Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Hoezo niet tijdens Miss Montreal? Aurora en Parov Stelar zijn beide acts die ik wil zien. Aurora was erg goed op BKS vorig jaar!

omdat ik eerst in het team besproken heb.
festileaks teamleden aanwezig konden niet voor 16 a 17 uur.
daarbij, ervaring van voorgaande geplande meetings is dat te vroeg niemand komt en dat na 18 uur meestal iedereen zijn/haar must see's heeft staan.
verder heb ik het verzoek gehad de meetings (indien mogelijk) te plannen tijdens mainstage acts
echter op zaterdag kwam dat qua tijd en must see's niet anders uit dan het gat tijdens Parov Stellar / Aurora.

Het is ook niet per se de bedoeling dat je elke meeting komt, up to you...
Ik ben wel aan het denken de nadruk op zondag te leggen, misschien kunnen we dan pieken met een grote opkomst.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
https://festileaks.com/2018/05/jan-smeets-tevreden-over-kaartverkoop-pinkpop-2018/

enkele opvallende puntjes:

- “Alles gaat fantastisch”, zegt Smeets over de verkoop. “Pinkpop staat qua verkoop als een huis.”

- Hoeveel dagkaarten er nog precies over zijn, laat de festivaldirecteur liever in het midden: “Zolang het in Nederland en Vlaanderen niet bij wet verboden is kaarten door te verkopen, valt het woordje ‘uitverkocht’ zo min mogelijk in onze mond. Daarmee bedienen we platforms als Marktplaats, en dat willen we niet doen.”

- Net als vorig jaar heeft Pinkpop een vergunning voor een capaciteit van 70.000 mensen op het terrein in Landgraaf. (het gerucht 72k zal inclusief personeel/vrijwilligers zijn denk ik)

- De verdeling van weekend- en dagkaarten is wel iets veranderd. Mr. Pinkpop laat weten dat er dit jaar 45.000 weekendkaarten beschikbaar zijn gesteld, voor de dagkaarten blijven er dus 25.000 over. (bij start kaartverkoop meldde De Limburger nog 50.000 om 20.000 fyi)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
De opbouw van Pinkpop 2018 is vandaag gestart!

DeRDEGuXkAAUACR.jpg
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.548
6.223
Mocht je nog geen kaarten hebben: Weekendtickets voor €205, dagtickets voor rond de €85 op Ticketswap en er staan behoorlijk wat op! Tegen volgende week kun je voor niet al teveel geld meer die kant op denk ik.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Mijn top 10 must see's voor Pinkpop 2018

1 . Foo Fighters
2 . Editors
3 . Pearl Jam
4 . A Perfect Circle
5 . Nothing But Thieves
6 . Brian Fallon
7 . Greta van Fleet
8 . The Offspring
9 . Gang of Youths
10 . Blackbird
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.959
1.738
Leuk! Dit is mijn top 10 must see’s voor Pinkpop 2018:

1 . Foo Fighters
2 . The Offspring
3 . Pearl Jam
4 . Editors
5 . A Perfect Circle
6 . Noel Gallagher
7 . Greta van Fleet
8 . Nothing but Thieves
9 . Snow Patrol
10 . Brian Fallon

En als aanvulling daarop: Welke 3 acts mis je het meest in de editie van dit jaar? (in mijn geval omdat ik ze echt verwacht had)

1. Rise Against
2. Volbeat
3. Jack White
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.548
6.223
Wordt PP eigenlijk dit jaar nog op TV uitgezonden? Of is dat ook over nu 3FM weg is?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
mijn top tien

1 . Foo Fighters
2 . Snow Patrol
3 . The Offspring
4 . Bruno Mars
5 . Nothing but Thieves
6 . Greta van Fleet
7 . Sigrid
9 . The Overslept
10 . Brian Fallon
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.218
809
Mijn top 7 en tegelijkertijd alles wat ik perse wil zien:
1. Pearl Jam
2. Snow Patrol
3. Brian Fallon
4. Foo Fighters
5. Noel Gallagher
6. Editors
7. Brand Bijzondere Bieren Terras
 

Jerry666

Campingartiest
18 okt 2016
84
0
ik wil perse zien:
1. Greta van Fleet
2. Pearl Jam
3. Offspring
4. Last internationale
5. Brian Fallon
6. Foofighters

de rest zoals het komt
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.033
3.711
Ik ga voor een top 5:
1. Nothing But Thieves
2. Pearl Jam
3. Sigrid
4. Bruno Mars
5. Snow Patrol

Grootste verrassing: Tom Walker
Grootste tegenvaller: Foo Fighters
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.374
5.063
Ik denk dat Jessie J gaat verrassen, mits men er voor open staat. Was paar jaar terug op Glasto ook echt een succes, en ze heeft wat ik zo beetje hoor echt wel een heel goede stem. Bruno Mars gaat het ook goed doen, maar dat is geen verrassing denk ik. Tegenvaller: The Kooks.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.046
8.684
Ik denk dat Jessie J gaat verrassen, mits men er voor open staat. Was paar jaar terug op Glasto ook echt een succes, en ze heeft wat ik zo beetje hoor echt wel een heel goede stem. Bruno Mars gaat het ook goed doen, maar dat is geen verrassing denk ik. Tegenvaller: The Kooks.

Jessie J ja? Ik heb het gevoel dat die een beetje passé is nog altijd teert op dat hitje van 7 jaar geleden. Tenzij ik wat heb gemist. Sowieso een gekke boeking als je ziet welke pop acts er touren die NU scoren.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.374
5.063
Nee die hebt wel paar losse hitjes gehad (waarvan ik eerlijk gezegd ook niet wist dat ze van haar waren). Zag van de week ook een nieuwe EP voorbij komen. Ze is ook erg bekend van TV geloof ik (een of ander muziek programma, The Voice UK ofzo). Maar ze blijkt wel een dijk van een stem te hebben, en toen ze op Glasto stond werd het als een van de beste shows van dat jaar bestempeld. Al hoewel ze daar op Glasto misschien iets meer Britse pop trekken dan in Landgraaf.

Waarom ze haar boeken weet ik ook niet echt, maar lijkt me toch geinig om mee te pakken. En in de verwachting/uitkomst ratio zou ze het zo maar eens goed kunnen doen. Pearl Jam zal het misschien wel beter doen, maar dat is geen verrassing.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken