Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
@Dennis
Hij kan t zeker aan, alleen t staat toch niet als headliner: een gingerdwerg met enkel een gitaar als je ook een goede band met allerlei special effects en vette visuals kan hebben
 

pp2017

Randprogramma
2 okt 2016
141
0
wat zeggen we van een terugkomend swedish house mafia? het gaat denk ik niet gebeuren het is meer een wens. of gaan we eerder axwell&ingrosse zien als de dj/house groep? er zijn een hoop dj's die het kunnen worden en tot nu toe hebben we het voornamelijk over marin garrix en daft punk gehad maar er zijn er meer zoals een hardwell of armin van buuren.

en qua pop/sing&songwriter hebben we t over ed sheeran taylor swift enz gehad maar wat zeggen we van jason mraz paolo nutini of zelfs bruce springsteen?

en bij rock misschien kiss of muse/artic monkeys weer? of misschien 30 seconds to mars of ac/dc

trouwens ik ben geen expert, wat ik zeg zijn puur en alleen ideeën of wensen misschien klinken sommige dingen stom maar dat komt omdat ik niet alles heel grondig ik vind muziek luisteren gewoon leuk en ik wens dat pinkpop leuke namen kan krijgen
 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
Het is heeeeel vroeg, maar ik ga alvast een line-up voorspelling maken, haha.

Vrijdag (korte dag): Green Day, 30 Seconds to Mars, Justice, Kakkmaddafakka, White Lies, Jimmy Eat World

Zaterdag (pop dag): Kings of Leon, Macklemore & Ryan Lewis, Kaiser Chiefs, Kasabian, Lost Frequencies, Saint Motel, The Lumineers

Zondag (heavy dag): System of a Down, Biffy Clyro, Alter Bridge, Airbourne, You Me At Six

En dan allerlei NL troep aanvulling en goedkope namen

 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
Het is heeeeel vroeg, maar ik ga alvast een line-up voorspelling maken, haha.

Vrijdag (korte dag): Green Day, 30 Seconds to Mars, Justice, Kakkmaddafakka, White Lies, Jimmy Eat World

Zaterdag (pop dag): Kings of Leon, Macklemore & Ryan Lewis, Kaiser Chiefs, Kasabian, Lost Frequencies, Saint Motel, The Lumineers

Zondag (heavy dag): System of a Down, Biffy Clyro, Alter Bridge, Airbourne, You Me At Six

En dan allerlei NL troep aanvulling en goedkope namen

In mijn ogen een hoop kanshebbers ja! Let wel: Pinkpop is op 3, 4 en 5 juni. Ofwel: zaterdag, zondag en maandag. --- Metalmonday dus, daar teken ik wel voor ;)
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
510
77
wat zeggen we van een terugkomend swedish house mafia? het gaat denk ik niet gebeuren het is meer een wens. of gaan we eerder axwell&ingrosse zien als de dj/house groep? er zijn een hoop dj’s die het kunnen worden en tot nu toe hebben we het voornamelijk over marin garrix en daft punk gehad maar er zijn er meer zoals een hardwell of armin van buuren.

en qua pop/sing&songwriter hebben we t over ed sheeran taylor swift enz gehad maar wat zeggen we van jason mraz paolo nutini of zelfs bruce springsteen?

en bij rock misschien kiss of muse/artic monkeys weer? of misschien 30 seconds to mars of ac/dc

trouwens ik ben geen expert, wat ik zeg zijn puur en alleen ideeën of wensen misschien klinken sommige dingen stom maar dat komt omdat ik niet alles heel grondig ik vind muziek luisteren gewoon leuk en ik wens dat pinkpop leuke namen kan krijgen
Kan je Bruce alsjeblieft nooit meer in dit rijtje namen noemen?
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
488
36
pp2017 wrote:
wat zeggen we van een terugkomend swedish house mafia? het gaat denk ik niet gebeuren het is meer een wens. of gaan we eerder axwell&ingrosse zien als de dj/house groep? er zijn een hoop dj’s die het kunnen worden en tot nu toe hebben we het voornamelijk over marin garrix en daft punk gehad maar er zijn er meer zoals een hardwell of armin van buuren.

en qua pop/sing&songwriter hebben we t over ed sheeran taylor swift enz gehad maar wat zeggen we van jason mraz paolo nutini of zelfs bruce springsteen?

en bij rock misschien kiss of muse/artic monkeys weer? of misschien 30 seconds to mars of ac/dc

trouwens ik ben geen expert, wat ik zeg zijn puur en alleen ideeën of wensen misschien klinken sommige dingen stom maar dat komt omdat ik niet alles heel grondig ik vind muziek luisteren gewoon leuk en ik wens dat pinkpop leuke namen kan krijgen


Kan je Bruce alsjeblieft nooit meer in dit rijtje namen noemen?

Ik zat ook al te kijken, het liep wel heel snel uit de Hans van Taylor Swift naar The Boss
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
aangezien pinkpop dit jaar zaterdag-zondag-maandag is, zal zaterdag dan ook niet gewoon een festivaldaglengte hebben die hetzelfde is als die van zondag en maandag aangezien deze zaterdag geen werkdag is?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.483
4.813
aangezien pinkpop dit jaar zaterdag-zondag-maandag is, zal zaterdag dan ook niet gewoon een festivaldaglengte hebben die hetzelfde is als die van zondag en maandag aangezien deze zaterdag geen werkdag is?

Was bij eerdere edities niet zo als ik zo kijk op http://www.pinkpop.nl/history/pinkpop2012/
 

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
518
70
Het is heeeeel vroeg, maar ik ga alvast een line-up voorspelling maken, haha.

Vrijdag (korte dag): Green Day, 30 Seconds to Mars, Justice, Kakkmaddafakka, White Lies, Jimmy Eat World

Zaterdag (pop dag): Kings of Leon, Macklemore & Ryan Lewis, Kaiser Chiefs, Kasabian, Lost Frequencies, Saint Motel, The Lumineers

Zondag (heavy dag): System of a Down, Biffy Clyro, Alter Bridge, Airbourne, You Me At Six

En dan allerlei NL troep aanvulling en goedkope namen

Dat kan zo maar eens...
Hou dan wel rekenschap met ruim loopveld.
Max 40.000 - 50.000 per dag.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Tja... Ik weet niet hoor. Over Green Day twijfel ik of ze dan niet al waren aangekondigd.
Over KOL twijfel ik of Pinkpop ze wel al weer wil hebben.

Ik zie zomaar gebeuren dat we 3 classic headliners krijgen met 'gevarieerde' dag vulling.
Althans, waarschijnlijk noem ik het classic/gevarieerd en jullie ondermaats tov BKS of zo ;)

Ben benieuwd...
 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
@Kereltje

Tinderbox, Nova Rock, Rock am Ring/Rock im Park, Download Paris, Glastonbury, Open'er Festival, Download Madrid, Rock in Vienna: allemaal hebben ze al een headliner (of meer) bekend gemaakt voor komende zomer.
Verwacht binnen een week ook een nieuws vanuit Pinkpop. Vorig jaar werd Rammstein ook eind oktober aangekondigd.
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
381
107
Och ja zo blijft het forum wel levend en blijven hersens kraken over wie op het affiche zou kunnen staan.
 

pp2017

Randprogramma
2 okt 2016
141
0
Christiaan wrote:
pp2017 wrote:
wat zeggen we van een terugkomend swedish house mafia? het gaat denk ik niet gebeuren het is meer een wens. of gaan we eerder axwell&ingrosse zien als de dj/house groep? er zijn een hoop dj’s die het kunnen worden en tot nu toe hebben we het voornamelijk over marin garrix en daft punk gehad maar er zijn er meer zoals een hardwell of armin van buuren.

en qua pop/sing&songwriter hebben we t over ed sheeran taylor swift enz gehad maar wat zeggen we van jason mraz paolo nutini of zelfs bruce springsteen?

en bij rock misschien kiss of muse/artic monkeys weer? of misschien 30 seconds to mars of ac/dc

trouwens ik ben geen expert, wat ik zeg zijn puur en alleen ideeën of wensen misschien klinken sommige dingen stom maar dat komt omdat ik niet alles heel grondig ik vind muziek luisteren gewoon leuk en ik wens dat pinkpop leuke namen kan krijgen


Kan je Bruce alsjeblieft nooit meer in dit rijtje namen noemen?


Ik zat ook al te kijken, het liep wel heel snel uit de Hans van Taylor Swift naar The Boss

hij stond bij het lijstje omdat dat sing&songwriters zijn maar ik wilde niet zeggen dat ze op het zelfde niveau lagen het was meer een lijstje van namen waar we over konden praten...
 

Festivaltime

Randprogramma
31 jan 2016
118
11
Slimme festivalbaas Giddings Isle of Wight ( een week na Pinkpop tegen media)
No one has been confirmed so far, though rumoured acts include Phil Collins, Guns N' Roses, Oasis, The Stone Roses, Green Day, Foo Fighters, The Kinks and Coldplay.

Giddings told Isle of Wight Radio's Topping in the Morning: “There’s nothing 100 per cent, and I’m not going to tempt fate by mentioning anything because it’s a long, drawn-out process getting groups to play any festival.


https://www.thesun.co.uk/tvandshowbiz/2016343/when-is-isle-of-wight-festival-2017-dates-prices-lineup-how-to-get-tickets/
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.461
700
@Kereltje

Tinderbox, Nova Rock, Rock am Ring/Rock im Park, Download Paris, Glastonbury, Open’er Festival, Download Madrid, Rock in Vienna: allemaal hebben ze al een headliner (of meer) bekend gemaakt voor komende zomer.
Verwacht binnen een week ook een nieuws vanuit Pinkpop. Vorig jaar werd Rammstein ook eind oktober aangekondigd.

En Rock Werchter, Roskilde, Hellfest, Eurockeennes, Primavera, T In The Park, Graspop, Benicassim, Mad Cool, Isle Of Wight, Northside, Volt, Bravalla, Lollapalooza Parijs, ... allemaal nog niets.

Het komt gewoon neer op wat ik in een ander topic ook al zei: het zijn de headliners die mee bepalen wanneer een festival haar eerste namen bekend maakt. Als Pinkpop momenteel 2 headliners vast heeft liggen die pas in november hun eerste data willen aankondigen, dan hoor je voor november logischerwijs geen nieuws van Pinkpop. En als omgekeerd een act beslist om midden oktober heel haar tour zelf bekend te maken, dan kan het festival niet anders dan volgen, ook al moeten ze daardoor een gat van een maand laten tot de volgende aankondiging.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
488
36
Popijn wrote:
@Kereltje

Tinderbox, Nova Rock, Rock am Ring/Rock im Park, Download Paris, Glastonbury, Open’er Festival, Download Madrid, Rock in Vienna: allemaal hebben ze al een headliner (of meer) bekend gemaakt voor komende zomer.
Verwacht binnen een week ook een nieuws vanuit Pinkpop. Vorig jaar werd Rammstein ook eind oktober aangekondigd.


En Rock Werchter, Roskilde, Hellfest, Eurockeennes, Primavera, T In The Park, Graspop, Benicassim, Mad Cool, Isle Of Wight, Northside, Volt, Bravalla, Lollapalooza Parijs, … allemaal nog niets.

Het komt gewoon neer op wat ik in een ander topic ook al zei: het zijn de headliners die mee bepalen wanneer een festival haar eerste namen bekend maakt. Als Pinkpop momenteel 2 headliners vast heeft liggen die pas in november hun eerste data willen aankondigen, dan hoor je voor november logischerwijs geen nieuws van Pinkpop. En als omgekeerd een act beslist om midden oktober heel haar tour zelf bekend te maken, dan kan het festival niet anders dan volgen, ook al moeten ze daardoor een gat van een maand laten tot de volgende aankondiging.

Volgens deze beredenering zou het dus betekenen dat Pinkpop headliners heeft die nog niet in het circuit zijn opgenomen, dus dan zou je Green Day bijvoorbeeld al af kunnen schrijven...
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.461
700
Kereltje wrote:
Popijn wrote:
@Kereltje

Tinderbox, Nova Rock, Rock am Ring/Rock im Park, Download Paris, Glastonbury, Open’er Festival, Download Madrid, Rock in Vienna: allemaal hebben ze al een headliner (of meer) bekend gemaakt voor komende zomer.
Verwacht binnen een week ook een nieuws vanuit Pinkpop. Vorig jaar werd Rammstein ook eind oktober aangekondigd.


En Rock Werchter, Roskilde, Hellfest, Eurockeennes, Primavera, T In The Park, Graspop, Benicassim, Mad Cool, Isle Of Wight, Northside, Volt, Bravalla, Lollapalooza Parijs, … allemaal nog niets.

Het komt gewoon neer op wat ik in een ander topic ook al zei: het zijn de headliners die mee bepalen wanneer een festival haar eerste namen bekend maakt. Als Pinkpop momenteel 2 headliners vast heeft liggen die pas in november hun eerste data willen aankondigen, dan hoor je voor november logischerwijs geen nieuws van Pinkpop. En als omgekeerd een act beslist om midden oktober heel haar tour zelf bekend te maken, dan kan het festival niet anders dan volgen, ook al moeten ze daardoor een gat van een maand laten tot de volgende aankondiging.


Volgens deze beredenering zou het dus betekenen dat Pinkpop headliners heeft die nog niet in het circuit zijn opgenomen, dus dan zou je Green Day bijvoorbeeld al af kunnen schrijven…

In dit geval nu niet echt, aangezien Smeets aangeeft dat er nog (minstens) een headlinerpositie in te vullen is en hij oa SOAD expliciet in het hoekje met potentiële kandidaten plaatst.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken