Update van de Pinkpop headliner opties volgens mijn idee…
Namen die touren rond Pinkpop-weekend:
– Guns N Roses, hot-rumour, misschien wel 1 van de grootste in deze catagorie,
tour komt er aan maar is het festival of stadion.
– Justin Bieber, 3 juni een optie op basis van 4 festivals van 5 t/m 18 juni 2017
– Kings of Leon, laatste keer was 2013 met nieuw album en al enkele festivals aangekondigd, data kruipen richting Pinkpop
– Linkin Park, veel festivals in de planning maar alles vanaf 9 juni en nog niets er voor.
– Foo Fighters, waren afgeschreven, maar tour is blijkbaar langer dan 2 weken. 19 juni in Finland is maar 2 weken na Pinkpop
– Rod Stewart, headliner IOW 2017 (UK exclusive), maar in de Golden Oldie catagorie.
– Aerosmith, heeft 3 juni nog vrij en nog geen datum in NL en BE, maar valt iaf ivm Golden Oldie catagorie denk ik.
– Coldplay, tourstart is dag na Pinkpop in Munchen, maar niet echt verwacht
– Iron Maiden, laatste tourdag enkele dagen voor Pinkpop met geen datum in NL
Dan zijn er een aantal waarvan het vermoeden ofwel gerucht is dat ze komen touren.
– Beyonce, volgens
NME gerucht voor Coachella
– Metallica, paar weken voor Pinkpop op Rock on the Range en doorstroom naar Europese festivals kan nog?
– Lady Gaga, genoemd voor Glastonbury
– The Killers, voorlopig in april in Mexico, dus ver weg nog
– Mumford and Sons, tour in VS of toch door naar Europa.
– Queen, gerucht voor enkele DEAG festivals
– Volbeat, gerucht voor enkele DEAG festivals
– U2, gerucht voor Bonnaroo, week er voor nog op Pinkpop maar lijkt niet mogelijk.
dan een aantal waarvan niet heel duidelijk is of een headline plek te hoog gegrepen is of minstens in aanmerking kunnen komen als sub naast SOAD.
– Prophets of Rage
– Biffy Clyro
– Imagine Dragons
– Martin Garrix
– Macklemore
– Alter Bridge
– Ed Sheeran (tour gerucht)
– Bon Jovi (tour gerucht)
Weet niet of ik het zo een beetje gefilterd heb op actualiteit.