Muse

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.291
8.988
Dit alweer een stapje naar omlaag toch, dit nieuwe Muse album. Er staan hier heel onnozel klinkende nummers op. Kan iemand me vertellen wat de aantrekkingskracht van een draak als Psycho is? Tenenkrullend slechte lyrics op een riffje die we allemaal in 20 andere nummers hoorden.

Revolt is echt echt slecht, zelfs voor Muse hun niveau.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Dit alweer een stapje naar omlaag toch, dit nieuwe Muse album. Er staan hier heel onnozel klinkende nummers op. Kan iemand me vertellen wat de aantrekkingskracht van een draak als Psycho is? Tenenkrullend slechte lyrics op een riffje die we allemaal in 20 andere nummers hoorden.

Same here. Al vind ik Aftermath nog een stuk belachelijker, dit is echt niet beter dan The 2nd Law in mijn ogen.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ik ben ook benieuwd wat er in het hoofd van Muse omging toen ze Drones (het nummer) aan het schrijven/opnemen waren. Dat slaat echt alles.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.314
6.487
Yes, krijg net de melding van Bol dat mijn bestelling is verzonden met PostNL.
Dan heb ik met wat geluk morgen Drones in de brievenbus.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Oke schijt aan wat iedereen zegt! Ik vind het nieuwe album echt heel goed. Niet hun beste (zoals Matt zegt), maar zeker niet zo belachelijk als jullie allemaal zeggen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.387
576
Wat een waardeloos album zeg. Oke, het is niet slechter dan The Resistance en The Second Law, maar een album zoals de eerste drie gaat Muse nooit meer maken. Jammer hoor.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Het is alsnog van een hoog muzikaal niveau, dat jij het dan niet leuk vind oke. Maar Muse hoeft van mij bijvoorbeeld niet nog een album als de eerste 3 te maken. Ik zie liever een nieuwe Black Holes and Revelations.

Oh, en nog wat. Als je beweert een 'fan' te zijn dan zie je ook de goede dingen in dit album. Reageer anders niet meer, ik heb liever een discussie met mensen die het een tof album vinden. En als je na die eerste 3 albums de rest kut vind, denk er dan is aan je überhaupt niet meer met Muse bezig te houden en niet iedereen te vertellen hoe kut het wel niet is.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.387
576
Het is alsnog van een hoog muzikaal niveau, dat jij het dan niet leuk vind oke. Maar Muse hoeft van mij bijvoorbeeld niet nog een album als de eerste 3 te maken. Ik zie liever een nieuwe Black Holes and Revelations.

Oh, en nog wat. Als je beweert een ‘fan’ te zijn dan zie je ook de goede dingen in dit album. Reageer anders niet meer, ik heb liever een discussie met mensen die het een tof album vinden. En als je na die eerste 3 albums de rest kut vind, denk er dan is aan je überhaupt niet meer met Muse bezig te houden en niet iedereen te vertellen hoe kut het wel niet is.

Lol deze reactie, ik ga er niet eens op in. Als je alleen maar met mensen wil praten die het tof vinden moet je naar een fansite van Muse of iets dergelijks gaan.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Ik wil niet met mensen praten die alles afkraken, commentaar kan best maar als je het helemaal kut vind waarom zou je dan reageren.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ik wil niet met mensen praten die alles afkraken, commentaar kan best maar als je het helemaal kut vind waarom zou je dan reageren.
Ik weet niet of je het concept van een forum snapt, maar meestal posten mensen daar hun mening en houden discussies. Ik zou niet weten waarom je dan geen negatieve reacties mag plaatsen volgens jou. En zo heel bot vond ik die reactie van Black Lies niet eens.

Om toch nog een beetje OT te blijven. De setlist van Muse op Rock In Vienna van gister. Geen echte grote verrassingen:
[Drill Sergeant]
1. Psycho
2. New Born
3. Supermassive Black Hole
4. Dead Inside
5. Interlude
6. Hysteria (Back in Black outro riff & RATM's Maggie's Farm jam )
7. Map of the Problematique (Who Knows Who riff outro)
8. Animals
9. Munich Jam
10. Apocalypse Please
11. Stockholm Syndrome
12. Plug In Baby
13. Mercy
14. Time Is Running Out
15. Reapers

Encore:
[JFK]
16. Uprising (Extended outro)
17. Starlight
18. Knights of Cydonia (Ennio Morricone's Man With a Harmonica intro)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.733
6.464
Drones een paar keer beluisterd en wat mij betreft is het een topalbum. Nummers als Psycho, Inside, Reapers, Deflector, Revolt en The Handler zijn heerlijke nummers, Mercy en Aftermath zijn ook goed, the Globalist is een topper en Drones is gewoon een grappig nummer en moet je denk ik niet te serieus nemen.

Kan niet wachten dit live te gaan zien.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.387
576
Drones een paar keer beluisterd en wat mij betreft is het een topalbum. Nummers als Psycho, Inside, Reapers, Deflector, Revolt en The Handler zijn heerlijke nummers, Mercy en Aftermath zijn ook goed, the Globalist is een topper en Drones is gewoon een grappig nummer en moet je denk ik niet te serieus nemen.

Kan niet wachten dit live te gaan zien.

Zeker een vermakelijk album dat live heel prima gaat klinken, maar ja het is niet echt goed. Heb een beetje het idee dat ze een coverband van zichzelf zijn geworden maar dan net een paar niveau's lager dan pre-BHAR-era.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.733
6.464
Nah, totaal mee oneens. Het is wat mij betreft gewoon een goed album. Een paar topnummers, een paar goede nummers, een geinig bonusnummer en dan ook nog eens die lange rockopera. Zeker niet zo goed als the second law of restistance, wat voor mij ook beide topalbums waren, maar zeer beslist goed.

Maar goed, smaak is subjectief natuurlijk. Ik ga het album in elk geval nog vaak in de cdspeler gooien.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.314
6.487
Het is uiteindelijk een goed Muse album. Er zit een verhaal achter dat je pas hoort als je het hele album draait. Laatste nummer Drones zet je niet zomaar an sich zelf aan, maar ik snapte hem wel. Invloed AC/DC producer is goed zoeken, vind veel Queen invloed meer op z'n plaats.
Vooral Mercy, Psycho en Reapers vind ik steeds beter naarmate ik ze meer hoor. Gaan wel de Muse classics worden van dit album imo...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.733
6.464
Dat heb ik met Deflector, Reapers en Psycho. Vind ik de beste nummers van dit album.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Totaal geen Muse fan hier, maar ook ik heb het album 2 a 3x beluisterd.

Ik vind het begin echt behoorlijk goed. Tot en met Reapers wat misschien wel het beste nummer is van deze plaat vind ik het een goed album. Maar alles daarna vind ik gewoon ruk. Ga ze dit jaar waarschijnlijk 2x live in actie zien dus ben benieuwd hoe deze nummers live klinken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken