Muse

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.265
6.356
Anders, maar klinkt mij als een ouderwetse Muse track.
Ik had eigenlijk hoop op dezelfde richting als Psycho, ergens klinkt dit vertrouwd...
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Het "Feel me now, hold me please" is gewoon "Come to me just in a dream" van het nummer Madness, heb m nu een paar keer geluisterd, maar het klinkt op zich wel oké I guess...
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.419
651
Madness was ook mijn eerste gedachte, klinkt als iets vanop The 2nd Law qua sound. Niet goed dus.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.265
6.356
Nu ook Spotify (ik moet zeggen, na al 6 luisterbeurten gaat hij steeds lekkerder, goed teken)
http://open.spotify.com/album/6p5gd9wYS8TAHQgc6HVuAf
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Wooooooow, hold the f*** up. Drones opent met dit nummer? Dat is geen beste opener als je het mij vraagt :/
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Wat een rotnummer. Vele malen minder dan Psycho, dat ik nu trouwens ook stukken minder vind dan de eerste luisterbeurten. De houdbaarheidsdatum van dat nummer was ook niet zo lang schijnbaar. Ik stel mijn verwachtingen voor Drones weer bij.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.520
804
Dit vind ik dan weer compleet niks.
Ligt het aan mij of lijkt dit nummer heel erg op Radio Ga Ga van Queen. Vooral dat baslijntje. Ook dat vind ik een heel irritant nummer ^^
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.387
576
Ik snap de negatieve reacties wel. Muse is een gitaarband, maar dit nummer wordt voor het grootste deel alleen maar door een elektronisch beladen basgitaar en continue drums gedragen. Die twee instrumenten klinken hier overigens helemaal niet anders dan op andere Musenummers. Die basgitaar maakt een lijntje dat technisch heel erg lijkt op dat van Hysteria, ware het niet dat dit natuurlijk een stuk korter doorgaat en dan stilvalt. Zelf vind ik dat wel gaaf, maar het duurt 2,5min voordat de gitaar écht mee gaat doen. Daarna wordt het een vrij standaard Musenummer. Het is in elk geval minder catchy (vreselijk woord dat niets over de kwaliteit zegt, nja) dan Psycho, maar heeft wel weer betere lyrics.

Heb even geluisterd en qua opbouw klinkt zeker het begin best wel Queen-achtig ja, Jesse. Eerst een vergelijkbaar solo drumlijntje en ook de baslijn die vrijwel hetzelfde doet. Nja, Queen is geen heel vergezochte inspiratiebron voor ze als je naar hun oude albums kijkt. Vrij jammer; niet alleen omdat Queen kut is, maar ook omdat dit nu hun achtste album is. Mag je wel iets meer gaan afwijken van je inspiratiebronnen en een eigen geluid gaan ontwikkelen. Helaas zijn ze daar alleen maar meer heengegroeid vanaf een meer Nirvana-achtige sound zou je kunnen zeggen. Juist die grote kenmerkende aspecten van de band (baslijn en Matt's vocals) klinken hier heel erg normaaltjes.

Psycho 6/10 (voornamelijk door de lyrics dan)
Dead Inside 3/10
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.265
6.356
Ik snap de negatieve reacties wel. Muse is een gitaarband, maar dit nummer wordt voor het grootste deel alleen maar door een elektronisch beladen basgitaar en continue drums gedragen. Die twee instrumenten klinken hier overigens helemaal niet anders dan op andere Musenummers. Die basgitaar maakt een lijntje dat technisch heel erg lijkt op dat van Hysteria, ware het niet dat dit natuurlijk een stuk korter doorgaat en dan stilvalt. Zelf vind ik dat wel gaaf, maar het duurt 2,5min voordat de gitaar écht mee gaat doen. Daarna wordt het een vrij standaard Musenummer. Het is in elk geval minder catchy (vreselijk woord dat niets over de kwaliteit zegt, nja) dan Psycho, maar heeft wel weer betere lyrics.

Heb even geluisterd en qua opbouw klinkt zeker het begin best wel Queen-achtig ja, Jesse. Eerst een vergelijkbaar solo drumlijntje en ook de baslijn die vrijwel hetzelfde doet. Nja, Queen is geen heel vergezochte inspiratiebron voor ze als je naar hun oude albums kijkt. Vrij jammer; niet alleen omdat Queen kut is, maar ook omdat dit nu hun achtste album is. Mag je wel iets meer gaan afwijken van je inspiratiebronnen en een eigen geluid gaan ontwikkelen. Helaas zijn ze daar alleen maar meer heengegroeid vanaf een meer Nirvana-achtige sound zou je kunnen zeggen. Juist die grote kenmerkende aspecten van de band (baslijn en Matt’s vocals) klinken hier heel erg normaaltjes.

Psycho 6/10 (voornamelijk door de lyrics dan)
Dead Inside 3/10
Ben ik het wel mee eens ja...
Radio Gaga, en bedankt, wat denk je ik zet hem aan en hoor het ook.
Ik denk zelfs dat ze een Queen-vergelijking als compliment zien.
Doorgaans is een Muse-album voorzien van verschillende stijlen.
Om hiermee idd het album te openen is wel een tegenvaller. Ik vind het wel een lekker Muse-trackje hoor, in mijn oren niets mis mee. Maar samen werken met een AC/DC-producer Robert Lange en dan met dit als eerste (officiële) single komen voorgaande aan een tour waar je het vermoeden verspreid dat je de hardere gitaren kant opgaat, kan ik de kritiek enorm begrijpen. Misschien moet dit de opbouw verzorgen op het album eerst Dead Inside, daarna een interlude/bridge met Drill Sergeant en overgaand in Psycho. (gisteren ff achter elkaar geluisterd, dan ontdek je idd een soort storyline)

‘Drones’
It’s a conceptual album and It Explores the journey of a human, from their abandonment and loss of hope, to their indoctrination by the system to be a human drone, to their eventual defection from their oppressors
According to Matt Bellamy, the first track Dead Inside the protagonist loses hope and feels lost; he feels abandoned, vulnerable and loses the idea of love and it leads him to a dark place after that
In Psycho he gets brainwashed by the military, which turns him into a psycho killer, then goes to war, and towards the last track, he starts revolting and defecting against the system
In Mercy, Reapers and The Handler the protagonist goes through very dark places, with mercy talking about fighting against the people trying to control your mind and making you doing stuff they want to do
In Defector and Revolt, the protagonist of the story takes again control of his life and fight back against the dark forces who are trying to control him
In Aftermath the protagonist finds love again.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Er staat een Citizen Erased pt2 op het album. A 10 minute prog nightmare, zoals hij het zelf zegt in een interview met Radio1.
http://www.bbc.co.uk/programmes/p02mmw01 (Skip naar 4:30 voor interview en 7:20 voor dat stukje van hierboven).
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Lijkt op Queen niks mis mee, Queen is alleen wel nog eens tien/twintig keer zo goed.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Lijkt op Queen niks mis mee, Queen is alleen wel nog eens tien/twintig keer zo goed.

Ik snap ook de haat op Queen niet helemaal, de meeste mensen die Queen haten, kennen meestal alleen de hits en bijvoorbeeld geen Liar of The Prophets' Song.

Anyway. Na een paar luisterbeurten vind ik Dead Inside toch nog wel een dikke prima, al dan niet als opener van een album. Als je kijkt naar elk Muse-album zie je dat die toch redelijk knallend opent.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.520
804
Ik haat niet op Queen, maar op een paar nummers wel. Radio Gaga, Break Free enzo vallen allemaal onder het genre "echte bout nummers". Wanneer Queen zich meer richtte op rock 'n' roll is/was het echt een goede band :D
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">Baas wrote:</div>
Lijkt op Queen niks mis mee, Queen is alleen wel nog eens tien/twintig keer zo goed.

Ik snap ook de haat op Queen niet helemaal, de meeste mensen die Queen haten, kennen meestal alleen de hits en bijvoorbeeld geen Liar of The Prophets’ Song.

Anyway. Na een paar luisterbeurten vind ik Dead Inside toch nog wel een dikke prima, al dan niet als opener van een album. Als je kijkt naar elk Muse-album zie je dat die toch redelijk knallend opent.

Ik snap de liefde voor Kwien dan weer totaal niet, maar over smaak valt natuurlijk niet te twisten. Dead Inside vind ik overigens ook erg op Queen lijken, maar dat heb ik ook met sommige oudere nummers van Muse.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.387
576
Ik haat ook niet op Queen, maar het is gewoon objectief een van de slechtste bands ooit. Samen met U2 en Red Hot Chili Peppers en andere standaard mainstream rockmeuk.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.520
804
Ik haat ook niet op Queen, maar het is gewoon objectief een van de slechtste bands ooit. Samen met U2 en Red Hot Chili Peppers en andere standaard mainstream rockmeuk.


HAHAHAHA, je kan van alles zeggen. Maar objectief één van de slechtste bands ooit zijn ze niet :p
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken