Ik ben een voorstander van het boeken van Justin Bieber. Het is echt niet meer dat irritant joch van Baby Baby oow… Natuurlijk blijft het poppy muziek, maar zijn laatste album is best redelijk goede plaat geworden. Dat Pinkpop dan dan voor deze jongen gaat in plaatst van een afgezaagde Punk/Rock band die met alle respect hun laatste succes meer dan 15 geleden heeft gehad dan snap ik het volkomen dat ze gaan voor iemand die nog wel relevant is (ook al ligt het niet in je straatje) en veel kaarten verkoopt.
Vroeg of laat gaan ze uiteindelijk voor de bijl en moeten ze toch dit soort acts gaan boeken. Dus daarom doen ze dit beter op tijd dan wachten tot dit soort acts ook al niet meer relevant zijn. Maar goed de meeste hebben waarschijnlijk geen recente plaat van JB gehoord en gaan gewoon met de rest van de meute mee puur op blinde haat. Probeer eens wat breder te denken mensen.
Ben ik het wel mee eens.
Ik ben overigens er wel voorstander van als er acts headlinen die al lange tijd niet zijn geweest of zelfs nog nooit op het festival hebben gestaan.
Bijvoorbeeld, ik ben een Muse-liefhebber zullen we maar zeggen, maar 2000, 2002, 2004, 2007, 2015 is voor aankomende jaren toch echt wel weer even genoeg geweest hoor ondanks ik ze heel graag zie.
Linkin Park stond bijvoorbeeld 2007 en 2012 op Pinkpop waarvan laatste keer als headliner. Dat is dus al 5 jaar terug volgende editie en zal pas de derde keer zijn. In principe is dat nog vrij acceptabel.
Kings of Leon stond ook 2 keer op PInkpop in 2011 en 2013, dat was eigenlijk pas naar een doorbraak in 2008. Beide keren heeft achteraf flink wat kritische aantekeningen opgeleverd. Het is dan wel 4 jaar terug al, maar het lijkt mij niet verstandig ze al weer als headliner te laten komen.
Stel, Imagine Dragons staat op meer spots als headliner. Dan is dat een logische nieuwe headliner voor Pinkpop.
Misschien doen we nu heel moeilijk over Bieber, straks staat 3 juni Aerosmith te rocken op Pinkpop en is alle gezeur om niets geweest...
![Wink ;) ;)](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png)