Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.277
6.369
Me First & The Gimme Gimmes ook op NovaRock....
Damn, betekend dat géén Foo Fighters dan! Shit, jammer...
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.300
4.598
Green Day zou, met twee grotere namen ernaast als headliners, ook niet verkeerd zijn. Wel fijn dat de eerste namen weer beginnen te komen!

Maar Dennis, wat is de link tussen me first and the gimme gimmes en the Foo Fighters? Volgens mij zijn er sowieso nog amper geluiden geweest dat Dave Grohl en co volgende zomer gaan touren, of heb ik dat gemist?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.277
6.369
Maar Dennis, wat is de link tussen me first and the gimme gimmes en the Foo Fighters? Volgens mij zijn er sowieso nog amper geluiden geweest dat Dave Grohl en co volgende zomer gaan touren, of heb ik dat gemist?
De band bestaat uit leden van verschillende bands, Fat Mike van NOFX, Joey Cape en Dave Raun van Lagwagon, Spike Slawson van Swingin' Utters en Chris Shiflett van Foo Fighters
(Dus, zeg maar met The Gimmes en Prophets 2 supergoups op NovaRock, dwz op tour in juni in Europa.)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.505
5.347
Foo Fighters was toch al zo goed als uitgesloten? Die zijn nog met hun rust periode bezig. Overigens is Me First And The Gimme Gimmes een totale gimmick act die deze gasten behoorlijk op automatisch piloot kunnen spelen. Op Lowlands 2012 stonden ook Foo Fighters en Me First op het zelfde affiche.

NOFX en Me First touren ook regelmatig naast elkaar af.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.616
678
De band bestaat uit leden van verschillende bands, Fat Mike van NOFX, Joey Cape en Dave Raun van Lagwagon, Spike Slawson van Swingin’ Utters en Chris Shiflett van Foo Fighters
(Dus, zeg maar met The Gimmes en Prophets 2 supergoups op NovaRock, dwz op tour in juni in Europa.)

Klinkt goed, schuif maar door naar Pinkpop
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.277
6.369
Op Lowlands 2012 stonden ook Foo Fighters en Me First op het zelfde affiche.
O, thnx Indiaan!

mmm, ik duik eens even mijn Foo Fighters archief in.... Eens zien wat ik kan vinden voor 2017? ;)
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
926
89
Prophets of rage zou echt een te gekke act zijn voor zowel Pinkpop als bijv lowlands... Staat zeker nog op mijn must see lijstje :)
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
576
182
Ondanks dit novarock nieuws zie ik green day nog niet heel snel naar pinkpop komen. Ze hebben de Ziggodome nog niet uitverkocht dus vraag me af of pinkpop dat dan aandurft. Misschien dat t er wel van komt als andere headliners uiteindelijk niet te regelen blijken en/of er voor de betreffende dag een sterk randprogramma is.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.277
6.369
Ondanks dit novarock nieuws zie ik green day nog niet heel snel naar pinkpop komen. Ze hebben de Ziggodome nog niet uitverkocht dus vraag me af of pinkpop dat dan aandurft. Misschien dat t er wel van komt als andere headliners uiteindelijk niet te regelen blijken en/of er voor de betreffende dag een sterk randprogramma is.

Dit is wel eens sterk argument ja...

Ik wil eigenlijk afwachten waar RaR mee komt, daar staat Green Day alvast niet. Ook de DEAG festivals komen niet met Green Day, want Green Day staat in Duitsland op Hu/So (dus niet Rockavaria) en op NovaRock (dus niet Rock in Vienna).
Er komen nog een flinke set headliners aan, minsten 5 a 6.
Het is afwachten, ik verwacht Guns N' Roses op korte termijn met tourdata, zei touren onder DEAG? Dus de kansen op RaR/RiP zijn zeer klein.
Pearl Jam staat denk ik wel op RaR/RiP, kleine kans op DEAG festivals denk ik.
Nog genoeg aan te komen, deze maand of misschien zelfs deze week nog....
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.276
854
Ondanks dit novarock nieuws zie ik green day nog niet heel snel naar pinkpop komen. Ze hebben de Ziggodome nog niet uitverkocht dus vraag me af of pinkpop dat dan aandurft. Misschien dat t er wel van komt als andere headliners uiteindelijk niet te regelen blijken en/of er voor de betreffende dag een sterk randprogramma is.

Ik zie op Ticketmaster dat er nog precies 4 tickets te krijgen voor Green Day in de Ziggo Dome, ergens op de 2e ring. Dus die zaal verkopen ze prima uit. Neemt niet weg dat ik persoonlijk hoop dat Green Day niet op Pinkpop staat. Wat een slecht circus is dat zeg.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.659
820
En toch is GD juist een act die op Pinkpop past, doet het goed bij het meer pop gerichte publiek.
Denk ze ook niet de duurste headliner zullen zijn, dus ja, ik verwcht ze juist weer wel op Pinkpop
Verwacht eerder dat juist Pinkpop een dure, grote, (harde?) act gaat laten schieten ivm de doelgroep
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.461
1.963
Indiaantje89 wrote:
Op Lowlands 2012 stonden ook Foo Fighters en Me First op het zelfde affiche.

O, thnx Indiaan!

mmm, ik duik eens even mijn Foo Fighters archief in…. Eens zien wat ik kan vinden voor 2017?
1f609.png
Jup ook samen op Pukkelpop dat jaar.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.277
6.369
DennisvdBr wrote:
Indiaantje89 wrote:
Op Lowlands 2012 stonden ook Foo Fighters en Me First op het zelfde affiche.


O, thnx Indiaan!

mmm, ik duik eens even mijn Foo Fighters archief in…. Eens zien wat ik kan vinden voor 2017?
1f609.png



Jup ook samen op Pukkelpop dat jaar.

gek, misschien wishfull thinking... Maar verklaart dit enkele verschuivingen van festivals. NovaRock heeft de datum ook verschoven.
Kan dus zeggen dat The Gimmes op zaterdag op Pinkpop kunnen staan en maandag Foo Fighters.
Maar dat is enkel, stel dat.... Theoretisch kan het.
Dat zal dan zijn op Pinkpop, Rock Werchter en Glastonbury in 2017 ?
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Foo Fighters was toch al zo goed als uitgesloten? Die zijn nog met hun rust periode bezig. Overigens is Me First And The Gimme Gimmes een totale gimmick act die deze gasten behoorlijk op automatisch piloot kunnen spelen. Op Lowlands 2012 stonden ook Foo Fighters en Me First op het zelfde affiche.

NOFX en Me First touren ook regelmatig naast elkaar af.

Klopt. Op Groezrock was Fat Mike er niet bij, toen verving een lid van Bad Religion. Zou niet zoveel waarde hechten aan hun line-up, de zanger is er altijd bij, maar verder rouleert de band regelmatig.
 

Mr-Pronk

Playlistbediener
29 okt 2015
40
0
Indiaantje89 wrote:
Foo Fighters was toch al zo goed als uitgesloten? Die zijn nog met hun rust periode bezig. Overigens is Me First And The Gimme Gimmes een totale gimmick act die deze gasten behoorlijk op automatisch piloot kunnen spelen. Op Lowlands 2012 stonden ook Foo Fighters en Me First op het zelfde affiche.

NOFX en Me First touren ook regelmatig naast elkaar af.


Klopt. Op Groezrock was Fat Mike er niet bij, toen verving een lid van Bad Religion. Zou niet zoveel waarde hechten aan hun line-up, de zanger is er altijd bij, maar verder rouleert de band regelmatig.

Precies Scott Shiflett zou ook kunnen spelen.
Het zou wel tof zijn als me first and te gimme gimmes komen
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.505
5.347
Me First (met alle respect) is dan ook geen hoge wiskunde muziek, met de meeste simpele akkoorden met songteksten van hits die eigenlijk iedereen wel mee kan lallen.

Gewoon een vrienden groepje wat een beetje aankloot wat soms wel leuk kan zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken