Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.980
2.042
Ja dat kon ik me ook al niet voorstellen maar maak dat dan bekend denk ik dan. Geen nut om dat langer achter te houden lijkt me..
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.980
2.042
En die eerste data van Bieber zijn bekend gemaakt en zijn verdeeld over augustus. Nog geen woord over
Europa.
http://www.rollingstone.com/music/news/justin-bieber-sets-first-north-american-stadium-tour-w453734

 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.980
2.042
Enkele in Denemarken Zweden en 1 in Italië. Die zijn al even bekend. Daar komt dus (nog) niets bij. Nu komt men dus met nieuwe data in de US voor augustus
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.798
5.326
Vant heeft deze week een aantal optredens in NL op de agenda staan, leuk bandje! Misschien wel een kanshebber voor de brand bier stage? Ik dacht, misschien zit een bekendmaking er rondom hun optredens wel in, maar dan heeft de prehistorische persconferentie natuurlijk weer minder waarde.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
Wel jammer dat we niet eens een sinterklaascadeau van pinkpop gekregen hebben :(

Begin er nu wel moe van te worden
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.980
2.042
Wel jammer dat we niet eens een sinterklaascadeau van pinkpop gekregen hebben
1f641.svg

Zal voor de kerst zijn zeker..................
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.798
5.326
2 juni op een festival in Polen, lijkt me wel bijna een zekerheidje, maar dit zal dan toch gewoon een (een prima) sub/3fm-afsluiter zijn, toch?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.720
DennisvdBr wrote:
Imagine Dragons moet omhoog in mijn headliner lijstje
Staan in het Pinkpop weekend als headliner op Orange Warsaw Festival in Polen.


Dat zou toch ook een enorm zwaktebod zijn, of zijn die dan zoveel groter in Nederland dan in Belgie?
Durf ik zo niet te zeggen...
Maar duiken blijkbaar ook als headliner op. Daarbij, nog nooit op Pinkpop gestaan.
Lijkt mij in de lijn van Snow Patrol 2009, Kings of Leon 2011, The Killers 2013 en Arctic Monkeys 2014 in de lijn van de 'zwakkere' headliners.
Ik weet niet, maar iets om rekening mee te houden. Misschien voor een programmering in de breedte, met nog een andere sterke sub er bij? Kan in principe...
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.798
5.326
DennisvdBr wrote:
Imagine Dragons moet omhoog in mijn headliner lijstje
Staan in het Pinkpop weekend als headliner op Orange Warsaw Festival in Polen.


Dat zou toch ook een enorm zwaktebod zijn, of zijn die dan zoveel groter in Nederland dan in Belgie?

Ik denk dat ze de Ziggo Dome misschien wel kunnen vullen. Maar goed, ze hebben in mijn ogen nou niet genoeg relevant materiaal om een festival als Pinkpop te headlinen.

Misschien is het 'anders' van Smeets wel bedoeld als een minder grote headliner aangevuld met een goed (een aantal bands qua grootte vergelijkbaar met de headliner) dagprogramma. Lijkt me overigens niet heel waarschijnlijk, maar met de steeds groeiende waarschijnlijkheid van Justin Bieber moet iets de burger hoop geven ;-).
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.980
2.042
Imagine Dragons moet omhoog in mijn headliner lijstje
Staan in het Pinkpop weekend als headliner op Orange Warsaw Festival in Polen.

Laten we nou niet iedere band die plotseling een festival mag headlinen ook een potentiele headliner voor PP gaan noemen.
Die kunnen mooi sub zijn op een dag maar meer ook niet lijkt me....
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.798
5.326
Ik denk dat The Killers, KoL, snow patrol en the arctic monkeys toch wel wat meer aanspraak maakten op een dergelijke plek dan Imagine Dragons. Maar nogmaals, het lijkt me een sub waar ik zeker warm van word.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.720
DennisvdBr wrote:
Imagine Dragons moet omhoog in mijn headliner lijstje
Staan in het Pinkpop weekend als headliner op Orange Warsaw Festival in Polen.


Laten we nou niet iedere band die plotseling een festival mag headlinen ook een potentiele headliner voor PP gaan noemen.
Die kunnen mooi sub zijn op een dag maar meer ook niet lijkt me….
Dat is niet zomaar ineens. Stonden al genoteerd als headliner Colours of Ostrava Tsjechië.
Nu komt er Orange Warsaw Polen bij, nog wel in het Pinkpop-weekend.
Hebben toch al wat albums staan en een aantal grote hits.
Het zou niet als een verassing meer komen nu denk ik...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.980
2.042
Sorry maar voor mij wel. Vind ik echt niet headlinerwaardig omdat ze nu 2 festivals in Polen en Tsjechie headlinen.
Daar komt bij dat PP toch een behoorlijke naam heeft als festival en die andere 2 zijn op dat vlak toch beduidend minder in mijn ogen.
Maar goed, de spoeling is dun dus misschien moeten we met minder genoegen gaan nemen. En dat bedoel ik niet verkeerd maar een band die met de nodige moeite de Ziggo Dome uitverkocht krijgt (als ze dat al lukt) maak je geen headliner op PP. Ik bedoel het niet verkeerd maar dit is in mijn ogen gewoon geen headlinermateriaal voor PP.
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Imagine Dragons heeft pas 2 albums uitgebracht, waarvan de tweede een stuk minder succesvol was dan hun debuutalbum.
Lijkt mij niet een band die genoeg (goed) materiaal heeft om een festival zoals Pinkpop te headlinen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.207
6.685
Moest je nu nog zeggen dat ze Opener ofso zouden headlinen, dan zou ik nog zeggen.. Als je Champions League wil spelen moet je niet afkomen met Imagine Dragons als headliner, anders speel je gewoon de Europa League hoor :roll:
Wat ik wil zeggen is dat zoiets afhangt met populariteit van de band in het algemeen en hoe ze het doen in een bepaald land. In de Lage Landen kan Editors nog vaak die headlinerpositie opeisen, ik herinner me Rock En Seine vorig jaar in Parijs, stonden ze in de vooravond.. Ik bedoel maar

Ik kom in m'n lijstje op 14 namen op de main, is dat normaal? Heb me wat gebaseerd op die van vorig jaar als maatstaf.. Lijkt gewoon heel erg weinig

 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
PJ wrote:
DennisvdBr wrote:
Imagine Dragons moet omhoog in mijn headliner lijstje
Staan in het Pinkpop weekend als headliner op Orange Warsaw Festival in Polen.


Laten we nou niet iedere band die plotseling een festival mag headlinen ook een potentiele headliner voor PP gaan noemen.
Die kunnen mooi sub zijn op een dag maar meer ook niet lijkt me….


Dat is niet zomaar ineens. Stonden al genoteerd als headliner Colours of Ostrava Tsjechië.
Nu komt er Orange Warsaw Polen bij, nog wel in het Pinkpop-weekend.
Hebben toch al wat albums staan en een aantal grote hits.
Het zou niet als een verassing meer komen nu denk ik…

Lijkt me totale onzin, dan kan iedereen wel headliner zijn. Ik werd hier uitgelachen toen ik Twenty One Pilots voordroeg als sub, terwijl die imo een veel grotere fanbase (en loyaler) hebben dan een Imagine Dragons.
Die hebben ook maar 2 albums tegenover 4 van TØP, en die hebben net zo goed dikke hits gehad. Dus ik snap jouw logica echt niet, de ene act is volgens jou wel headliner waardig en een andere grote act niet? Wat raar.
En kom niet aan met 'Imagine Dragons is al headliner op andere festivals' want Twenty One Pilots is ook headliner op Hangout festival, naast bv. Mumford & Sons.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.764
Imagine Dragons moet omhoog in mijn headliner lijstje
Staan in het Pinkpop weekend als headliner op Orange Warsaw Festival in Polen.

Is verre van een headliner hoor. Althans, in België. Hun hoogtepunt lijkt al een beetje voorbij te zijn aangezien dat tweede album nogal flopte. En op dat hoogtepunt speelden ze gewoon in de namiddag in de Barn op RW. Ik zie ze zelf als een soort minder succesvolle versie van Bastille. De festivals waar ze nu als headliner staan zijn vooral de wat kleinere festivalletjes.

Als die naar Pinkpop komen zie ik ze eerder als tweede van bovenaan op de 3fm stage.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken