Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Ai... Waarvan ik zit in het Bijzonder Bieren Terras zie ik net nog Kensington :mrgreen:

Lees, zoals verwacht, veel slechte recensies over bieber (3voor12, AD, nog wachtende op het vernietigende stuk van oor) . Benieuwd hoe jullie het hebben beleefd.

https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2017/Pinkpop-2017/PP2017-Justin-Bieber.html

Aaj. Als zelfs 3voor12 dit zegt, zij verdedigden zijn komst zeer actief.

Ben benieuwd naar de ervaringen van de aanwezigen! Hoogtepunten? Dieptepunten?

Even een klein updateje...
Gisteren 2 keer White Lies gezien, 1 keer een intiem concertje in een wigwam van 3FM en op 3FMstage. Blijft een leuk bandje met lekkere nummers.
Nog een 2 leuke gesprekjes rond White Lies met Stoffer, jammer dat je de meeting niet ging redden..
Kaiser Chiefs waren in topvorm, leuk onderschat bandje blijft dat.
Opener The Ten Bells vond ik goed uit de startblokken komen, natuurlijk onbekend voor het grote publiek maar pakte ze goed aan. Lekker stevig, hou ik van....
Chef Special was wel een feestje! Amigo!!!
Toppunt vond ik Five Finger Death Poncho.... Regen maakte het er niet minder om. Was voorbij voor ik het wist, dat betekend dat ik er goed in zat!! Was top!
Meeting tijdens Bieber kwam Bram1996 langs, verder heeft niemand mij gezien denk ik. Even bijgekletst over wat er op het podium gebeurde... Nee, ik was er wel snel klaar mee, niet mijn ding die Bieber. Na een dik uur heb ik het feestje van de avond overgelaten aan de mensen die er voor kwamen en mijn bed opgezocht. Want vandaag gaat een lange worden, zeker het einde van de dag, met Biffy Clyro, Imagine Dragons, Rancid en Green Day!!

Nogmaals een reminder…

Pinkpop 2017 Festileaks Forum Meeting’s

Zaterdag 3 juni vanaf ca 21:15 (tijdens Bieber/Garrix)
Zondag 4 juni ca 15:30-16:30 (tijdens Kodaline)
Maandag 5 juni ca 18:00-19:00 (tijdens Passenger)

Locatie achter op het terrein, rechts voor Brand krat, voor friet/snackkraam/hoek terras, op randje asfalt.
Heb zelf een zwart-pinkpop17-hoedje, een (getrimd) baardje en ben circa lengte ca 1.81m.
Zaterdag zwart Iron Maiden shirt en op zondag / maandag een donkergrijs LIVE (rood kruislogo) shirt, met een groene legerbroek, mogelijk in bezit van Status Quo-trui en een poncho.

Festileaks_Forum_Meeting_Pinkpop_2017.jpg

btw meeting point is perfect...
Voor de duidelijkheid, als je voor de SNACK/FRIET kraam staat op rand gras asfalt. Kan niet missen. Mooi uitzicht op mainstage en over publiek ook.

Zo net wakker. Stukje gelezen van 3voor12, ik had het niet beter kunnen verhoren. Ik had gehoopt dat hij ons een poepie ging laten ruiken. Maar helaas. Het probleem is dat hij zelfs nu fans en zeker de ouders ervan heeft teleurgesteld. Mensen die nu voor de eerste keer misschien zelf naar pinkpop gaan en de kinderen meenemen. En als je dit dan voorgeschoteld krijgt voor zoveel geld, dan was ik ook niet blij. In tegenstelling tot vorig jaar, waar ik ook mijn vraagtekens stelde bij de komst van bv. Lionel Ritchie, maar die vermaakte wel de mensen en straalde plezier uit. Bieber was eigenlijk hetzelfde dan twee jaar terug met Pharrel Williams, Denken dat ze het wel even komen doen, arrogantie ten top. Je zult er elke keer alles moeten geven en dat heb ik gisteren niet gezien. En met alles geven , dan bedoel ik zoals gisteren de zanger van the Kaiser Chiefs bijvoorbeeld.

Ik hoop dat Pinkpop (MOJO) hier wel een les uittrekt, en dan bedoel ik de muziekkeuze en rchting die ze opwillen. Jan geeft het gelukkig nu zelf toe. En als je dan zo'n popidool pakt, zorg dan wel dat de rest van goede en rock kwaliteit is. Zo douchen en na dag 2.

Bieber was inderdaad niet goed. Maar het concept vind ik dat moet kunnen. Pop act + grote EDM/Electronische act kan een goede combi atie zijn.

Het heeft niet helemaal goed uitgepakt, maar als een van de eerste Europese vaste land festivals hebben ze het wel durven te proberen, iets nieuws en niet eerder op Pinkpop te zien ipv een herhaling van de zoveelste top2000 act. Dat waardeer ik wel. En Garrix deed het wel ok.

Gisteren de eerste 3-4 nummers gezien op de stream en sorry, ik zat ook te hopen op een dikke show om iedereen het tegendeel te bewijzen waarnaar ook wordt verwezen in het artikel in 3voor12 maar het zag er gewoon wack uit. Welke artiest komt er nu op met z'n handen in z'n broek? Dat die slobberige outfit uit z'n merch komt en het wil 'promoten' kan ik nog ergens inkomen maar het zag er gewoon slap, dof en totaal niet overtuigend uit en nu ik het artikel heb gelezen bevestigt het dat gevoel nogmaals. Het concept moet inderdaad wel kunnen vind ik maar dan liever een artiest die wél bekend staat om zijn of haar sterke live performances en niet iemand als Bieber.

Leuke verslagjes, geen last gehad van de regen of viel het al bij al nog mee? :)

3voor12 heeft het prima verwoord: Bieber was zaaddonend. Kensington blijft trouwens ook een rampzalig slechte band. Snap niet dat het halve land daar zo mee wegloopt. Het is gewoon héél, héél erg slecht.

Verder was -zoals DennisvdBr al zei- Kaiser Chiefs in topvorm. Ricky goed bij stem! Ook genoten van White Lies en van Richard Ashcroft (hoogtepunt van de dag, tent halfleeg).

De sfeer op het terrein was anders. Een mix van dagjesmensen die normaal nooit naar Pinkpop komen en veel te jonge kinderen (10-) die we de komende 6 jaar ook niet meer zien. Ik hoop dat Jan en Mojo inzien dat dit concept niet werkt op een festival waar je ook andere (gitaar)muziek een plek wilt geven en de weekendbezoekers je hoofdpubliek zou moeten zijn.

Op naar dag 2, waar eigenlijk helemaal niks speelt dat ik perse wil zien. Proost!

Het hoogtepunt van gister blijft voor mij FFDP.
Wat was Justin Bieber toch vreselijk.
Hoe die jongen op het podium komt, in een trainingspak...
Hopelijk is dit echt de laatste keer van zulke act op pinkpop.

Zo te lezen een dag met weinig échte hoofdpunten, al hoorde ik dat vooral Richard Ashcroft de moeite was. Iemand gezien?

Eerst een stukje over de muziek.
Ik was met mijn zoontje van 6. We waren er daarom pas om 5 uur. Anders is de dag helemaal zo lang.

De cheffies! Altijd vermakelijk. Lekker dansen met de guppen achter op het veld. Helemaal prima!

Daarna Ronnie flex. Die een serieus goeie band bij zich had. Hele goeie muziekanten! Wel grappig dat ik op pinkpop het gevoel heb dat ik op een schoolfeest sta Haha. Maar een heel vermakelijk optreden, terwijl het echt mijn muziek niet is.

Daarna Bieber. Misschien word ik beïnvloed door mijn lirische zoontje van zes en zijn vriendje. Maar ik heb me prima vermaakt. Die nonchalante houding hoort bij hem! Die vraag over landgraaf was volgens mij gewoon een grap. Hij zong serieus veel life, en serieus niet slecht. Hij had een geweldige dans crew bij zich! Visueel vond ik het ruim voldoende. Ik heb als echte gitaar fan een heel vermakelijk 1,5 uur gehad.

Daarna nog een half uur garrix meegepakt. Heel tof dat hij echt aan het draaien was. En leuke muziek keuzes in zijn set!

Muzikaal, ook al was het niet mijn muziek voorkeur een prima dag gehad.

Zo te lezen een dag met weinig échte hoofdpunten, al hoorde ik dat vooral Richard Ashcroft de moeite was. Iemand gezien?
Yes bste show van de daag. Kijk Bieber dat is nu inzet tonen. Heerlijk om toch een beetje The Verve te horen.

Verder vond ik White Lies top, voornamelijk om hun eerste hitjes weer eens te horen. Hoor van veel mensen dat het vals was, maar zelf weinig last van gehad.

O en Kaiser Chiefs frontman gaf een masterclass publiek anticipatie weg :).

Ronnie Flex was ook nog ok, zo druk nog noot gezien bij stage 4. Bieber was saai (en idd trek eens wat anders aan). Garrix niet mijn ding maar goede show,

Nu een post over het festival zelf.

Even serieus. 30 euro voor een dag parkeren. En ik weet dat, dat geregeld is door de gemeente. Maar als festival ben je daar zelf verantwoordelijk voor. Zoiets word echt wel doorberekend.

Als je vraagt om een extra bakje bij de friet voor de mayo is dat lastig. Kan ik inkomen. Maar als ik dan vraag of het in het bakje van mijn frikandel mag en ik deze los vasthoud en het is nog steeds lastig begin ik mijn twijfels te krijgen.

Je kan niet pinnen bij de lockers in 2017. Deze lockers zijn te klein voor een normale rugzak.

Als je vraagt bij de ingang of je na entree terug naar je locker kan is dat geen probleem. Ga ik dat uiteindelijk doen om 9 uur moet ik wel mijn kaartje bij me hebben. En die ligt natuurlijk al in de container.

De sjagerijnigen beveiligers. Die als je een beetje jolig doet daar letterlijk boos om worden.

Pinkpop is absoluut niet klant vriendelijk.

Als je kijkt naar de sfeer op bks, lowlands of Werchter. Er is niet eens een vergelijking te maken tussen pinkpop en deze festivals.

De conclusie is. Mocht er ooit nog eens een band komen die ik echt heel graag wil zien. Dan zou ik het om die band overwegen nog eens naar landgraaf af te reizen. Maar anders blijf ik er heel ver van weg.

Ook het smeren van zonnebrand en het dragen van gehoorbescherming worden ten zeerste aangeraden. Na de hevige regenval van zaterdag had Smeets nog een verzoek aan het publiek. "Spaar alsjeblieft ons gras een beetje. Als het even kan, loop dan over het asfalt. Een kleine moeite."

200 euro betalen en dan belerend toegesproken worden. :roll:

Als je vraagt bij de ingang of je na entree terug naar je locker kan is dat geen probleem. Ga ik dat uiteindelijk doen om 9 uur moet ik wel mijn kaartje bij me hebben. En die ligt natuurlijk al in de container.

De sjagerijnigen beveiligers. Die als je een beetje jolig doet daar letterlijk boos om worden.

Pinkpop is absoluut niet klant vriendelijk.

Als je kijkt naar de sfeer op bks, lowlands of Werchter. Er is niet eens een vergelijking te maken tussen pinkpop en deze festivals.

De conclusie is. Mocht er ooit nog eens een band komen die ik echt heel graag wil zien. Dan zou ik het om die band overwegen nog eens naar landgraaf af te reizen. Maar anders blijf ik er heel ver van weg.

Erg herkenbaar dat van de beveiliging. Mijn laatste keer Pinkpop was in 2007, toen ik een gratis kaartje van mijn werk had gekregen. Na dag drie liepen we terug naar de camping en stond er zo'n overijverige snotneus van een jaar of 18 de bandjes te controleren. Bleek dat mijn campingbandje was afgescheurd...niet meer om mijn pols. Maar het was de laatste dag, ik wilde alleen nog maar slapen. Mijn groep vrienden was bij me en die beweerden ook allemaal dat mijn polsbandje kwijt was. Ze deden toch moeilijk! Eerst moesten allemaal andere beveiligers er bijkomen en dat duurde lang!! Ik snap de controle echt wel maar de manier waarop dat toch ging. Geen greintje humor en ze behandelen je als een crimineel. Er liep uiteindelijk een beveiliger met me mee en ik moest mijn tentje aanwijzen en vertellen wat er in lag. Anyway...GROOT verschil met Lowlands, waar alles gewoon leuker en relaxter verloopt. Op Pinkpop ook....als de laatste act is afgelopen staan al die kleerkasten je van het terrein af te vegen. Voor mij nooit meer Pinkpop.

Weet je wat het is. In 2011 was pinkpop mijn eerste festival. En heb het toen echt fantastisch naar mijn zin gehad met een grote groep vrienden.

In 2012 ben ik op Werchter geweest.

En in 2013 ga je weer naar pinkpop. En dan kom je er gewoon achter dat het allemaal veel minder goed geregeld is. Dat de sfeer er veel minder relax is en dat het grootste deel van het publiek er alleen is voor de headliners.

Users who are viewing this thread