Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

IJzeren Rinus

Playlistbediener
19 nov 2014
30
0
Pinkpop heeft zich vorig jaar volledig belachelijk gemaakt door Paul McCartney het festival te laten afsluiten. Als de rest van de lineup nou volwaardig was geweest, maar nee. McCartney was een lachertje en intrinsiek slecht. Kan me voorstellen dat het festival niet meer serieus wordt genomen, helemaal nu de concurrentie elk jaar toeneemt. En dan nog maar niet gesproken over de jaarlijkse lachwekkende en tenenkrommende uitspraken van Smeets.

Jammer, want ik vind het een leuk festival, toffe locatie, aardige mensen, goede catering. Maar dit zie ik niet meer goedkomen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Jammer, want ik vind het een leuk festival, toffe locatie, aardige mensen, goede catering. Maar dit zie ik niet meer goedkomen.

Hoe kan Pinkpop het met je 'goedmaken' dan?

Welke headliners of acts zie je graag op het affiche in 2017?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.483
4.812
Op Werchter was McCartney allesbehalve slecht. Dagen later neuriede iedereen nog steeds 'Hey Jude'.
Misschien was ie op Pinkpop slechter bij stem, maar om nou te stellen dat PP zich met de een van de grondleggers van de hedendaagse pop- en rockmuziek belachelijk heeft gemaakt, gaat mij wat ver. Alle muziek die op Pinkpop heeft gestaan is beïnvloed door die man.
 

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
Pinkpop heeft zich vorig jaar volledig belachelijk gemaakt door Paul McCartney het festival te laten afsluiten. Als de rest van de lineup nou volwaardig was geweest, maar nee. McCartney was een lachertje en intrinsiek slecht. Kan me voorstellen dat het festival niet meer serieus wordt genomen, helemaal nu de concurrentie elk jaar toeneemt. En dan nog maar niet gesproken over de jaarlijkse lachwekkende en tenenkrommende uitspraken van Smeets.

Jammer, want ik vind het een leuk festival, toffe locatie, aardige mensen, goede catering. Maar dit zie ik niet meer goedkomen.
Moet Paul toch verdedigen, als je hem kan boeken, dan grijp je die kans! Paul mcCartney is een grootheid een levende legende.
Ik weet niet hoeveel #1 hits geschreven, de melodien die jij zingt, komen veelal uit die tijd. Paul zo afschilderen kan imo niet, daar is die te groot voor

Wat wil je dan? Een 12 in een dozijn bandje dat afsluit? Of een band dat het nog doet voor het geld?
 

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
Op Werchter was McCartney allesbehalve slecht. Dagen later neuriede iedereen nog steeds ‘Hey Jude’.
Misschien was ie op Pinkpop slechter bij stem, maar om nou te stellen dat PP zich met de een van de grondleggers van de hedendaagse pop- en rockmuziek belachelijk heeft gemaakt, gaat mij wat ver. Alle muziek die op Pinkpop heeft gestaan is beïnvloed door die man.
Amen!
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik ben persoonlijk echt geen fan van Paul McCartney en ik vond het (via de tv) niet om aan te horen. Dat gezegd hebbende vind ik wel dat het een goede keuze was van Pinkpop. Paul McCartney is een van de grootste namen uit de muziekgeschiedenis dus natuurlijk wil je zo iemand op je festival hebben. Ik heb liever dat Pinkpop zoiets boekt wat er nog nooit heeft gestaan dan dat ze 4 x in korte tijd dezelfde naam laten afsluiten (zoals bij RW het geval is geweest met Editors/KoL).
 

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
518
70
Precies, zo slecht doet pinkpop het nou ook weer niet hoor.
Over het algemeen toch prima headliners laatste jaren.
Alleen de dagopvulling vind k wel matig de laatste 2 jaar.
En als dit jaar ook nog gevist moet worden uit wat mindere " grote " headliners dan ben k wel heel benieuwd waarmee ze overdag aan gaan komen...
Met de laatste 2 jaar dagopvulling gaan ze niet mee wegkomen. Dat gaan ze voelen in hun portomonnee.
2014 was een prima editie.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
2014 was een prima editie.
2014 is wel een uitschieter idd, met niemand minder dan The Stones.

Maar ook dat Metallica dat jaar een half festival-dagvulling aan acts achter zich aan nam dat jaar vanaf Sonisphere.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.797
5.324
Radiohead een week na Pinkpop in Denemarken. Ze lagen dus gewoon voor het oprapen. Ik vind het wel een flinke faal hoor (er tegen beter weten in van uitgaande dat Smeets een keer geen poep praatte toen hij Radiohead 'uitsloot').
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Radiohead een week na Pinkpop in Denemarken. Ze lagen dus gewoon voor het oprapen. Ik vind het wel een flinke faal hoor (er tegen beter weten in van uitgaande dat Smeets een keer geen poep praatte toen hij Radiohead ‘uitsloot’).
Het vermoeden bestaat dat waarschijnlijk Mojo hier is afgetroeft door FKP Skorpio.
Klein detail, volgens organisatie Open'er en Glastonbury zijn de afspraken met Radiohead al in 2015 gemaakt.
Weet niet of het toeval is, maar Jonny Greenwood stond in 2015 solo op Open'er en BKS...

Dus Pinkpop afgetroeft door BKS op Radiohead, mijn conclusie hier in...

(zie ook BKS topic )
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ik gun het BKS

Nu is Radiohead ook niet my cup of tea en ik denk dat ze op BKS beter tot hun recht komen.

Ik denk wel dat als je dan BKS wil bezoeken je snel moet zijn met kaarten kopen. *verwachtrollingstonestaferelen*
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
Ik gun het BKS

Nu is Radiohead ook niet my cup of tea en ik denk dat ze op BKS beter tot hun recht komen.

Ik denk wel dat als je dan BKS wil bezoeken je snel moet zijn met kaarten kopen. *verwachtrollingstonestaferelen*

precies en denk dat ze daar ook beter tot hun recht komen
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
*verwachtrollingstonestaferelen*

als er op Pinkpop geen "uitschieters" qua headliners komen, dus geen Coldplay, geen Pearl Jam en stel geen Guns N Roses.

dan zal het een gewone ouderwetse verkoop zijn.
Volgens mij was in 2014 de Metallica dagkaarten ook pas in de loop van de week na vvk uitverkocht. Dat is snel, maar nog redelijk 'normaal' te noemen imo...
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.883
3.237
bcmrmaybe wrote:
*verwachtrollingstonestaferelen*


als er op Pinkpop geen “uitschieters” qua headliners komen, dus geen Coldplay, geen Pearl Jam en stel geen Guns N Roses.

dan zal het een gewone ouderwetse verkoop zijn.
Volgens mij was in 2014 de Metallica dagkaarten ook pas in de loop van de week na vvk uitverkocht. Dat is snel, maar nog redelijk ‘normaal’ te noemen imo…

Volgensmij betreft het hier rolling stones taferelen bij de verkoop van BKS in het geval Radiohead. NIet bij Pinkpop ;)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
DennisvdBr wrote:
bcmrmaybe wrote:
*verwachtrollingstonestaferelen*


als er op Pinkpop geen “uitschieters” qua headliners komen, dus geen Coldplay, geen Pearl Jam en stel geen Guns N Roses.

dan zal het een gewone ouderwetse verkoop zijn.
Volgens mij was in 2014 de Metallica dagkaarten ook pas in de loop van de week na vvk uitverkocht. Dat is snel, maar nog redelijk ‘normaal’ te noemen imo…


Volgensmij betreft het hier rolling stones taferelen bij de verkoop van BKS in het geval Radiohead. NIet bij Pinkpop
1f609.png
Ja klopt...
En hier in het Pinkpop topic heb ik het over de vvk van Pinkpop, awel...
 

Matthijs Slisser

Playlistbediener
16 feb 2016
28
5
Vandaag in de Telegraaf: http://www.telegraaf.nl/filmenuitgaan/26880052/__Phil_Collins_denkt_aan_tour_met_Genesis__.html

Hij zou in Zuid Afrika en VS willen spelen.. Maar je weet nooit. Genesis op het PP17 affiche, Dat zou toch wel een soort van cool zijn!...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Vandaag in de Telegraaf: http://www.telegraaf.nl/filmenuitgaan/26880052/__Phil_Collins_denkt_aan_tour_met_Genesis__.html

Hij zou in Zuid Afrika en VS willen spelen.. Maar je weet nooit. Genesis op het PP17 affiche, Dat zou toch wel een soort van cool zijn!…

Ja, idd...
we hebben het hier al een paar keer over gehad idd...
Vraag me af of hij 3 juni een 'opwarmertje' wil doen voor zijn shows in Londen.
Ik stel mij zeer sterk de vraag of hij daar al fit genoeg voor is.
( desalniettemin, zou een mooie headliner zijn voor 3 juni, of sub...)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Pinkpop heeft zich vorig jaar volledig belachelijk gemaakt door Paul McCartney het festival te laten afsluiten. Als de rest van de lineup nou volwaardig was geweest, maar nee. McCartney was een lachertje en intrinsiek slecht. Kan me voorstellen dat het festival niet meer serieus wordt genomen, helemaal nu de concurrentie elk jaar toeneemt. En dan nog maar niet gesproken over de jaarlijkse lachwekkende en tenenkrommende uitspraken van Smeets.

Jammer, want ik vind het een leuk festival, toffe locatie, aardige mensen, goede catering. Maar dit zie ik niet meer goedkomen.

Geheel met je eens!
Paul McCartney had nooit mogen afsluiten. Ik had hem eerder ergens overdag op de 3fm stage geprogrammeerd of een leuke sub voor Bospop ofzoiets.
Ik ga ook elk jaar naar Pinkpop voor de toffe locatie, de aardige mensen en de goede catering maar komend jaar gaan we waarschijnlijk gewoon een weekendje naar Valkenburg, daar kun je ook lekker eten.





 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken