Misty Fields 2025

Dat is vlot gegaan, loon naar werken met zo’n sterke line-up!! Verwachten we nog nieuwe namen? Vorig jaar kwam er snel na BKS een laatste drop met Water from your Eyes. This is Lorelei vond ik op BKS ook erg tof, en Nate Amos weet de weg naar Heusden, maar volgens mij had ik ergens gezien dat ze terug gaan naar de USA, helaas…
Misty Fields has already announced one more band each for Friday and Sunday than last year. Maybe we'll get one or two more bands for
Saturday, but I'd consider that a bonus :)

Misschien als laatste namen enkele van deze nieuwe aankondigingen van Leffingeleuren (dat een week na Misty Fields plaatsvindt).
Ze delen al wel enkele namen.

1751105220983.png

• Leuk
Waarderingen: Patje
Misschien als laatste namen enkele van deze nieuwe aankondigingen van Leffingeleuren (dat een week na Misty Fields plaatsvindt).
Ze delen al wel enkele namen.

Bekijk bijlage 14896
Ik had het inderdaad al gezien. Tsja, er is al aardig wat gespeculeerd over Heartworms en Eosine zou ik ook geweldig vinden. Qua tourschema past het, maar het berichtje van Mellow Maniac doet vermoeden dat het programma min of meer wel staat. Ik kan me alleen niet herinneren dat met een drop aangekondigd is dat daarmee meteen de laatste namen bevestigd zijn.

• Leuk
Waarderingen: Bubba
Dat nieuwe album van Floodlights is gewoon belachelijk goed. By far dé groep waar ik het meest naar uitkijk. Toch een kleine oproep om dat album eens op te leggen😬
Ga ik doen!! Zoveel bands waar ik naar uitkijk, maar van de bands die ik nog niet gezien heb (het merendeel van de line-up dus 🙃) hier toch wel het meest benieuwd naar Bambara!

• Leuk
Waarderingen: Bubba en koekroeck
Hey, maar waar is je vorige post gebleven? Daar stonden goede tips in👍
Was veel te lang. Hier de "korte" samenvatting:
C Turtle: lo-fi fuzzy pop/noise, mix van obscure Flying Nun bands ( als o.a. 3Ds en The Dead C) en 90s US indie. In één nummer hoor je ook een invloed van Wet Leg en in een ander die van bar italia. Laatste LP is een bont en boeiend allegaartje.
Ducks Ltd.: mooie gitaarpop R.I.YL.: Twerps, The Stroppies en de gloriejaren van Flying Nun
SØWT: Hun nieuwe plaat "Is This The Hard Part?" kreeg hier op het forum nog geen aandacht maar is echt wel goed. R.I.Y.L: Blonde Redhead (ouder werk), Unwound, Sonic Youth, Fugazi, Slint.
Floodlights: voorprogramma Pavement gedaan op laatste tournee in Australië (naast o.a; Rolling Blackouts CF en Pond), dat is op zich al een reden om ze te gaan zien, idd goede LP
C.O.F.F.I.N.: rocking hard sinds 2005, gaat vergelijkbaar zijn met Split System recent op BKS: een pletwals, platen gemasterd door Mikey Young (van o.a. Eddy Current Suppression Ring) en dat trekt toch mijn aandacht steeds
Brown Horse: 1ste Lp Reservoir bij voorkeur eerst checken, is even wennen aan de stem maar de aanhouder krijgt in ruil een topplaat in Americana/ alt-country genre, platen uitgebracht op gerenommeerde alt-country Loose-label
Good Looks: net als Brown Horse een rootsy, naar alt-country neigende sound maar wat meer rockend R.I.Y.L.: Wild Pink, MJ Lenderman
Kaat Van Stralen: in heel wat top 10s van beste van BKS dit jaar hier op het forum, daar heb ik helaas slechts enkele nummers van hen gehoord
Bambara: geen al te grote fan van hedendaagse post-punk maar hun LP stond in verschillende overzichten van de beste LPs van 2025 so far, dus te checken
Nonne: Madchester groove meets krautrock, lekker repetitief, kan leuk zijn op zondag
Divorce: gemist op BKS, speelden te vroeg op eerste dag, veel variatie in hun songs, Antarctica is een topnummer.

Laatst bewerkt:
Brown Horse in de top 10 van Brooklyn Vegan van de meest toonaangevende actuele artiesten binnen het Indie-Country genre (naast o.a. MJ Lenderman, Waxahatchee, Ryan Davis & The Roadhouse Band, Wednesday, Florry en Ratboys)

The indie-country boom (not surprisingly) tends to be very US-centric, but one of the genre’s best newer bands hails from Norwich, England: Brown Horse. They began their life gigging around their local pub scene as a folk group before adopting a more electrified country rock sound on their acclaimed2024 debut album Reservoir, and 15 months later they released the even better All The Right Weaknesses. Uncut‘s 9/10 reviewof the album points out that Reservoir gradually came together before the band had much of a following. After it came out, the band’s profile rose, relentless touring ensued, and the energy of the road resulted in a louder, looser, more collaborative followup. The review makes comparisons to Crazy Horse, The Band, R.E.M., and David Berman, and points out that the album also makes a lyrical reference to indie-country pioneer Bill Callahan. Another 9/10 review from PopMatters also compares the band to Songs: Ohia, Adrianne Lenker, Uncle Tupelo, Son Volt, and Richard Buckner. All of these comparisons should give you a very good idea of what to expect, and Brown Horse already stand tall next to established names like these. They’ve got three vocalists in Emma Tovell, Patrick Turner, and Phoebe Troup, and the album is powered by a fiery mix of rugged Crazy Horse-esque guitars, soaring pedal steel, and uplifting choruses. It only takes a couple listens to Brown Horse for them to feel like a band you’ve known your whole life, and even then, there’s something new and refreshing about them that stands out from every single artist they might remind you of. (Brooklyn vegan)

Zin in!

Ik heb kaartjes gekregen voor de zondag. Is het dan echt al om 22.00 uur afgelopen? Of er is nog een after party op het festivalterrein?

Ik heb kaartjes gekregen voor de zondag. Is het dan echt al om 22.00 uur afgelopen? Of er is nog een after party op het festivalterrein?
Klopt, de zondag is een beetje de 'familie' dag en zelfs de vinylbus stopt om 22.00. Heeft volgens mij gedeeltelijk te maken dat de laatste trein uit deurne richting Eindhoven om 23.36 is en de mensen nog een (stukje) op de bus moeten voordat ze daar zijn.

• Leuk
Waarderingen: 1-2-3-4
Zondag is altijd aardig programma met prima afsluitende bands. Camping blijft chill zonder grote maar wel gezellige afsluiters

Geen C Turtle op Misty Fields denk ik, aangezien ze stoppen en hun laatste show eind augustus plaatsvindt.

Scherm­afbeelding 2025-08-11 om 09.38.18.png

• Verdrietig
Waarderingen: Bubba

Users who are viewing this thread