Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.720
Lijkt me totale onzin, dan kan iedereen wel headliner zijn. Ik werd hier uitgelachen toen ik Twenty One Pilots voordroeg als sub, terwijl die imo een veel grotere fanbase (en loyaler) hebben dan een Imagine Dragons.
Die hebben ook maar 2 albums tegenover 4 van TØP, en die hebben net zo goed dikke hits gehad. Dus ik snap jouw logica echt niet, de ene act is volgens jou wel headliner waardig en een andere grote act niet? Wat raar.
En kom niet aan met ‘Imagine Dragons is al headliner op andere festivals’ want Twenty One Pilots is ook headliner op Hangout festival, naast bv. Mumford & Sons.
Een festival in VS kan je niet vergelijken met een festival in Europa.
Feit is dat Imagine Dragons op 3 Europese festivals als headliner staat, Orange Warsaw, Gurtenfest en Colours of Ostrava. Dat verzin ik niet, ze staan daar als headliner aangekondigd.
Imo is Imagine Dragons wel iets grotere act als Twenty One Pilots, maar dat is mijn mening, verder wel oké bandje of zo...
Maar goed, SOAD staat ook door heel Europa als headliner behalve op Pinkpop en Werchter niet. Dus misschien doet Pinkpop met Imagine Dragons ook iets anders, maar dat maak ik er nu niet uit op.
De feiten zijn nu dat ze al op grote europse festivals als headliner staan...

Twenty One Pilots is btw best welkom hoor imo, maar staan die al op Europese festivals in 2017?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.461
700
PJ wrote:
DennisvdBr wrote:
Imagine Dragons moet omhoog in mijn headliner lijstje
Staan in het Pinkpop weekend als headliner op Orange Warsaw Festival in Polen.


Laten we nou niet iedere band die plotseling een festival mag headlinen ook een potentiele headliner voor PP gaan noemen.
Die kunnen mooi sub zijn op een dag maar meer ook niet lijkt me….


Dat is niet zomaar ineens. Stonden al genoteerd als headliner Colours of Ostrava Tsjechië.
Nu komt er Orange Warsaw Polen bij, nog wel in het Pinkpop-weekend.
Hebben toch al wat albums staan en een aantal grote hits.
Het zou niet als een verassing meer komen nu denk ik…

Vorig jaar was Lana Del Rey headliner op Orange Warsaw en Tame Impala op Colours of Ostrava. Om maar aan te geven dat die festivals geen graadmeter mogen zijn voor Pinkpop.

Nu flink wat grote headliners weggevallen zijn zie ik bezorgdheid bij de vaste Pinkpopgangers, maar er is voorlopig toch nog geen reden tot paniek? Gooi het geld dat je uitspaart door het gebrek aan megaheadliners komende editie naar de middelgrote acts. Boek een affiche met Green Day, Kings of Leon en Linkin Park als headliners. Doe daar 6 acts uit het rijtje SOAD, Editors, Kasabian, Placebo, Franz Ferdinand, Elbow, Macklemore, Imagine Dragons en Prophets of Rage bij als subs/3FM headliners. Zorg (in tegenstelling tot de vorige 2 jaren) voor een gebalanceerde en gevarieerde dagaffiche. Dan speel je op veilig, spreek je verschillende doelgroepen aan en lok je voldoende volk. Natuurlijk verkoopt het zeker niet uit, maar het is aan Smeets/Mojo om van hun uitverkoop-fetisj af te stappen als de namen er niet naar zijn. Beter bewust voor een overgangsjaar kiezen dan in paniek naar een ander type mega-acts te grijpen (genre Bieber of Martin Garrix) en vervolgens al jouw krediet kwijt te spelen bij die PJ/FF-fans die je in 2018 terug op jouw festival wil zien.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.720
Boek een affiche met Green Day, Kings of Leon en Linkin Park als headliners. Doe daar 6 acts uit het rijtje SOAD, Editors, Kasabian, Placebo, Franz Ferdinand, Elbow, Macklemore, Imagine Dragons en Prophets of Rage bij als subs/3FM headliners. Zorg (in tegenstelling tot de vorige 2 jaren) voor een gebalanceerde en gevarieerde dagaffiche. Dan speel je op veilig, spreek je verschillende doelgroepen aan en lok je voldoende volk.
persoonlijk zal ik Placebo, Editors en Prophets of Rage uit dat rijtje liever als headliner zien.. ;)
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.652
1.973
Sorry maar voor mij wel. Vind ik echt niet headlinerwaardig omdat ze nu 2 festivals in Polen en Tsjechie headlinen.
Daar komt bij dat PP toch een behoorlijke naam heeft als festival en die andere 2 zijn op dat vlak toch beduidend minder in mijn ogen.
Maar goed, de spoeling is dun dus misschien moeten we met minder genoegen gaan nemen. En dat bedoel ik niet verkeerd maar een band die met de nodige moeite de Ziggo Dome uitverkocht krijgt (als ze dat al lukt) maak je geen headliner op PP. Ik bedoel het niet verkeerd maar dit is in mijn ogen gewoon geen headlinermateriaal voor PP.
Begin dit jaar al in een uitverkochte Ziggodome gestaan, lijken dus nog onverminderd populair in Nederland. Zou voor Pinkpop een mooie sub of afsluiter van de 3FM-stage zijn.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.980
2.042
Vorig jaar was Lana Del Rey headliner op Orange Warsaw en Tame Impala op Colours of Ostrava. Om maar aan te geven dat die festivals geen graadmeter mogen zijn voor Pinkpop.

Nu flink wat grote headliners weggevallen zijn zie ik bezorgdheid bij de vaste Pinkpopgangers, maar er is voorlopig toch nog geen reden tot paniek? Gooi het geld dat je uitspaart door het gebrek aan megaheadliners komende editie naar de middelgrote acts. Boek een affiche met Green Day, Kings of Leon en Linkin Park als headliners. Doe daar 6 acts uit het rijtje SOAD, Editors, Kasabian, Placebo, Franz Ferdinand, Elbow, Macklemore, Imagine Dragons en Prophets of Rage bij als subs/3FM headliners. Zorg (in tegenstelling tot de vorige 2 jaren) voor een gebalanceerde en gevarieerde dagaffiche. Dan speel je op veilig, spreek je verschillende doelgroepen aan en lok je voldoende volk. Natuurlijk verkoopt het zeker niet uit, maar het is aan Smeets/Mojo om van hun uitverkoop-fetisj af te stappen als de namen er niet naar zijn. Beter bewust voor een overgangsjaar kiezen dan in paniek naar een ander type mega-acts te grijpen (genre Bieber of Martin Garrix) en vervolgens al jouw krediet kwijt te spelen bij die PJ/FF-fans die je in 2018 terug op jouw festival wil zien.

[/quote]

Prima verwoord. Niets meer aan toe te voegen alleen mis ik in lijstje artiesten een naam die valt in de categorie anders zoals Jan heeft aangegeven. En die kant gaan we dit jaar helaas toch op. Al kan ik me veel meer vinden in jou visie.............ik vrees het ergste....
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:
Lijkt me totale onzin, dan kan iedereen wel headliner zijn. Ik werd hier uitgelachen toen ik Twenty One Pilots voordroeg als sub, terwijl die imo een veel grotere fanbase (en loyaler) hebben dan een Imagine Dragons.
Die hebben ook maar 2 albums tegenover 4 van TØP, en die hebben net zo goed dikke hits gehad. Dus ik snap jouw logica echt niet, de ene act is volgens jou wel headliner waardig en een andere grote act niet? Wat raar.
En kom niet aan met ‘Imagine Dragons is al headliner op andere festivals’ want Twenty One Pilots is ook headliner op Hangout festival, naast bv. Mumford & Sons.


Een festival in VS kan je niet vergelijken met een festival in Europa.
Feit is dat Imagine Dragons op 3 Europese festivals als headliner staat, Orange Warsaw, Gurtenfest en Colours of Ostrava. Dat verzin ik niet, ze staan daar als headliner aangekondigd.
Imo is Imagine Dragons wel iets grotere act als Twenty One Pilots, maar dat is mijn mening, verder wel oké bandje of zo…
Maar goed, SOAD staat ook door heel Europa als headliner behalve op Pinkpop en Werchter niet. Dus misschien doet Pinkpop met Imagine Dragons ook iets anders, maar dat maak ik er nu niet uit op.
De feiten zijn nu dat ze al op grote europse festivals als headliner staan…

Twenty One Pilots is btw best welkom hoor imo, maar staan die al op Europese festivals in 2017?

Zijn tot 8 april in Australie, daarna staat tot nu toe alleen Hangout bevestigd. Maar dat is in mei, dus in principe zouden ze daarna nog makkelijk naar Europa kunnen komen. Lijkt mij echt een mooie sub/3FM-afsluiter hoor!
Moet je wel gelijk geven dat Amerikaanse & Europese festivals niet te vergelijken zijn, maar ik zou (en ik ben fan van deze band) Imagine Dragons nog niet headliner-waardig durven noemen voor PP. Ook niet voor Werchter ofzo. Misschien dat ze die daar achter Radiohead zetten, ben benieuwd of ze op PP komen hoor, ik durf niks meer met zekerheid te zeggen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.980
2.042
Nieuwe December Update van de Pinkpop headliner
– Pearl Jam, tourgerucht Europa 2017 op losse schroeven maar er gaan weer enkele geruchten over een mogelijke plottwist…

Wat is de laatste stand van zaken als ik zo vrij mag zijn. Die mogelijke plottwist heb ik dan gemist...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.720
Mogelijk kruipen Foo Fighter binnenkort nog een paar dagen richting Pinkpop.
Ik vermoed IJsland in het weekend van 16-18 juni 2017.


DennisvdBr wrote:
Nieuwe December Update van de Pinkpop headliner
– Pearl Jam, tourgerucht Europa 2017 op losse schroeven maar er gaan weer enkele geruchten over een mogelijke plottwist…


Wat is de laatste stand van zaken als ik zo vrij mag zijn. Die mogelijke plottwist heb ik dan gemist…

Er was een plottwist via het PJ forum ;)
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.799
5.326
Mogelijk kruipen Foo Fighter binnenkort nog een paar dagen richting Pinkpop.
Ik vermoed IJsland in het weekend van 16-18 juni 2017.

PJ wrote:
DennisvdBr wrote:
Nieuwe December Update van de Pinkpop headliner
– Pearl Jam, tourgerucht Europa 2017 op losse schroeven maar er gaan weer enkele geruchten over een mogelijke plottwist…


Wat is de laatste stand van zaken als ik zo vrij mag zijn. Die mogelijke plottwist heb ik dan gemist…


Er was een plottwist via het PJ forum
1f609.svg

Als dat zo is dan moet Pinkpop ze toch ook hebben, anders hebben ze wel echt enorm hard gefaald.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.980
2.042
Heb je het stuk gelezen Oasiss?? Ze praten over een bekendmaking van datums vroeg in de lente. Mijn verwachting is dan dat ze indoor concerten gaan aankondigen voor na de zomer en dat ze dus helemaal niet op festivals gaan spelen in 2017.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.799
5.326
Sorry voor de onduidelijkheid, maar ik doelde op de Foo Fighters. ALS zij minder dan twee weken na Pinkpop in IJsland staan, dan vind ik het een harde faal als Pinkpop ze niet heeft.
 

Wilbert

Playlistbediener
19 nov 2014
34
0
persoonlijk zal ik Placebo, Editors en Prophets of Rage uit dat rijtje liever als headliner zien..
1f609.svg

Klinkt leuk, maar ik was bij Placebo in de Ziggo en die kregen ze toch bij lange na niet uitverkocht, dus headlinen op PP is dan denk toch iets teveel van het goede. Sub of afsluiter 3FM, zoals in 2015, moet wel kunnen.
 

Sjeef

Playlistbediener
21 nov 2016
12
0
Harde faal? Even uitleggen graag...Stel PP heeft het maximale geboden en Foo Fighters willen of kunnen niet, wie heeft er dan gefaald?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.720
Sorry voor de onduidelijkheid, maar ik doelde op de Foo Fighters. ALS zij minder dan twee weken na Pinkpop in IJsland staan, dan vind ik het een harde faal als Pinkpop ze niet heeft.
Dat is idd zo'n +/- 11 dagen na Pinkpop in IJsland.
Dat Jan Smeets het had over maar 2 weken in Europa, sloeg al Nergens meer op na de aankondiging van Finland 19 juni werden het al 3 weken.
Als het echt dat festival is, dan zijn het dus al 3,5 week ongeveer?
Goed, als ze op Pinkpop zouden staan moeten ze dus 5 weken in Europa zijn, dat lijkt me meer een tour als er een nieuw album zou zijn en dat is er pas in 2018?
Maar, laten we het in de gaten houden, misschien is er iets dat nog in de 'insider geheimhouding' zit??
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.674
658
Zou Pinkpop niet een zelfde situatie als Forta Rock kunnen hebben? Dat ze gewoon niks boeiends kunnen boeken.
Misschien jaartje skippen? 8-O
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.345
920
Oasiss wrote:
Sorry voor de onduidelijkheid, maar ik doelde op de Foo Fighters. ALS zij minder dan twee weken na Pinkpop in IJsland staan, dan vind ik het een harde faal als Pinkpop ze niet heeft.


Dat is idd zo’n +/- 11 dagen na Pinkpop in IJsland.
Dat Jan Smeets het had over maar 2 weken in Europa, sloeg al Nergens meer op na de aankondiging van Finland 19 juni werden het al 3 weken.
Als het echt dat festival is, dan zijn het dus al 3,5 week ongeveer?
Goed, als ze op Pinkpop zouden staan moeten ze dus 5 weken in Europa zijn, dat lijkt me meer een tour als er een nieuw album zou zijn en dat is er pas in 2018?
Maar, laten we het in de gaten houden, misschien is er iets dat nog in de ‘insider geheimhouding’ zit??

Ik zou de opmerking "ze zijn maar twee weken in Europa" van Smeets niet zo letterlijk nemen. Net zoals alles bij Smeets, eigenlijk.
Hij heeft gewoon willen aangeven dat Foo Fighters te kort in Europa zijn voor Pinkpop. Die komen niet. Evenals PJ niet en Coldplay niet.

Head: Bieber - Green Day - Kings of Leon of Linkin Park
Sub of 3FM-head: Garrix - Elbow - SOAD - Editors - Kensington - Kasabian.

Zoiets.
 

NvL

Playlistbediener
16 dec 2014
43
0
... en vervolgens al jouw krediet kwijt te spelen bij die PJ/FF-fans die je in 2018 terug op jouw festival wil zien.

Begrijp ik je dan goed dat jij niet naar PP gaat als ze in 2018 wel een donders dikke line-up neerzetten (met bijv. PJ en FF)? Lijkt me niet toch?

Verder zou Imagine Dragons voor mij wel mooi passen in een rijtje met bieber en Garrix! ID is toch ook band die veel 16 jarige meisjes trekt? Of zijn er ook volwassen ID fans?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken