Muzikanten die zijn gestorven

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
. Is voor mij een artiest waar nog nooit mijn aandacht heen gegaan is. Uiteraard ken ik wat hitjes, maar ik sta open voor andere aanraders.

Toffe solo's "Hot For Teacher" en Eruption
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Thanks, het is niet echt helemaal mijn ding denk ik. Maar misschien had het live anders geweest.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Thanks, het is niet echt helemaal mijn ding denk ik. Maar misschien had het live anders geweest.

Van Halen is ook niet mijn ding maar ze hebben wel een paar leuke nummers gemaakt
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Thanks, het is niet echt helemaal mijn ding denk ik. Maar misschien had het live anders geweest.
Op de hits na is songwriting natuurlijk niet per se hun grote kwaliteit. Dat uren per dag oefenen op de gitaar moet ten koste van iéts gaan he ;)
Je moet vooral gewoon gek van gitaren of hardrock zijn. Live krijg je zo'n beetje elk geluid wat een gitaar kan maken te horen. Als dat niet je ding is, prima natuurlijk.
Zijn invloed is wel merkbaar, zag op insta posts voorbij komen, uiteraard door gitaarhelden als Satriani, Malmsteen en Steve Vai etc, maar ook grote rocknamen waarbij je het niet 1,2,3 van zou verwachten zoals die zanger van Green Day, de gitarist van Pearl Jam, zanger van Muse en Flea van RHCP.
Het aantal mensen dat dankzij hem zijn begonnen met gitaar spelen is gewoon enorm.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Indiaantje89 wrote:
Thanks, het is niet echt helemaal mijn ding denk ik. Maar misschien had het live anders geweest.

Op de hits na is songwriting natuurlijk niet per se hun grote kwaliteit. Dat uren per dag oefenen op de gitaar moet ten koste van iéts gaan he ?
Je moet vooral gewoon gek van gitaren of hardrock zijn. Live krijg je zo’n beetje elk geluid wat een gitaar kan maken te horen. Als dat niet je ding is, prima natuurlijk.
Zijn invloed is wel merkbaar, zag op insta posts voorbij komen, uiteraard door gitaarhelden als Satriani, Malmsteen en Steve Vai etc, maar ook grote rocknamen waarbij je het niet 1,2,3 van zou verwachten zoals die zanger van Green Day, de gitarist van Pearl Jam, zanger van Muse en Flea van RHCP.
Het aantal mensen dat dankzij hem zijn begonnen met gitaar spelen is gewoon enorm.
Ow maar ik wil het zeker niet bagatelliseren hoor ;). En ik hou normaal best wel van hardrock. Die hits vond ik ook nooit echt bijzonder, vandaar dat ik me nog nooit in deze artiest echt heb verdiept. En dat het knap is wat hij kan op de gitaar zal ik zeker niet ontkennen. Misschien dat ik een beetje te offtopic ging hier, excuus. Was gewoon benieuwd naar de artiest.
 

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
289
246
Als je Van Halen-aanraders wilt @Indiaantje89 luister dan eens naar hun vierde album, 'Fair Warning'.
Terwijl het titelloze debuut en het zesde album '1984' bekend staan als de beste twee (en die zijn ook allebei briljant), is Fair Warning voor veel fans (waaronder ook mijzelf) een groeiertje gebleken omdat 'ie een iets rauwer randje heeft. Negen nummers in 31 minuten en er zit geen zwakke tussen:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=LOm8qqvpI1Y[/video]
 

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
289
246
Indiaantje89 wrote:
RIP. Is voor mij een artiest waar nog nooit mijn aandacht heen gegaan is. Uiteraard ken ik wat hitjes, maar ik sta open voor andere aanraders.

een groot verlies voor de Rock scene….

aanrader: In the cradle we Rock !

Uhm... Ik neem aan dat je '...And The Cradle Will Rock' bedoelt?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.541
11.016
Fireball wrote:

Indiaantje89 wrote:
RIP. Is voor mij een artiest waar nog nooit mijn aandacht heen gegaan is. Uiteraard ken ik wat hitjes, maar ik sta open voor andere aanraders.


een groot verlies voor de Rock scene….

aanrader: In the cradle we Rock !

Uhm… Ik neem aan dat je ‘…And The Cradle Will Rock’ bedoelt?
't Is een barbaar...
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
373
209
Het is inderdaad een groot gemis dat Eddie van Halen er niet meer is. Het was een van mijn helden waarmee ik ben opgegroeid.

Vroeger in de midden jaren zeventig had je het betonuurtje van Alfred Lagarde op de dinsdagmiddag tussen 17 en 18 uur. Dat was het moment dat de luidsprekers voluit gingen. Een uur lang pure hardrock en Van Halen werd daar uitgebreid gepromoot. Toen ik voor het eerst Erupotion hoorde was ik verkocht. Dat hadden we nooit eerder gehoord dat iemand met twee handen de hals van de gitaar bespeelde. Eddie was naar een concert van Led Zeppelin geweest in het Forum in LA begin jaren 70. Tijdens het nummer van Heartbreaker begon Jimmy Page met zijn gitaarsolo met een hand te spelen. Dat vond Eddie zo bijzonder dat hij het perfectioneerde en het met twee handen ging uitproberen.

Hij werd trendsetter en iedereen deed hem na. Legendarisch is natuurlijk het moment dat hij zelf in een platenzaak stond en het nummer Beat It van Michael Jackson werd gedraaid. Twee knulletjes zeiden tegen elkaar "hier moet je horen, er probeert iemand Eddie van Halen na te spelen....."
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.671
2.304
Phil Spector (81)

Absolute gek, maar zijn invloed op de muziekindustrie van de jaren 60 en 70 is natuurlijk onmiskenbaar.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.541
11.016
Phil Spector (81)

Absolute gek, maar zijn invloed op de muziekindustrie van de jaren 60 en 70 is natuurlijk onmiskenbaar.
Zou misschien wel kunnen stellen dat het jammer is dat het nu pas is gebeurd.
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
warriorandweirdo wrote:
Phil Spector (81)

Absolute gek, maar zijn invloed op de muziekindustrie van de jaren 60 en 70 is natuurlijk onmiskenbaar.

Zou misschien wel kunnen stellen dat het jammer is dat het nu pas is gebeurd.

Tuurlijk niet joh.... nu heeft hij nog lekker lang kunnen afzien in de bajes... was een complete idioot.. maar ja.. dat zijn er veel in dat wereldje!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.541
11.016
Hilton Valentine, gitarist van The Animals, overleden op 77-jarige leeftijd...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.442
Hilton Valentine, gitarist van The Animals, overleden op 77-jarige leeftijd…

Kreeg weinig aandacht dit overlijden, hoorde het toevallig op Radio 2 met daarna House of The Rising Sun als eerbetoon. Wat mij betreft is deze man de bedenker van één van de meest iconische gitaarrifjes in de historie.
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
wenteldave wrote:
Hilton Valentine, gitarist van The Animals, overleden op 77-jarige leeftijd…

Kreeg weinig aandacht dit overlijden, hoorde het toevallig op Radio 2 met daarna House of The Rising Sun als eerbetoon. Wat mij betreft is deze man de bedenker van één van de meest iconische gitaarrifjes in de historie.

Daar ben ik het helemaal mee eens, ik las het vanochtend op good old Teletext.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken