Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Ik geloof gewoon niet dat greenday linkin park en soad alledrie headliners zullen worden dat is gewoon geen goeie keuze. 1 van de 3 komt iets groots iets speciaals te staan
Zal ook niet, met deze 3 doe je niet meer mee met de grote jongens

Uit de oogst van vandaag, vanaf NovaRock, Hu/So en Roskilde, denk ik dat we voor Pinkpop kunnen verwachten of kans maken :

Linkin Park, Editors, Simple Plan, Airbourne, Of Mice & Men, Danko Jones, Fritz Kalkbrenner, Flogging Molly, Frank Turner & The Sleeping Souls, Maximo Park, Boys Noize, Moderat, Trentemøller
Denk dat Blink 182 wel elders komt, maar zal wel welkom zijn op Pinkpop.
Met de komst op Hu/So is Skorpio productie, misschien BKS niet een festival voor Linkin Park ?

Daarnaast zijn Prophets of Rage en Me First and the Gimme Gimmes wel in de race voor een plek op Pinkpop imo...

Maar, ik denk dat we nog géén Pinkpop headliner gezien hebben tot nu toe...

Uit de oogst van vandaag, vanaf NovaRock, Hu/So en Roskilde, denk ik dat we voor Pinkpop kunnen verwachten of kans maken :

Linkin Park, Editors, Simple Plan, Airbourne, Of Mice & Men, Danko Jones, Fritz Kalkbrenner, Flogging Molly, Frank Turner & The Sleeping Souls, Maximo Park, Boys Noize, Moderat, Trentemøller
Met de komst op Hu/So is Skorpio productie, misschien BKS niet een festival voor Linkin Park ?

Daarnaast zijn Prophets of Rage en Me First and the Gimme Gimmes wel in de race voor een plek op Pinkpop imo…

Maar, ik denk dat we nog géén Pinkpop headliner gezien hebben tot nu toe…
Wachten op Jan en Giel , en hun mega primeurrrrrrrr

Vind de eerste namen van Roskilde juist interessanter dan dat Duitse festival. Trentemoller en Moderat zijn uitermate goede namen. Pig Destroyer is ook wel grappig.

Ik vrees ook het headlinertrio LP/GD/ SOAD voor Pinkpop. En dat zou met afstand het zwakste in jaren zijn. Allemaal stuk voor stuk geen namen die een dag dragen.

Misschien dat met goede subs en een betere dagopvulling iets gered kan worden.

Toch zie ik liever gd/LP/SOAD en goede dagopvulling dan wat afgelopen jaar t geval was met elke dag matige dagopvulling en echt grote headliners. Dit is dan niet alleen omdat ik fan ben van deze bands maar ook omdat ik vorig jaar me overdag soms gewoon verveelde bij optredens omdat ik veel artiesten overdag weinig aan vond. Dus liever minder grote headliners en goede dagopvulling ipv slechte dagopvulling (imo) en grote headliners.

Zijn wij met zijn alle ook niet een beetje verwend.. Bijvoorbeeld 2014?
Of veel eisend? Pinkpop ligt helemaal in het zuiden, in Nederland, Duitsland en Belgie misschien een grote naam..
In de rest van Europa amper te horen,
We zitten altijd aan het begin van het festival seizoen, voor grote bands soms te vroeg, of "alweer" Pinkpop..
Ze staan liever op de hele grote namen, die wereldwijd wat meer bekendheid hebben. Geef ze geen ongelijk.
Ik blijf het al met al knap vinden dat ze de afgelopen jaren (met namen 2014) een redelijk tot goed programma hebben neer gezegd overdag.
Ik heb bijvoorbeeld genoten van die "ginger" met zijn gitaar (de starbucks guy) of John Mayer. Maar ook heb ik genoten van de Ham of James bay..
Ik heb niet geklaagd de afgelopen edities

Vind de eerste namen van Roskilde juist interessanter dan dat Duitse festival. Trentemoller en Moderat zijn uitermate goede namen. Pig Destroyer is ook wel grappig.

Ik vrees ook het headlinertrio LP/GD/ SOAD voor Pinkpop. En dat zou met afstand het zwakste in jaren zijn. Allemaal stuk voor stuk geen namen die een dag dragen.

Misschien dat met goede subs en een betere dagopvulling iets gered kan worden.

Als dat idd het trio headliners blijf ik dit jar thuis. Is gewoon niet mijn ding. Maar ik vermoed dat de eerste 2 die je noemt wel eens kunnen kloppen en dat de laatste headliner iets word in de trant van Lady Gaga, Katy Perry of Robbie Williams..

Zowel Green Day, SOAD en Linkin Park programmeren gaan ze toch niet doen zeker? Zo triest wordt het echt niet. Het zijn alledrie namen uit hetzelfde vaatje, belegen nostalgiebands die hun (korte) glorieperiode al lang gepasseerd zijn. Ik herinner me dat iedereen op deze boards hoopten dat het geen namen a la GD of KOL zouden worden, maar plots is Green Day zelfs zowat de meest aanvaardbare headliner uit het rijtje geworden. Ik hoop écht voor de Pinkpop fans dat deze namen ver weg blijven (als headliner).

Ik denk dat de mensen van MOJO toch iets meer verstand van zaken hebben dan de meeste mensen hier.. Wat een commentaar allemaal, man man man.

Zowel Green Day, SOAD en Linkin Park programmeren gaan ze toch niet doen zeker? Zo triest wordt het echt niet. Het zijn alledrie namen uit hetzelfde vaatje, belegen nostalgiebands die hun (korte) glorieperiode al lang gepasseerd zijn. Ik herinner me dat iedereen op deze boards hoopten dat het geen namen a la GD of KOL zouden worden, maar plots is Green Day zelfs zowat de meest aanvaardbare headliner uit het rijtje geworden. Ik hoop écht voor de Pinkpop fans dat deze namen ver weg blijven (als headliner).

Nee, één zal wel kunnen. Normaal deelt Pinkpop ook niet eens alle headliners met NovaRock, dus zijn GD, SOAD en LP is al uitgesloten.
Vorig jaar deelde Pinkpop RHCP met NovaRock en deelde Rammstein met Hu/So.
Er zit nog een stapel aan headliners aan te komen en daarbij ook 1 bij RaR/RiP in het Pinkpop Weekend.
Vraag me ook af waar Rockavaria en Rock in Vienna mee komen, vorig jaar had Rockavaria een ietswat tegenvallende line-up. Rock in Vienna toch eigenlijk 2 jaar behoorlijk verrassende lineup met aardig puike headliners.
Daar moet iets te halen zijn, in 2015 Muse en in 2016 Rammstein. Dus in 2017 deelt Pinkpop er ook wel 1.

Dus indien mijn theorie klopt, komt er nog 1 headliner bij RaR/RiP en op Pinkpop en ook 1 headliner van Rock in Vienna op Pinkpop, dat zijn 2 verschillende.
Dan is er nog 1 en kan die Amerikaanse headliner zijn waar Hellfest het over heeft, maar dat is indien die niet bij de andere 2 festivals komt.
Of eén van de nu circulerende headliners, of een verassing, met een verrassing dan bedoel ik een headliner met weinig festivals of uit een 'hoge hoed' zeg maar...

Ik denk dat de mensen van MOJO toch iets meer verstand van zaken hebben dan de meeste mensen hier.. Wat een commentaar allemaal, man man man.

Wat een domme opmerking! Mojo weet alleen beter wat goed verkoopt, aangezien dat het enige is waar ze op focussen. Qua populariteit zitten wij er net zo goed bovenop, en wij zijn het publiek. Het publiek heeft altijd gelijk als ze het hebben over wat ze gragg willen zien.

Wat een domme opmerking! Mojo weet alleen beter wat goed verkoopt, aangezien dat het enige is waar ze op focussen. Qua populariteit zitten wij er net zo goed bovenop, en wij zijn het publiek. Het publiek heeft altijd gelijk als ze het hebben over wat ze gragg willen zien.

Dan hebben wij en Kensington een groot probleem deze zomer. :-)

Sven_10 wrote:

Wat goed verkoopt en populariteit is niet hetzelfde?

Daarnaast zijn Prophets of Rage en Me First and the Gimme Gimmes wel in de race voor een plek op Pinkpop imo…

als dit de line-up is dan zie je mij niet op pp komend jaar. Ik hoop dat je gelijk hebt over het feit dat we nog geen headliner hebben gezien

DennisvdBr wrote:

als dit de line-up is dan zie je mij niet op pp komend jaar. Ik hoop dat je gelijk hebt over het feit dat we nog geen headliner hebben gezien

Ik kom zowieso, voor mij is het een tripje Nederland, combineren met een bezoekje aan me ouders ;)

Vind wel grappig... Iemand die zeg pp2017 noemt maar bij de (infeite) 2e batch geruchten zegt volgende jaar over te slaan :p

Vind wel grappig… Iemand die zeg pp2017 noemt maar bij de (infeite) 2e batch geruchten zegt volgende jaar over te slaan :p

haha dat Is Omdat als ik de geruchten eerst hoorde dacht ik dat het een fantastische editie zou worden maar wat jij zegt zijn geruchten en STEL die zouden kloppen dan ga ik niet

Nothing But Thieves nog een keertje dit jaar? Zijn wel best populair en aan het groeien, melkweg in mum van tijd uitverkocht. Zijn bij 3FM ook fan van deze band.
Tigertown voor Stage 4? Lekkere electropop sound, touren nu in voorprogramma van Panic! At The Disco, vind het zelf lekker klinken en lijkt me prima dagopvulling.
Sevn Alias zal ook wel weer komen als dagopvulling.
Ook verwacht ik The 1975, Twenty One Pilots & Chef' Special.
Denk ook dat Franz Ferdinand en Of Monsters And Men gaan touren, en dit zijn ook wel namen voor een dagopvulling op PP.
Noel Gallagher's High Flying Birds lijkt me ook een prima show voor in de avond op 3FM stage of in de middag op main.
Agnes Obel zou ook kunnen voor op 3FM of Brand Bier.

Wat denken jullie hiervan?

Users who are viewing this thread