Misty Fields 2025

Toch een beetje FOMO. Hoe is het post-punk gehalte dit jaar, is er nog een gigantische overkill dat je het na 3 dagen (wat) beu bent?

Goed te zien dat C.O.F.F.I.N. in de smaak valt, uitstekende live band.
Ik was vorig jaar inderdaad op dat vlak wat verzadigd, maar had daar dit jaar weinig “last” van. Kan liggen aan het programma wat ik gevolgd heb dit weekend, maar het was lekker gevarieerd!! MF 2025 gaat voor mij de boeken in als een topeditie.

• Leuk
Waarderingen: residentalien
Dag 2:
1. Floodlights
2. DIIV
3. University
4. C.O.F.F.I.N.
5. Good Looks

Travo, Fiep en Outahead niet gezien.

Dag 2:
1. Floodlights
2. DIIV
3. University
4. C.O.F.F.I.N.
5. Good Looks

Travo, Fiep en Outahead niet gezien.
Om het me voor de zaterdag gemakkelijk te maken: dit had ook bijna mijn lijstje kunnen zijn, al plaats ik dan DIIV naast Floodlights. Good Looks heb ik niet gezien, daarvoor in de plaats The Horrors met verder nog eervolle vermeldingen voor Travo en Fiep. Nu te moe voor een totaaloverzicht, dat zal morgen wel volgen

Top 3 vandaag:
1. Swallow The Rat
2. Brown Horse
3. Clap Your Hands Say Yeah

[Nonne en De Stekkers niet gezien]

Alleen de vrijdag geweest.
Chest., Moreish Idols, Bambara en Scaler als hoogtepunten.
Parker Fans en Yard Act waren ook erg leuk. Mooie feestjes.

Misty Fields is voor herhaling vatbaar. Prachtig festival. Mooi terrein en heerlijke sfeer!

• Leuk
Waarderingen: Patje
My Top Ten of this year:
  1. Buzzard Buzzard Buzzard
  2. Gut Health
  3. Tropical Fuck Storm
  4. La Securité
  5. Friedberg
  6. Chest.
  7. Honeyglaze
  8. C.O.F.F.I.N.
  9. Floodlights
  10. Porcelain I.D.

• Leuk
Waarderingen: Bubba
Ook weer n heel mooi weekend gehad met fantastisch weer en goede sfeer.
Dit jaar voor het eerst 2 dgn vrijwilligerswerk gedaan en dat is ook goed bevallen, stond achter de bar bij de vinylbus en dat was een erg leuke plek!

Niet alles kunnen zien wat ik wilde, maar kom tot deze top 5:
DIIV
Tropical Fuck Storm
The Horrors
Yard Act
Buzzard Buzzard Buzzard

Eervolle vermelding voor Friedberg, Kaat van Straalen en Parker Fans.

Volgend jaar 20ste editie.
Waarschijnlijk gaan ze dan ook met voertuigtickets starten om dit wat beter te reguleren want het was toch wel een chaos op de camping wat caravans en campers betreft.

Je merkte vorig jaar al nogal dat ze sinds covid een grote groei hadden gemaakt, die was er al vanaf ongeveer 2017 maar daarna wel stroom versneld door uitstekende lineups, en dat het redelijk onverwachts was hoe groot de groei vorig jaar was. Ik ken het vooral nog van de vroege tot mid 10s edities(nog een editie aan de ooruilweg meegemaakt) toen het (nog) kleinschaliger was en gewoon een dorpsfeest gevoel had maar met goede muziek, de editie vorig jaar was toch wel een flink dosis al gegroeid en toen merkte je al dat het een beetje in een split van klein en middel-groot festival zit. De camping vorig jaar was volgens mij wat minder chaotisch met campers maar toen ze stonden ze ook een beetje overal en nergens wat natuurlijk niet meehelpt. Ze hebben in het gebied weinig groei kwa terrein maar met de camping kunnen ze zeker wel wat kanten in ben benieuwd wat het wordt.

Leuk maar vermoeiend weekend gehad. Het is super dat je niet moet kiezen en gewoon alles kan zien. Maar dat maakt het ook wel zwaar tegen de 3de dag, als je niets wil missen. Niet op de camping verbleven. Heel wat minder last van praters gehad dan vorig jaar. Wat mij betreft weer super georganiseerd.

1. Tropical Fuck Storm
2. Floodlights
3. Swallow the Rat
4. DIIV
5. SØWT
6. University
7. Divorce
8. Honeyglaze
9. C.O.F.F.I.N.
10. Ducks Ltd.

Laatst bewerkt:
Vierde jaar op rij, het was weer fantastisch. Echt mijn hart verloren op dit festival.

Eerst de kritiek hier op het forum:
-Ik ging smiddags altijd douchen en dan had ik altijd goed warm water.

-de campers op de camping: Mij stoort het eerlijk gezegd niet, het oogt wat chaotisch, maar het heeft ook zijn charme. En waar wij sliepen (meer naar de kant van de parking) was er wel nog voldoende ruimte om uw tent te plaatsen. Ruimte genoeg.

Top 5:

Floodlights
W.H. Lung
COFFIN
Yard Act
DIIV

Zaterdag koopt onze bende absoluut weer combitickets.

Tsjonge, het was vanochtend wel even schakelen met werk. Gisteren niet de volledige dag afgemaakt en daardoor CYHSY gemist. De vermoeidheid was er aardig ingeslopen, maar wel weer een heerlijk MF beleefd.
Los van de hierboven geschetste campingperikelen: het festivalterrein lag er weer als een plaatje bij en ik had het gevoel dat “het Veld” als podium een flinke upgrade heeft gekregen, wat erg goed uitpakte. De shows van DIIV en Scaler kwamen daar prima tot hun recht, daar had ik tevoren wel wat vraagtekens bij. Ook is er hoorbaar aardig werk gemaakt van het geluid. Heel fijn, zeker bij bands als Travo en University! Allebei heerlijke shows, waar ik van Travo de eerste 10 minuten gemist heb doordat Fiep (voor mij) onverwacht leuk was. Zo waren er voor mij nog wel wat verrassingen meer: Friedberg en Gut Health, ook weer bij “Het Veld” waren erg aanstekelijk cq meeslepend. Uiteindelijk niet alles gezien, maar wel meer dan genoeg voor een persoonlijke top 10:

1 Floodlights en DIIV allebei adembenemend
3 Tropical Fuck Storm
4 University
5 C.O.F.F.I.N
6 Gut Health
7 Travo
8 Bambara
9 The Horrors
10 Fiep

Dat een tof optreden als dat van Scaler dit lijstje niet heeft gehaald zegt eigenlijk al genoeg: MF 2025 was top!!

Wat een gruwelendig mooi festival was het zeg!

Mijn meegepakte lijst in random volgorde

Chest
Tropical Fuck Storm
Gut Health : gruwelijk gaaf
Stuzzi; ja lalalalalaaaa
scaler
DIIV
brown horse; wat was dat optreden prachtig gepland zo met de ondergaande zon!
swallow the rat
Chest
Courettes waren ook gezellig
TVOD ook

Rest heb ik nog n uur+ in de avond in die hangmat gelegen bij die gast die chello speelde over analoge synths; geen idee wie dat was (iemand?)
En erg veel gedanst en geouwehoerd in cafe entree

Al met al enorm genoten van dit festival; volgend jaar ga ik m zeker weer proberen mee te pakken

• Leuk
Waarderingen: Patje en Bubba

Users who are viewing this thread