Muse

Ja klopt:
https://youtu.be/9wV9_je85DE?t=6m5s

Desondanks weer een lekker rockend nummer, erg fijn om de oude Muse weer te horen. Maar vind de lyrics toch wat raar..

Stukje met die lul van een soldaat is wel gaaf. Geeft het nummer wat extra woede mee. Sowieso een sterk nummer van Muse, veel beter dan de zooi van The 2nd Law en The Resistance.

Ik hoor Muse nu eenmaal liever met de gitaren op vol volume en zonder de elektronische inslag, ik ga me dus hopelijk wel vermaken met Drones. Benieuwd naar de liveshow ook.

Redelijk lekker nummer hoor. Vrij gave baslijn en een prima stukje gitaar ook, alleen de lyrics vind ik nou niet zo bijzonder. Toch zeker een 7/10 nummer dat live ook goed gaat klinken.

Inmiddels ook op Spotify...
http://open.spotify.com/track/3WLfwlGFy5f2A4O1daqeq8

Vice knows what's up. Ik kon er de humor wel van in zien :p

http://noisey.vice.com/nl/blog/muse-drones-album-cover-but-with-penises?utm_source=noiseyfbnl

Die live-filmpjes doen mijn appreciatie voor het nummer net afnemen. Ze hebben dus eigenlijk gewoon een restje uit hun goede periode gerecycleerd, en laat die riff net het goede aan dit nummer zijn, die zang/lyrics zijn kut.

Blijft wel beter dan alles op de vorige twee platen natuurlijk.

Die live-filmpjes doen mijn appreciatie voor het nummer net afnemen. Ze hebben dus eigenlijk gewoon een restje uit hun goede periode gerecycleerd, en laat die riff net het goede aan dit nummer zijn, die zang/lyrics zijn kut.

Blijft wel beter dan alles op de vorige twee platen natuurlijk.

Ik kan het niet zien in zo'n filmpje, maar dat ze goede live shots gebruiken wil toch niet zeggen dat het de zelfde riff is?

Anyway: WAT EEN FANTASTISCH NUMMER!

Ik kan het niet zien in zo’n filmpje, maar dat ze goede live shots gebruiken wil toch niet zeggen dat het de zelfde riff is?

Ik bedoelde dus die filmpjes van HAARP, Pinkpop, ... waaruit blijkt dat ze die riff al minstens een decennium live spelen als outro. Dus de oude Muse is voorlopig enkel terug omdat ze oud ongebruikt materiaal opgegraven hebben. Ik zou eerst wat meer van de plaat willen horen voordat ik besluit dat we beterschap kunnen verwachten tegenover de vorige platen.

Ze hebben net hun eerste gig weer gehad in een zaaltje van ~2000 man in Belfast. Had wel wat meer nieuwe nummers verwacht eigenlijk. Maar met Fury, Uno, Agitated en Hyper Music toch wat zeldzame nummers in de setlist.

Setlist:
1. Psycho (Live Premiere)
2. Plug In Baby
3. Fury
4. Uno (First performance since 2003 November 11 at at Le Dôme de Marseille)
5. Interlude + Hysteria
6. Stockholm Syndrome (Micro Cuts Outro)
7. Hyper Music (Jimi Hendrix's Voodoo Chile riff intro)
8. Agitated (Unknown Riff Outro)
9. Supermassive Black Hole
10. Unnatural Selection (Assassin tease Intro)
11. Uprising
12. Knights of Cydonia (Ennio Morricone's Man with a Harmonica Intro)

Encore:
13. Animals
14. Time Is Running Out
15. Reapers (Live Premiere)

Reaper staat ook al op youtube, maar ik ga hier maar niet over oordelen tot ik een betere versie of de studio versie hoor.

Best wel een redelijke setlist hoor. Van het supermatige Resistance pakken ze toch twee vrij aardige nummers (Uprising en Unnatural Selection). Van Origin of Symmetry ook twee. Leuk dat ze Hyper Music als minder bekend nummer nemen, maar denk dat veel mensen dan liever New Born of Bliss zien. Van hun nieuwe plaat dan Psycho en Reapers, logisch. Mooi dat ze Showbiz nog wat aandacht geven, al zijn Muscle Museum en Cave wel bekendere nummers dan Uno. Maar goed, Uno is wel een heel tof nummer. Knights of Cydonia en Supermassive Black Hole zijn ook zekerheidjes inmiddels, al is dat laatste nummer vrij slecht imo. Hysteria, Stockholm Syndrome en Time is Running Out mogen ook best zekerheidjes genoemd worden.

Maar dan snap ik het niet meer. Fury? Agitated? Dat zijn vrij random keuzes. Fury zou aanvankelijk niet eens op een album komen en Agitated staat ook op geen van hun albums. Van hun laatste album doen ze dan alleen Animals. Ze gaan terug naar hun roots en laten The 2nd Law een beetje vallen, dat snap ik wel, maar Animals? Had ik toch eerder Survival of Panic Station verwacht (en gehoopt).

Ik ga er vanuit dat bij deze show een groot deel van de mensen Muse al minstens 2x gezien hebben.
Dus die hebben denk ik liever Hyper Music, wat een geweldig nummer is, dan de nummers die standaard in de setlist zitten.

Voor de festivals zullen ze wel terugvallen op de bekendere nummers. Maar daar zullen ze ook wel meer nummers spelen denk.

Gister Dead Star en hun mooiste B-side The Groove in de setlist. Die mogen ze er best inlaten de rest van de tour..
Vanavond hun nieuwe single. Ik ben benieuwd.

Gister Dead Star en hun mooiste B-side The Groove in de setlist. Die mogen ze er best inlaten de rest van de tour..
Vanavond hun nieuwe single. Ik ben benieuwd.
Yes, ik ben ook heel erg benieuwd...
The first official Drones single, Dead Inside, will be released March 23rd.

Users who are viewing this thread