Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

suusmolle

Nieuw lid
18 jan 2018
1
0
Als newbee hier gooi ik 'm er maar meteen: Depeche Mode wordt toegevoegd als extra headliner: touren momenteel met Global Spirit Tour, juni/juli is hun festival tour, datum is nog vrij, hebben nog wat goed te maken nav eerder gecancelde Pinkpop optreden en hadden megasucces afgelopen zaterdag in Ziggodome :idea:
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
De eerste show van hun tour is pas op 23 juni, een week na Pinkpop dus. Dat sluit DM niet volledig uit voor Pinkpop, maar ik zou er niet op rekenen. Vooral omdat de 3 headliners al gekend zijn en DM volgens mij geen genoegen neemt met een sub-headline spot.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.010
6.054
Als newbee hier gooi ik ‘m er maar meteen: Depeche Mode wordt toegevoegd als extra headliner: touren momenteel met Global Spirit Tour, juni/juli is hun festival tour, datum is nog vrij, hebben nog wat goed te maken nav eerder gecancelde Pinkpop optreden en hadden megasucces afgelopen zaterdag in Ziggodome
1f4a1.svg
'wordt toegevoegd' of 'je denkt dat ze toegevoegd kunnen worden' ?
Depeche Mode zal toch enkel als headliner komen. Toch niet als 'extra' headliner?
Dat verwacht ik van deze band niet zo, zie ze niet zo 3FM-stage afsluiten imo
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Weet je wat ook leuk is? Een cassettebandje erin scheren.

Nee mixtape.......doe maar een cd...das modern whehehe
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
991
119
Eels, SnowPatrol, Depeche Mode, Texas.....gaan we een Pinkpop Classic in 2018 beleven ?


Om maar eens wat nieuw soort namen hier te droppen.
Maar....Dewolff is vet !
en Jack Johnson komt normaliter mee met z'n vriendje Bruno Mars.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.010
6.054
Eels, SnowPatrol, Depeche Mode, Texas…..gaan we een Pinkpop Classic in 2018 beleven ?

Om maar eens wat nieuw soort namen hier te droppen.
Maar….Dewolff is vet !
en Jack Johnson komt normaliter mee met z’n vriendje Bruno Mars.
fyi, Jack Johnson gaat naar Royal Park, kan je afstrepen.
btw, DeWolff zie ik met Wulff wel als kanshebbers in het nederlandse inbreng hoor...
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.419
617
Download komt dinsdag met een flinke lading namen (50+)
Zal zeker wat tussen zitten voor ons.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.010
6.054
Leuk nieuws over het Pinkpop Voorspel 2018.

Update in de spelregel:
https://forum.festileaks.com/forums/topic/het-pinkpop-voorspel-2018/

De prijs: een Ticketmaster Cadeaubon

De persoon die de aller beste glazen bol heeft, ontvangt niet alleen veel lof en roem, maar ook een Ticketmaster cadeaubon ter waarde van 20 euro! Daarnaast mag je jezelf een jaar lang ‘Pinkpop Orakel’ noemen. Die titel zal bij al je posts op het Festileaks Forum komen.


DennisvdBr wrote:
Nieuws Nieuws Nieuws

[SIZE= xx-large]Het Pinkpop VoorSpel 2018 [/SIZE]

https://forum.festileaks.com/forums/topic/het-pinkpop-voorspel-2018/

succes
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.212
2.143
The War on Drugs, Jack Johnson en Alt-J kunnen we waarschijnlijk afschrijven voor Pinkpop. Spelen dat weekend op een festival in de VS.

https://consequenceofsound.net/2018/01/mountain-jam-reveals-2018-lineup/

TWOD zal dan wel BKS of Lowlands worden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.010
6.054

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
738
443
Gisteren Armin van Buuren gezien bij Vrienden van Amstel Live, hij mag van mij wel doorkomen naar Pinkpop!!
 

Ciska01

Campingartiest
7 nov 2016
58
0
Ik denk dat Body Count ook op pinkpop speelt, 13 juni zijn ze in nijmegen. Zou het zelf super vet vinden!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.010
6.054
Ik denk dat Body Count ook op pinkpop speelt, 13 juni zijn ze in nijmegen. Zou het zelf super vet vinden!
ik denk het niet...
1 juni al op FortaRock bij de zaalshows 4 juni Melkweg en 13 juni Doornroosje.
Daar komt Pinkpop niet meer bij.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.010
6.054
ParkCity Live in Heerlen doet voorlopig nog niet veel pijn aan de Pinkpop Landgraaf lineup...
Ach, misschien was Nena wel leuk geweest.
Naast de acts die 'wij' in 2017 al hadden, My Baby, Guus Meeuwis, Chef'Special, Ronnie Flex.
Tot nu is naar PCL gegaan, Anouk, Miss Montreal, Dotan, Kraantje Pappie, wie we op Pinkpop niet hoeven te verwachten.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.654
814
ParkCity Live in Heerlen doet voorlopig nog niet veel pijn aan de Pinkpop Landgraaf lineup…
Ach, misschien was Nena wel leuk geweest.
Naast de acts die ‘wij’ in 2017 al hadden, My Baby, Guus Meeuwis, Chef’Special, Ronnie Flex.
Tot nu is naar PCL gegaan, Anouk, Miss Montreal, Dotan, Kraantje Pappie, wie we op Pinkpop niet hoeven te verwachten.

Shit, Nena had ik echt wel verwacht op Pinkpop, daar baal ik van.
Dan maar naar Utrecht (dichter bij)
 

sipper

Playlistbediener
19 jan 2018
8
0
Na jarenlang meegekeken te hebben ook geregistreerd en eerste post. Hoop in februari kaarten te kunnen krijgen.
Ben zelf een groot PJ fan en heb gelukkig al kaarten voor Ziggo, maar ze nog een keer meepakken op Pinkpop zou leuk zijn natuurlijk.
Kanshebbers of verijdelde hoop van mij uit:

Skillet – 80%
Nog weinig Europese data staan, maar wel 14 juni op Nova Rock (Oostenrijk). Dus in de buurt en zou een prima boeking zijn op 3FM stage in de middag (zoals 2016).

Stone Sour – 10%
Heeft nog een open plek op 15, 16 juni, echter al wel een datum in Nederland later in Tivoli. Lijkt daardoor niet in heel waarschijnlijk.

Alice in Chains – 25%
Voorlopig eerste Europese datum 21 juni in Noorwegen. Persoonlijk hoop ik dat ze komen. Nog geen Nederlandse data staan, dus wie weet.

Kasabian – 10%
Staat bijvoorbeeld wel op Mad Cool (10 juli), verder nog weinig tour data bekend. Eerder waarschijnlijk voor Werchter dan voor Pinkpop, echter weet je het nooit.

30STM – 40%
Geen persoonlijke favoriet en staan al in Ziggo. Hebben 23 juni een optreden staan in Mexico. Hopelijk willen ze nog even rust pakken tussendoor

Rise Against – 50%
Zijn al in Europa in deze periode, doen festivals aan en hebben nog ruimte op de Pinkpop data. Lijkt een goede kanshebber.

Avenged Sevenfold – 40%
Staan volop op festivals in de periode rond Pinkpop en er lijkt nog ruimte voor een optreden in Landgraaf. Is zeker een mogelijkheid voor een subheadliner positie.

Walking on Cars – 60%
Staan op Rock am Ring, dus in de buurt en lijkt wel een “typische pinkpop boeking” aka 3FM band.

Milky Change – 60%
Zie Walking on Cars 

A Perfect Circle – 10%
Zou een uitstekende boeking zijn voor afsluiting 3fm. Als Maynard James Keenan
dit met Puscifer lukt, dan toch zeker met a Perfect Circle. Kans lijkt mij echter klein gezien ze de oversteek maken
van het vaste Europese land naar de UK. Komen ze hierna weer terug? i.i.g. nog geen datums bekend na de UK datums die eindigen 1 dag voor pinkpop start.

Snow Patrol – 70%
Lijkt erop dat ze genoegen nemen met minder dan (Sub)Headliner status op festivals.
Zijn in NL echter wel populair, dus wellicht dat Mojo ze als Sub gaan positioneren.
Nog geen NL datum. Lijkt zeer realistische kans dat ze te zien zijn.

Rico & Sticks – 10%
Voor een portie hip hop. Beetje in de rol die de Jeugd van Tegenwoordig een aantal jaar terug had op Pinkpop. In de middag op Main of 3FM.

Haevn – 90%
Lijkt mij bijna een zekerheid voor wat betreft de nodige Nedelandse inbreng.

Sam Fender – 20%
Heeft nu een megahit op 3fm. Past prima ergens in de voormiddag in een tent.
Staat toevallig vandaag ook in Doornroosje zie ik.

Chase&Status
Bevestigd voor RAR. Zou een prima “Dubstep” boeking zijn. Vraag is dan wel, waar en op welk tijdstip zet je ze neer?

Noël Gallagher – 30%
Is volop aan het touren, zo ook in de zomer en doet festivals aan. Na vorig jaar Liam nu broerlief op pinkpop?

Nine inch Nails – 10%
Heb al veel bands gezien, maar deze nog niet en staan hoog op mijn verlanglijstje. Ondanks Europese data en festivals die ze aandoen.
Lijkt de kans klein. Eerste datum zo te zien eind juni. Wellicht voor Lowlands?

James Bay – 30%
Is in europa en doet festivals. Lijkt zeker een kanshebber om de categorie Singer/Songwriter te “headlinen”

Uriah Heep – 5%
Week voor pinkpop op Sweden Rock. Voor portie nostalgie? Lijkt echter meer een boeking voor Bospop.

Local H – 0%
Staan in het voorprogramma van Alient Ant Farm in februari in Hedon. En stonden in het voorprogramma van Metallica dit jaar in de US.
Heb ze vorig jaar gezien in Doornroosje. Vond dit echt een fantastische band met heerlijke muziek. Ook al maken ze 0% kans, zou mooi zijn als
ze hun ode aan Eddie Vedder konden spelen op de dag van Pearl Jam. Zou ook qua muziek prima passen op deze dag.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.010
6.054
Welkom, !leuke eerste post!

btw Kasabian ook op een Forest Live (locatie rond die tijd ook George Ezra en The Script) 10 juni ;) qua datum iets dichter bij... Vlak voor Pinkpop, maar staan ook een week later op Isle of Wight Festival (met oa James Bay en Van Morrison)
James Bay is idd in Europa, schijnt hij nogal veel te zijn trouwens ;)
Leuk dat je Uriah Heep noemt! Zou ik toejuichen, zo'n Pinkpop Classic (PP1976)!

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken