Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Vraag me af of pinkpop vandaag nog met nieuws komt. Eind november nieuws zeiden ze (vandaag dus laatste dag november) maar er zijn vandaag zoveel aankondigingen dat ze er miss mee wachten omdat hun nieuws anders niet opvalt.

Ik had 10 uur afgewacht... vervolgens 12 uur afgewacht... dan zijn de 'vertrouwde' woensdag-aankondiging-momenten voor Pinkpop wel gepasseerd denk ik...
Vreemd, ik had zo'n diepgaand vermoeden dat het vandaag zou zijn? :(
 

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
superginger wrote:
Vraag me af of pinkpop vandaag nog met nieuws komt. Eind november nieuws zeiden ze (vandaag dus laatste dag november) maar er zijn vandaag zoveel aankondigingen dat ze er miss mee wachten omdat hun nieuws anders niet opvalt.


Ik had 10 uur afgewacht… vervolgens 12 uur afgewacht… dan zijn de ‘vertrouwde’ woensdag-aankondiging-momenten voor Pinkpop wel gepasseerd denk ik…
Vreemd, ik had zo’n diepgaand vermoeden dat het vandaag zou zijn?
1f641.svg

Ik meen mij te herrineren dat er vorig jaar ook een aankondiging is geweest bij Frank <3, misschien bij Frank?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
DennisvdBr wrote:
superginger wrote:
Vraag me af of pinkpop vandaag nog met nieuws komt. Eind november nieuws zeiden ze (vandaag dus laatste dag november) maar er zijn vandaag zoveel aankondigingen dat ze er miss mee wachten omdat hun nieuws anders niet opvalt.


Ik had 10 uur afgewacht… vervolgens 12 uur afgewacht… dan zijn de ‘vertrouwde’ woensdag-aankondiging-momenten voor Pinkpop wel gepasseerd denk ik…
Vreemd, ik had zo’n diepgaand vermoeden dat het vandaag zou zijn?
1f641.svg



Ik meen mij te herrineren dat er vorig jaar ook een aankondiging is geweest bij Frank <3, misschien bij Frank?
Nou, even terug gekeken. Maar afgelopen jaar was bizar. Enkel op woensdag 28 oktober 2015 RHCP en R+ en vervolgens 15 februari 2016 Macca (buiten de nu of nooit winnaar Storksky).
Dat zijn maar 4 namen voor de persconferentie?!?
Jaar er voor was in aanloop naar de persconferentie elke week nieuws.
Begint er op te lijken dat het weer via een andere boeg gaat.
Zal wel het codewoord voor Pinkpop 2017 worden: "anders"...
 

Dennis Dieleman

Playlistbediener
23 nov 2016
7
0
Nu is Deep Purple aangekondigd voor Hellfest in Frankrijk, 2 weken na Pinkpop.
Jan heeft gezegd geen golden oldies te halen, maar ik zie hier toch een mooie mogelijkheid.
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
Nu is Deep Purple aangekondigd voor Hellfest in Frankrijk, 2 weken na Pinkpop.
Jan heeft gezegd geen golden oldies te halen, maar ik zie hier toch een mooie mogelijkheid.


mooie toevoeging zou ik zeggen
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Update van de Pinkpop headliner opties volgens mijn idee...
Namen die touren rond Pinkpop-weekend:
– Guns N Roses, hot-rumour, misschien wel 1 van de grootste in deze catagorie, tour komt er aan maar is het festival of stadion.
– Justin Bieber, 3 juni een optie op basis van 4 festivals van 5 t/m 18 juni 2017
– Kings of Leon, laatste keer was 2013 met nieuw album en al enkele festivals aangekondigd, data kruipen richting Pinkpop
– Linkin Park, veel festivals in de planning maar alles vanaf 9 juni en nog niets er voor.
– Foo Fighters, waren afgeschreven, maar tour is blijkbaar langer dan 2 weken. 19 juni in Finland is maar 2 weken na Pinkpop
– Rod Stewart, headliner IOW 2017 (UK exclusive), maar in de Golden Oldie catagorie.
– Aerosmith, heeft 3 juni nog vrij en nog geen datum in NL en BE, maar valt iaf ivm Golden Oldie catagorie denk ik.
– Coldplay, tourstart is dag na Pinkpop in Munchen, maar niet echt verwacht
– Iron Maiden, laatste tourdag enkele dagen voor Pinkpop met geen datum in NL
Dan zijn er een aantal waarvan het vermoeden ofwel gerucht is dat ze komen touren.
– Beyonce, volgens NME gerucht voor Coachella
– Metallica, paar weken voor Pinkpop op Rock on the Range en doorstroom naar Europese festivals kan nog?
– Lady Gaga, genoemd voor Glastonbury
– The Killers, voorlopig in april in Mexico, dus ver weg nog
– Mumford and Sons, tour in VS of toch door naar Europa.
– Queen, gerucht voor enkele DEAG festivals
– Volbeat, gerucht voor enkele DEAG festivals
– U2, gerucht voor Bonnaroo, week er voor nog op Pinkpop maar lijkt niet mogelijk.
dan een aantal waarvan niet heel duidelijk is of een headline plek te hoog gegrepen is of minstens in aanmerking kunnen komen als sub naast SOAD.
– Prophets of Rage
– Biffy Clyro
– Imagine Dragons
– Martin Garrix
– Macklemore
– Alter Bridge
– Ed Sheeran (tour gerucht)
– Bon Jovi (tour gerucht)
Weet niet of ik het zo een beetje gefilterd heb op actualiteit.
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
Update van de Pinkpop headliner opties volgens mijn idee…
Namen die touren rond Pinkpop-weekend:
– Guns N Roses, hot-rumour, misschien wel 1 van de grootste in deze catagorie, tour komt er aan maar is het festival of stadion.
– Justin Bieber, 3 juni een optie op basis van 4 festivals van 5 t/m 18 juni 2017
– Kings of Leon, laatste keer was 2013 met nieuw album en al enkele festivals aangekondigd, data kruipen richting Pinkpop
– Linkin Park, veel festivals in de planning maar alles vanaf 9 juni en nog niets er voor.
– Foo Fighters, waren afgeschreven, maar tour is blijkbaar langer dan 2 weken. 19 juni in Finland is maar 2 weken na Pinkpop
– Rod Stewart, headliner IOW 2017 (UK exclusive), maar in de Golden Oldie catagorie.
– Aerosmith, heeft 3 juni nog vrij en nog geen datum in NL en BE, maar valt iaf ivm Golden Oldie catagorie denk ik.
– Coldplay, tourstart is dag na Pinkpop in Munchen, maar niet echt verwacht
– Iron Maiden, laatste tourdag enkele dagen voor Pinkpop met geen datum in NL
Dan zijn er een aantal waarvan het vermoeden ofwel gerucht is dat ze komen touren.
– Beyonce, volgens NME gerucht voor Coachella
– Metallica, paar weken voor Pinkpop op Rock on the Range en doorstroom naar Europese festivals kan nog?
– Lady Gaga, genoemd voor Glastonbury
– The Killers, voorlopig in april in Mexico, dus ver weg nog
– Mumford and Sons, tour in VS of toch door naar Europa.
– Queen, gerucht voor enkele DEAG festivals
– Volbeat, gerucht voor enkele DEAG festivals
– U2, gerucht voor Bonnaroo, week er voor nog op Pinkpop maar lijkt niet mogelijk.
dan een aantal waarvan niet heel duidelijk is of een headline plek te hoog gegrepen is of minstens in aanmerking kunnen komen als sub naast SOAD.
– Prophets of Rage
– Biffy Clyro
– Imagine Dragons
– Martin Garrix
– Macklemore
– Alter Bridge
– Ed Sheeran (tour gerucht)
– Bon Jovi (tour gerucht)
Weet niet of ik het zo een beetje gefilterd heb op actualiteit.

gelukkig toch nog een groot aantal hard rock namen
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
chris knoben wrote:
gelukkig toch nog een groot aantal hard rock namen


ja… idd, sorry maar dat is ook mijn eigen persoonlijke zoekgebied, dus staan iets sneller in het lijstje dan bijvoorbeeld Beyonce
1f609.svg


ja oké maar met het wegvallen van fortarock denk ik dat mojo pinkpop de hardere kant op laat gaan en dit is inderdaad anders... ze hebben het al eens geprobeerd met metal monday op mainstage 2014
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Mailtje naar Buro Pinkpop gestuurd...krijg alleen oude melding over Greenday

Alle monden blijven gesloten bij buro Pinkpop...geen enkele info...ok geen vage info...niks noppes nada.
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
Mailtje naar Buro Pinkpop gestuurd…krijg alleen oude melding over Greenday

Alle monden blijven gesloten bij buro Pinkpop…geen enkele info…ok geen vage info…niks noppes nada.

wat stond er dan in je mail die je stuurde?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
wat stond er dan in je mail die je stuurde?


Dat na de bekendmaking van Greenday we eind november meer info zouden krijgen.

Toen kreeg ik deze

Hoi Mario,
Green Day is op 6 november aangekondigd via alle officiële Pinkpop-kanalen, zie: https://www.facebook.com/PinkpopFestival/photos/a.197381686965812.39606.183783994992248/1144640118906626/?type=3&theater
Groet, Buro Pinkpop

En toen stuurde ik

nee....daarna is er aangegeven door Smeets dat we eind november meer zouden horen. Dus waar is het andere nieuws?

#oorverdovendestilte
 

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
518
70
Bijzonder dan dat arena onder optie staat. Of stond... volg het niet meer.
Ahoy lijkt me te klein.
hoop nog op pinkpop.
 

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
518
70
Waarom is het dan zon stilte bij pinkpop?
Wat is dat voor onzin..
Altijd maar weer anders doen dan andere festivals.
Ik begrijp daar helemaal niets van..
vind t zon prachtig festival.. maar dan zo vaag communiceren met Smeets voorop.
Echt Ongelovelijk.
 

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
518
70
Het is nota bene zon beetje het eerste festival van het seizoen.
En als laatste dan met info komen.
Net als dat early bird verkoop maar niet komt.
Dan moet het wel zijn dat het niet mag van de headliners dat er nog niet meer bekend is.
Anders begrijp ik er niets van.
Afijn, patience
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
Bijzonder dan dat arena onder optie staat. Of stond… volg het niet meer.
Ahoy lijkt me te klein.
hoop nog op pinkpop.

In een ver verleden vonden er ook nog wel eens concerten plaats in De Kuip....
 

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
518
70
Normaal zou ik zeggen alles beter dan galmbak arena.
Maar de kuip kom ik niet.
Ja alleen het uitvak. Maar die is al jaren leeg als wij op bezoek komen.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.360
2.697
Normaal zou ik zeggen alles beter dan galmbak arena.
Maar de kuip kom ik niet.
Ja alleen het uitvak. Maar die is al jaren leeg als wij op bezoek komen.
Tis Guns n Roses hoor, geen voetbal.

Anders koop je ticketje in het uitvak.
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
639
491
Blijft toch leuk, al de geheimzinnigheid om zo'n tour.

Maar weer terug naar pinkpop...
Vandaag geen nieuws gehad :(
Dan toch vrijdagochtend/middag??
Of wellicht morgen al? :)

Ik ben wel benieuwd, kan er echt geen touw meer aan vast knopen
Misschien dat Mumford & sons dan het (dwerg)konijn is dat ze uit de hoge hoed toveren?
Zou ik persoonlijk wel prima vinden, toffe band.
Ik krijg in ieder geval steeds meer het idee dat er een headliner tussen zit, die we nog niet op de affiches van andere festivals zien staan.
Ook weer anders...

Zou het wel interessant maken om een keer pinkpop en Werchter te bezoeken in het zelfde jaar, hoewel mijn bankrekening daar weer anders over denkt
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken