Ik ben ook weer zowat weer de oude en heb weer een mooie editie gehad.
Top 5je!!
1. Prophets of Rage - Verrasing van het weekend. Van te voren had ik totaal niks met het nieuwe materiaal van deze gasten. Maar iedereen die twijfelde werd al binnen enkele seconden wakker geschud. Rammer na rammer werd het publiek in gegooid. En als er één band is waar je lekker op kan springen dan is dat wel Rage. Beide MC's waren in bloedvorm en tja Rage zelf? Die zijn natuurlijk altijd in topvorm. Alles klopte aan deze set. Die agrassieve ondertoon over de huidige staat van de wereld, de passie en natuurlijk de energie. Het vuur wat die andere twee dagen miste werd nog eventjes aan het einde van de middag in het veld gepompt. Dan ook nog eens het meest magische moment van het weekend doormiddel van de prachtige uitvoering van Like A Stone ter eren van Chris samen met Serj. Ook die hip-hop medley was een fijne verassing die we eigenlijk te weinig hebben gehad dit weekend. Ten slotte nog eventjes Killing In The Name op het publiek af vuren en dan heb je toch wel de show van het weekend te pakken.
2. System of a Down - Voor mij persoonlijk de grote headliner die ik af ging strepen dit jaar. Je weet wat je krijgt, de volle duur aan oude rammers (zeik niet zo 3voor12). Van pit naar pit springen en meebrullen met beide zangers. Wat staat die set van die gasten toch als een huis. Ben toch wel erg benieuwd wat die mannen nog ooit voor nieuws uit gaan brengen. De beste hits van het weekend kwamen in iedergeval van System af.
3. Richard Ashcroft - Ik wist dat Richard nog steeds sterke shows aan het geven is maar dit was toch wel een zeer positieve verassing. Zijn eigen nummers staan live als een huis. Gewoon een energieke, toffe gast die 100% van zijn energie in zijn shows steekt. Die laatste 30minuten behoren tot de beste van deze editie. En tja BitterSweetSymphony is misschien wel het beste nummer ooit gemaakt, wat een moment was dat.
4. Biffy Clyro - Kon natuurlijk niet uit mijn top 5 ontbreken. 8e keer dat ik deze gasten zie en heerlijk om te zijn dat hun aanhang blijft groeien. Vandaag kregen we een harde set met alle hitjes. Helaas dus deze keer geen rustmomentje met Machines/God & Satan. Jammer want dat is toch ook echt een van de krachten van de schotse broertjes. Nu weer afwachten welke spot ze volgende keer in Nederland gaan veroveren. Many of Horror galmt inmiddels toch al flink door op de Nederlandse festivals
5. Ranchid - De beste punk van de zondag kwam natuurlijk uit de tent en niet van de main-stage. Ken eigenlijk bijna niks van deze mannen maar wat een feest!! Een halve tent vol met stevige, zwetende, kale kerels van rond de 45 + Ranchid = 50 minuten feest!!
Goed!!
Ronnie Flex - Die hitjes met een sterke liveband staat toch wel echt als een huis. Boeken voor Lowlands aub!!
Kings of Leon - Live weer zo strak als maar kan. Een oersterke setlist en een mooie afsluiter van een dag vol met sterke optredens. Wel met een (of twee) biertjes in de hand.
Liam Gallagher - Liam heeft zichzelf eindelijk weer een beetje gevonden. Dit gaat een prima tour worden.
Fine
Imagine Dragons, Oh Wonder, James Arthur, Green Day
Mwa....
Chef Special - Jezus wat zijn die gasten slap geworden. Elk nieuw liedje klinkt hetzelfde en is het net niet. Dan mogen ze wel mooi aan het doorgroeien zijn in de USA maar dit is makkelijk en saai.
Kodaline - Genoeg sterke liedjes maar de passie van de liveshows hebben ze al een tijdje niet meer.
Bah...
Biebs - boek maar niet meer
Garrix - Ik kan echt niks met deze muziek. Wel leuke visuals, maar gun ons dan ook een bandje in de stage 4.
Prima editie!!