Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

T. Roses

Support act
8 dec 2016
784
498
*VANAVOND SNOW PATROL BIJ RTL LATE NIGHT*
Wil je alvast in de stemming komen voor het optreden van Snow Patrol op Pinkpop op vrijdag 15 juni? Kijk dan vanavond om 22:30 uur naar RTL Late Night op RTL 4! De mannen van Snow Patrol zijn te gast aan tafel bij Humberto Tan en zullen daarnaast hun single ten gehore brengen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.720
6.935
Op pinkpop heb ik toch al vaker bandjes ontdekt die nu (een stuk) groter zijn dan toen ze er voor het eerst stonden, zoals bijvoorbeeld: pearl jam (idd Dennis) muse editors faithless en snowpatrol om er maar enkele te noemen.
Pinkpop is toch vaak een doorbraak geweest en hopelijk mogen er nog meer bands volgen die nu ‘laag geprogrammeerd’ staan.

Pearl Jam was de vorige keer ook headliner dus nauwelijks een ontdekking te noemen, Snow Patrol was ook nooit lager dan sub. Maar inderdaad, ook grote bands beginnen klein. Volgens mij is er ook niemand op dit forum tegen kleine bands ontdekken, in tegendeel. Wat er gezegd wordt is dat Pinkpop dit jaar een zwaktebod heeft op het gebied van middelgrote acts, waardoor (te) kleine acts in de top 10's belanden. Met een sterkere bovenste helft had niemand een haan gekraaid naar die kleinere acts, hoe leuk ze ook kunnen zijn.

Dus iedereen pareert hier de kritiek door te zeggen dat kleine bands ook leuk zijn (wat waar is), terwijl de echte kritiek is dat de grote bands niet leuk genoeg zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.662
6.855
Pearl Jam was de vorige keer ook headliner dus nauwelijks een ontdekking te noemen,
niet in 1992 he.... zelfs nog voor Rowwen Heze. Daar spreken we over "kleine bands ontdekken"
in 2000 ook niet headliner btw LIVE en Moby nog er na.

Snow Patrol is misschie een slecht voorbeeld idd...
Maar kan mij optredens in Brand tent herinneren van Nothing But Thieves of Bastille, toen ze net debuteerde.
of wat dacht je van het debuut ooit van U2 in de 80's, dat zijn voorbeelden.

Dus iedereen pareert hier de kritiek door te zeggen dat kleine bands ook leuk zijn (wat waar is), terwijl de echte kritiek is dat de grote bands niet leuk genoeg zijn.
Is idd teleurstellend in de subs he, zo'n Noel Gallagher is echt niet leuk genoeg idd
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.637
4.750
Nou, Noel Gallagher vind ik op die positie gewoon een logische en prima boeking. Wat echter écht niet kan is The Offspring die Noord afsluiten. Of The Kooks als 3e band op Main, Miss Montreal als 2e, Greta van Fleet (met alle respect) die de tentstage afsluiten. Dat kan, nee, dat moét beter wil je serieus genomen worden als Major.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.662
6.855
Nou, Noel Gallagher vind ik op die positie gewoon een logische en prima boeking. Wat echter écht niet kan is The Offspring die Noord afsluiten. Of The Kooks als 3e band op Main, Miss Montreal als 2e, Greta van Fleet (met alle respect) die de tentstage afsluiten. Dat kan, nee, dat moét beter wil je serieus genomen worden als Major.
Ben met je eens dat Miss Montreal ook wel als opener had kunnen staan, of in Brightlands tent.
Greta van Fleet had ook wel North kunnen staan, als één van eerste acts, Vind Brightlands wel plausibel.
Verder volg ik jou beredenering niet. Dat van Noel was overigens een grapje... (omdat ik dat persoonlijk de minst intressante sub vind)
Ik denk niet dat er over de subs veel te klagen is. De plekken er onder is niet voor iedereen (met name hier op het forum) goed gevallen...
Maar om nu te zeggen dat dit niet kan of niet serieus is voor een major, vind ik behoorlijk overtrokken. Meer vanuit je eigen oogpunt en eigen mening over deze acts.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.656
7.631
Mja, Ronnie Flex en Miss Montreal en Lil' Kleine en Walking on Cars op man stage is mij iig iets teveel van het goede.
 

Mirjam

Campingartiest
6 nov 2015
83
1
ja dat klopt.
Hopelijk idd een scherm.
Kan soms best vol zijn in de tent en dan kun je buiten ook nog meegenieten
Timmetje wrote:
Ik hoop voor de bezoekers alleen wel dat ze nu EI-NDE-LIJK schermen aan de tent ophangen, want als die stampvol zit en je komt er niet in, dan heb je wel heel weinig alternatief.

terug hangen bedoel je. Er heeft (ik weet even niet meer welk jaar, meen 2014) een scherm boven de ingang van Brightlands gehangen.

Timmetje wrote:
Ik hoop voor de bezoekers alleen wel dat ze nu EI-NDE-LIJK schermen aan de tent ophangen, want als die stampvol zit en je komt er niet in, dan heb je wel heel weinig alternatief.

terug hangen bedoel je. Er heeft (ik weet even niet meer welk jaar, meen 2014) een scherm boven de ingang van Brightlands gehangen.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.637
4.750
eloelo wrote:
Nou, Noel Gallagher vind ik op die positie gewoon een logische en prima boeking. Wat echter écht niet kan is The Offspring die Noord afsluiten. Of The Kooks als 3e band op Main, Miss Montreal als 2e, Greta van Fleet (met alle respect) die de tentstage afsluiten. Dat kan, nee, dat moét beter wil je serieus genomen worden als Major.

Ben met je eens dat Miss Montreal ook wel als opener had kunnen staan, of in Brightlands tent.
Greta van Fleet had ook wel North kunnen staan, als één van eerste acts, Vind Brightlands wel plausibel.
Verder volg ik jou beredenering niet. Dat van Noel was overigens een grapje… (omdat ik dat persoonlijk de minst intressante sub vind)
Ik denk niet dat er over de subs veel te klagen is. De plekken er onder is niet voor iedereen (met name hier op het forum) goed gevallen…
Maar om nu te zeggen dat dit niet kan of niet serieus is voor een major, vind ik behoorlijk overtrokken. Meer vanuit je eigen oogpunt en eigen mening over deze acts.

Nee, dat is gewoon simpel vergelijken met een Werchter, Mad Cool, etc. Pinkpop heeft gewoon de magerste line up dit jaar, en daar zul jij het vast niet mee eens zijn, afin.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.662
6.855
Nee, dat is gewoon simpel vergelijken met een Werchter, Mad Cool, etc. Pinkpop heeft gewoon de magerste line up dit jaar, en daar zul jij het vast niet mee eens zijn, afin.
tja, Mad Cool...
QOTSA, Alice in Chains, Tame Impala, NiN, Wolf Alice, Black Rebel Motorcycle Club, verder zie ik weinig interessant wat Pinkpop mist.
Dan heeft Pinkpop enkele mooie namen die daar niet staan. Dus zo veel beter vind ik Mad Cool oprecht niet, de start van aankondigingen was veelbelovender, dat wel.
Wat betreft RW, daar verliest de lineup het imo van Graspop.
Maar dat vind ik idd...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.656
7.631
Ik ruil graag:
Miss Montreal, Lil' Kleine, Ronnie Flex, Maan, Walking on Cars, The Script, Triggerfinger, Oh Wonder, Sevn Alias, Don Diablo en Donnie
voor Mad Cool's
Ben Howard, Depeche Mode, Dua Lipa, Eels, Franz Ferdinand, Jack White, James Bay, Justice, Massive Attack, MGMT en Rag'n Bone man
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.720
6.935
QOTSA, Alice in Chains, Tame Impala, NiN, Wolf Alice, Black Rebel Motorcycle Club, verder zie ik weinig interessant wat Pinkpop mist.
Dan heeft Pinkpop enkele mooie namen die daar niet staan. Dus zo veel beter vind ik Mad Cool oprecht niet, de start van aankondigingen was veelbelovender, dat wel.

Wat betreft RW, daar verliest de lineup het imo van Graspop.

Het lijkt hier wel de sport om kritiek te pareren door het gewoon over iets anders te gaan hebben. Hoe kom je erop Graspop erbij te halen? Dat is een volledig andere categorie festival. De vergelijking is tussen RW en Pinkpop.

Daarnaast kom ik er oprecht met mijn verstand niet bij hoe je QOTSA, Alice in Chains, Tame Impala, NIN, Wolf Alice en BRMC kunt noemen, Jack White, Depeche Mode, Massive Attack, Underworld, Kasabian en Ben Howard overslaat, en dan nog steeds niet onder de indruk kunt zijn. Ik bedoel, prima als je graag naar Pinkpop gaat omdat dat je favoriete festival is, maar je zou toch zonder twijfel hun affiche moeten willen ruilen voor dat van Pinkpop? Zelfde terrein, zelfde sfeer, zelfde organisatie, maar gewoon die acts in plaats van Miss Montreal, Blof en Ronnie Flex?

Nou ja, ik zou toch beter moeten weten en mij niet meer laten verbazen door dit topic. Toch gebeurt het. Steeds. Maar. Weer.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.547
832
Nog even ingaan op die discussie van de kleinere bandjes enzo.
Kijk we hebben Stage 4. Dat podium is perfect voor dat soort bandjes! Graag vullen met bandjes die hun best doen en het waard zijn om door te breken!

Maar dan heb je ook de Brightlands stage. Vorig jaar had je hier prima namen staan, denk aan:
Rancid (een van de grotere punkbands die al een tijdje meegaan, miljoenen streams en views)
Crystal Fighters (gaat al jaren mee, redelijk wat albums)
Richard Ashcroft (ja, The Verve, een redelijk grote naam uit de 90s)
Birdy (meid die een aantal jaren geleden is doorgebroken met een aantal singles met miljoenen views op bijv. YouTube)
Liam Gallagher (ong. zelfde verhaal als Richard Ashcroft)
En dan nog iets unieks als Gutterdämmerung (een film met live muziek en heel veel rock "legendes" op het doek)

En dan zie je waar ze dit jaar mee komen op hetzelfde podium, dezelfde posities:
Oliver Heldens (Nederlandse DJ, mij zegt het even niks, heb het even opgezocht, paar nummers met paar miljoen views, dus is wel een oke naam voor de tent, maar als afsluiter?)
Blaudzun (Nederlandse singer songwriter die bijvoorbeeld op geen van zijn videos de miljoen haalt, zeg niet dat hij slecht is, maar als sub voor die stage...)
Sevn Alias (Nederlandse rapper, ja... Wat kan ik daarop zeggen... Dit is weer wat ik hier vaker voorbij zie komen een "Bevrijdingsfestival act" die je overal wel gratis zou kunnen zien. Ben er zelf helemaal geen fan van, ik begrijp dat het een groot ding is hier in Nederland, maar ja, als sub van de Brightlands???)
Don Diablo (Weer een Nederlandse act/DJ die vrij hoog staat op die stage, ik vind dit eigenlijk geen naam die ik op Pinkpop had verwacht, maar ja... Sinds Avicii zien we dat wel meer. Maar het is wel heel merkwaardig dat hij dan als sub staat voor de volgende act)
Greta Van Fleet (Zelf ben ik een grote fan, maar dat ter zijde, ze hebben net 1 album uit, ja ze breken hiermee door, had ze dus zeker een spot in de tent willen geven. Maar als afsluiter zie ik ze echt niet staan... Ze worden (vrijwel) nooit op de radio gedraaid, en als dit wel zo is, denken de meesten aan Led Zeppelin, dit is dan weer geen slecht teken, maar niet veel mensen doen zich dan ook weer de moeite om ze op te zoeken. Geef ze een spot wat eerder in de tent, zodat mensen die een van de andere afsluiters (Main of North) willen zien een bandje als hun nog kan ONTDEKKEN. Ik vind ze dus eigenlijk geen afsluiter waardig.)

Pinkpop heeft er in mijn mening echt flink naast gegrepen met de grotere namen in de Brightlands...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.662
6.855
Daarnaast kom ik er oprecht met mijn verstand niet bij hoe je QOTSA, Alice in Chains, Tame Impala, NIN, Wolf Alice en BRMC kunt noemen, Jack White, Depeche Mode, Massive Attack, Underworld, Kasabian en Ben Howard overslaat, en dan nog steeds niet onder de indruk kunt zijn.
sorry, ik ben niet onder de indruk...
De namen die jij noemt vind ik allerminst boeiend.

fyi, ik haalde Graspop uit België er bij omdat RW ook in België is. Ik vind de lineup van GMM veel interessanter dan welk festival ook in 2018... Vandaar, voegde dat wat mij betreft heel veel toe, zeker over mijn mening.

Dit is mijn mening. Ik ga er niet vanuit dat je me probeert over te halen iets interessant te moeten vinden, wat ik niet vind...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.656
7.631
Maar toch wel boeiender dan een Lil Kleine, Donnie, Ronnie Flex, Sevn Alias , Don Diablo of Maan?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.720
6.935
Dr. Hannibal wrote:
Daarnaast kom ik er oprecht met mijn verstand niet bij hoe je QOTSA, Alice in Chains, Tame Impala, NIN, Wolf Alice en BRMC kunt noemen, Jack White, Depeche Mode, Massive Attack, Underworld, Kasabian en Ben Howard overslaat, en dan nog steeds niet onder de indruk kunt zijn.

sorry, ik ben niet onder de indruk…
De namen die jij noemt vind ik allerminst boeiend.

fyi, ik haalde Graspop uit België er bij omdat RW ook in België is. Ik vind de lineup van GMM veel interessanter dan welk festival ook in 2018… Vandaar, voegde dat wat mij betreft heel veel toe, zeker over mijn mening.

Dit is mijn mening. Ik ga er niet vanuit dat je me probeert over te halen iets interessant te moeten vinden, wat ik niet vind…

Je hoeft mij niet te vertellen waar Graspop en RW plaatsvinden, ik ga naar allebei. Punt is dat je niet ingaat op de vergelijking tussen RW en Pinkpop, maar zegt: "ja maar Graspop is nog beter!" Eens, maar niet het punt.

En verder weet ik dat het jou mening is, dus druk ik alleen maar mijn ongeloof over die mening uit. Ik weet dat het onbegonnen werk is jou over te halen ook maar 1 kritiekpunt op Pinkpop line-up te accepteren.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.656
7.631
Ja. Ik vind het jammer dat deze acts op hoge spots op dit festival staan omdat het zoveel beter kan. En al helemaal net die prijsverhoging en in vergelijking met eerdere jaren.

Maar je beantwoord daarmee mijn vraag nog niet. :wink:
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.845
12.592
Jongens. Ik ga deze wekelijkse discussie oprecht missen over 2,5 week :( blijft heerlijk leesvoer.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken