Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
Verward wel momenteel…
Kom tot de conclusie dat de namen waar ik momenteel nog op let 2 redelijk nieuwe zijn, maar vooral de oude garde er uit springt nu.
Kings Of Leon en Linkin Park
Neil Young, Rolling Stones, Aerosmith, Bon Jovi, Fleetwood Mac, The Who, Elton John.

Hebben jullie a.u.b. nog opties voor Pinkpop 2017 ?
( Zie zomaar gebeuren dat het straks Aerosmith, Bon Jovi en The Who worden uit de hoge hoed… )

Roept u maar…

( edit, het was laatst een grapje. Maar vraag me nu dus echt af of Iron Maiden nog festivals achter de tour zal plakken.)

Ik krijg het idee, dat Mojo hun eigen belangen wat hoger aanschrijft en daardoor Pinkpop qua groter namen naast de pot aan het pissen is, want ja een stadionshow van GNR waar Mojo veel reclame voor kan maken, zal meer voor hen opleveren denk ik zo.
Ik verwacht wat minder grote namen dit jaar.. Maar blijf nieuwsgierig
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.670
829
Jij snapt het, @marcopoloo29
Ik zou zelfs een stap verder willen gaan, het lijkt erop alsof de "reputatie" van Pinkpop, Mojo/ LN niet zoveel kan schelen, en ze puur kijken waar ze de meeste winst op kunnen pakken
Alles draait uiteindelijk om geld en stadionconcerten zijn dan uiteindelijk winstgevender
Pinkpop word op dit moment veel gebruikt door Mojo om te testen of een bepaalde act, waarvan zij niet zeker zijn of ze nog een stadion kunnen vullen, genoeg bezoekers trekt.
Zie Bruce, eerst 2x Pinkpop, na een niet uitverkochte Arena, dan 2x Pinkpop, en plots zijn er weer eigen shows .
Zelfde met Robbie Williams, Peppers enz
Ik krijg echt de indruk dat Mojo, "risico" acts het liefst eerst op Pinkpop neer zet, en daarom zie ik Bon Jovi er wel verschijnen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.895
6.141
Jij snapt het, @marcopoloo29
Ik zou zelfs een stap verder willen gaan, het lijkt erop alsof de “reputatie” van Pinkpop, Mojo/ LN niet zoveel kan schelen, en ze puur kijken waar ze de meeste winst op kunnen pakken
Alles draait uiteindelijk om geld en stadionconcerten zijn dan uiteindelijk winstgevender
Pinkpop word op dit moment veel gebruikt door Mojo om te testen of een bepaalde act, waarvan zij niet zeker zijn of ze nog een stadion kunnen vullen, genoeg bezoekers trekt.
Zie Bruce, eerst 2x Pinkpop, na een niet uitverkochte Arena, dan 2x Pinkpop, en plots zijn er weer eigen shows .
Zelfde met Robbie Williams, Peppers enz
Ik krijg echt de indruk dat Mojo, “risico” acts het liefst eerst op Pinkpop neer zet, en daarom zie ik Bon Jovi er wel verschijnen.
Ik vind het juist andersom. De risico acts durft Pinkpop vaak niet te nemen. Robbie Williams, RHCP en Bruce Sprignsteen zijn echt geen twijfel gevallen hoor. Maar een Blur, Gorillaz, The Stone Roses, Depeche Mode lijken nu toch te twijfelachtig te zijn voor Pinkpop. Ik zie bijvoorbeeld ook geen Daft Punk op Pinkpop staan ook al zouden ze touren.
 

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
Rick wrote:
Jij snapt het, @marcopoloo29
Ik zou zelfs een stap verder willen gaan, het lijkt erop alsof de “reputatie” van Pinkpop, Mojo/ LN niet zoveel kan schelen, en ze puur kijken waar ze de meeste winst op kunnen pakken
Alles draait uiteindelijk om geld en stadionconcerten zijn dan uiteindelijk winstgevender
Pinkpop word op dit moment veel gebruikt door Mojo om te testen of een bepaalde act, waarvan zij niet zeker zijn of ze nog een stadion kunnen vullen, genoeg bezoekers trekt.
Zie Bruce, eerst 2x Pinkpop, na een niet uitverkochte Arena, dan 2x Pinkpop, en plots zijn er weer eigen shows .
Zelfde met Robbie Williams, Peppers enz
Ik krijg echt de indruk dat Mojo, “risico” acts het liefst eerst op Pinkpop neer zet, en daarom zie ik Bon Jovi er wel verschijnen.


Ik vind het juist andersom. De risico acts durft Pinkpop vaak niet te nemen. Robbie Williams, RHCP en Bruce Sprignsteen zijn echt geen twijfel gevallen hoor. Maar een Blur, Gorillaz, The Stone Roses, Depeche Mode lijken nu toch te twijfelachtig te zijn voor Pinkpop. Ik zie bijvoorbeeld ook geen Daft Punk op Pinkpop staan ook al zouden ze touren.

Risico's zie ik ze ook niet echt nemen met Pinkpop, maar lijkt erop dat de grote namen wegvliegen zoals ik zei.
Veel bands zijn voor MOJO veel interesanter in een stadion, omdat het simpelweg veel meer geld opleverd, en daar krijg je Jan niet bij cadeau.. Dus is waarschijnlijk makkelijker dan iemand die alles 30x controleert op een dag.

 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.134
777
Reken maar dat MOJO het bij het gros van die grote namen gewoon niet voor het zeggen heeft hoor. Als een Coldplay of GnR geen festivals wil doen, kun je hoog of laag springen, maar dan doen ze gewoon geen festivals. Dus ik denk dat de macht van MOJO ontzettend overschat wordt wanneer men suggereert dat zij de keuze maakt voor losse concerten versus festivaloptredens.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Het gaat erom wat brengt het meeste op. Als een festival beter wil betalen plus het past beter in het tourschema dan doen ze dat.

En het hele risico dat valt wel mee. Er zitten ervaren boekers. Er kan en zal ook wel goed geboekt worden
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.483
4.813
Nou die grote namen bepalen zelf of ze een tour doen met eigen concerten of een festivaltour. Tuurlijk met veel geld kunnen ze verleid worden om een festival te doen, maar als Pearl Jam in de ziggo dome wil spelen en Mojo wil ze op Pinkpop. Dan spelen ze in de Ziggo dome.
Sowieso is het boeken van artiesten een onderhandeling, waar vele factoren een rol spelen. Geld is daarin belangrijk, maar niet het enige.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Avenged Sevenfold heeft een paar uur geleden een politieke boodschap op facebook gezet, en hun nieuwe clip is ook wel politiek. Zou dit de amerikaanse band kunnen zijn die wacht tot na de verkiezingen? Het is niet een enorm grote band, mwar voor veel festivals wel headliner waardig. Al verwacht ik ze eerder op fortarock
 

Bjorn

Randprogramma
26 okt 2013
163
0
Eminem is ook nog niet zo slecht geroepen verwacht her niet maar met alle afschrijvingen van de laatste dagen is niks meer onwaarschijnlijk.
Ik verwacht Radiohead nog steeds anders op lowlands.

Owja iemand riep dat Keane een nieuwe single heeft dat is helaas niet Keane maar Tom chaplin de leadzanger van Keane heeft een single uitgebracht. Maar ook als solo artiest is die welkom

Verder aan dagopvulling blijf ik hopen op noel gallagher of Liam gallagher met z'n solo album.

Ik gok maar iets maar ik heb een gevoel dat er toch iets met de gorillaz aan zit te komen
 

jswa

Playlistbediener
17 okt 2015
33
0
Keane heeft wel een single uitgebracht , voor een film volgens mij. Het klopt dat Keane op dit moment op een laag pitje staat, want Tom Chaplin is bezig met zijn solo-project. Dus ondanks een nieuwe single van Keane is de kans op een tour nihil.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
We hadden het al een paar maanden terug er over, maar de band Live kan best eens terug.

Reunie zit er aan te komen.
Volgens geruchten waarschijnlijk een "Live retrospective 25th anniversary album"
Er zijn zelfs geruchten dat de heren in de studio zijn om oude nummers te re-recorden.
Zie ze ook wel op tour gaan.
Nederland slaan ze vast niet over, denk wel meerdere data in Nederland.
Een terugkeer naar Pinkpop sluit ik niet uit.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.797
5.324
Hoe 'groot' zijn zij nog? Ik was vroeger groot fan en vind hun werk nog steeds heel gaaf. Zijn ze (nog) groot genoeg voor sub of 3fm-headliner?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Hoe ‘groot’ zijn zij nog? Ik was vroeger groot fan en vind hun werk nog steeds heel gaaf. Zijn ze (nog) groot genoeg voor sub of 3fm-headliner?

Mainstage...maar geen sub
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Hoe ‘groot’ zijn zij nog? Ik was vroeger groot fan en vind hun werk nog steeds heel gaaf. Zijn ze (nog) groot genoeg voor sub of 3fm-headliner?
Ik ben van mening van wel.
Als je ze afzet tegen bijvoorbeeld Skunk Anansie, imo zeker...

edit, idd op Mainstage zal ook zeer goed kunnen.
Maar sub, lastig te zeggen... imo dat ook...
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.797
5.324
Ja, ik als liefhebber van de band ben ook geneigd te zeggen van wel, maar ik ben tegelijkertijd van mening dat Skunk Anansie niet de standaard hoort te zijn voor 3fm-headliner.
 

DeBaars

Campingartiest
15 okt 2016
84
65
Dit schoot opeens door mijn hoofd… Wat nou als die grote artiest die wacht tot na de presidentsverkiezingen in Amerika Eminem is?

Hij heeft zich al openlijk tegen Trump uitgesproken, en heeft daarover net een nummer uitgebracht.

Ook komt ie met een nieuw album. Het zou zomaar kunnen…

Eminem met een liveband net als in 2013 op Pukkelpop zou nog niet eens een heel verkeerd iets zijn, in ieder geval iemand waarvoor ik zeker zou komen. Nu is natuurlijk de vraag in hoeverre Eminem iemand is om in te programmeren op Pinkpop, maar dat zullen we wel zien.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Eminem 3 geleden een super optreden als headliner op pukkelpop. Publiek ging uit zijn dak.
Wat leuk...

Hoop eigenlijk zelf dat het bij pukkelpop blijft.
Ben niet zo met Eminem.
Brengt mij overigens wel bij NIN, Trent is bezig met een nieuw album.
Dat zou een mooie zijn voor Pinkpop, NIN in de Brand stage tent als afsluiter!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken