Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.548
6.223
Het verbaast me dat Nothing but Thieves zo hoog staat op lijstjes. Twee keer live gezien en twee keer kneitervals.
 

Mirjam

Campingartiest
6 nov 2015
83
1
Mijn lijstje voor pinkpop 2018 wat ik zeker wil zien.
Willekeurige volgorde trouwens?
• Snow Patrol
• The Offspring
• Pearl Jam
• Nothing But Thieves
• Foo Fighters
• The Overslept
• The Kooks
• Triggerfinger
• Editors
• Oscar And The Wolf
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.033
3.711
Het verbaast me dat Nothing but Thieves zo hoog staat op lijstjes. Twee keer live gezien en twee keer kneitervals.

Welke band heb je naar gekeken? Nothing But Thieves maakt imo vrij doorsnee rockmuziek dat vooral live veel kracht krijgt. Die zanger beschikt imo over één van de beste stemmen die er nu rondlopen op een podium. Afgelopen jaar live gezien: gekkenhuis. Die band gaat de mainstage van Pinkpop gewoon bespelen en dat kunnen ze. Verder zijn alle live beelden die ik van hun heb gezien dik in orde, dus ik denk dat “vals” een perceptiekwestie is geweest, Tim. Verder naturlijk prima als je ‘t niks vind, hè.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.548
6.223
Voorprogramma MUSE waren ze kneitervals. Trip Switch met name, was niet om aan te horen.
Kreeg het publiek ook voor geen meter mee. Paaspop was er ook niet zoveel aan. Daarvoor nog eens bij TVOH op tv gezien en dat overtuigde ook niet echt.

Op CD en de radio vind ik het altijd wel toffe muziek maar live helaas niet.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.397
6.039
Voorprogramma MUSE waren ze kneitervals. Trip Switch met name, was niet om aan te horen.
Kreeg het publiek ook voor geen meter mee. Paaspop was er ook niet zoveel aan.

Op CD en de radio vind ik het altijd wel toffe muziek maar live helaas niet. Heb je soms.

Heb je het over de Drones tour van Muse, in de Ziggo Dome vorig jaar? Ik was daar ook bij namelijk en kan mij juist herinneren dat ik best onder de indruk was. Natuurlijk, ze waren voorprogramma dus het publiek ging niet uit zn dak nee. Vond het sowieso ook bij de main show nogal dood publiek, wij stonden redelijk dicht bij het podium en niemand bewoog. We kregen hele geïrriteerde reacties als we stonden te springen of wat ook. Anyway, ik dwaal af, dat NBT optreden was in mijn ogen best prima. Zal dus een kwestie van perceptie zijn, maar ik denk dat het wel goed komt op Pinkpop. Het is juist een van de weinige acts waar ik als Werchter-ganger een beetje jaloers op ben. Fijn geluid hebben die gasten.
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
385
391
Must See:
1 - Pearl Jam
2 - Foo Fighters
3 - Snow Patrol
4 - Editors
5 - Noel Gallagher
6 - The Offspring
7 - A Perfect Circle
8 - Gang Of Youths
9 - The Academic
10 - Nothing But Thieves

10 acts, waarvan alleen Editors op zondag is.. Da's een beetje jammer..
Van de andere kant, zondag niet super vroeg uit de veren en niet al te laat weer thuis, da's wellicht nog positief ;)
 

Dansen met Janssen

Playlistbediener
9 mrt 2015
33
6
Mijn eigen favorietenlijstje. In willekeurige volgorde, omdat alles een reden heeft. Een flinke afwisseling tussen verschillende genres. Dat is in mijn ogen ook hetgeen dat deze pinkpop zo interessant maakt.

- Oscar and The Wolf
- Alan Walker
- Editors
- Ronnie Flex & Deuxperience
- Nothing But Thieves
- The Script
- Don Diablo
- The Offspring
- Marmozets
- Parov Stelar
 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
Leuke lijstjes! Hier mijn top10 in willekeurige volgorde:

- The Last Internationale
- Blaudzun
- Slydigs
- Pearl Jam
- Foo Fighters
- A Perfect Circle
- Noel Gallagher's High Flying Birds
- Marmozets
- Editors // Sigrid
- Greta Van Fleet
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.251
4.524
Heb eerlijk gezegd ook nog niet gehoor over slechte beurten van NBT. Heb ze zelf enkel op Pinkpop in de tent gezien, maar het zou in mijn ogen best wel eens een hoogvlieger kunnen worden in de toekomst. Headliner van de toekomst, wellicht? Met nog een paar goede albums, zie ik ze wel dezelfde route als Imagine Dragons afleggen (die nu in stadions geboekt worden).

Jessie J vind ik trouwens ook helemaal geen vervelende boeking. Erg goede zangeres, er staat een hoop puin die haar veters niet zou mogen strikken.

Net even mijn must sees bekeken. Op dag één zijn dit Snow Patrol en Pearl Jam, misschien dat ik Oliver Heldens tussen deze twee nog even meepik; ik hoef bij Pearl Jam niet vooraan te staan. Blof vind ik wel aardig om mee te pikken en als ik op tijd op het terrein ben, misschien even kijken bij Slydigs.

Op zaterdag natuurlijk Noel en ook wel de Foo's (al vrees ik hier - gelet op hun deels karaoke setlistje - voor een teleurstelling). Verder heel veel zin in Parov Stellar en ik denk dat ik Miss Montreal (leuk mens en op echt geen slechte stem) wel even meepik. Nothing But Thieves wordt ook vast bekeken.

Op zondag zowaar twee 'clashes'. Had graag Sigrid meegepikt, maar Editors is één van mijn favoriete bands, ondanks dat ik ze al tig keer heb gezien, ga ik toch voor hen. Verder baal ik van OATW en Greta tegelijk. Ik neig nu meer naar OATW. Misschien ga ik daar over een tijdje spijt van krijgen, maar ik vind de liedjes van Greta van Fleet na vaak luisteren wel minder leuk worden. OATW ligt sowieso wel meer in mijn straatje dan Led Zeppelin. Hierna is Pinkpop voor mij wel afgelopen. Ik begrijp de boeking van Bruno Mars, het gaat ongetwijfeld ook niet slecht zijn, maar ik heb er niks mee. Misschien even een paar nummers luisteren en dan op naar huis.
Verder ga ik die dag zeker nog The Kooks (beetje sentimentje, hun optreden in 2007 blijft hoog op mijn lijst staan). Jessie J wil ik ook wel meepikken en als ik op tijd fris en fruitig (genoeg) ben wil ik vroeg op de dag Tom Walker nog zien.

Gaat al met al zeker een leuk weekend worden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
weer wat afstrepen

– tijdschema
– is de verdeling dag/weekend-tickets gewijzigd na de vvk?
– settijden, met name de headliners?
– zijn de bonnen nog 2,50 gebleven?
– gek dat de plattegrond er nog niet is, is die veel anders dan vorige jaren?
– wanneer Amnesty hoedjes verkrijgbaar?
– wanneer de 2019-poster online?
– welke biertjes komen er op het Brand-Bier-Terras?

https://t.co/f8LEpDlnvL
DeWQTMlW0AAipsC.jpg

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Wordt PP eigenlijk dit jaar nog op TV uitgezonden? Of is dat ook over nu 3FM weg is?
ja

https://pers.npo.nl/pinkpop-live-te-volgen-bij-de-npo-via-radio-tv-en-online

Televisie

De uitzendingen rond Pinkpop worden verzorgd door NTR, VPRO en BNNVARA. Tijdens het festival zelf is Pinkpop live te volgen op het extrakanaal NPO 2 extra vanaf vrijdag 15 juni 16.00 uur tot en met zondag 17 juni 00.30 uur.

Op NPO 3 staan presentatoren Eric Corton, Eva Cleven, Michiel Veenstra en Frank van der Lende stil bij het festival onder de noemer Pinkpop 2018 LIVE!, te zien op zaterdag 16 juni vanaf 23.00 uur en op zondag 17 juni vanaf 19.25 uur. Op 23 juni passeren op NPO 3 om 22.20 uur nog eens alle hoogtepunten de revue.

Voorpret

Liefhebbers kunnen van maandag 11 juni tot en met donderdag 14 juni alvast in de stemming komen via NPO 2 extra, elke avond om 22.00 uur. Leo Blokhuis, Eva Cleven, Michiel Veenstra en Frank van der Lende laten hun Pinkpop-hoogtepunten uit de rijke historie van het festival zien. Ook blikken ze vooruit naar de editie van 2018. Op welke artiesten verheugen zij zich?

Terugblikken

In de week ná het festival, van maandag 18 tot en met vrijdag 22 juni, wordt op NPO 2 extra teruggeblikt op Pinkpop 2018 in vijf uitzendingen. Uiteraard met de beste concerten en daarnaast is op maandag 18 juni vanaf 22.00 uur een twee uur durende documentaire te zien over Pinkpop-headliner Pearl Jam. Met daarin ook de beroemde sprong van Eddie Vedder van de camerakraan in het Pinkpop-publiek in 1992. Op de andere dagen starten de terugblikken om 23.00 uur.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Is er al Wk voetbal tijdens Pinkpop ? -Ja. En gaan ze daar (hoop ik niet, want belachelijk) in mee door een groot scherm te zetten ?
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.033
3.711
Is er al Wk voetbal tijdens Pinkpop ? -Ja. En gaan ze daar (hoop ik niet, want belachelijk) in mee door een groot scherm te zetten ?

Nee tuurlijk niet. Er is geen plek voor op Pinkpop + NL is er niet eens bij.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.033
3.711
Het is wel sneu dat we namen als Slydigs, Gang of Youths, etc moeten noemen bij de top 10, dat hoort op een festival als Pinkpop toch anders te zijn imo.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.374
5.063
Het is wel sneu dat we namen als Slydigs, Gang of Youths, etc moeten noemen bij de top 10, dat hoort op een festival als Pinkpop toch anders te zijn imo.
Eens.. ondanks ik me ga vermaken... het kan zoveel beter....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Het is wel sneu dat we namen als Slydigs, Gang of Youths, etc moeten noemen bij de top 10, dat hoort op een festival als Pinkpop toch anders te zijn imo.
Ben ik het niet mee eens. Zijn eigenlijk altijd wel wat 'kleinere' buitenlandse acts te vinden op Pinkpop.
Persoonlijk kan ik deze bands zelf beter waarderen dan Maan, Lil Kleine of Donnie...
Daarbij, ze staan in Stage 4, staan ze imo ook wel prima in 1 van de tenten.

edit, wellicht als ze een beetje doorbreken staan ze over een paar jaar op grotere podia. Met name Gang of Youths lijkt me ook potentiële. Net zo zeer Greta van Fleet en Sigrid waarschijnlijk groei briljanten zijn...
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.033
3.711
Ik zeg ook nergens dat het geen goede acts zijn. Ik vind het eerder een weergave geven van het verval in de line-up van Pinkpop tegenwoordig. In 2014 had niemand het nodig om dit soort acts van te voren als must sees te noteren. Het is niet erg en imo juist goed om onbekende acts te willen zien, maar dat is in z’n essentie niet het doel van Pinkpop.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken