Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
Joe, geen headlinermateriaal maar Paramore komt eind dit jaar/begin volgend jaar met een nieuw album!

Ik zou het super vinden als ze (uberhoud) naar nederland komen! Om 17:00 op 3FM stage zie ik ze zeker wel spelen!
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
Op het Green Day forum zijn ze er nog al zeker van:
The summer tour, at least in June, July and early August, will be eurocentric. They'll play the big festivals like Rock am Ring, Pinkpop, Rock Werchter, Reading, possibly Glastonbury and others. Afterward they might do some North American tours before heading down under to South America in the fall. This is based on the 21CB tour, but I think this is a logical sequence.

 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Slimme festivalbaas Giddings Isle of Wight ( een week na Pinkpop tegen media)
No one has been confirmed so far, though rumoured acts include Phil Collins, Guns N’ Roses, Oasis, The Stone Roses, Green Day, Foo Fighters, The Kinks and Coldplay.

(...)

Phil Collins - Oasis - The Stone Roses, droomaffiche wat mij betreft, zal het toch niet worden maar dromen mag
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.797
5.324
Que? Waar halen ze de wijsheid vandaan om Oasis als gerucht te noemen? Kan haast niet anders zijn dan het feit dat hun documentaire onlangs is uitgebracht.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Musiclover wrote:
Slimme festivalbaas Giddings Isle of Wight ( een week na Pinkpop tegen media)
No one has been confirmed so far, though rumoured acts include Phil Collins, Guns N’ Roses, Oasis, The Stone Roses, Green Day, Foo Fighters, The Kinks and Coldplay.

(…)


Phil Collins – Oasis – The Stone Roses, droomaffiche wat mij betreft, zal het toch niet worden maar dromen mag
Uit dat rijtje voor Pinkpop:
Phil Collins, Guns N’ Roses, Oasis, The Stone Roses, Green Day, Foo Fighters, The Kinks and Coldplay
Kunnen we wegstrepen imo, Oasis, The Stone Roses, The Kinks en waarschijnlijk ook wel Foo Fighters, Coldplay ivm de afschrijving van Smeets.
Dus zal het aan de hand van deze namen Phil Collins, GnR en Green Day zijn.
Al denk ik dat Phil niet gaat passen tourtechnisch (beetje krapjes) en twijfel of GD wel op Pinkpop zal staan. Zoals ik al eerder zei denk ik dat ze dan al wel aangekondigd waren.

Voor Pinkpop niet heel relevante namen bij verder denk ik.
Stone Roses zal wel headlinen daar in UK, maar Pinkpop niet hoor.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Overigens een even gekeken naar de IOW guru geruchtenlijst, weekje na Pinkpop dus.
Met de gewisselde data, kan Pinkpop zomaar 1 headliner delen.
Don't blame me if it's wrong, it's just a bit of a lark...
Guns n' Roses, Oasis, Foo Fighters, Muse , Coldplay, Rihanna, Ed Sheeran, Beyonce, Green Day, The Kinks, Phil Collins, The Stone Roses

Uitgaande van de kostenverlaging die ze daar invoeren kunnen de grote namen daar wel weggestreept.
Het zou overigens in eerste instantie niet doorgaan, dus dat er toch een IOW is in 2017 kwam als een verrassing.
Uitgaande van dit lijstje zie ik zomaar gebeuren dat Rihanna, Ed Sheeran en The Stone Roses daar de headliners worden.
Maar weet niet of wij hier zitten te wachten op Rihanna, toch...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
Valt hier nou uit te concluderen dat ze op tour gaan?

http://www.sundayworld.com/entertainment/music/snow-patrol-predict-they-ll-develop-new-pet-hates-towards-one-another

 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Weet ik niet zo…

Ik denk wel dat we langzaamaan rekening moeten gaan houden met Linkin Park… Eens afwachten waar tourdata het eerst opduiken en op welke termijn….


Dan liever Snow Patrol dan LP maar goed dat is dan persoonlijk
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.797
5.324
Bastille heeft de 3FM megahit deze week. Zou dit te maken hebben met een eventuele aankondiging ergens van ;)?
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
Bastille zou imo net zo rampzalig/armoedig zijn als Kensington..

Aub niet weer zo'n vrijdag als dit jaar want die was rampzalig slecht met als dieptepunt James Bay als sub..
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Bastille zou imo net zo rampzalig/armoedig zijn als Kensington..

Aub niet weer zo’n vrijdag als dit jaar want die was rampzalig slecht met als dieptepunt James Bay als sub..

achteraf gezienw was James Bay eigelijk niet zo slecht op zich, dat moet ik wel toegeven...
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Bastille dat zou echt overkill worden hoewel ik ze liever zie en hoor dan Kensington. Dus als dat de keuze zou zijn doe dan maar Bastille
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.674
658
Kensington lijkt me toch wel een zekerheidje.

Worden deze week enorm gehyped door RTL Late Night. Plus het is gewoon de populairste band van NL, die op dit moment geen limiet kent qua bakvissen die dit perse moeten zien.
Nu ze nog zo populair zijn moet je ze gewoon boeken als Pinkpop zijnde.
 

Bjorn

Randprogramma
26 okt 2013
163
0
White lies staat 17 maart in de effenaae, is er wel nog kans op een show op Pinkpop? Opzich een band die van mij altijd welkom is in de middag op 3FM
 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
Popijn wrote:
@Kereltje

Tinderbox, Nova Rock, Rock am Ring/Rock im Park, Download Paris, Glastonbury, Open’er Festival, Download Madrid, Rock in Vienna: allemaal hebben ze al een headliner (of meer) bekend gemaakt voor komende zomer.
Verwacht binnen een week ook een nieuws vanuit Pinkpop. Vorig jaar werd Rammstein ook eind oktober aangekondigd.


En Rock Werchter, Roskilde, Hellfest, Eurockeennes, Primavera, T In The Park, Graspop, Benicassim, Mad Cool, Isle Of Wight, Northside, Volt, Bravalla, Lollapalooza Parijs, … allemaal nog niets.

Het komt gewoon neer op wat ik in een ander topic ook al zei: het zijn de headliners die mee bepalen wanneer een festival haar eerste namen bekend maakt. Als Pinkpop momenteel 2 headliners vast heeft liggen die pas in november hun eerste data willen aankondigen, dan hoor je voor november logischerwijs geen nieuws van Pinkpop. En als omgekeerd een act beslist om midden oktober heel haar tour zelf bekend te maken, dan kan het festival niet anders dan volgen, ook al moeten ze daardoor een gat van een maand laten tot de volgende aankondiging.

Moet wel opgemerkt worden dat alle festivals die ik noemde in juni zijn. Net als Pinkpop dus. De meerderheid van de festivals die jij noemt zijn helemaal eind juni of ergens in juli. Die hebben dus in principe ook een maand meer speling.
Neemt verder niet weg dat je natuurlijk gelijk hebt wat betreft het aankondigen van headliners. Maar waarom GD of SOAD dan niet al aangekondigd had kunnen worden snap ik niet.. Wellicht dat ik er dan toch flink naast zit met mijn voorspelling haha
 

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
Kereltje wrote:
Popijn wrote:
@Kereltje

Tinderbox, Nova Rock, Rock am Ring/Rock im Park, Download Paris, Glastonbury, Open’er Festival, Download Madrid, Rock in Vienna: allemaal hebben ze al een headliner (of meer) bekend gemaakt voor komende zomer.
Verwacht binnen een week ook een nieuws vanuit Pinkpop. Vorig jaar werd Rammstein ook eind oktober aangekondigd.


En Rock Werchter, Roskilde, Hellfest, Eurockeennes, Primavera, T In The Park, Graspop, Benicassim, Mad Cool, Isle Of Wight, Northside, Volt, Bravalla, Lollapalooza Parijs, … allemaal nog niets.

Het komt gewoon neer op wat ik in een ander topic ook al zei: het zijn de headliners die mee bepalen wanneer een festival haar eerste namen bekend maakt. Als Pinkpop momenteel 2 headliners vast heeft liggen die pas in november hun eerste data willen aankondigen, dan hoor je voor november logischerwijs geen nieuws van Pinkpop. En als omgekeerd een act beslist om midden oktober heel haar tour zelf bekend te maken, dan kan het festival niet anders dan volgen, ook al moeten ze daardoor een gat van een maand laten tot de volgende aankondiging.


Moet wel opgemerkt worden dat alle festivals die ik noemde in juni zijn. Net als Pinkpop dus. De meerderheid van de festivals die jij noemt zijn helemaal eind juni of ergens in juli. Die hebben dus in principe ook een maand meer speling.
Neemt verder niet weg dat natuurlijk gelijk hebt wat betreft het aankondigen van headliners. Maar waarom GD of SOAD dan niet al aangekondigd had kunnen worden snap ik niet.. Wellicht dat ik er dan toch flink naast zit met mijn voorspelling haha

Pinkpop zal ongetwijfeld al wat vast hebben liggen maar waarschijnlijk zoals eerder gesugereerd, nog niet naar buiten mogen komen van de band.
De andere kant van het verhaal is, veel festivals komen toch al met wat namen, Pinkpop stelt uit en stelt uit, want valt je nieuws wel op als er zoveel Headliners geweld is? Nee!
Als ze nu naar buiten treden dan zullen er vele zijn die "zeuren" waarom niet Radiohead, etc..

Mocht het SOAD of GD zijn, dan snap ik het ergens ook weer niet dat je niet naar buiten komt met het nieuws.. Maar kijk naar Werchter, daar is nog niet eens een datum van bekend!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Naar mijn idee zijn het een paar kanten:
... of de headliners liggen nog niet 100% vast
... of de headliners moeten nog een tour aankondigen
... of de headliners hebben eerst nog zaal/stadion shows in verkoop

ik denk dat we nog andere aankondigingen moeten afwachten, zoals gezegd RaR/RiP nog 1 headliner, Rockavaria/Rock in Viena, Download, Isle of Wight etc, komt nog wel wat aan hoor.
#patience
 

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
Naar mijn idee zijn het een paar kanten:
… of de headliners liggen nog niet 100% vast
… of de headliners moeten nog een tour aankondigen
… of de headliners hebben eerst nog zaal/stadion shows in verkoop

ik denk dat we nog andere aankondigingen moeten afwachten, zoals gezegd RaR/RiP nog 1 headliner, Rockavaria/Rock in Viena, Download, Isle of Wight etc, komt nog wel wat aan hoor.
#patience
Patience you must have, my young Padiwan
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken