Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.354
7.339
Marco Poloo wrote:
Tuurlijk zou ik ook graag naar Pinkpop gaan, maar alleen met deze 2 namen, + de kosten t.o.v. Opener..
hoop wel op een mooie editie, ZONDER die kleine canadees,.. en anders hoop ik dat het gros van jullie hem van het podium jaacht
1f600.svg



Volgens mij past Open’er in het tourschema van Bieber
1f609.svg


PJ wrote:
Bieber kan bijna niet meer mis als ik dit zo zie. Er is eigenlijk al veel te veel over gezegd. Echt een zwaktebod en gewoon omdat ze andere headliners zijn misgelopen komen ze nu met Bieber. Het wordt waarschijnlijk wel mooi verpakt qua verkooppraatje…
Ik vind het helemaal niets maar als de weide vol loopt is de organisatie te vreden… Mijn vermoeden zal zijn dat of LP of KOL de maandag zal afsluiten. Niet drie headliners waar ik meteen een kaartje voor zou kopen…….


Zwaktebod als ze Bieber hebben geboekt? Nee dat denk ik niet, volgens mij zitten heel wat grote festivals er bij. Voor een festival als Pinkpop is zo’n pop-idool van het moment natuurlijk geen zwaktebod. Persoonlijke voorkeur of niet, dat is gewoon goed geboekt dan. Zie vooral de pop-georiënteerde festivals met Bieber opduiken overigens.. Dit is niet achteraf door mislopen besloten, dit ziet er uit als een uitgesmeerde planning, in 2016 stadiontour en in 2017 een 2de leg in Europa met festivals. Zo komt het op mij over.

Met het oog op de bezoekers die normaal op Pinkpop afkomen is imo Bieber een gigantisch zwaktebod. Puur geboekt om zoveel mogelijk kaarten te verkopen maar niet met het vaste publiek in het achterhoofd. Blijkt maar weer dat het verkopen van kaarten belangrijker is dan vaste bezoekers, maar dat wisten we eigenlijk ook wel gezien het feit dat PP nog steeds niks met Earlybird tickets doet.
 

Maurice

Randprogramma
24 nov 2015
158
0
Sorry, Ik lees al maanden mee en zet af en toe er iets op. Maar nu moet ik toch echt weer iets er op zetten als ik de reactie van Dennis lees.

Ik ga al 25 jaar naar Pinkpop en ik heb genoeg muziek ervaring om te zeggen dat Bieber niet op Pinkpop past. Dat ze nu een ommekeer gaan doen, met zulke artiesten moeten ze zelf weten, maar ik hoop dat ze het gaan merken met hun verkoop. De echte Pinkpopganger zal zich nu wel een paar keer moeten bedenken voor hij zich dit jaar een weekendkaart zal kopen. Ik ben een Pinkpopganger die elk jaar gaat. Ik zeg altijd: ik ga voor de sfeer en maakt me niets uit wie er komt, maar dat ze waarschijnlijk Bieber hebben geboekt, dat gaat me te ver.

Maar het valt me toch weer op dat Dennis weer Pinkpop aan het verdedigen is. Heb je soms aandelen? Als Bonnie St.Claire op pinkpop zou staan , zou jij er nog iets positiefs over zegggen (en daar bedoel ik niet de drankomzet mee)
 

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
Marco Poloo wrote:
Tuurlijk zou ik ook graag naar Pinkpop gaan, maar alleen met deze 2 namen, + de kosten t.o.v. Opener..
hoop wel op een mooie editie, ZONDER die kleine canadees,.. en anders hoop ik dat het gros van jullie hem van het podium jaacht
1f600.svg



Volgens mij past Open’er in het tourschema van Bieber
1f609.svg


PJ wrote:
Bieber kan bijna niet meer mis als ik dit zo zie. Er is eigenlijk al veel te veel over gezegd. Echt een zwaktebod en gewoon omdat ze andere headliners zijn misgelopen komen ze nu met Bieber. Het wordt waarschijnlijk wel mooi verpakt qua verkooppraatje…
Ik vind het helemaal niets maar als de weide vol loopt is de organisatie te vreden… Mijn vermoeden zal zijn dat of LP of KOL de maandag zal afsluiten. Niet drie headliners waar ik meteen een kaartje voor zou kopen…….


Zwaktebod als ze Bieber hebben geboekt? Nee dat denk ik niet, volgens mij zitten heel wat grote festivals er bij. Voor een festival als Pinkpop is zo’n pop-idool van het moment natuurlijk geen zwaktebod. Persoonlijke voorkeur of niet, dat is gewoon goed geboekt dan. Zie vooral de pop-georiënteerde festivals met Bieber opduiken overigens.. Dit is niet achteraf door mislopen besloten, dit ziet er uit als een uitgesmeerde planning, in 2016 stadiontour en in 2017 een 2de leg in Europa met festivals. Zo komt het op mij over.

Gelukkig hebben ze op dat moment meerdere podia's en dan lig ik lekker op strand XD
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.721
Ik ga al 25 jaar naar Pinkpop en ik heb genoeg muziek ervaring om te zeggen dat Bieber niet op Pinkpop past. Dat ze nu een ommekeer gaan doen, met zulke artiesten moeten ze zelf weten, maar ik hoop dat ze het gaan merken met hun verkoop. De echte Pinkpopganger zal zich nu wel een paar keer moeten bedenken voor hij zich dit jaar een weekendkaart zal kopen. Ik ben een Pinkpopganger die elk jaar gaat. Ik zeg altijd: ik ga voor de sfeer en maakt me niets uit wie er komt, maar dat ze waarschijnlijk Bieber hebben geboekt, dat gaat me te ver.
Nee. ik heb geen aandelen... ;)

Laat ik zo zeggen, het is heel duidelijk ook niet mijn voorkeur, integendeel ik vind het afgrijselijk slecht.
Maar blijkbaar vinden een heleboel boekers en festivals het nodig dat hij headliner staat, als pop-icoon die volle stadions trekt momenteel kan je alleen maar zeggen dat dat goed gedaan is.
Ik geef enkel mijn verklaring er over, dat het mij zeer waarschijnlijk lijkt dat het gebeuren gaat.
Persoonlijk zou ik een kei harde gitaren band neerzetten als headliner, maar ik heb niets te beslissen helaas.

In het geval was het niet verdedigen van Pinkpop, maar meer de logische verklaring geven zonder inhoud van mijn eigen mening te geven.
Zeggen, die komt niet, op basis van persoonlijke voorkeur, juist dat lijkt mij niet realistisch als denkwijze.
De grote aantal festivals met een gat in zijn tourschema op 3 ( en 4 ) juni lijkt mij genoeg reden om aan te kunnen nemen dat hij er staat.
Wij (lees tegenstanders van boeken van Bieber) kunnen alleen maar hopen dat er die dagen een ander festival in prikt.

Daarnaast, we kunnen hier wel hel hopeloos lopen doen over het feit dat (mogelijk) Justin Bieber komt. Maar er komen nog dik 50 andere acts.
Die ene Canadese Pipo gaat mij niet zeggen over het affiche van Pinkpop dat de rest ook nog bar slecht gaat zijn...
Zaterdag waarschijnlijk de act op 3FM-stage helemaal af kijken en daarna achter op het veld nog wat pilsjes wegtikken en ietsje eerder het terrein af.
De voglende dag sluit ik wel af vooraan bij Green Day en de laatste dag... tjaa...
 

Banana-nas

Playlistbediener
22 jan 2016
17
0
Sorry, Ik lees al maanden mee en zet af en toe er iets op. Maar nu moet ik toch echt weer iets er op zetten als ik de reactie van Dennis lees.

Ik ga al 25 jaar naar Pinkpop en ik heb genoeg muziek ervaring om te zeggen dat Bieber niet op Pinkpop past. Dat ze nu een ommekeer gaan doen, met zulke artiesten moeten ze zelf weten, maar ik hoop dat ze het gaan merken met hun verkoop. De echte Pinkpopganger zal zich nu wel een paar keer moeten bedenken voor hij zich dit jaar een weekendkaart zal kopen. Ik ben een Pinkpopganger die elk jaar gaat. Ik zeg altijd: ik ga voor de sfeer en maakt me niets uit wie er komt, maar dat ze waarschijnlijk Bieber hebben geboekt, dat gaat me te ver.

Maar het valt me toch weer op dat Dennis weer Pinkpop aan het verdedigen is. Heb je soms aandelen? Als Bonnie St.Claire op pinkpop zou staan , zou jij er nog iets positiefs over zegggen (en daar bedoel ik niet de drankomzet mee)

Je spreekt echt zo mijn gedachtes uit hier, bravo.

Hierop aanvullend, als PinkPop blijft geloven dat ze deze tijden van zoveel festivals dit spelletje kunnen blijven spelen dan trekken ze toch ook echt aan het kortste eind...
Voor 2017 geen namen meer? Come. On. De menig muziek-liefhebbende student is nu zijn zomer vorm aan het geven, waaronder ik. Ik ben bang dat PinkPop weer de dip rond 2005 gaat beleven als ze door gaan.

Pearl Jam 2017 Europa Festivals? Vergeet het maar, dan hadden meerdere festivals nog lege headliner-spots over in Europa, en de headliners zijn onderling al onderandere verdeeld. Alleen PinkPop slobbert er nog achteraan, puur wishfull thinking.

 

Rookie

Playlistbediener
20 nov 2016
13
0
Sorry, Ik lees al maanden mee en zet af en toe er iets op. Maar nu moet ik toch echt weer iets er op zetten als ik de reactie van Dennis lees.

Ik ga al 25 jaar naar Pinkpop en ik heb genoeg muziek ervaring om te zeggen dat Bieber niet op Pinkpop past. Dat ze nu een ommekeer gaan doen, met zulke artiesten moeten ze zelf weten, maar ik hoop dat ze het gaan merken met hun verkoop. De echte Pinkpopganger zal zich nu wel een paar keer moeten bedenken voor hij zich dit jaar een weekendkaart zal kopen. Ik ben een Pinkpopganger die elk jaar gaat. Ik zeg altijd: ik ga voor de sfeer en maakt me niets uit wie er komt, maar dat ze waarschijnlijk Bieber hebben geboekt, dat gaat me te ver.

Maar het valt me toch weer op dat Dennis weer Pinkpop aan het verdedigen is. Heb je soms aandelen? Als Bonnie St.Claire op pinkpop zou staan , zou jij er nog iets positiefs over zegggen (en daar bedoel ik niet de drankomzet mee)

Blijft toch een discussie met vele subjectieve argumenten. Als je het omdraait en nadenkt over de werkwijze van Pinkpop is het redelijk te verklaren..

De organisatie van Pinkpop gaat logischerwijs om tafel zitten om te kijken naar de invulling van het programma. Dat daarbij de keuze valt om óók jonger publiek aan te willen spreken lijkt me niet anders dan logisch. Een boeking als Bieber is dan ijzersterk.

Echter blijven ze ook artiesten als SOAD en Green Day boeken, die voor de jongere doelgroep weer minder interessant is. Wanneer er een derde headliner bij komt voor de oudere / vaste Pinkpop bezoeker, hebben ze toch een balans tussen vernieuwing en behoud van bezoekers.

Maar de doelgroep die al jaren bij Pinkpop komt lijkt nu te vallen over 1 boeking die ze niet aan staat.. Klassiek kritisch Hollands gedrag?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.209
6.689
Tijdens Garrix en Bieber zullen er wel acts a la Airbourne, Slayer of PoR staan.. Althans dat hoop ik toch voor de gemiddelde bezoeker ?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.980
2.042
Als je eerst roept dat je FF RH en PJ wilt hebben en je komt vervolgens met Bieber aangescheten heb je toch een redelijke koerswijziging gemaakt. Die hadden ze niet voorzien en komt nogmaals noodgedwongen voort uit het feit dat ze gewoon naast de top hebben gegrepen van hetgeen op festivaltour is. Deze keuze is echt geen visie. Na de vele afzeggingen zijn ze op Bieber gekomen en daaromheen gaan ze nog wat meer van dat soort genre programmeren. Maar je maakt mij echt niet wijs dat ze deze koerswijziging al van plan waren. Of Bieber een goede boeking zal zijn moet nog blijken. Maar hij is zeker geen eerste keus, eerder 5e of 6e of 7e.......
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.209
6.689
Had Smeets niet een paar weken geleden gezegd dat ze nog maar 1 headliner hadden geboekt?? Dat was dus rond de periode dat ze Green Day bekend maakten..
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Maar het valt me toch weer op dat Dennis weer Pinkpop aan het verdedigen is. Heb je soms aandelen? Als Bonnie St.Claire op pinkpop zou staan , zou jij er nog iets positiefs over zegggen (en daar bedoel ik niet de drankomzet mee)

Dennis verdedigd zijn festival altijd. Dat is zijn goed recht. Als Bieber komt dan heb ik tenminste iets om op te mikken plus ik lig lekker op tijd in bed. Het glas is halfvol.
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Het is nu niet dat Pinkpop de laatste jaren het toonbeeld van lange termijn visie is geweest. Om de continuïteit van je festival te verzekeren heb je zelf als festival ook een bepaalde taak wat ze misschien nu pas bij Pinkpop beginnen te beseffen. Kijk gewoon naar Werchter waar ze Mumford & Sons, Florence & The Machine, Arcade Fire en Editors de voorbije jaren onverwacht tot headliner hebben gebombardeerd en The National, Kasabian, The XX, Paolo Nutini, ... redelijk onverwacht ook tot subheadliner hebben gebombardeerd. Zo creëer je zelf nieuwe, kwaliteitsvolle headliners.

Wat waren de subheadliners bij Pinkpop de laatste jaren: Doe Maar, Lionel Richie, James Bay, The Script, One Republic, 30 seconds to Mars, ...(enkel 2014 is nog te vermelden met John Mayer, Editors, Arcade Fire en Avenged Sevenfold, maar dit is ook een editie die een uitzondering vormde). Ja als je zo'n bands plaatst is dat goed voor die editie zelf misschien, maar totaal niet toekomstgericht. Zo zie je maar dat het er gewoon over gaat om op dat jaar het festival uit te verkopen wat exact hetzelfde zal zijn bij Justin Bieber, maar ze het jaar nadien ze nog meer zullen klagen dat ze geen headliners vinden.
 

Rookie

Playlistbediener
20 nov 2016
13
0
Als je eerst roept dat je FF RH en PJ wilt hebben en je komt vervolgens met Bieber aangescheten heb je toch een redelijke koerswijziging gemaakt. Die hadden ze niet voorzien en komt nogmaals noodgedwongen voort uit het feit dat ze gewoon naast de top hebben gegrepen van hetgeen op festivaltour is. Deze keuze is echt geen visie. Na de vele afzeggingen zijn ze op Bieber gekomen en daaromheen gaan ze nog wat meer van dat soort genre programmeren. Maar je maakt mij echt niet wijs dat ze deze koerswijziging al van plan waren. Of Bieber een goede boeking zal zijn moet nog blijken. Maar hij is zeker geen eerste keus, eerder 5e of 6e of 7e…….

Dit is een conclusie die je nu ook niet kan trekken.. als ze FF RH of PJ hadden gehad, was Greenday misschien wel afgevallen. Je ziet de laatste jaren al een trend richting jeugdigere acts. Wie zegt dat ze Bieber niet als headliner hadden willen hebben met op de andere dagen FF RH of PJ.

Het is in mijn ogen te makkelijk om een professioneel evenement dat al jaren meegaat aan de top te bestempelen als een festival zonder beleid. Natuurlijk hebben ze met tegenslagen te maken gehad, maar de verbanden die hier gelegd worden vind ik niet realistisch.

Wat betreft het aankondigen van artiesten vind ik ook dat het erg stil is. Maar er zit een heel team achter dat ongetwijfeld ook wel ziet dat de concurrentie al veel meer artiesten heeft aangekondigd.

Ik ben van mening dat de keuzes die ze maken weloverwogen zijn en blijf optimistisch gestemd.
De stilte die ze durven te laten vallen geeft juist hoop dat ze zeker zijn van het feit dat er iets goeds aankomt.
 

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
Maurice wrote:
Sorry, Ik lees al maanden mee en zet af en toe er iets op. Maar nu moet ik toch echt weer iets er op zetten als ik de reactie van Dennis lees.

Ik ga al 25 jaar naar Pinkpop en ik heb genoeg muziek ervaring om te zeggen dat Bieber niet op Pinkpop past. Dat ze nu een ommekeer gaan doen, met zulke artiesten moeten ze zelf weten, maar ik hoop dat ze het gaan merken met hun verkoop. De echte Pinkpopganger zal zich nu wel een paar keer moeten bedenken voor hij zich dit jaar een weekendkaart zal kopen. Ik ben een Pinkpopganger die elk jaar gaat. Ik zeg altijd: ik ga voor de sfeer en maakt me niets uit wie er komt, maar dat ze waarschijnlijk Bieber hebben geboekt, dat gaat me te ver.

Maar het valt me toch weer op dat Dennis weer Pinkpop aan het verdedigen is. Heb je soms aandelen? Als Bonnie St.Claire op pinkpop zou staan , zou jij er nog iets positiefs over zegggen (en daar bedoel ik niet de drankomzet mee)


Blijft toch een discussie met vele subjectieve argumenten. Als je het omdraait en nadenkt over de werkwijze van Pinkpop is het redelijk te verklaren..

De organisatie van Pinkpop gaat logischerwijs om tafel zitten om te kijken naar de invulling van het programma. Dat daarbij de keuze valt om óók jonger publiek aan te willen spreken lijkt me niet anders dan logisch. Een boeking als Bieber is dan ijzersterk.

Echter blijven ze ook artiesten als SOAD en Green Day boeken, die voor de jongere doelgroep weer minder interessant is. Wanneer er een derde headliner bij komt voor de oudere / vaste Pinkpop bezoeker, hebben ze toch een balans tussen vernieuwing en behoud van bezoekers.

Maar de doelgroep die al jaren bij Pinkpop komt lijkt nu te vallen over 1 boeking die ze niet aan staat.. Klassiek kritisch Hollands gedrag?

Ooit zul je toch meer andere acts aan moeten trekken, Pop in deze vorm is nu eenmaal heel groot aan het worden.
Tuurlijk is er nog veel Rock, maar grote Rockbands blijven helaas uit, veelal teren op acts van een aantal jaren geleden.. Acts die al 10-15 jaar rond gaan.
Dus het is inderdaad moeilijk, het is ook een gok dat PP moet gaan maken, wil je in de toekomst ook nog blijven bestaan.
Ik snap dit allemaal wel, maar toch mag van mij veel.. maar dat Canadeesje ugh, scheithekel aan die gozert.

buiten dat, een keer naar een festival gaan waar je wat minder acts kent is ook leuk, zo kon ik Vintage Trouble niet en ik heb mij meer dan vermaakt bij deze acts.

Ook waar bazeer je een Headliner op? Aantal CD's? Populairiteit? aan het eind van de rit, moeten Jan en Mojo hel veld uitverkopen. De rest is voor hen bijzaak.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.674
658
Als ze maar niet teveel op de 'jonge bezoekers' mikken, want die geven slechts 10 euro uit per dag voor 2 flesjes water en een klein bakje friet. Op die manier ga je het wel financieel voelen, ook al staat het veld vol. Daarbij komt dat de jongere bezoekers over het algemeen niet zomaar 100 euro ophoesten voor een dagje festival.

Je hebt de big spenders nodig die geld in het laadje brengen. En dan denk ik vooral aan de leeftijdsgroep van 25-40 jaar.
 

Rookie

Playlistbediener
20 nov 2016
13
0
Als ze maar niet teveel op de ‘jonge bezoekers’ mikken, want die geven slechts 10 euro uit per dag voor 2 flesjes water en een klein bakje friet. Op die manier ga je het wel financieel voelen, ook al staat het veld vol. Daarbij komt dat de jongere bezoekers over het algemeen niet zomaar 100 euro ophoesten voor een dagje festival.

Je hebt de big spenders nodig die geld in het laadje brengen. En dan denk ik vooral aan de leeftijdsgroep van 25-40 jaar.

En toch verkopen alle shows van die Bieber uit en is er in de afgelopen jaren een extreme groei aan dance-festivals waargenomen. Festivals waar de doelgroep max 25 jaar is en tickets 70,- kosten.
Ik begrijp je punt wel, maar de doelgroep 18-25 geeft nauwelijks minder uit dan de doelgroep 25-40.
En helaas behoort Bieber sinds enkele jaren niet meer tot de doelgroep 5-15 maar gaat het meer richting 15-25.

Maar het boeken van één (of enkele) 'jonge' artiesten sluit nog altijd niet uit dat ze ook bands boeken voor de doelgroep die je hier bestempeld als 'big spenders'.

 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.897
6.146
Ik ben een voorstander van het boeken van Justin Bieber. Het is echt niet meer dat irritant joch van Baby Baby oow... Natuurlijk blijft het poppy muziek, maar zijn laatste album is best redelijk goede plaat geworden. Dat Pinkpop dan dan voor deze jongen gaat in plaatst van een afgezaagde Punk/Rock band die met alle respect hun laatste succes meer dan 15 geleden heeft gehad dan snap ik het volkomen dat ze gaan voor iemand die nog wel relevant is (ook al ligt het niet in je straatje) en veel kaarten verkoopt.

Vroeg of laat gaan ze uiteindelijk voor de bijl en moeten ze toch dit soort acts gaan boeken. Dus daarom doen ze dit beter op tijd dan wachten tot dit soort acts ook al niet meer relevant zijn. Maar goed de meeste hebben waarschijnlijk geen recente plaat van JB gehoord en gaan gewoon met de rest van de meute mee puur op blinde haat. Probeer eens wat breder te denken mensen :).
 

Banana-nas

Playlistbediener
22 jan 2016
17
0
Ik ben een voorstander van het boeken van Justin Bieber. Het is echt niet meer dat irritant joch van Baby Baby oow… Natuurlijk blijft het poppy muziek, maar zijn laatste album is best redelijk goede plaat geworden. Dat Pinkpop dan dan voor deze jongen gaat in plaatst van een afgezaagde Punk/Rock band die met alle respect hun laatste succes meer dan 15 geleden heeft gehad dan snap ik het volkomen dat ze gaan voor iemand die nog wel relevant is (ook al ligt het niet in je straatje) en veel kaarten verkoopt.

Vroeg of laat gaan ze uiteindelijk voor de bijl en moeten ze toch dit soort acts gaan boeken. Dus daarom doen ze dit beter op tijd dan wachten tot dit soort acts ook al niet meer relevant zijn. Maar goed de meeste hebben waarschijnlijk geen recente plaat van JB gehoord en gaan gewoon met de rest van de meute mee puur op blinde haat. Probeer eens wat breder te denken mensen :).

Ow ik heb zeker de nieuwe muziek van Justin Bieber gehoord, een vriendin van me luistert die zooi plat. Nee, slecht is het niet. Ik heb niets tegen bieber, alleen hoe identificeer je jezelf als festival? Bieber heeft zijn show in t gelre gebruikt gemaakt van playback, neemt een mooie live-ervaring weg. Daarnaast, je kan toch niet zo een grote pop-idool wegzetten op een festival waar 20+ jaar lang trouwe bezoekers heen gaan? Die moeten het maar aanzien, Justin Bieber, en dat klein groepje 20 duizend mensen die echt fan zijn staan dan vooraan.
Pinkpop moet zich niet inzetten op uitverkopen, die moeten een identiteit gaan ontwikkelen. Als 'pop' de nieuwe identiteit wordt, their choice. Not mine. Als je een Headliner voor een festival boekt, moet dat in my opinion het over grote deel van de bezoekers ook aanspreken :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.209
6.689
Bullshit, er zijn de afgelopen 2 jaar meer dance gerelateerde festivals afgevallen dan bijgekomen door het overaanbod.. Het is niet voor niets TML geen edities gaat doen in de VS en Brazilië volgend jaar.
De edm bubble is wel degelijk aan het spatten..

Dat gezegd zijnde zijn er wel degelijk genoeg acts die staan te springen om headliner te worden, die rock / alternative zijn. Zo was Tame Impala al op veel festivals vorig jaar headliner, zo was dat met Arctic Monkeys en zal dat ook gebeuren met The XX en Alt-J..
Die discussie van nieuwe en oude headliners kun je blijven van onder het stof halen, punt is dat PP gewoon te laat was met het boeken van z'n headliners. Hoe kun je nu express wél Bieber willen boeken maar de mogelijkheid op een eventuele Foo Fighters, niet?
 

Rookie

Playlistbediener
20 nov 2016
13
0
Bullshit, er zijn de afgelopen 2 jaar meer dance gerelateerde festivals afgevallen dan bijgekomen door het overaanbod.. Het is niet voor niets TML geen edities gaat doen in de VS en Brazilië volgend jaar.
De edm bubble is wel degelijk aan het spatten..

Dat gezegd zijnde zijn er wel degelijk genoeg acts die staan te springen om headliner te worden, die rock / alternative zijn. Zo was Tame Impala al op veel festivals vorig jaar headliner, zo was dat met Arctic Monkeys en zal dat ook gebeuren met The XX en Alt-J..
Die discussie van nieuwe en oude headliners kun je blijven van onder het stof halen, punt is dat PP gewoon te laat was met het boeken van z’n headliners. Hoe kun je nu express wél Bieber willen boeken maar de mogelijkheid op een eventuele Foo Fighters, niet?

Dat die housefestivallen omvallen klopt, door de zware overkill. Maar daar overleven ook de sterkere festivallen en die blijven groeien. Maar het bevestigd het punt dat ik wilde maken: Dat er ook een goede markt is voor festivallen in de jongere doelgroep. Dus ook voor Pinkpop.

In mijn ogen wil Pinkpop voor zowel een FF/PJ achtigr headliner gaan én voor een pop headliner. Doordat ze in de eerste lijken te falen, verklaart de aanval op de mogelijke pop headliner.

Wanneer ze FF of GnR hadden kunnen bevestigen, was hier niemand gevallen over de toevoeging van een Bieber denk ik. (Of in ieder geval minder).

Diversiteit op een meerdaags festival, snap nog altijd het probleem niet
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.897
6.146
We moeten nou niet echt gaan doen of Pearl Jam, Foo Fighters, Green Day, Linkin Park nou zo super relevant zijn en dat de bands zijn die Pinkpop zijn smoel geeft. Pinkpop is een breed festival voor zowel jong als oud. Voor mensen die naar Paul McCartney/The Stones/Bruce willen maar ook mensen die gaan voor Justin Bieber/Robbie Williams of eventueel Beyoncé of Lady Gaga of dat soort acts. Je hoeft niet te komen als je niet wilt, maar sommige reacties hier zijn zwaar overdreven. Het is niet dat ze een of andere serie moordernaar naar Pinkpop halen ofzo.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken