Muse

Ik heb liever juist meer van 2nd Law. Hoe smaken verschillen! Voor ieder wat wils dus haha.

Denk dat qua show en muzikaal gezien MUSE echt met recht de beste liveband ter wereld genoemd mag worden (Of het je muziek nou is of niet )
Een groot budget hebben en daardoor een grote productie kunnen veroorloven is wat anders dan een goede liveband zijn.

Stoffer wrote:
Denk dat qua show en muzikaal gezien MUSE echt met recht de beste liveband ter wereld genoemd mag worden (Of het je muziek nou is of niet )

Een groot budget hebben en daardoor een grote productie kunnen veroorloven is wat anders dan een goede liveband zijn.

Klopt, maar ze hebben vorig jaar op festivals wel bewezen dat ze ook zonder een grote productie fantastisch kunnen zijn. Al weet ik nu niet meer of ik dat objectief mag zeggen op dit forum :')

Supremacy was gister ook echt fantastisch!

Agreed!

MRMantel wrote:
Stoffer wrote:
Klopt, maar ze hebben vorig jaar op festivals wel bewezen dat ze ook zonder een grote productie fantastisch kunnen zijn. Al weet ik nu niet meer of ik dat objectief mag zeggen op dit forum :’)

Kwestie van smaak denk ik, ik vind ook dat een goede productie bij je show en performance hoort! :)

17/18 nummers is gewoon echt te kort. Als je 7 albums hebt en daar bovenop ook nog een paar goede b-sides, dan moet je wel echt op z’n minst 23 nummers spelen. Met 17/18 nummers is het dan gewoon onmogelijk om een set te spelen die iedereen tevreden houdt. Het is eigenlijk echt belachelijk dat ze Reapers niet kunnen spelen als ze Revolt doen, en dat ze maar één Origin of Symmetry nummer spelen. Ik heb het vermoeden dat het misschien aan Warner Bros ligt, want ze liggen er de laatste tijd een beetje mee in de clinch krijg ik het idee (meningsverschillen over wat de band aan beeldmateriaal wil vrijgeven en wat Warner Bros hun laat vrijgeven).
Ik denk dat we met z'n allen een beetje verwend zijn. Dat ze in het verleden meer songs speelden, zegt weinig als ze een Globalist en Citizen Erased volledig spelen. En als zo ongeveer elke andere artiest bijna 2 uur speelt, zijn we dik tevreden. Dat ze 7 albums hebben, heeft daar niks mee te maken. Moeten ze dan 4 uur spelen als ze nog 4 of 5 albums verder zijn?

Even over die 7 albums, hoe zouden jullie die ranken? Ik ga een poging doen:

1. Absolution
2. Origin of Symmetry
(gat)
3. Showbiz
4. Black Holes & Revelations
5. Drones
(gat)
6. The 2nd Law
7. The Resistance

Het is dat twee van hun beste nummers op BH&R staan (you know which, nee niet Starlight), anders zou hij zeker onder Drones terecht gekomen zijn, wat ik in de breedte eigenlijk een beter album vind.

Ik kan niet kiezen. Ik vind ze allemaal geweldig, maar Absolution en OoS zijn wel net iets hoger dan de rest.

Even over die 7 albums, hoe zouden jullie die ranken? Ik ga een poging doen:

1. Absolution
2. Origin of Symmetry
(gat)
3. Showbiz
4. Black Holes & Revelations
5. Drones
(gat)
6. The 2nd Law
7. The Resistance

Zo ongeveer:
1. Drones
2. Absolution / Origen Of Symmetry
4. Black Holes And Revelations
5. Showbiz
6. The Resistance
7. The 2nd Law

Ik heb niet echt veel naar Showbiz geluisterd, ken er maar een paar nummers van dus dat ga ik binnenkort even doen. Misschien verandert mijn ranking daardoor nog wel.

1. Origin of Symmetry
2. Absolution
Heeeeeel groot gat
3. Black Holes and Revelations
4. Showbiz
5. The 2nd Law
6. Drones
7. The Resistance

Zoiets denk ik. Al zou ik net als @visdave34 drones en the 2nd law ook kunnen omdraaien.

De enige nummers van Muse die ik echt goed vind staan op Black Holes & Revelations, namelijk Starlight, Map of the Problematique en vooral Supermassive Black Hole. Vooral die laatste is een erg goede track.

OOS vind ik zo'n overschat ding. Ik ben misschien niet zo'n Muse fan.

Positief nieuws voor mij: ze hebben zo ongeveer alle ruknummers die ze deze tour doen vandaag al gespeeld (Eurasia, Revolt, Undisclosed Desires, Madness, Resistance) dus hopelijk morgen wel een betere setlist.

Nevermind the edits...

Positief nieuws voor mij: ze hebben zo ongeveer alle ruknummers die ze deze tour doen vandaag al gespeeld (Eurasia, Revolt, Undisclosed Desires, Madness, Resistance) dus hopelijk morgen wel een betere setlist.

Nevermind the edits…

Madness spelen ze sowieso wel, maar voor de rest denk ik dat je goede kans maakt op wat leuke nummers :)

Ik lees nu ook op instagram dat de drones de lucht niet in mochten. Had iets te maken de height restrictions van de zaal wordt gezegd..

Edit: lees nu een recensie waarin staat dat de drones wel de lucht in gingen.

Ik lees nu ook op instagram dat de drones de lucht niet in mochten. Had iets te maken de height restrictions van de zaal wordt gezegd..

Edit: lees nu een recensie waarin staat dat de drones wel de lucht in gingen.
Dat las ik ook eerst. Bleek dat ze vanaf de grond de lucht in gingen in plaats van dat ze vanuit de stellages met verlichting kwamen. Maakte me al even zorgen... ?

Heel jammer eigenlijk. The 2nd Law is helemaal niet zo'n heel bizar slecht album, maar Madness is wel met afstand het slechtste nummer op die plaat. Waarom doen ze dan niet Panic Station of Survival als vast nummer voor dat album.

, maar Madness is wel met afstand het slechtste nummer op die plaat. Waarom doen ze dan niet Panic Station of Survival als vas

Al denk ik dat Save Me een nog slechtere plaat is geef ik je gelijk, maar als ik in mijn kringen kijk hoor ik dat mensen eigenlijk alleen Madness kennen.

Ze zouden Madness moeten vervangen met een T2L rotation slot met Madness/Panic Station/Survival.

1. Showbizz
2. Absolution
3. Hullabaloo
4. Origin of Symmetry
5. HAARP
6. Black Holes & Revelations
7. The 2nd Law
8. Drones
8. The Resistance

Net niet op volgorde van release... :/

1. Black Holes & Revelations
2. Absolution
3. Origin Of Symmetry
4. Drones
5. The Resistance
6. Showbizz
7. The 2nd Law

Top 3 staat wel heel dicht bij elkaar.

Live albums tel ik even niet mee.

1. Origin of Symmetry
2. Absolution
3. Drones
4. Black Holes and Revelations
5. Showbizz
6. The Resistance
7. The 2nd Law

B-Kantjes: (doen we b-kantjes? Ik doe b-kantjes)
1. Futurism
2. Glorious
3. Yes Please
4. Shine Acoustic
5. Agitated

Live:
1. Hullaballoo
2. HAARP
*MEGA GROOT GAT*
3. Live @ Rome Olympic Stadium

Users who are viewing this thread