Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
Is nog steeds dezelfde vlek als voor Werchter…

[/quote]

Waarom werd deze afbeelding dan gisteravond / nacht op Facebook geplaatst?
Werchter is al een poosje bekend.
 

erik90

Campingartiest
22 nov 2013
90
9
Is nog steeds dezelfde vlek als voor Werchter…

Waarom werd deze afbeelding dan gisteravond / nacht op Facebook geplaatst?
Werchter is al een poosje bekend.

[/quote]

omdat de enige verandering van dat plaatje het lichtgevend maken van ijsland was..
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.721
2017 pas? Met in februari al de kaartverkoop? Dat kun je toch eigenlijk niet serieus nemen?!
Kaartverkoop 11 maart.
Dat neem ik heel serieus... Ik denk met geluk in januari en februari misschien nog 1 of 2 namen, dan hebben we er voor de persconferentie 4 a 5.
Dan komen er op de persconferentie 8 maart circa 45 namen, dan is het affiche met een enkele 4 a 5 namen nog in te vullen.

Dus, ja, dit is serieus neem ik aan!
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.980
2.042
Toch blijf ik het vreemd vinden. Zeker als je kijkt naar andere festivals in Europa. In januari/ februari is de hype rond grote artiesten zoals Guns FF ook weer wat gaan liggen. Dan is het misschien wat makkelijker om met Bieber te komen............... :wink:
Feit is natuurlijk wel dat andere festivals minder lang gaan wachten dus kunnen we de komende weken weer wat gaan strepen :wink:
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.209
6.689
RW heeft tot dan vaak nodig om uit te verkopen, PP wil 't doen in 4 maanden.. Ik ben benieuwd
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.674
658
Timmetje wrote:
2017 pas? Met in februari al de kaartverkoop? Dat kun je toch eigenlijk niet serieus nemen?!


Kaartverkoop 11 maart.
Dat neem ik heel serieus… Ik denk met geluk in januari en februari misschien nog 1 of 2 namen, dan hebben we er voor de persconferentie 4 a 5.
Dan komen er op de persconferentie 8 maart circa 45 namen, dan is het affiche met een enkele 4 a 5 namen nog in te vullen.

Dus, ja, dit is serieus neem ik aan!

Dus we kunnen hier nu een slotje opdoen tot 2017?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.721
Ha ha, even terugzwaaien naar Shownieuws : http://www.show.nl/top-nieuws/2016/justin-bieber-op-pinkpop/
Denk dus dat we het met onderstaande moeten doen tot de persconferentie... 8 maart in paradiso.
Nieuwe December Update van de Pinkpop headliner opties volgens mijn idee…
Nog 180 dagen tot Pinkpop.
In principe verwacht ik over enkele dagen de start van de Gouden Tip…
Namen die touren rond of in de weken rond het Pinkpop-weekend:
– Justin Bieber Hot Gerucht, 3 juni een optie op basis van 4 festivals van 5 t/m 18 juni 2017
– Imagine Dragons, headliner in Polen in Pinkpop-weekend.
– Kings of Leon, laatste keer was 2013 met nieuw album en al enkele festivals aangekondigd, data kruipen richting Pinkpop
– Linkin Park, veel festivals in de planning maar alles vanaf 9 juni en nog niets er voor.
– Editors, nog geen Pinkpop geheadlined, maar kan in principe wel.
– Foo Fighters, waren afgeschreven, maar tour is blijkbaar langer dan 2 weken. 19 juni in Finland is maar 2 weken na Pinkpop
– Coldplay, tourstart is dag na Pinkpop in Munchen, maar niet echt verwacht alsnog veel genoemde naam
– Iron Maiden, laatste tourdag kleine week voor Pinkpop met geen datum in NL, kansen nihil.. Maar zou een ‘nieuwe’ toevoeging zijn, nog nooit op Pinkpop gestaan.

Dan zijn er een aantal waarvan het vermoeden ofwel gerucht is dat ze komen touren.
– Lady Gaga, genoemd voor Glastonbury met tour en nieuwe album Joanne World Tour
– Beyonce, volgens gerucht voor Coachella o.a.
– Eminem, tourgerucht met nieuw album
– Metallica, paar weken voor Pinkpop op Rock on the Range en doorstroom naar Europese festivals kan nog?
– The Killers, voorlopig in april in Mexico, dus ver weg nog
– Mumford and Sons, tour in VS of toch door naar Europa.
– Volbeat, gerucht voor enkele DEAG festivals, maar verwachting is eind mei / begin juni in VS te zijn.
– U2, gerucht voor Bonnaroo, week er voor nog op Pinkpop maar lijkt niet mogelijk.
– Pearl Jam, tourgerucht Europa 2017 op losse schroeven maar er gaan weer enkele geruchten over een mogelijke plottwist…

dan een aantal waarvan niet heel duidelijk is of een headline plek te hoog gegrepen is of minstens in aanmerking kunnen komen als sub naast SOAD.
– Martin Garrix Hot Gerucht
– Prophets of Rage Hot Gerucht
– Macklemore Hot Gerucht
– Alter Bridge Hot Gerucht
– Biffy Clyro
– Ed Sheeran (tour gerucht)
– Live (reünie en tour gerucht)

Golden Oldie Catagorie:
– Aerosmith, 3 en 4 juni vrij in het schema zonder NL-datum, kans lijkt niet groot.
– Rod Stewart, headliner IOW 2017 (UK exclusive), maar in de Golden Oldie catagorie.
– Queen, gerucht voor enkele DEAG festivals
– Bon Jovi (tour gerucht)
– The Rolling Stones (tour gerucht)
– The Who (tour gerucht en hadden blijkbaar een aanbieding voor Pinkpop 2016)

Weet niet of ik het zo een beetje gefilterd heb op actualiteit.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.721
Je vergeet een streep door Metallica te zetten.
Ben ik niet vergeten.
Ik wacht (misschien tevergeeft) nog op nieuws van Sonisphere... ;)

Verder, nog 3 Europese festivals voor Bieber tussentijds er bij, in Stockholm, Lille en BST Londen.
Ai ai, dat gaat hem echt worden hoor... 3 juni... zitten meer LiveNation-festivals tussen!!
MAY 06 AUTISM ROCKS ARENA DUBAI, UNITED ARAB EMIRATES
JUN 05 JYDSK VÆDDELØBSBANE AARHUS, DENMARK
JUN 07 DEN STORE SOMMERFESTEN STAVANGER, NORWAY
JUN 10 SUMMERBURST STOCKHOLM STOCKHOLM, SWEDEN
JUN 18 I-DAYS MILANO MONZA, ITALY
JUN 24 NORTH SUMMER FESTIVAL LILLE, FRANCE
JUL 02 BRITISH SUMMER TIME - HYDE PARK LONDON, UNITED KINGDOM

Imagine Dragons ook naar Hu/So, met nog een bak namen voor Hu/So.
Er is nog genoeg om over te hebben voordat de persconferentie er is... :mrgreen:
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.513
796
Hurricane heeft een aantal nieuwe namen toegevoegd:
DIE ANTWOORD | Imagine Dragons | alt-J | Mando Diao | Rancid | SDP | Jimmy Eat World | Gogol Bordello | Bilderbuch | Milky Chance | Kontra K | 257ers | Danko Jones | Xavier Rudd | Callejon | SSIO | Archive | Frittenbude | OK KID | Seasick Steve | Heisskalt | Me First And The Gimme Gimmes | Die Kassierer | Antilopen Gang | Neonschwarz | SXTN | Disco Ensemble | The King Blues | Nothing But Thieves | The Smith Street Band | Skinny Lister | Highly Suspect | ALEX MOFA GANG | K.Flay | PICTURES | Drunken Masters

Dus hier is nog een festival met Green Day en Rancid samen, zekerheidje voor Pinkpop dan?
En ook hier staat Imagine Dragons, en sinds dit toch een paar weken na Pinkpop is, zijn ze nog steeds lekker dicht in de buurt.
Danko Jones, Jimmy Eat World, alt-J zijn ook wel namen die van mij door mogen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.721
DIE ANTWOORD | Imagine Dragons | alt-J | Mando Diao | Rancid | SDP | Jimmy Eat World | Gogol Bordello | Bilderbuch | Milky Chance | Kontra K | 257ers | Danko Jones | Xavier Rudd | Callejon | SSIO | Archive | Frittenbude | OK KID | Seasick Steve | Heisskalt | Me First And The Gimme Gimmes | Die Kassierer | Antilopen Gang | Neonschwarz | SXTN | Disco Ensemble | The King Blues | Nothing But Thieves | The Smith Street Band | Skinny Lister | Highly Suspect | ALEX MOFA GANG | K.Flay | PICTURES | Drunken Masters

Zie toch wel flink wat namen die mij op Pinkpop zouden kunnen bevallen idd: Die Antwoord, Imagine Dragons, Mando Diao, Rancid, Jimmy Eat World, Gogol Bordello, Danko Jones, Seasick Steve, Me First And The Gimme Gimmes en Skinny Lister.
 

lazybitch

Playlistbediener
19 mei 2015
6
0
Er is nog genoeg om over te hebben voordat de persconferentie er is…

Gelukkig maar! Ik vind het zulk gezellig leesvoer elke dag in mijn lunchpauze.
En afgezien van Biebrrrr zal er vast nog voldoende overblijven om te zien. SOAD en Green Day zullen toch niet als enige "harde" acts staan tussen puber-spul????
 

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
DennisvdBr wrote:
Imagine Dragons moet omhoog in mijn headliner lijstje
Staan in het Pinkpop weekend als headliner op Orange Warsaw Festival in Polen.


Laten we nou niet iedere band die plotseling een festival mag headlinen ook een potentiele headliner voor PP gaan noemen.
Die kunnen mooi sub zijn op een dag maar meer ook niet lijkt me….

Orange Warsaw festival deelde in het verleden veel headliners met Pinkpop, dus het zou zomaar kunnen.
In Polen is het een grote jongen, die misschien wel in de EL van de festivals speelt. Maar Open'er is daar nog wat groter, die ook naar een hele mooie line up gaan.
Ik heb besloten om naar Open'er te gaan, 2 redenen, de acts die er staan, maar ook eens ruig om een ander festival te bezoeken!

Tuurlijk zou ik ook graag naar Pinkpop gaan, maar alleen met deze 2 namen, + de kosten t.o.v. Opener..
hoop wel op een mooie editie, ZONDER die kleine canadees,.. en anders hoop ik dat het gros van jullie hem van het podium jaacht :D
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.980
2.042
Paddy wrote:
Je vergeet een streep door Metallica te zetten.


Ben ik niet vergeten.
Ik wacht (misschien tevergeeft) nog op nieuws van Sonisphere…
1f609.svg


Verder, nog 3 Europese festivals voor Bieber tussentijds er bij, in Stockholm, Lille en BST Londen.
Ai ai, dat gaat hem echt worden hoor… 3 juni… zitten meer LiveNation-festivals tussen!!

MAY 06 AUTISM ROCKS ARENA DUBAI, UNITED ARAB EMIRATES
JUN 05 JYDSK VÆDDELØBSBANE AARHUS, DENMARK
JUN 07 DEN STORE SOMMERFESTEN STAVANGER, NORWAY
JUN 10 SUMMERBURST STOCKHOLM STOCKHOLM, SWEDEN
JUN 18 I-DAYS MILANO MONZA, ITALY
JUN 24 NORTH SUMMER FESTIVAL LILLE, FRANCE
JUL 02 BRITISH SUMMER TIME – HYDE PARK LONDON, UNITED KINGDOM

Imagine Dragons ook naar Hu/So, met nog een bak namen voor Hu/So.
Er is nog genoeg om over te hebben voordat de persconferentie er is…
mrgreen.png

Bieber kan bijna niet meer mis als ik dit zo zie. Er is eigenlijk al veel te veel over gezegd. Echt een zwaktebod en gewoon omdat ze andere headliners zijn misgelopen komen ze nu met Bieber. Het wordt waarschijnlijk wel mooi verpakt qua verkooppraatje...
Ik vind het helemaal niets maar als de weide vol loopt is de organisatie te vreden... Mijn vermoeden zal zijn dat of LP of KOL de maandag zal afsluiten. Niet drie headliners waar ik meteen een kaartje voor zou kopen.......
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.485
4.815
Paddy wrote:
Je vergeet een streep door Metallica te zetten.


Ben ik niet vergeten.
Ik wacht (misschien tevergeeft) nog op nieuws van Sonisphere…
1f609.svg

...

Metallica is geen Smeets, hè. Als die zeggen we touren niet in West-Europa voor de zomer, dan komen ze niet.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.721
Tuurlijk zou ik ook graag naar Pinkpop gaan, maar alleen met deze 2 namen, + de kosten t.o.v. Opener..
hoop wel op een mooie editie, ZONDER die kleine canadees,.. en anders hoop ik dat het gros van jullie hem van het podium jaacht
1f600.svg
Volgens mij past Open'er in het tourschema van Bieber ;)


Bieber kan bijna niet meer mis als ik dit zo zie. Er is eigenlijk al veel te veel over gezegd. Echt een zwaktebod en gewoon omdat ze andere headliners zijn misgelopen komen ze nu met Bieber. Het wordt waarschijnlijk wel mooi verpakt qua verkooppraatje…
Ik vind het helemaal niets maar als de weide vol loopt is de organisatie te vreden… Mijn vermoeden zal zijn dat of LP of KOL de maandag zal afsluiten. Niet drie headliners waar ik meteen een kaartje voor zou kopen…….
Zwaktebod als ze Bieber hebben geboekt? Nee dat denk ik niet, volgens mij zitten heel wat grote festivals er bij. Voor een festival als Pinkpop is zo'n pop-idool van het moment natuurlijk geen zwaktebod. Persoonlijke voorkeur of niet, dat is gewoon goed geboekt dan. Zie vooral de pop-georiënteerde festivals met Bieber opduiken overigens.. Dit is niet achteraf door mislopen besloten, dit ziet er uit als een uitgesmeerde planning, in 2016 stadiontour en in 2017 een 2de leg in Europa met festivals. Zo komt het op mij over.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken