Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.720
Nieuwe December Update van de Pinkpop headliner opties volgens mijn idee...
Nog 180 dagen tot Pinkpop.
In principe verwacht ik over enkele dagen de start van de Gouden Tip...
Namen die touren rond of in de weken rond het Pinkpop-weekend:
– Justin Bieber Hot Gerucht, 3 juni een optie op basis van 4 festivals van 5 t/m 18 juni 2017
– The Prodigy, komen touren en al 7 jaar niet meer op Pinkpop gestaan, juni data is er al
– Imagine Dragons, headliner in Polen in Pinkpop-weekend.
– Kings of Leon, laatste keer was 2013 met nieuw album en al enkele festivals aangekondigd, data kruipen richting Pinkpop
– Linkin Park, veel festivals in de planning maar alles vanaf 9 juni en nog niets er voor.
– Editors, nog geen Pinkpop geheadlined, maar kan in principe wel.
– Foo Fighters, waren afgeschreven, maar tour is blijkbaar langer dan 2 weken. 19 juni in Finland is maar 2 weken na Pinkpop
– Coldplay, tourstart is dag na Pinkpop in Munchen, maar niet echt verwacht alsnog veel genoemde naam
– Iron Maiden, laatste tourdag kleine week voor Pinkpop met geen datum in NL, kansen nihil.. Maar zou een 'nieuwe' toevoeging zijn, nog nooit op Pinkpop gestaan.

Dan zijn er een aantal waarvan het vermoeden ofwel gerucht is dat ze komen touren.
– Lady Gaga, genoemd voor Glastonbury met tour en nieuwe album Joanne World Tour
– Beyonce, volgens gerucht voor Coachella o.a.
– Eminem, tourgerucht met nieuw album
– Metallica, paar weken voor Pinkpop op Rock on the Range en doorstroom naar Europese festivals kan nog?
– The Killers, voorlopig in april in Mexico, dus ver weg nog
– Mumford and Sons, tour in VS of toch door naar Europa.
– Volbeat, gerucht voor enkele DEAG festivals, maar verwachting is eind mei / begin juni in VS te zijn.
– U2, gerucht voor Bonnaroo, week er voor nog op Pinkpop maar lijkt niet mogelijk.
– Pearl Jam, tourgerucht Europa 2017 op losse schroeven maar er gaan weer enkele geruchten over een mogelijke plottwist...

dan een aantal waarvan niet heel duidelijk is of een headline plek te hoog gegrepen is of minstens in aanmerking kunnen komen als sub naast SOAD.
– Martin Garrix Hot Gerucht
– Prophets of Rage Hot Gerucht
– Macklemore Hot Gerucht
– Alter Bridge Hot Gerucht
– Biffy Clyro
– Ed Sheeran (tour gerucht)
– Live (reünie en tour gerucht)

Golden Oldie Catagorie:
– Aerosmith, 3 en 4 juni vrij in het schema zonder NL-datum, kans lijkt niet groot.
– Rod Stewart, headliner IOW 2017 (UK exclusive), maar in de Golden Oldie catagorie.
– Queen, gerucht voor enkele DEAG festivals
– Bon Jovi (tour gerucht)
– The Rolling Stones (tour gerucht)
– The Who (tour gerucht en hadden blijkbaar een aanbieding voor Pinkpop 2016)

Weet niet of ik het zo een beetje gefilterd heb op actualiteit.
 

Molenschot

Playlistbediener
18 dec 2014
32
1
Ben echt een grote pp fan, ga elk jaar 3 dgn, al jaren op een rij, maar als ik de namen zo voorbij zie komen vrees ik toch echt dat ik dit jaar (echt met pijn in mijn hart) een keertje over sla. Kom op jongens!!! Echt Justin Bieber???!!!Lady Gaga???!! Sorry dan zal ik wel niet met mijn tijd mee gaan, maar dat gaat hem echt niet worden. Ben echt teleurgesteld als ik dit allemaal voorbij zie komen. Kocht eigenlijk altijd blind mijn weekend kaarten, maar nee dit jaar dus niet, of de namen die nog gaan komen moeten zo verrassend zijn, dat ik van mijn stoel val van verbazing. Maar ook daar geloof ik niet echt in. Zelfs de namen die heel heel heel misschien nog komen (Coldplay bv) wordt ik niet echt enthousiast van. Dus helaas geen pp voor mij dit jaar ??
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.395
592
Zien jullie dit al op PP staan
1f621.svg
1f608.svg
1f47f.svg
1f625.svg


http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-3999988/Justin-Bieber-confirms-s-single-announcing-stadium-tour-makes-26th-appearance-Ellen.html

? ? ? ?
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.674
658
Hoop KoL eigenlijk een keer los te zien. Ziggo Dome bijvoorbeeld. Dus hopelijk niet op Pinkpop :wink:
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.980
2.042
Nieuwe December Update van de Pinkpop headliner opties volgens mijn idee…
Nog 180 dagen tot Pinkpop.
In principe verwacht ik over enkele dagen de start van de Gouden Tip…
Namen die touren rond of in de weken rond het Pinkpop-weekend:
– Justin Bieber Hot Gerucht, 3 juni een optie op basis van 4 festivals van 5 t/m 18 juni 2017
– Kings of Leon, laatste keer was 2013 met nieuw album en al enkele festivals aangekondigd, data kruipen richting Pinkpop
– Linkin Park, veel festivals in de planning maar alles vanaf 9 juni en nog niets er voor.
– Editors, nog geen Pinkpop geheadlined, maar kan in principe wel.
– Foo Fighters, waren afgeschreven, maar tour is blijkbaar langer dan 2 weken. 19 juni in Finland is maar 2 weken na Pinkpop
– Coldplay, tourstart is dag na Pinkpop in Munchen, maar niet echt verwacht alsnog veel genoemde naam
– Iron Maiden, laatste tourdag kleine week voor Pinkpop met geen datum in NL, kansen nihil.. Maar zou een ‘nieuwe’ toevoeging zijn, nog nooit op Pinkpop gestaan.

Dan zijn er een aantal waarvan het vermoeden ofwel gerucht is dat ze komen touren.
– Lady Gaga, genoemd voor Glastonbury met tour en nieuwe album Joanne World Tour
– Beyonce, volgens gerucht voor Coachella o.a.
– Eminem, tourgerucht met nieuw album
– Metallica, paar weken voor Pinkpop op Rock on the Range en doorstroom naar Europese festivals kan nog?
– The Killers, voorlopig in april in Mexico, dus ver weg nog
– Mumford and Sons, tour in VS of toch door naar Europa.
– Volbeat, gerucht voor enkele DEAG festivals, maar verwachting is eind mei / begin juni in VS te zijn.
– U2, gerucht voor Bonnaroo, week er voor nog op Pinkpop maar lijkt niet mogelijk.
– Pearl Jam, tourgerucht Europa 2017 op losse schroeven maar er gaan weer enkele geruchten over een mogelijke plottwist…

dan een aantal waarvan niet heel duidelijk is of een headline plek te hoog gegrepen is of minstens in aanmerking kunnen komen als sub naast SOAD.
– Martin Garrix Hot Gerucht
– Prophets of Rage Hot Gerucht
– Macklemore Hot Gerucht
– Alter Bridge Hot Gerucht
– Biffy Clyro
– Imagine Dragons
– Ed Sheeran (tour gerucht)
– Live (reünie en tour gerucht)

Golden Oldie Catagorie:
– Aerosmith, 3 en 4 juni vrij in het schema zonder NL-datum, kans lijkt niet groot.
– Rod Stewart, headliner IOW 2017 (UK exclusive), maar in de Golden Oldie catagorie.
– Queen, gerucht voor enkele DEAG festivals
– Bon Jovi (tour gerucht)
– The Rolling Stones (tour gerucht)
– The Who (tour gerucht en hadden blijkbaar een aanbieding voor Pinkpop 2016)

Weet niet of ik het zo een beetje gefilterd heb op actualiteit.

Prima gefilterd.. :wink:
Queen zie ik niet zo snel gebeuren ivm recente berichten dat de gezondheid van Brian May wat minder is.
Er staan er wel wat op je lijstje die ik persoonlijk achterwege zou laten omdat ik die echt niet zie komen..... Maar als wat misschien weer niet logisch en anders is zou dit jaar wel eens kunnen komen..................
Kan Festileaks niet even bellen met Jan met de vraag wanneer ze weer eens wat info gaan droppen???? Misschien wil hij wel reageren op het feit dat GnR naar Goffertpark gaat..................?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ik wacht gewoon even rustig af..iedereen kan wel debiel er over doen dat Guns niet komt maar goed die doen geen festivals (voor zover het nu te zien is in Europa).

Als inderdaad alles bekend is dan kijk ik wel wat ik ga doen.

 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Als Bonnaroo nu ook nog zijn artiesten bekend maakt dan kunnen we alvast veel gaan strepen.
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
381
107
Ik ga al 22 jaar onafgebroken naar Pinkpop. Ongetwijfeld komt er een 23e keer aan vast, maar begin toch echt te twijfelen over een weekendkaart met deze geruchten.
Goed er zijn pas 2 namen bekend, maar de geruchten geven weinig vertrouwen voor een die-hard Pinkpopper.

Justin Bieber - Briljant om uit te verkopen, maar laat ik er verder geen woorden aan vuil maken.
Garrix - lekkere muziek, ook prima voor de middag, maar geen sub of headliner
KoL - Wel geode muziek, band is me live zo tegen gevallen de vorige keer. Speelden hun set af, maar geen interactie met publiek
Lady Gaga - heb een concert op Blu-ray, maar wat zingt die slecht.
Linkin Park - kan de muziek en band waarderen, maar dat ik een yes-gevoel krijg als zij geen headlinen... nee ook niet.

Wellicht ben ik vandaag in een negatieve stemming...
Maar lijkt me verstandig van Pinkpop om deze week toch een geode naam bekend te maken. Kan ook mijn geld maar een keer uitgeven en begin nu toch meer te denken aan een dagkaart voor Pinkpop, kaartje GnR en dagkaart Werchter...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.764
Ze zouden nu toch echt wel stilaan met iets moeten komen dat mensen kan overtuigen. Ik heb het gevoel dat we aan een kantelpunt nu. We zijn december en we kennen nog maar 1 (niet extreem overtuigende) headliner. Nu is het perfecte moment om sceptici de mond te snoeren. Ze kunnen toch echt de feestdagen niet ingaan op die manier?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.980
2.042
Ze zouden nu toch echt wel stilaan met iets moeten komen dat mensen kan overtuigen. Ik heb het gevoel dat we aan een kantelpunt nu. We zijn december en we kennen nog maar 1 (niet extreem overtuigende) headliner. Nu is het perfecte moment om sceptici de mond te snoeren. Ze kunnen toch echt de feestdagen niet ingaan op die manier?

Als de weide maar uitverkocht is. Uiteindelijk draait het daar om. Met wie of wat is minder belangrijk begin ik alsmaar meer te geloven.......
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.720
Ik wacht gewoon even rustig af..iedereen kan wel debiel er over doen dat Guns niet komt maar goed die doen geen festivals (voor zover het nu te zien is in Europa).

Als inderdaad alles bekend is dan kijk ik wel wat ik ga doen.
Geen festival, behalve TW Classic in België. Dat is in principe een eendaags-festival.
GnR uit de geruchten, maakt de headliner voor 5 juni nog wel weer wat mysterieuzer.

-

Ze zouden nu toch echt wel stilaan met iets moeten komen dat mensen kan overtuigen. Ik heb het gevoel dat we aan een kantelpunt nu. We zijn december en we kennen nog maar 1 (niet extreem overtuigende) headliner. Nu is het perfecte moment om sceptici de mond te snoeren. Ze kunnen toch echt de feestdagen niet ingaan op die manier?
Ik hoop idd dat ze voor de start van de Gouden Tip nog met iets komen.
Maar heb het vermoeden dat er nog heel veel achterblijft tot de persconferentie, dat zal betekenen dat we zouden moeten wachten tot 8 maart!
Ze zullen er alle vertrouwen in hebben waarschijnlijk, zeker om de aankondiging zo lang te laten wachten en ook pas 11 maart voorverkoop te starten.
Dat is de enkele verklaring die ik heb, dat ze er alle vertrouwen in hebben, in alle andere gevallen zou ik al flink wat namen geven en al vast vvk starten...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.980
2.042
Ik ga al 22 jaar onafgebroken naar Pinkpop. Ongetwijfeld komt er een 23e keer aan vast, maar begin toch echt te twijfelen over een weekendkaart met deze geruchten.
Goed er zijn pas 2 namen bekend, maar de geruchten geven weinig vertrouwen voor een die-hard Pinkpopper.

Justin Bieber – Briljant om uit te verkopen, maar laat ik er verder geen woorden aan vuil maken.
Garrix – lekkere muziek, ook prima voor de middag, maar geen sub of headliner
KoL – Wel geode muziek, band is me live zo tegen gevallen de vorige keer. Speelden hun set af, maar geen interactie met publiek
Lady Gaga – heb een concert op Blu-ray, maar wat zingt die slecht.
Linkin Park – kan de muziek en band waarderen, maar dat ik een yes-gevoel krijg als zij geen headlinen… nee ook niet.

Wellicht ben ik vandaag in een negatieve stemming…

Gaga kan ik niet over oordelen. Al het andere ben ik volledig met je eens...
ik neem aan dat ze voor de feestdagen nog wat bekend maken...
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.674
658
De organisatie is gewoon stel autisten die alles willen doen zoals dat al jaaaaren gaat. Geen ruimte voor vernieuwing in voorverkoop of bekendmakingen. Hoewel de programmering dan wel weer evolueert, maar vooralsnog lijkt dit vooral in het voordeel van de 'jonge' muziekliefhebbers te zijn.
Zoals Rolo ook aangeeft, je kunt het geld maar één keer uitgeven. Dus gaan mensen sneller voor zekerheid voor de grote namen (bijv. Werchter).

Maar goed je hebt nog altijd een hele club die Pinkpop als een 'zomervakantie' zien en die toch wel gaan ongeacht wat het programma is. Die komen gewoon even 150 euro per dag uitgeven en hebben de grootste lol. Alleen al voor die trouwe honden zouden ze een voorverkoop systeem moeten inrichten. Die moet je gewoon behouden, al twijfel ik of dat gaat lukken als ze echt met een Bieber voor de dag gaan komen.
En als je ze eenmaal kwijt bent krijg je ze zomaar niet meer terug vrees ik.

Dus Pinkpop gooi gauw een klapper op tafel en laat zien dat er nog een goede reden is waarom Pinkpop iconisch is in de festivalhistorie.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.980
2.042
En mijn gevoel zegt de andere 2 headliners komen uit het rijtje Bieber KOL LP en Mumford & Sons.
Die hoge hoed geloof ik steeds minder in maar Lady Gaga en Coldplay wil ik nog wel in dat rijtje plaatsen.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.513
796
Laten we Elbow maar niet vergeten…die staan in juli op een festival in Zwitserland
Stonden er in 2015 ook al, zeg niet dat ze geen kans hebben, maar for the love of god, geen headliner. Sub wel?
Ben niet echt een fan, dus weet niet bepaald of ze dit aankunnen, laat ik aan anderen over.
 

iggy2016

Playlistbediener
22 nov 2016
49
0
Nee geen headliner maar toch.

Denk ook dat Justin Timberlake een kans maakt (in het kader van verjonging)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.980
2.042
Nee geen headliner maar toch.

Denk ook dat Justin Timberlake een kans maakt (in het kader van verjonging)

Die heeft 2 weken geleden nog aangegeven geen haast te hebben voor een nieuwe tour.

http://www.dailytelegraph.com.au/entertainment/sydney-confidential/justin-timberlake-says-he-wont-tour-again-until-he-writes-new-album/news-story/8ea7d1806936089b99428dae554aa064

Dus daar zou ik maar niet op rekenen....
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.980
2.042
Wat mij trouwens opvalt bij LP is dat ze bij enkele festivals (5) wel aangeven daar te zullen spelen maar dat ze niet bekend maken op welke dag ze spelen. Net of ze daar nog over aan het onderhandelen zijn? Vind ik eigenlijk best wel vreemd.....

https://linkinpark.com/events

Overigens staan ze drie weken voor PP in Brazilië, Concert net toegevoegd.......
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.720
Wat mij trouwens opvalt bij LP is dat ze bij enkele festivals (5) wel aangeven daar te zullen spelen maar dat ze niet bekend maken op welke dag ze spelen. Net of ze daar nog over aan het onderhandelen zijn? Vind ik eigenlijk best wel vreemd…..

https://linkinpark.com/events

Overigens staan ze drie weken voor PP in Brazilië, Concert net toegevoegd…….

Die waren 30 november al toegevoegd voor Festivals Maximus Argentinie en Brazilie, btw...

Daarbij, is gewoon opvallend dat 9 juni de eerste datum is, dat staat al vast voor Download Parijs.
Date to be announced is wat overtrokken denk ik, datum NovaRock ligt ook al vast.
Kan alleen 14e of 16e zijn voor LP, maar omdat SOAD de 16 op hun site aangeven voor NovaRock lijkt me duidelijk dat dat 14 juni NovaRock is voor Linkin Park.
Dus qua onderhandeling zijn ze er wel uit hoor...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken