Ik heb het weekend ook weer overleefd. Het was weer een enorm geslaagd weekend en heb me prima vermaakt. De lage opkomst was, met name op zondag en maandag ergens wel chill, maar de reden hiervan was ook duidelijk te merken. Deze line up gooit heel hoge ogen als het gaat om de slechtste line up van de elf keren dat ik op Pinkpop was.
Laat ik met het absolute dieptepunt (overigens ook met afstand het dieptepunt van mijn hele Pinkpop carrière) beginnen. Justin Bieber, wat een ongelooflijk arrogante talentloze slappe zak stront is dat zeg.. Wil er eigenlijk niet veel woorden aan vuil maken, maar waar we vooraf nog dachten "ah sommige nummers zijn prima en het wordt vast gezellig" bleek hij er toch in te slagen om de al lage verwachtingen niet eens te benaderen.
Aan zijn grote vriend Martin Garrix toen de taak om er nog iets van te maken. Dat deed hij, en hoe! Hiermee levert hij het bewijs dat "nieuw" of "anders" zeker niet slecht hoeft te zijn. Ik ben blij dat ik nog door de rotte appel van Bieber heb gebeten en dit feestje heb gepikt.
Ik vond Kensington (ja ik ben zo iemand) wel heel gaaf. Tuurlijk, ze treden veel op en het hoeft je ding niet te zijn, maar krijg vaak het idee dat velen ze niets vinden omdat ze enorm populair zijn. Maar goed, dat ter zijde, ik heb me hier weer enorm bij vermaakt, vind het heerlijke nummers en een geweldige zanger.
Hoogtepunt van deze dag, misschien wel mijn hoogtepunt van het weekend, was Richard Ashcroft, heerlijke Britse rock/pop in een aanvankelijk veel te lege tent. Voor diegenen die terug willen kijken, zeker doen! Het was echt geen optreden waar je een uur lang naar Bittersweet Symphony uitkijkt.
Verder deze dag nog Pierce Brothers en Crystal Fighters gezien. Allebei nauwelijks het vermelden waard, al waren de Pierce Brothers, ondanks hun enthousiasme echt slecht eigenlijk. Ten Bells ook nog even meegepikt, maar hier verwacht ik na dit weekend ook niets meer van te horen. Chef Special en James TW heb ik zittend, met eten/bier meegemaakt en ook niets over te melden.
Op zondag konden Biffy Clyro en Imagine Dragons me zeker bekoren. Vind Biffy gewoon een heerlijke band, lekker knallen, hele lekkere nummers. Imagine Dragons zette ook een van de betere optredens neer. Niet ten onrechte dat zij genoemd werden als headliner van de toekomst. Nog één goed album en ik zie dit wel gebeuren. Erg leuke band, had vooraf niet gedacht dat dit me zo goed zou bevallen. Clean Bandit ook nog meegepikt, toffe zangeressen, niet heel bijzonder.
Sean Paul was leuk, kreeg het publiek op zijn hand en zorgde voor een feestje bij de 3fm stage. Tegelijkertijd is het eigenlijk wel zonde om een artiest die zoveel geld zal opstrijken op een dergelijke positie te plaatsen. Heb vernomen dat Broederliefde minstens hetzelfde klaarspeelde.
Green Day, tja, het is leuk, ze gaan hard, maar dit kent iedereen toch wel? Gelukkig was na JB iedere headliner goed geweest. Wel prima dus, maar totaal niet meer relevant.
Maandag, jeetje wat een lap tekst wordt dit. Rag'n'Bone man, wat een stem heeft die gast! En dan nog verkondigen dat hij niet goed bij stem was. Benieuwd hoe goed hij normaal zou zijn dan. Guus Meeuwis kon mij niet zo bekoren en na drie nummers de tent ingegaan voor Liam. Hier ben ik natuurlijk niet heel objectief over, maar heb natuurlijk wel genoten. Heerlijke Oasis nummers, Walls of Glass vind ik een heerlijke plaat en ook van de andere nummers zullen er vast genoeg bij zitten die ik vaak zal luisteren.
Vervolgens nog Passenger in het gras liggend geluisterd. Prima zanger, maar ook dit kent iedereen wel. Live, vroeger een van mijn favoriete bands en vond ze ook nu niet teleurstellen. Blijven schitterende nummers en hoewel het soms iets te gemaakt op mij overkwam, heb ik hier wel met veel plezier naar gekeken.
Dat was wel een beetje het laatste voor mij op Pinkpop. Kings of Leon had ik al drie keer gezien en na vijf nummers bleek dat het deze keer precies zo zou zijn. Toen zijn we voor de drukte vertrokken en konden we rustig naar huis rijden.
Conclusie, ik heb een heel leuk weekend gehad. Ook beide nachten nog goed kunnen doorhalen op de campings, maar de line up liep wel veel te wensen over. Hopelijk leert men hier van en is de line up volgend jaar weer zoals die in 2014 was!