Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
557
Nja, ik denk inderdaad dat veel mensen Pinkpop nog een warm hart toedragen omdat ze er ooit als eerste festival heen zijn geweest of er nu al vele jaren naartoe gaan. Zo geldt dat ook voor mij wel. Ik heb mensen die echt naar veel verschillende festivals gaan echter nog nooit horen zeggen dat ze het liefst op Pinkpop zijn. Je komt er gewoon niet echt voor de sfeer en zo naar mijn inzicht, maar alleen om grote headliners te zien of omdat je er 'gewoon' altijd heengaat. Van een Lowlands of Best Kept Secret hoor je veel vaker dat mensen er echt heen gaan omwille van het festival zelf, omdat het vergeleken bij andere festivals op een mooie plek ligt, of een mooie aankleding heeft, of een fijne sfeer etc.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.159
4.283
3voor12 heeft het prima verwoord: Bieber was zaaddonend. Kensington blijft trouwens ook een rampzalig slechte band. Snap niet dat het halve land daar zo mee wegloopt. Het is gewoon héél, héél erg slecht.

...

"Kensington had headliner moeten zijn"
https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2017/Pinkpop-2017/PP2017-Kensington.html

Bij 3voor12 hebben ze over Kensington dan weer een andere mening over.

 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.978
2.022
Bartjuh1981 wrote:
3voor12 heeft het prima verwoord: Bieber was zaaddonend. Kensington blijft trouwens ook een rampzalig slechte band. Snap niet dat het halve land daar zo mee wegloopt. Het is gewoon héél, héél erg slecht.




“Kensington had headliner moeten zijn”
https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2017/Pinkpop-2017/PP2017-Kensington.html

Bij 3voor12 hebben ze over Kensington dan weer een andere mening over.
Daar vond ik vorig jaar op Werchter nu eens niets speciaals aan.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Geen probleem met de beveiliging. Gewoon geinen. Geen probleem. Parkeren is idd erg duur dus wij zetten de auto bij station hoensbroek (gratis ) en pakken de trein naar Pinkpop.

Greenday was echt wel leuk, live erg goed (de hee hoo' s etc snap ik nu).

Verschil tussen Biebert en Greenday. Greenday had fun, al het publiek had fun. Als pro's op tijd beginnen.
Het is een echte festivalband. Ook mensen die geen fan zijn kunnen hier het plezier van af zien spatten.
Verder was ChefSpecial leuk, ID vermakelijk, Birdy was erg goed en Kaiser Chiefs was zaterdag gewoon overall de beste. Morgen gaan we verder
 

Bram16178995621

Playlistbediener
12 jan 2017
17
0
Na een beetje saaie eerste pinkpop dag was dag 2 echt geslaagd!
Om te beginnen was ik even gaan kijken naar Undiclinable Ambassade wat een leuk opwarmertje was van de dag.
Daarna door naar de Festileaks Meeting wat weer gezellig was en deze keer stond ik niet met Dennis alleen.
Vanuit de meeting naar de eerste keer in de tent dit weekend voor the charm the fury wat ik echt goed vond.
Uiteindelijk nog biffy clyro mee gepakt en vervolgens langzaam richting main stage voor een goeie plek met Green day te kunnen bemachtigen.
Eenmaal in het voorvak moest Imagine Dragons nog beginnen en daar had ik eigenlijk totaal geen zin in.
Toch ben ik er door verrast want ik vond dat ze t publiek erg goed mee kregen en had er zelfs toch van genoten.
Toen we ver vooraan stonden bij Green Day stonden kon mijn dag niet meer stuk, super show ondanks dat er een paar kleine dingetjes mis gingen.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik heb een beetje live meegekeken en zo heb ik vijf minuten gezien van Broederliefde, alle goden wat een kutmuziek is dat zeg, dat trok ik echt niet langer. White Lies kwa muziek prima maar kwa zang best wel tegenvallend. Verder niet zoveel gezien. Vandaag komen er nog wel wat leuke dingen dus wellicht dat ik vandaag nog wat ga zien. Veel plezier nog de laatste dag voor de mensen die in Landgraaf zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Beste van gisteren was volgens mij Biffy Clyro, Rancid en Green Day.... Maar met kop en schouders stak MY BABY er boven uit....!
Godsamme!! Kippenvel all over!!!
Wat een sfeer en show! Ik zou zeggen 'woodstock-approved!!
Van Rancid kreeg ik behoorlijk keelpijn, wat een jeugdsentiment band is dat en nog altijd top. Je gaat niet naar Rancid om zuivere zang, maar wat kunnen die gasten raggen! Kon gelukkig nog bij Green Day voorin komen na Rancid helemaal af te kijken, super avond!
Gisteren veel leuke mensen tegengekomen, met een paar kort kunnen babbelen.
Ook op de meeting tijdens Kodaline, kwamen Bram, Popijn en Btje (met schoonzus) langs en Land Graaf kwam ff voor een handshake ;)
(fyi vandaag is tijdens Passenger)

Op naar al de laatste dag... En wat voor één \m/ dit is mijn dag :mrgreen:
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.438
Heel veel plezier vandaag allemaal op de laatste dag! Naar mijn smaak de beste dag. Gisteren PoR en Soad op RAR zitten kijken en dat ging helemaal los. Geniet er van!

Leuk om de verhalen zo te lezen na de eerste dagen. Pinkpop blijft bij mij ook een speciaal plekje in mijn hart houden. Ook veel op tv gezien, vooral gisteren. Op papier een slappe dag maar godsamme zeg, wat een berg zielloze slappe zak muziek gister. Arthur James (geloof ik), Gavin james, anne-marie, Broederliefde, Clean bandit.. niet doorheen te komen. Wel een mooi slot vd dag.
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.209
790
Beste van gisteren was volgens mij Biffy Clyro,

Eens. Biffy Clyro was top! Beste show van dag 2. Heerlijke gitaren, en volgens mij ook hele toffe gozers. Wel enorm hard geluid. Zo hard dat het me pijn deed. Ik zeur daar normaal niet snel over, maar dit was echt standje acute gehoorbeschadiging. Ik stond bij de geluidstoren.

Green Day gunde ik na 2010 en 2013 een derde kans. Omdat ze op plaat wel aardig zijn. Maar wat is het toch nog steeds een vreselijke slechte circusact. En identiek aan de vorige twee passages. Jammer. Als ze alle poespas achterwege lieten en gewoon hun nummers speelden zou het naar mijn idee beter uit de verf komen.

Kodaline, daar heb (correctie: had) ik wel een zwak voor. Maar dit was een oersaai optreden. Ze moeten het hebben van dat ene mooi hitje (All I Want).
Imagine Dragons was ook een nietszeggend, vervelend optreden.
Sean Paul begon zowaar de eerste 20 minuten heel goed en de wei feestte behoorlijk mee. Daarna zakte het als een kaartenhuis in elkaar.

"Nee, ik ben niet negatief. Ik ben realistisch" ;-)

 

Floating

Randprogramma
6 mrt 2014
134
0
Ik ben alleen de zondag geweest. Mijn aandachtspunten;
- Beveiliging bij de ingang was eigenlijk best slecht, ik en een paar vrienden hadden allemaal een rugzak bij en konden gewoon doorlopen, werden niet gecontroleerd.
- Ik vond de muziek in de tent en bij stage 4 erg hard staan of ligt dat aan mij? Heb verschillende keren mijn oordoppen in moeten doen.
- Anne-Marie had nogal last van haar broekje die ze op moest trekken. Verder was de show wel oke
- Gavin James en James Arthur bah, wat een saaie bedoelingen, paar nummer oke maar daarna wordt het wel echt dramatisch saai. Vooral die Gavin James, Ed Sheeran 2.0, en zo gedroeg hij zich ook
- MY Baby geweldige show, ik kende ze niet maar heb er echt van genoten
- The Charm The Fury, heerlijk zo'n metal show op pinkpop. Lekker vooraan gemosht en de wall of death rondgerend.
- Undeclineable Ambassacade; genoten van dit optreden, beetje de 'oude' di-rect.
- Biffy Clyro!! Ik baalde eerst dat ze i.p.v Sum 41 kwamen, maar toen ben ik ze eens grondig gaan luisteren en ben achteraf blij dat ze op de zondag gekomen zijn. Lekkere harde gitaren en ook een lekkere zang.
- Broederliefde; Na 1 nummer alweer weggelopen, dit is wel echt heel slecht
- Sean Paul: Verveelde na 15 minuten al
- Kodaline: Mmmh niet erg veel over te zeggen, leek even een combinatie van Kensington en Dotan (kan het ook verkeerd hebben xD) waar ik allebei niet zo'n fan van ben.
- Green Day: Gave show, vermakelijk. De ee aa ooooo's verveelde na een tijdje echt maar in het vak vooraan was daar niets van te merken. Weet niet hoe dit was in het midden en achterin?. Heb genoeg meegeschreeuwd en me uiteindelijk ook erg vermaakt. Ondanks de minpunten toch een geweldig optreden het blijft wel echt een 'festivalband' .
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
543
407
Biffy Clyro is nu op cultura 24, wel super lekker ja.

Toch nog één band van de pinkpop line up die ik graag op het affiche van Werchter had willen zien :p (behalve de overlapping qua namen)

Oke oke, en Guusje Meeuwis natuurlijk, dik feest voor de mainstage vanmiddag :p

Nog veel plezier op het laatste dagje. Deze maandag is gewoon een hele goede dag objectief gezien.
Ik ga dan ook wel weer veel van de stream volgen vandaag :wink:
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Bij Imagine Dragons staat vermeldt dat ze vandaag om 1900 optreden. Ook op hun site. Heeft POR gecancelled @dennisvdbr
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.438
Bij Imagine Dragons staat vermeldt dat ze vandaag om 1900 optreden. Ook op hun site. Heeft POR gecancelled @dennisvdbr

Staat nergens op officiële kanalen. Zal dus niet. Gingen gisteren nog hard tekeer op RaR dus lijkt me ook onwaarschijnlijk.
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Rancid was trouwens heel vet gisteren. En na Rancid konden we nog gewoon het voorvak in bij Green Day, vlak voordat Blitzkrieg Bop afspeelde.
Biffy Clyro was ook vet. Had van te voren 1 nummer gehoord wat ik niks vond dus ik verwachtte er helemaal niks van, maar het bleek dus wel heel goed te zijn.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Als ik zo de recensies etc. lees ben ik toch blij dat ik dit jaar mijn geld niet aan Pinkpop uit heb gegeven. Toch mis ik het wel ergens, precies om het feit wat hiervoor al eens gezegd is. Het was mijn eerste grote festival en heeft toch ergens een speciaal plekje gekregen. Hopelijk is het volgend jaar weer de moeite om te gaan.

Nog veel plezier vandaag aan iedereen! Het is veruit de beste dag. Heb de stream met nu Machine Gun Kelly aanstaan, klinkt zeker niet verkeerd dit!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken