Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.701
1.859
Nog even en dan zit het er weer al op. Hoop dat iedereen het een naar zijn zin heeft gehad en ben eigenlijk wel benieuwd naar Jan zn oordeel over deze editie..
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Laat ik toch maar 1 positief ding zeggen of Pinkpop ten opzichte van Werchter (of 3 eigenlijk). Erg gave optredens gezien (via de livestram) van Richard Ashcroft, Biffy en net Liam Gallagher. Goede boekingen.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
Gisteren voor het eerst eens een dagje gegaan.
Over het algemeen een ontzettend rustig, braaf en zelfs bijna saai festival vind ik persoonlijk.

Programmatie is sowieso niet super geweldig meer de laatste jaren voor mij persoonlijk (de 3e dag is nog wel een waardige festival dag) maar daar ga ik niet te veel over klagen.

- Undeclinable was natuurlijk geweldig!
- Busty And The Bass klonk ook lekker van buiten de tent.
- James Arthur en Clean Bandit deden me absoluut niks.
- Biffy Clyro ontzettend leuke band, maar belachelijk hoe gemakkelijk het was om in het midden van de set een biertje te gaan halen en als je terug stapt te zien hoeveel plaats er overal nog is (die band mag in mainland Europe wel een pak meer aanzien krijgen!)
- Imagine Dragons ook niet zo men ding
- Rancid zeer tof
- Green Day, al jaren hetzelfde, maar moest je ze nog nooit gezien hebben is dat gewoon een leuke afsluiter van een festivaldag.

Ik ga niet snel teruggaan tenzij ze een line up bij een sprokkelen als vroeger, maar dan nog verkies ik waarschijnlijk toch Werchter!

Moraal van het verhaal, leuke dag gehad, maar niets bijzonder. Leukste feit is dat Best Kept Secret nu ineens een stuk dichter lijkt te komen. ;)
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Gisteren een hoop via de livestream gekeken. Erg leuke optredens gezien van Sum 41, Prophets of Rage, Live en System of a Down. Daarnaast klonken Guus Meeuwis, Rag'N'Bone Man en Seasick Steve prima. Kortom dit was wel een dag die zijn geld waard was, ware het niet dat ik al een heel weekend naar Rock Werchter ga waar ik veel van bovenstaande artiesten ook kan gaan zien.

Verder op facebook veel negatieve commentaren gelezen over Kings of Leon, was het inderdaad weer zo emotieloos als altijd?
 

Mucky

Playlistbediener
18 mrt 2017
6
0
Op het laatste moment toch nog besloten om zondag te gaan. Mijn verslag

- Anne-Marie, ik was vroeg daar dus bijna helemaal gezien. Aardige pop, ze moest alleen wat vaak haar broek optrekken, verder niet bijzonder
- Undeclinable was super, na een tam begin deed ook het publiek voorin goed mee. Het geluid was wel hard

Daarna kwam het zwarte gat van de pinkpop zondag middag. Wat rondgelopen en in het gras gezeten. Een stukje gezien van Busty and the Bass. Zo'n bandje dat een gemeente programeert op het jaarlijkse culturele muziekfestijn. Jazzy soul die niet slecht is maar ook totaal gezichtsloos.
Kodaline, kan iemand me uitleggen waarom die band al voor de 3e keer in 5 jaar op Pinkpop staat? Saaie zeverband. Bij Broederliefde nog even blijven staan omdat een paar vrienden het niet kenden. Na een nummer weggelopen,

- Biffy Clyro, die band heeft me nooit echt kunnen pakken, maar wat was dit een goed optreden! Ze speelden een paar minuten te lang door en eigenlijk zat ik op Jan te wachten die de stekker eruit kwam trekken.
- Imagine Dragons, een goede uitstraling met muziek gemaakt om op een groot festival op een groot podium veel mensen te vermaken. En dit bedoel ik positief. Met nog wat meer hits kan dit zomaar een afsluiter van de toekomst worden.
- Rancid, een van de redenen dat ik gegaan was en het was geweldig.
- Green Day, de recensie op 3voor12 klopt voor een keer helemaal. Is het hoogstaand, nee, is het allemaal nep, ja. Maar wel ontzettend leuk en als je dan ook nog zo veel goede nummers hebt, ben je een waardige hoofdact voor Pinkpop.

De boekhouder van Pinkpop zal het niet met me eens zijn, maar 45.000 bezoekers is wel een relaxed aantal.
Ik heb een leuke dag gehad.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.155
4.278
Hier mijn dagje:

Bij Seasick Steve vooraan gestaan. Goed en leuk optreden. Ideaal om de dag mee te beginnen.

Bij Rag n Bone was het te druk om ff te liggen. Klonk van een afstandje best goed, maar hij speelde toen net zijn hit.

Guus Meeuwis vanaf een afstand meegepakt. Kreeg het hele veld mee en bracht de sfeer er lekker in.

Tijdens Passenger op het veld gegeten. Prettige stem en muzikaal prima. Wel praat hij afentoe echt lang. Dat werkt naar mijn mening toch beter in een kroeg of kleine zaal, dan op zo'n hoofdpodium. Afentoe was het (oa daardoor) ook wat traag. Als dit je derde dag is, haalt de vermoeidheid je dan wel in.

We kwamen voor Live, dus vervolgens het voorvak ingelopen. Helaas daardoor PoR gemist, maar gelukkig krijg ik op RW een herkansing. Live speelde een goede set met bijna allemaal hoogtepunten. Nostalgie helpt natuurlijk ook bij mij.
Mooie cover van I walk the line. En overcome in een hele mooie afsluiting.

Nog ff een half uurtje SOAD meegepakt. Lekkere bakherrie. Daar ga ik op Werchter zo ver mogelijk vooraan staan.

Kings of Leon nog ff geluisterd. Het punt bij Kol is dat de voorstanders zeggen "ze spelen net zo strak als op de CD. Maar dat is precies het punt. Je kunt net zo goed een CD opzetten. Van een afstandje pakt het niet en wordt het achtergrondmuziek. Mijn vrouw vatte het prima samen door te zeggen dat "het niet echt een spectaculaire afsluiter is". Na een paar nummers teruggelopen naar de auto.


Gezellige festivaldag gehad. Het weer was natuurlijk perfect festivalweer (geen regen, veel zon, afentoe een wolkje, een beetje wind). Wat me wel opviel is hoe weinig bands er eigenlijk maar spelen. Slechts vijf op het hoofdpodium.

 

Mucky

Playlistbediener
18 mrt 2017
6
0
Dat laatste vind ik al jaren het grootste probleem van Pinkpop. Al wordt het op andere festivals ook steeds minder, Werchter en Pukkelpop 6 a 7, terwijl Pukkelpop een paar jaar geleden nog gewoon 9 acts had op het hoofdpodium
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Verder op facebook veel negatieve commentaren gelezen over Kings of Leon, was het inderdaad weer zo emotieloos als altijd?
ja..

en idd als paspoppen en van cd...
Was na SOAD echt een anticlimax.
Beetje te gelikt de riedeltjes opgesomd, zonder boe of bah te zeggen en ineens pleiten...
Stond redelijk vooraan, want dat kon makkelijk nog na SOAD, veel fans vooraan verbaasd over het plotseling einde en zelfs boe geroep... Komt ineens Jan oplopen. Emotieloos en anticlimax, beetje jammer van een afsluitende act die verder wel oké speelde...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Dat laatste vind ik al jaren het grootste probleem van Pinkpop. Al wordt het op andere festivals ook steeds minder, Werchter en Pukkelpop 6 a 7, terwijl Pukkelpop een paar jaar geleden nog gewoon 9 acts had op het hoofdpodium
dat heeft ook met de settijden te maken op pinkpop. Tijden sluiten in principe achter elkaar aan, dan heb je met settijden van ca 1 uur en afsluiter ca 2 uur idd maar plek voor 5 a 6 acts op mainstage.
Het is een keuze denk ik, vind het wel prima want je kan zo makkelijk van podium naar podium lopen.
Overigens dat kan zondag en maandag prima met 45000! Fijn was dat, overal rustig lopen en bij kraampjes meteen bestellen.
Bij 3FM stage was het maandag wel ontzettend druk zeg, daar was het wel te doen maandag hoor!!
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
WeckoJ wrote:
Verder op facebook veel negatieve commentaren gelezen over Kings of Leon, was het inderdaad weer zo emotieloos als altijd?


ja..

en idd als paspoppen en van cd…
Was na SOAD echt een anticlimax.
Beetje te gelikt de riedeltjes opgesomd, zonder boe of bah te zeggen en ineens pleiten…
Stond redelijk vooraan, want dat kon makkelijk nog na SOAD, veel fans vooraan verbaasd over het plotseling einde en zelfs boe geroep… Komt ineens Jan oplopen. Emotieloos en anticlimax, beetje jammer van een afsluitende act die verder wel oké speelde…

Oke, dat gaat dan vermoedelijk vroeg naar bed gaan zijn op de Werchter donderdag. Toch wel blij dat ze dan na Arcade Fire spelen, het wordt toch al een lange dag, nu dus net iets korter :)
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.444
2.925
Ben ik nou echt de enige die vond dat Kings of Leon een goede set aan het afwerken was? Vooral de nummers vanaf Sex On Fire (in een uptempo jasje) en erna Walls met een prachtige overgang die op de plaat niet bestaat sleepten me mee. Ik vind de optredens van Kings of Leon dus juist wel iets toevoegen. De nummers worden over het geheel een stuk harder gespeeld dan dat op de plaat het geval is.

Maar toen begon de grote aftocht van iedereen waardoor niemand er meer zin in had. Ik vind dan ook dat het tot en met nummer 12-13 ofzo veel beter was dan erna ook al schrijven enkele recensenten anders. Het is uiteindelijk maar goed dat de band meer dan een half uur te vroeg stopte al zat ik er dus heel erg goed in totdat het halve voorvak, waarin ik stond- leegliep.

Inderdaad, er is geen interactie met het publiek, maar wat hoop je dan? Die zangers van Green Day en Sum 41 zijn bijvoorbeeld hun hele optreden aan het verpesten en dat gebral van Guus Meeuwis over zijn Elvis was tenenkrommend.

Geef mij maar gewoon bands die hun nummers spelen. Kings of Leon is een erg goede band die bijzonder sterk performt, alleen horen ze niet thuis op festivals en al helemaal niet als festivalsfsluiter. Daar zijn ze te ingetogen voor.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Ik ben nu wel erg benieuwd. Voor dit jaar ben ik 4 jaar geweest. Er zijn hier vast meer mensen die al jaren gaan. Hoe was deze editie in vergelijking met voorgaande jaren? Toch teleurstelling? Of viel dit reuze mee? Shoot!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Ik ben nu wel erg benieuwd. Voor dit jaar ben ik 4 jaar geweest. Er zijn hier vast meer mensen die al jaren gaan. Hoe was deze editie in vergelijking met voorgaande jaren? Toch teleurstelling? Of viel dit reuze mee? Shoot!
viel reuze mee.. Ik had mijn spoorboekje goed gevuld met vooral het wat harder werk. Natuurlijk zijn er altijd acts bij waar ik niet zo veel mee heb, maar dan is er een momentje voor eten of meeting...
Qua bezoekersaantallen, het verschil met 15k a 20k minder was echt duidelijk, maakte de sfeer er niet minder om! Ik vond het wel lekker zo, die ruimte en de rust bij de kraampjes vooral.
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.204
783
Kings Of Leon was steengoed! 72 minuten voelde wel wat kort voor een afsluiter, maar wat een goeie band! Je weet bij KoL dat je geen gewauwel, danspasjes of andere bullshit krijgt voorgeschoteld. Enkel muziek! Die constatering hebben we in 2011 en 2013 ook al gedaan. Nummers klinken -zoals iemand boven mij hier al schreef- live altijd een stuk steviger en vuiger. I like that.

Verder vond ik ook Liam Gallagher een prima show neerzetten. Zijn eigen werk is niet het beste, maar er zaten een aantal lekkere britpopsongs tussen. Plus natuurlijk wat Oasis dingetjes. Prima!

Seasick Steve is passé. En echt ongeloofwaardig inmiddels. Hoeft niet meer geboekt te worden. Bovendien speelt ie een uur lang hetzelfde riedeltje.
Passenger vond ik een paar jaar geleden wel grappig, maar denk dat ik toen verliefd of heel dronken was ofzo. Ik constateer nu dat het eigenlijk heel erg matig is.
Guus Meeuwis was leuk. Niet meer dan dat. Dat hele "Wat zou Elvis doen?" sloeg trouwens nergens op. We kunnen dus wel concluderen dat een boeking als Guus nog net kan. Marco Borsato zou een brug te ver zijn.
Rag n Bone Man heeft een goeie stem, maar vond het allemaal wat gezapig.
Live ... tja ... een meezingfeestje. Best goed eigenlijk! Maar ik miste wel een scherp randje, waar ik op gehoopt had. Ed Kwyodlckkac (geen zin om op te zoeken hoe je het echt schrijft) deed me ook net wat té broederlijk met z'n bandmates. Overcome als afsluiter vind ik ook jammer. Ik kan dat nummer niet echt meer pruimen. Anyway... al die nummers van Throwing Coppers zijn kneiters. Fijn!

Prophets en SOAD heb ik geskipt. Was te brak om nog te gaan lopen.

Al met al prima weekend gehad voor een ticket van €50. En 45.000 mensen is een heerlijk aantal mbt ruimte, wcs, dranktentjes, eettentjes.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Rockbeer wrote:
Ben ik nou echt de enige die vond dat Kings of Leon een goede set aan het afwerken was?

Nee, dat vond ik ook
1f642.svg

Heb ze nu 2 keer live gezien, in 2011 op pinkpop en later nog een keer in de ziggo dome. Heb net een stuk van het optreden van maandag teruggekeken, maar ik vind ze ook erg goed spelen. Nee, ze hebben erg weinig interactie met het publiek, maar ik vond de optredens die ik gezien heb heel strak en goed gespeeld. Ook ben ik het er niet mee eens dat je net zo goed een cd aan kunt zetten, inderdaad een stuk harder. Ik kan niet echt oordelen over de show van maandag, maar de twee shows die i van ze gezien heb vond ik heel mooi qua belichting en beelden.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.198
4.426
Ik heb het weekend ook weer overleefd. Het was weer een enorm geslaagd weekend en heb me prima vermaakt. De lage opkomst was, met name op zondag en maandag ergens wel chill, maar de reden hiervan was ook duidelijk te merken. Deze line up gooit heel hoge ogen als het gaat om de slechtste line up van de elf keren dat ik op Pinkpop was.

Laat ik met het absolute dieptepunt (overigens ook met afstand het dieptepunt van mijn hele Pinkpop carrière) beginnen. Justin Bieber, wat een ongelooflijk arrogante talentloze slappe zak stront is dat zeg.. Wil er eigenlijk niet veel woorden aan vuil maken, maar waar we vooraf nog dachten "ah sommige nummers zijn prima en het wordt vast gezellig" bleek hij er toch in te slagen om de al lage verwachtingen niet eens te benaderen.

Aan zijn grote vriend Martin Garrix toen de taak om er nog iets van te maken. Dat deed hij, en hoe! Hiermee levert hij het bewijs dat "nieuw" of "anders" zeker niet slecht hoeft te zijn. Ik ben blij dat ik nog door de rotte appel van Bieber heb gebeten en dit feestje heb gepikt.

Ik vond Kensington (ja ik ben zo iemand) wel heel gaaf. Tuurlijk, ze treden veel op en het hoeft je ding niet te zijn, maar krijg vaak het idee dat velen ze niets vinden omdat ze enorm populair zijn. Maar goed, dat ter zijde, ik heb me hier weer enorm bij vermaakt, vind het heerlijke nummers en een geweldige zanger.

Hoogtepunt van deze dag, misschien wel mijn hoogtepunt van het weekend, was Richard Ashcroft, heerlijke Britse rock/pop in een aanvankelijk veel te lege tent. Voor diegenen die terug willen kijken, zeker doen! Het was echt geen optreden waar je een uur lang naar Bittersweet Symphony uitkijkt.

Verder deze dag nog Pierce Brothers en Crystal Fighters gezien. Allebei nauwelijks het vermelden waard, al waren de Pierce Brothers, ondanks hun enthousiasme echt slecht eigenlijk. Ten Bells ook nog even meegepikt, maar hier verwacht ik na dit weekend ook niets meer van te horen. Chef Special en James TW heb ik zittend, met eten/bier meegemaakt en ook niets over te melden.

Op zondag konden Biffy Clyro en Imagine Dragons me zeker bekoren. Vind Biffy gewoon een heerlijke band, lekker knallen, hele lekkere nummers. Imagine Dragons zette ook een van de betere optredens neer. Niet ten onrechte dat zij genoemd werden als headliner van de toekomst. Nog één goed album en ik zie dit wel gebeuren. Erg leuke band, had vooraf niet gedacht dat dit me zo goed zou bevallen. Clean Bandit ook nog meegepikt, toffe zangeressen, niet heel bijzonder.

Sean Paul was leuk, kreeg het publiek op zijn hand en zorgde voor een feestje bij de 3fm stage. Tegelijkertijd is het eigenlijk wel zonde om een artiest die zoveel geld zal opstrijken op een dergelijke positie te plaatsen. Heb vernomen dat Broederliefde minstens hetzelfde klaarspeelde.

Green Day, tja, het is leuk, ze gaan hard, maar dit kent iedereen toch wel? Gelukkig was na JB iedere headliner goed geweest. Wel prima dus, maar totaal niet meer relevant.

Maandag, jeetje wat een lap tekst wordt dit. Rag'n'Bone man, wat een stem heeft die gast! En dan nog verkondigen dat hij niet goed bij stem was. Benieuwd hoe goed hij normaal zou zijn dan. Guus Meeuwis kon mij niet zo bekoren en na drie nummers de tent ingegaan voor Liam. Hier ben ik natuurlijk niet heel objectief over, maar heb natuurlijk wel genoten. Heerlijke Oasis nummers, Walls of Glass vind ik een heerlijke plaat en ook van de andere nummers zullen er vast genoeg bij zitten die ik vaak zal luisteren.

Vervolgens nog Passenger in het gras liggend geluisterd. Prima zanger, maar ook dit kent iedereen wel. Live, vroeger een van mijn favoriete bands en vond ze ook nu niet teleurstellen. Blijven schitterende nummers en hoewel het soms iets te gemaakt op mij overkwam, heb ik hier wel met veel plezier naar gekeken.

Dat was wel een beetje het laatste voor mij op Pinkpop. Kings of Leon had ik al drie keer gezien en na vijf nummers bleek dat het deze keer precies zo zou zijn. Toen zijn we voor de drukte vertrokken en konden we rustig naar huis rijden.

Conclusie, ik heb een heel leuk weekend gehad. Ook beide nachten nog goed kunnen doorhalen op de campings, maar de line up liep wel veel te wensen over. Hopelijk leert men hier van en is de line up volgend jaar weer zoals die in 2014 was!
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Na 3 dagen weer terug in Almelo...wel wat brak maar dat is normaal.

Dieptepunten: Justin (fuck jou, ik vang mijn geld toch wel) Bieber. Ongeìnteresseerd stuk vreten. Geen inspiratie, er komt niks uit. Wat een ontzettende slappe zak. Ik kan mijn walging niet meer onderdrukken. Neem dan een voorbeeld aan Martin Garrix. Die redde gelukkig de zaterdag nog op main. Als je op deze voet doorgaat zet dan iemand daar neer die echt alles geeft. Neem dan een Ed Sheeran, Justin Timberlake to name a few.
De 3 James' waren echt dodelijk saai. James TW, Gavin James en James Arthur. Ik heb verf met meer inspiratie en beleving zien opdrogen. Gewoon...niet...meer....doen.

Zaterdag..Hoogtepunt..Kaiser Chiefs..Voor de rest niet zoveel gezien. Dieptepunt. Ik heb me wel mateloos geergerd aan het rondlopende grut van 8+. Geen ouders in zicht. Leuk als je je kids meeneemt maar hou ze wel in de gaten zodat ze niet tegen mijn poten aanlopen.

Zondag...Hoogtepunt toch Green Day. Nog nooit live gezien maar live strak, een leuke (soms wat langdradige) show. Echt headlinerwaardig. Het is geregiseerd maar goed, iedereen heeft plezier en daar gaat het om. Echte pro's die weten wat er moet gebeuren. Eervolle vermelding voor My Baby. Het is niet mijn ding maar ik kan me voorstellen dat mensen dit geweldig vinden. Ik wens ze veel succes op Glastonbury.

Maandag..Hoogtepunt SOAD. Live niet altijd super maar goed probeer die maar teksten maar gewoon eens te zingen. Je klinkt al snel als een debiele geit. Echt heerlijk een uur rammen. Live vond ik ook leuk maar goed die hebben hun hoogtepunt gehad. Daar gaat geen Throwing Copper meer uitkomen. Sorry @Dennisvdbr.
Eervolle vermelding voor Machine Gun Kelly. Dat was een lekkere bak herrie om de dag mee te beginnen

Het weer was top afgezien van die bui zaterdag maar daar had ik een goede poncho voor. Volgend jaar dus graag minder/geen nietszeggende singer songwriters, geen over het paard getild kindsterretje en wat meer zoals de maandag was.

Overall een 7-
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken