Tsjonge, het was vanochtend wel even schakelen met werk. Gisteren niet de volledige dag afgemaakt en daardoor CYHSY gemist. De vermoeidheid was er aardig ingeslopen, maar wel weer een heerlijk MF beleefd.
Los van de hierboven geschetste campingperikelen: het festivalterrein lag er weer als een plaatje bij en ik had het gevoel dat “het Veld” als podium een flinke upgrade heeft gekregen, wat erg goed uitpakte. De shows van DIIV en Scaler kwamen daar prima tot hun recht, daar had ik tevoren wel wat vraagtekens bij. Ook is er hoorbaar aardig werk gemaakt van het geluid. Heel fijn, zeker bij bands als Travo en University! Allebei heerlijke shows, waar ik van Travo de eerste 10 minuten gemist heb doordat Fiep (voor mij) onverwacht leuk was. Zo waren er voor mij nog wel wat verrassingen meer: Friedberg en Gut Health, ook weer bij “Het Veld” waren erg aanstekelijk cq meeslepend. Uiteindelijk niet alles gezien, maar wel meer dan genoeg voor een persoonlijke top 10:
1 Floodlights en DIIV allebei adembenemend
3 Tropical Fuck Storm
4 University
5 C.O.F.F.I.N
6 Gut Health
7 Travo
8 Bambara
9 The Horrors
10 Fiep
Dat een tof optreden als dat van Scaler dit lijstje niet heeft gehaald zegt eigenlijk al genoeg: MF 2025 was top!!