Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.531
834
Download Frankrijk was toch niet heel boeiend nieuws, alleen SOAD bevestigd, wat iedereen al wist. Ze zeggen 31 oktober met meer namen te komen

Nope, 31 oktober zal wel iets interessanter zijn denk ik ;)
Maar SOAD voor PInkpop is nu wel bijna een zekerheidje lijkt het.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
Soad op pinkpop is opzich niet een heel gek idee lijkt me. Verkopen zo een Ziggodome uit (sneller dan green day of Linkin park ter vergelijking) dus zal wel wat mensen naar landgraaf af laten reizen en ja t is misschien wel een harde band en dat t dan misschien niet bij pinkpop past, maar als rammstein er kan staan is niks te gek toch ;)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.763
Soad op pinkpop is opzich niet een heel gek idee lijkt me. Verkopen zo een Ziggodome uit (sneller dan green day of Linkin park ter vergelijking) dus zal wel wat mensen naar landgraaf af laten reizen en ja t is misschien wel een harde band en dat t dan misschien niet bij pinkpop past, maar als rammstein er kan staan is niks te gek toch ?

Ja, maar Rammstein is leuk voor de hele familie dankzij de show errond. SOAD heeft daarintegen géén show, hun concerten zijn altijd erg 'sober' de nummers spelen zonder meer. (Hier wil ik niet impliceren dat ik dat altijd een probleem vind)
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.531
834
Ja, maar Rammstein is leuk voor de hele familie

Je mag je kleine broertje of zusje eerst wel wat gaan uitleggen voordat je een show van Rammstein gaat zien hoor :D
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.787
12.478
De verwijzing van Jan is voor mij vooral een bevestiging van mijn vermoeden die ik eerder vandaag postte. Macklemore headliner. Soad verwacht ik eigenlijk op Fortarock, sluit beter aan bij de doelgroep of anders Ziggo Dome (zitten immers meer zalen in hun tour). De koers van de line-up vd afgelopen jaren geeft mij geen enkeke reden om aan te nemen dat soad daar opeens staat
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.483
4.813
Fortarock heeft al laten weten dat SOAD er niet zal staan...

Green Day en KOL zouden zo maar eens de headliners kunnen worden. De derde: Aerosmith, SOAD????

GNR verwacht ik niet, maar zou niet verkeerd zijn.

Bastille zou geen headliner mogen zijn, maar valt wel in de categorie populaire bands met iets dat lijkt op rock...
 

Bjorn

Randprogramma
26 okt 2013
163
0
Ik gok op SOAD, KOL en green day ik gok heel erg dat guns n rosés de band is van de verkiezing gedoetjes. En macklemore sub headliners worden of afsluiter 3FM stage
 

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
518
70
mocht dit zo zijn: met minder " grote " headliners dan wat we met elkaar voorspeld & gedacht hadden kan ik maar 1 conclusie trekken:

pinkpop mag dan gaan zorgen voor een hele sterke dagprogramma erbij,
Programmeren ze zoals laatste 2 jaar overdag gaan ze dat in hun portomonnee voelen.

Gaan ze echt geen 60.000 man per dag trekken...

Ik wacht rustig af, had Pinksteren al gereserveerd en eindelijk weer pinkpop. Maar dat was wel met de gedachte Pearl jam, Coldplay in die geest...


 

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
518
70
En dat jan zegt we zitten dit jaar te vroeg, dat plan je toch zelf. Ze gaan wel vaker later zitten dan Pinksteren.
Vind dat dus gelul.
Is meer een centen kwestie, en festivals Amerika.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.461
700
Ik snap niet goed dat sommige mensen Macklemore als een headlinerkandidaat zien. Krijgt 90 minuten amper gevuld, mag op andere majors enkel in coheadlinerconstructies aantreden en zou niet meer volk trekken dan pakweg Pharrell als headliner (best weinig dus). Is hoogstens een sub of headliner 3FM.

Robbie Williams wordt hier weinig genoemd vind ik. Heb je een pop act die vorige keer in no time zijn dag uitverkocht en al bevestigd heeft in 2017 in de Lage Landen te passeren. Voor de organisatie toch interessanter dan pakweg Kings Of Leon.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
Als je half oktober nog aan het praten bent met 5 acts voor 3 headliner spots dan geef je eigenlijk aan dat er nog niets officieel is vastgelegd. Daar geloof ik helemaal niets van....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Ben wel eens met Kereltje over Makkelmoor, da's meer een sub max...

Qua Robbie Williams denk ik dat 2017 te vroeg voor Pinkpop is om na 2015 wéér headliner te zijn. Uitverkochte stadions of niet, is naar mijn idee te snel achter elkaar. Op Rock Werchter misschien wel, omdat Robbie toen op TW stond. Kijk en dan is KOL na 2013 misschien wel met 4 jaar verschil wel verklaarbaar, qua tijdspanne dan hé...

Zit wel te denken over de uitspraak van Jan over naar RaR kijken. Zei hij begin dit jaar niet naar Download kijken voor 2016 laatste namen... Daar kwam ook weinig uit en daarbij totale afleiding...
Maar goed, wat zijn serieuze kandidaten voor een headline spot op RaR, hier en daar nog redelijke headliners genoemd, oa Linkin Park of Guns N Roses. Zie ze daar zomaar met Radiohead of Pearl Jam komen...
 

Igo.

Campingartiest
25 okt 2015
76
66
Robbie Williams wordt hier weinig genoemd vind ik. Heb je een pop act die vorige keer in no time zijn dag uitverkocht en al bevestigd heeft in 2017 in de Lage Landen te passeren. Voor de organisatie toch interessanter dan pakweg Kings Of Leon.

Robbie Williams kun je een streep door zetten. Hij heeft al aangekondigd naar Nederland te komen met een eigen show. Dat wordt Ziggo Dome of ArenA. Lijkt mij sterk dat hij daarnaast Pinkpop nog zou doen.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.797
5.324
Op basis van wat Jan Smeets zegt, kunnen we concluderen dat de headliners al lang vastliggen, we begin november de eerste namen krijgen en we helemaal niks met RaR delen :).
 

S.O.S.

Playlistbediener
29 sep 2016
37
14
mocht dit zo zijn: met minder ” grote ” headliners dan wat we met elkaar voorspeld & gedacht hadden kan ik maar 1 conclusie trekken:

pinkpop mag dan gaan zorgen voor een hele sterke dagprogramma erbij,
Programmeren ze zoals laatste 2 jaar overdag gaan ze dat in hun portomonnee voelen.

Gaan ze echt geen 60.000 man per dag trekken…

Je zou het bijna hopen:
- Een hele dag goeie bands ipv alleen de laatste 2 à 3.
- Kaartverkoop die netjes verloopt
- Veel minder dagjesmensen*, dus leukere sfeer
- Wat minder druk, dus weer gewoon lopen ipv je door de menigte heen worstelen (vooral in de Kalm aan Laan)

* Vorig jaar ging ik even wat truien uit ons kluisje halen. Een uurtje of zo voordat Sir Paul begon.
Op de terugweg naar binnen zie ik een paar mensen (van middelbare leeftijd) met paraplu. Ik zég nog dat die niet mee mogen het terrein op, dat ze anders worden weggegooid en wijs ze de kluisjes...
Affijn, toch die dingen meenemen en dan vervolgens bij het poortje gaan ze helemaal uit de stekker tegen de te beveiligers omdat hun plu's worden afgepakt.
Staat die vent in het gezicht van de beveiliger te schreeuwen "EN ALS HET NOU GAAT REGENEN?? HÈ?! KOM JIJ ME DAN DROOGHOUDEN??!!" Zucht... :-x
 

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.336
880
ik had zoooo gehoopt op 3 namen van het rijtje: guns n roses-pearl jam-radiohead-tool-metallica
baal echt dat die allemaal niet komen.
Gelukkig komen een heleboel andere namen ook niet: coldplay,beyonce,
Maar wat nu???

System of a down-linkin park-Aerosmith ,daar zou ik nog wel blij mee zijn.
Maar ik vrees wederom voor een grote deceptie.


Zoals t er nu uit ziet denk ik niet dat ik naar pinkpop ga,rock werchter zal een veel beter programma krijgen!
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
488
36
Voor wie toch nog hoop heeft op Radiohead (waaronder ik) zal daar morgen, en anders vrijdag, wel duidelijkheid over zijn..... Morgen hoogstwaarschijnlijk de bevestiging voor Glasto, en wss dan ook meteen de tour
 

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
518
70
Nou Dennis, mocht Pearl jam wel op RAR staan en niet pinkpop wordt k helemaal gek..

En ook nog wel beetje GNR of Radiohead.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken