Pearl Jam

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.977
2.038
Ter info. Nog geen nieuws over Europa.
https://www.alternativenation.net/pearl-jam-rumored-north-american-tour-debut-revealed/
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.977
2.038
Donderdag 10-10 zou de aankondiging best kunnen komen?

Van een bron op het PJ forum. Deze heeft al eerder betrouwbare info gedeeld.

Sources  close to the band are indicating that a major announcement regarding upcoming release of Pearl Jam Eleven, a double disc album representing their 11th studio album is imminent.

Sources also say the band will be announcing a worldwide tour which begin January 2020.

Early indications are that the album and tour will be an “all encompassing trip” featuring concerts, memorabilia and poster collection exhibits, as well “smaller” venue shows sprinkled in.

Official announcement expected on October 10th, 2019
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.674
658
Totaal niet relevant dus, mits je naar de US wilt. EU komt voorlopig nog niet. Ten Club is ook nog angstvallig stil.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Totaal niet relevant dus, mits je naar de US wilt. EU komt voorlopig nog niet. Ten Club is ook nog angstvallig stil.
angstvallig stil...


btw het Notre Dame Stadium in Indiana VS is een Billy Joel gig aangekondigd, voor wat dat waard is
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
interessant...
Wat ik nog even wil opmerken over Pearl Jam is dat ze Ziggo Dome momenteel vrij is tussen 14 en 18 juni.
Pearl Jam zou niet eerder willen touren omdat Vedder zijn dochter op 11 juni 16 jaar wordt. Iets wat hij zelf vorig jaar heeft gezegd tijdens zijn solo concerten. De theorie is dus nu dat de Tour weer start in hun favoriete Ziggo Dome net voor Pinkpop. Dus mogelijk zou het dezelfde start kunnen zijn als 2018 aldus fanforum en kunnen ze na de Ziggo door naar PP. Het is een theorie, meer niet!
overigens, 14 en 18 juni is EK wedstrijd in ArenA.
Ik denk dat 15 en 16 juni met extra optie 17 juni in Ziggo nog best reëel is???
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.977
2.038
Best wel een aannemelijke kans dat ze op Pinkpop staan.
Het zou kunnen maar ook makkelijk 3 avonden Ziggo zoals Dennis al aangeeft. Ken was op efestivals duidelijk wanneer ze touren dat altijd gekoppeld is aan Ziggo en Werchter. Dat doen ze al jaren zo. Ik snap persoonlijk dan ook niet goed waar hun overwegingen zouden zijn om dan wel weer naar Werchter te gaan en niet naar PP. Werchter stonden ze al veel vaker, ook kort achter elkaar wat nu bij PP een reden zou zijn om juist niet te komen...
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.479
3.634
In Werchter zei Eddie laatste keer dat Rock Werchter het lievelings festival is van de band. Geen idee hoe serieus je zoiets moet nemen maar ze zullen er dus zeker graag spelen. Kan me voorstellen dat Schueremans niet lang na hoeft te denken als het management van Pearl Jam aangeeft dat ze graag op RW zouden spelen. Daarbij zijn ze de best verkopende band die er is voor RW.
RW werkt met co-headliners waardoor ze soms wel 6 headlinerwaardige namen hebben en Pinkpop heeft in principe 3 headliners. Daarom zou het vanuit Pinkpop misschien te veel als herhaling worden gevoeld maar heeft Rock Werchter ondertussen al weer bijna 10 andere headliners gehad in de afgelopen 2 jaren.
Is maar een gok dit, maar kan me voorstellen dat dit zo in z'n werking gaat.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.977
2.038
De Griek op het forum geeft aan dat nu niet het plan is om meerdere concerten te geven in dezelfde stad. Voorheen was dit altijd wel het geval (zeker in Amsterdam) maar nu is dit dus niet zo. Dat word dus duimen voor kaarten met maar 1 keer Ziggo. Of dan toch naar PP?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
De Griek op het forum geeft aan dat nu niet het plan is om meerdere concerten te geven in dezelfde stad. Voorheen was dit altijd wel het geval (zeker in Amsterdam) maar nu is dit dus niet zo. Dat word dus duimen voor kaarten met maar 1 keer Ziggo. Of dan toch naar PP?
hij is van plan naar 7 shows te gaan.
1 festival, 1 outdoor en 5 indoor
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.977
2.038
Onderstaande tourlijst is een gok samengesteld met alle hints die de griek heeft gegeven op het PJ forum.
Hij kan natuurlijk niet op alles reageren maar ietwat vreemd toch wel dat hij op Pinkpop geen antwoord geeft als daar vragen over komen.
Dat zegt helemaal niets natuurlijk maar over andere steden is hij weer wel duidelijk door te zeggen dat ze daar in ieder geval niet spelen.
Over PP zegt hij dus niets....... Al verwacht ik ze daar zelf eigenlijk deze keer niet.....
Amsterdam 18. June
Pinkpop 20. June
Cologne 23. june
Berlin 25 june
Stockholm 27 june
Copenhagen 30. June
Werchter 2. July
Imola 5. July
Ljubljana 7. July
Vienna 9. july
Lodz 11. july
Paris 13 july
Budapest 15. july
London 18 July
De touraankondiging komt zoals altijd eind november begin december zoveel heeft de griek wel bevestigd...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.216
13.470
Onderstaande tourlijst is een gok samengesteld met alle hints die de griek heeft gegeven op het PJ forum.
Hij kan natuurlijk niet op alles reageren maar ietwat vreemd toch wel dat hij op Pinkpop geen antwoord geeft als daar vragen over komen.
Dat zegt helemaal niets natuurlijk maar over andere steden is hij weer wel duidelijk door te zeggen dat ze daar in ieder geval niet spelen.
Over PP zegt hij dus niets……. Al verwacht ik ze daar zelf eigenlijk deze keer niet…..
Amsterdam 18. June
Pinkpop 20. June

Ik zou hier aardig van balen. Ik ga waarschijnlijk afzien van Pinkpop/Graspop i.v.m. examens, maar dat concert van Pearl Jam wil ik wel meepakken. Als dat dan op de achttiende is, had ik achteraf gezien beter kaartjes kunnen kopen voor Eric Clapton voor de Ziggo Dome.

Voor de rest, heb jij zelf die lijst samengesteld? Ik neem overigens aan dat er dan voor de rest nog festivals tussendoor komen, maar dat je alleen Pinkpop als festival erin hebt gezet.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ik zou hier aardig van balen. Ik ga waarschijnlijk afzien van Pinkpop/Graspop i.v.m. examens, maar dat concert van Pearl Jam wil ik wel meepakken.

Ik mag hopen dat PJ niet weer op PP staat. Te snel. Ik wil wel wat anders. Gewoon paar keer Ziggo doen en Werchter.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.216
13.470
Ik zou hier aardig van balen. Ik ga waarschijnlijk afzien van Pinkpop/Graspop i.v.m. examens, maar dat concert van Pearl Jam wil ik wel meepakken.

Ik mag hopen dat PJ niet weer op PP staat. Te snel. Ik wil wel wat anders. Gewoon paar keer Ziggo doen en Werchter.
Ik doelde ook op een los concert in de Ziggo Dome. Ik ga de achttiende al naar Eric Clapton (in het Sportpaleis), maar als Pearl Jam dan ook op die datum de Ziggo Dome aandoet, gaat dat een beetje lastig. Vandaar dat ik dan achteraf kaarten voor Clapton in de Ziggo Dome had moeten kopen.
Maar voor de rest, Pearl Jam in Amsterdam, niet op achttien juni; dan ben ik erbij.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.977
2.038
bcmrmaybe wrote:
Ik zou hier aardig van balen. Ik ga waarschijnlijk afzien van Pinkpop/Graspop i.v.m. examens, maar dat concert van Pearl Jam wil ik wel meepakken.


Ik mag hopen dat PJ niet weer op PP staat. Te snel. Ik wil wel wat anders. Gewoon paar keer Ziggo doen en Werchter.

Ik doelde ook op een los concert in de Ziggo Dome. Ik ga de achttiende al naar Eric Clapton (in het Sportpaleis), maar als Pearl Jam dan ook op die datum de Ziggo Dome aandoet, gaat dat een beetje lastig. Vandaar dat ik dan achteraf kaarten voor Clapton in de Ziggo Dome had moeten kopen.
Maar voor de rest, Pearl Jam in Amsterdam, niet op achttien juni; dan ben ik erbij.

Ik heb de lijst zeker niet samengesteld. Hij is gekopieerd uit het pearl jam forum.
https://community.pearljam.com/discussion/268658/2020-tour-rumor-thread/p203
Zoals je ziet wordt daar volop gespeculeerd maar de enige die het echt weet is de poster dimitrispearljam.
Overigens verwacht ik dat uiteindelijk ze 2 shows in de Ziggo zullen doen. Het is hun favoriete indoor zaal in Europa net zoals Werchter hun favoriete festival is. Dimitris heeft wel verklaart dat nu vooralsnog het plan is om maar 1 concert per zaal te doen. Echter er is genoeg ruimte in de Ziggo om er 1 of 2 aan vast te plakken voor Clapton er staat....
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.977
2.038
If Pearl Jam plays fucking Lollapalooza in Stockholm... it's the most depressing thing I will have ever experienced in my whole life.

Het antwoord van de Griek: i hope u can afford therapy then,

Is het humor of niet
:wink:

Die staan dus op Lollapalooza Stockholm.....
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.216
13.470
If Pearl Jam plays fucking Lollapalooza in Stockholm… it’s the most depressing thing I will have ever experienced in my whole life.

Het antwoord van de Griek: i hope u can afford therapy then,

Is het humor of niet
1f609.svg


Die staan dus op Lollapalooza Stockholm…..
Die doen dan echt geen zaalshow in Stockholm op de zevenentwintigste van juni, al zat die voorspelling aardig in de buurt. In ieder geval een goede naam voor Lollapalooza.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken