Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
btw donderdag Roskilde... Kijken waar ze daar mee op de proppen komen...
Denk dat daar wel eens een 'nieuwe' headliner tussen kan zitten voor de speculaties!
 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
Popijn wrote:
Kereltje wrote:
Popijn wrote:
@Kereltje

Tinderbox, Nova Rock, Rock am Ring/Rock im Park, Download Paris, Glastonbury, Open’er Festival, Download Madrid, Rock in Vienna: allemaal hebben ze al een headliner (of meer) bekend gemaakt voor komende zomer.
Verwacht binnen een week ook een nieuws vanuit Pinkpop. Vorig jaar werd Rammstein ook eind oktober aangekondigd.


En Rock Werchter, Roskilde, Hellfest, Eurockeennes, Primavera, T In The Park, Graspop, Benicassim, Mad Cool, Isle Of Wight, Northside, Volt, Bravalla, Lollapalooza Parijs, … allemaal nog niets.

Het komt gewoon neer op wat ik in een ander topic ook al zei: het zijn de headliners die mee bepalen wanneer een festival haar eerste namen bekend maakt. Als Pinkpop momenteel 2 headliners vast heeft liggen die pas in november hun eerste data willen aankondigen, dan hoor je voor november logischerwijs geen nieuws van Pinkpop. En als omgekeerd een act beslist om midden oktober heel haar tour zelf bekend te maken, dan kan het festival niet anders dan volgen, ook al moeten ze daardoor een gat van een maand laten tot de volgende aankondiging.


Moet wel opgemerkt worden dat alle festivals die ik noemde in juni zijn. Net als Pinkpop dus. De meerderheid van de festivals die jij noemt zijn helemaal eind juni of ergens in juli. Die hebben dus in principe ook een maand meer speling.
Neemt verder niet weg dat natuurlijk gelijk hebt wat betreft het aankondigen van headliners. Maar waarom GD of SOAD dan niet al aangekondigd had kunnen worden snap ik niet.. Wellicht dat ik er dan toch flink naast zit met mijn voorspelling haha


Pinkpop zal ongetwijfeld al wat vast hebben liggen maar waarschijnlijk zoals eerder gesugereerd, nog niet naar buiten mogen komen van de band.
De andere kant van het verhaal is, veel festivals komen toch al met wat namen, Pinkpop stelt uit en stelt uit, want valt je nieuws wel op als er zoveel Headliners geweld is? Nee!
Als ze nu naar buiten treden dan zullen er vele zijn die “zeuren” waarom niet Radiohead, etc..

Mocht het SOAD of GD zijn, dan snap ik het ergens ook weer niet dat je niet naar buiten komt met het nieuws.. Maar kijk naar Werchter, daar is nog niet eens een datum van bekend!

Klopt ja! Interessant punt wat betreft het uitstellen van nieuws, misschien dat Jan deze editie de stiekeme hoop heeft twee headliners pas op de perspresentatie te kunnen aankondigen :p
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Oke... Ik gooi ze nu maar weer er in deze maandag middag...

Ik denk namelijk dat Sonisphere nog Metallica achter de hand heeft voor 2017...
Dus, als dat zal kloppen... dan... hé...jullie snappen hem wel...

Mogelijk zelfs UK Sonisphere, dus festivals in Europa?
Aangezien ze toch inmiddels afgeschreven kunnen worden zijn voor FortaRock, denk ik dat het dan toch Pinkpop gaat kunnen zijn.
Het is misschien wel wat snel na 2014 al (3 jaar dan), maar misschien dat we door 'de storm' en met een nieuw album verklaarbare omstandigheden hebben.
Nu, dus toch Metallica weer bij de geruchten gooien...

Goed nieuws? Roept u maar...
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.670
828
Oke… Ik gooi ze nu maar weer er in deze maandag middag…

Ik denk namelijk dat Sonisphere nog Metallica achter de hand heeft voor 2017…
Dus, als dat zal kloppen… dan… hé…jullie snappen hem wel…

Mogelijk zelfs UK Sonisphere, dus festivals in Europa?
Aangezien ze toch inmiddels afgeschreven kunnen worden zijn voor FortaRock, denk ik dat het dan toch Pinkpop gaat kunnen zijn.
Het is misschien wel wat snel na 2014 al (3 jaar dan), maar misschien dat we door ‘de storm’ en met een nieuw album verklaarbare omstandigheden hebben.
Nu, dus toch Metallica weer bij de geruchten gooien…

Goed nieuws? Roept u maar…

"Denk" , weet of vermoed?
Dat is hier de hamvraag
 

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
DennisvdBr wrote:
Oke… Ik gooi ze nu maar weer er in deze maandag middag…

Ik denk namelijk dat Sonisphere nog Metallica achter de hand heeft voor 2017…
Dus, als dat zal kloppen… dan… hé…jullie snappen hem wel…

Mogelijk zelfs UK Sonisphere, dus festivals in Europa?
Aangezien ze toch inmiddels afgeschreven kunnen worden zijn voor FortaRock, denk ik dat het dan toch Pinkpop gaat kunnen zijn.
Het is misschien wel wat snel na 2014 al (3 jaar dan), maar misschien dat we door ‘de storm’ en met een nieuw album verklaarbare omstandigheden hebben.
Nu, dus toch Metallica weer bij de geruchten gooien…

Goed nieuws? Roept u maar…


“Denk” , weet of vermoed?
Dat is hier de hamvraag

Goed nieuws, ik weet het niet, naar mijn idee vond ik ze dat jaar aardig inspiratieloos..
Ik heb het idee dat ze er soms geen zin meer in hebben en het maar doen als verplichting. Maar dat is natuurlijk mijn visie, verder vind ik het ook wat kort op elkaar, van mij mogen er andere komen.
 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
Is wel kort op elkaar hoor, zou ik in ieder geval een zwaktebod vinden. 2014 zit nog vers in mijn geheugen.
Dan liever nog SOAD, heb ik nog nooit live gezien.
Maarja het zou kunnen..
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.483
4.813
Tja Metallica heeft toch duidelijk aangegeven dat ze pas op zijn vroegst in het najaar naar Europa komen. Je hoort mij nooit klagen als Metallica komt, maar zonder nieuwe feiten lijkt mij de kans op Metallica nihil.

Voor 2018 daarentegen...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
Oke… Ik gooi ze nu maar weer er in deze maandag middag…

Ik denk namelijk dat Sonisphere nog Metallica achter de hand heeft voor 2017…
Dus, als dat zal kloppen… dan… hé…jullie snappen hem wel…

Mogelijk zelfs UK Sonisphere, dus festivals in Europa?
Aangezien ze toch inmiddels afgeschreven kunnen worden zijn voor FortaRock, denk ik dat het dan toch Pinkpop gaat kunnen zijn.
Het is misschien wel wat snel na 2014 al (3 jaar dan), maar misschien dat we door ‘de storm’ en met een nieuw album verklaarbare omstandigheden hebben.
Nu, dus toch Metallica weer bij de geruchten gooien…

Goed nieuws? Roept u maar…

Van mij mag het hoor. Maar waar is dat vermoeden mbt Metallica en Sonisphere op gebaseerd dan??
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.762
btw donderdag Roskilde… Kijken waar ze daar mee op de proppen komen…
Denk dat daar wel eens een ‘nieuwe’ headliner tussen kan zitten voor de speculaties!

Radiohead alvast niet... Roskilde heeft daar alvast naast gegrepen, zeggen ze op Facebook.

Auw.

Maar dus wel mooi voor popentiële namen voor PP. :)
 

Bjorn

Randprogramma
26 okt 2013
163
0
Ik denk dat er in hetboekingswereldje 1 naam rond gaat waar nog niks van bekend is. Een gorillaz bijvoorbeeld. Ik noem maar iets. Zoveel festivals waar nog niks bekend van is moet iets gaan betekenen iets groots
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Ik heb het vermoeden dat we wel eens Alter Bridge als sub kunnen krijgen, op 3FM-stage denk ik.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
is Linkin Park geen optie???

Foei Thom foei :)

Die zitten nu nog in de studio...nog niks concreets, zelfde als bijv. Snow Patrol
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
is Linkin Park geen optie???
Wel een fantastische eerste post...

Welkom Thom Schäfer !

Linkin Park zit tussen diverse geruchten voor festivals idd, maar we moeten nog de tour überhaupt afwachten uiteraard.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
btw donderdag Roskilde… Kijken waar ze daar mee op de proppen komen…
Denk dat daar wel eens een ‘nieuwe’ headliner tussen kan zitten voor de speculaties!

Ben ook benieuwd. Ik vermoed echter Green Day of Radiohead.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.024
DennisvdBr wrote:
btw donderdag Roskilde… Kijken waar ze daar mee op de proppen komen…
Denk dat daar wel eens een ‘nieuwe’ headliner tussen kan zitten voor de speculaties!


Ben ook benieuwd. Ik vermoed echter Green Day of Radiohead.

Radiohead niet dus volgens reactie op hun Facebook. Zoals Mattman ook al opmerkte.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
PJ wrote:
DennisvdBr wrote:
btw donderdag Roskilde… Kijken waar ze daar mee op de proppen komen…
Denk dat daar wel eens een ‘nieuwe’ headliner tussen kan zitten voor de speculaties!


Ben ook benieuwd. Ik vermoed echter Green Day of Radiohead.


Radiohead niet dus volgens reactie op hun Facebook. Zoals Mattman ook al opmerkte.

Dat had ik even gemist, kost soms moeite om alles bij te houden :wink:
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.531
834
Vorig jaar kwam Roskilde niet gelijk met hele grote namen aanzetten. Maar nu gok ik toch een headlinertje, zeker omdat ik vrijdag om 16:00 ook het eerste nieuws voor Werchter verwacht. Wat wel eens dezelfde naam kan zijn ;) Dus wee gaan zien of dit ook een grote naam zou zijn die op Pinkpop kan staan. (om het even Pinkpop gerelateerd te houden)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Vorig jaar kwam Roskilde niet gelijk met hele grote namen aanzetten. Maar nu gok ik toch een headlinertje, zeker omdat ik vrijdag om 16:00 ook het eerste nieuws voor Werchter verwacht. Wat wel eens dezelfde naam kan zijn
1f609.png
Dus wee gaan zien of dit ook een grote naam zou zijn die op Pinkpop kan staan. (om het even Pinkpop gerelateerd te houden)
Ik denk dat het een andere naam is, dus geen SOAD, geen GD en geen RH...
Dus waarschijnlijk geen headliner gelijk met Rock Werchter op Roskilde.
Als er van beide festivals nog wat andere naampjes komen (ca 12 Roskilde dacht ik) dan misschien een bandje ergens dubbel, dat kan.
Voor Pinkpop is Roskilde misschien qua data uit de buurt, maar kan wel een overeenkomstige naam bij zitten imo...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken