vergelijk discussie aan te gaan.
Beide hebben voor en nadelen.
Dan nog blijf ik trouw aan Pinkpop, zelfs met een enkel kritiek punt meer…

en daarom :
Met nog 2,5 week is het tijd om de positieve kanten te bekijken…
Zeker voor de mensen die gaan.

maar dit gaat nergens meer over.
Ik trek nog een pils open...

Over exact 384 uur staan we bij Pearl Jam... Kijk dat is interessant!!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.720
6.935
"een vergelijk discussie" = algemeen. Specifiek voor RW zou "die vergelijk discussie" zijn.

Maar prima joh, ga jij maar alvast dromen over Pearl Jam. Ongeveer net zo nuttig als deze discussie inderdaad.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.720
6.935
Ik laat mij ook elke keer weer verleiden hè. Ik zie iets belachelijks voorbij komen, reageer erop en word weer in een eindeloos ja/nee spelletje getrokken. Het blijft trekken aan een dood paard hier.

Maar over een ding zijn we het eens, Dennis: tijd voor een biertje. Proost!
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
490
36
DennisvdBr wrote:
QOTSA, Alice in Chains, Tame Impala, NiN, Wolf Alice, Black Rebel Motorcycle Club, verder zie ik weinig interessant wat Pinkpop mist.
Dan heeft Pinkpop enkele mooie namen die daar niet staan. Dus zo veel beter vind ik Mad Cool oprecht niet, de start van aankondigingen was veelbelovender, dat wel.

Wat betreft RW, daar verliest de lineup het imo van Graspop.


Het lijkt hier wel de sport om kritiek te pareren door het gewoon over iets anders te gaan hebben. Hoe kom je erop Graspop erbij te halen? Dat is een volledig andere categorie festival. De vergelijking is tussen RW en Pinkpop.

Daarnaast kom ik er oprecht met mijn verstand niet bij hoe je QOTSA, Alice in Chains, Tame Impala, NIN, Wolf Alice en BRMC kunt noemen, Jack White, Depeche Mode, Massive Attack, Underworld, Kasabian en Ben Howard overslaat, en dan nog steeds niet onder de indruk kunt zijn. Ik bedoel, prima als je graag naar Pinkpop gaat omdat dat je favoriete festival is, maar je zou toch zonder twijfel hun affiche moeten willen ruilen voor dat van Pinkpop? Zelfde terrein, zelfde sfeer, zelfde organisatie, maar gewoon die acts in plaats van Miss Montreal, Blof en Ronnie Flex?

Nou ja, ik zou toch beter moeten weten en mij niet meer laten verbazen door dit topic. Toch gebeurt het. Steeds. Maar. Weer.

Buiten dat je Dennis lekker blij moet laten zijn met Pinkpop ben ik het met je eens dat ik er met mijn hoofd niet bij kan dat je de lineup van Mad Cool niet zonder te twijfelen zou wisselen met die van Pinkpop. Mad Cool heeft ook een hele gevarieerde lineup (wat toch volgens Pinkpop ook hun insteek is) alleen hebben zij gewoon in elk genre grotere namen. Dat is geen mening, dat is een feit. Bovendien hebben zij het klaargespeeld veel relevante artiesten te boeken (nieuw album etc.) dan Pinkpop. Neemt niet weg dat ik het erg zwaar vindt dat ik Pinkpop dit jaar ga missen, maar als ik volgende week bij AM in Hilvarenbeek sta weet ik wel dat ik een betere keuze heb gemaakt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.662
6.855
...de lineup van Mad Cool niet zonder te twijfelen zou wisselen met die van Pinkpop. Mad Cool heeft ook een hele gevarieerde lineup (wat toch volgens Pinkpop ook hun insteek is) alleen hebben zij gewoon in elk genre grotere namen. Dat is geen mening, dat is een feit.
is helemaal geen feit.

Pinkpop heeft één van de beste lineups van de majors in Europa.
Met 2 van de grootste grunge bands, een grote pop headliner en een mix in locale en buitenlandse acts van dj's tot rock.

Daarbij als je dan toch vergelijkt met Mad Cool, hebben ze daar een paar acts (voor mij persoonlijk die ik al noemde) waar ik jaloers op kan zijn.
Maar heeft Mad Cool niet, Foo Fighters, Bruno Mars, Editors, en dan nog The Offspring, Blof, The Script, Noel Gallagher, Nothing But Thieves, A Perfect Circle, Parov Stelar, The Kooks, Brian Fallon, Jessie J, Jess Glyne, Sigrid, Greta van Fleet of Triggerfinger.
Dus als ik dat zo vergelijk, zo slecht is de lineup van Pinkpop niet.
Beide festivals hebben de voor en tegens, dan nog vind ik Pinkpop niet zo slecht gedaan, als jullie willen doen overkomen.

Maar dat zal wel niemand van me aannemen.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.981
5.545
Baas wrote:
…de lineup van Mad Cool niet zonder te twijfelen zou wisselen met die van Pinkpop. Mad Cool heeft ook een hele gevarieerde lineup (wat toch volgens Pinkpop ook hun insteek is) alleen hebben zij gewoon in elk genre grotere namen. Dat is geen mening, dat is een feit.

is helemaal geen feit.

Pinkpop heeft één van de beste lineups van de majors in Europa.
Met 2 van de grootste grunge bands, een grote pop headliner en een mix in locale en buitenlandse acts van dj’s tot rock.

Daarbij als je dan toch vergelijkt met Mad Cool, hebben ze daar een paar acts (voor mij persoonlijk die ik al noemde) waar ik jaloers op kan zijn.
Maar heeft Mad Cool niet, Foo Fighters, Bruno Mars, Editors, en dan nog The Offspring, Blof, The Script, Noel Gallagher, Nothing But Thieves, A Perfect Circle, Parov Stelar, The Kooks, Brian Fallon, Jessie J, Jess Glyne, Sigrid, Greta van Fleet of Triggerfinger.
Dus als ik dat zo vergelijk, zo slecht is de lineup van Pinkpop niet.
Beide festivals hebben de voor en tegens, dan nog vind ik Pinkpop niet zo slecht gedaan, als jullie willen doen overkomen.

Maar dat zal wel niemand van me aannemen.

Ik ben zelf wel van het credo "only dead fish follow the stream" maar van de andere kant, als niemand een bepaald punt van je wilt aannemen, moet je misschien ook bij jezelf ten rade gaan. Je noemt serieus Blof als band die Mad Cool niet heeft als argument vóór Pinkpop? Je bent in ieder geval het bewijs dat als je het maar graag genoeg wilt, je ieder standpunt kunt verdedigen ;).

We moeten natuurlijk ook niet de ogen sluiten voor de tienduizenden kaarten die verkocht zijn, maar again, dat doen de Toppers ook. Bovendien heeft Pinkpop gewoon een grote vaste kliek die weigert verder te kijken dan Pinkpop. Ik ga mijzelf nu op heel dun ijs begeven, maar dat is toch een beetje de provinciaalse bekrompenheid. Ik kom oorspronkelijk uit de regio, maar merk bij veel vrienden en bekenden dat Werchter, Lowlands, of nog gekker, een festival verder weg dan 3 uur rijden, uit den boze is; gewoon niet eens een mogelijkheid.

Daarbij, Festileaks is natuurlijk een platform waar je niet komt tenzij je een muziekliefhebber bent (ik vind het lastig dit te verwoorden zonder een muziekpuriteinse pielemuis te zijn). Hier passeren bands de revue die de doorsnee 3fm luisteraar niet zo gauw kent. Pinkpop is of blijft gewoon een festival waar een aantal grote bands het affiche moeten dragen en de rest is opvulling. Dit is gewoon door de beleidsmakers min of meer toegegeven. Als men beweert dat Pinkpop een doordachter, afwisselender of interessanter affiche heeft dan Mad Cool, is er m.i. sprake van een hele dikke roze plank.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.297
6.803
Ook goeiemorgen jongens! :-D

Het valt wel op dat ieder van jullie Dennis telkens aanvallen op zijn persoonlijke smaak ipv objectief te blijven (Iets wat natuurlijk moeilijk gaat, maar toch de dit is beter dan dat is nutteloos.. ). Wanneer ie GMM beter noemt als RW wordt ie afgeblaft.. Doe ff rustig en laat de mensen die de line up wél leuk vinden ook hun ding hebben. Ik kom toch ook niet om de zoveel tijd in het BKS, GMM, RW of DTRH kakken dat de line up op niks trekt en dat ze nog beter hun best hadden moeten doen.

Worden er nog gele kaarten uitgedeeld want Jezus.. :mrgreen:
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.981
5.545
Het idee van een forum is toch dat standpunten worden vergeleken, meningen worden gedeeld en dat daarop vervolgens commentaar wordt geleverd? Ik hoop in ieder geval niet dat ik ooit de indruk heb gewekt wie dan ook aan te vallen.

Het is natuurlijk wel te verklaren dat wanneer één iemand pro is en tien mensen anti, dat de mening van die ene meer wind vangt.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.691
737
Blof is natuurlijk ontzettend retefout maar mijn vrouw is een ontzettende fan dus dan word je nogal eens blootgesteld aan de cryptische songteksten van Pascal en Co. Maar die hebben echt wel een uurtje aan hits waar het publiek wel op los gaat.. Ik kan je garanderen dat het hele veld los gaat op Alles is Liefde.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.981
5.545
Blof is natuurlijk ontzettend retefout maar mijn vrouw is een ontzettende fan dus dan word je nogal eens blootgesteld aan de cryptische songteksten van Pascal en Co. Maar die hebben echt wel een uurtje aan hits waar het publiek wel op los gaat.. Ik kan je garanderen dat het hele veld los gaat op Alles is Liefde.

Ik denk dat Pascal een goede zanger is, als ik 'niks te doen heb', ga ik ook wel even kijken, feestje der herkenning waarschijnlijk. Blijf het wel een zwaktebod vinden om Blof te noemen als argument in de vergelijking met Mad Cool, waar bands als Kasabian of Ben Howard de op twee na hoogste plek van de dag (op mainstage) innemen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken