ES Mad Cool Festival 2018

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.395
1.900
hetfield wrote:
eagles of deathmetal of the strokes?

Kunnen ook inderdaad, toch heb ik heel erg het gevoel dat The Strokes niet met één datum gaat komen, maar eerder in de Pearl Jam trant gewoon in één keer de hele Europese tour bekend maken (als ze al komen).
30 seconds to mars, bullet for my valentine kunnen ook. Eveneens Gorillaz zijn dan opgericht maar die kan je met zekerheid schrappen.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
30STM is toch geen naam voor dit festival?
Kijk wat er inmiddels staat qua namen, en wat ze vorig jaar hadden staan...
Daar past die stadionrock troep niet echt tussen hoor...
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.951
521
Wordt Vetusta Morla. Spaanse band, opgericht in 1998 en 15151 is een live album van ze.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Pearl Jam en Foo Fighters zijn natuurlijk geen stadionrock-acts.

Foo Fighters inderdaad wel, maar dat jaar boekten ze ook KoL & Green Day, hebben vorig jaar toch wel een andere lijn in gezet en lijken die nu vast te houden, daar binnen past 30STM écht niet. Ik vind persoonlijk Pearl Jam ook van een ander kaliber dan FF of 30STM.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Correct voorspeld. De hint voor morgen is 1995, het jaar dat Nickelback is opgericht.

Hahaha...gek.

Misschien wel een terugkeer van https://en.wikipedia.org/wiki/1995_(band)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.326
5.021
Genoeg bands die uit 1995 komen: https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Musical_groups_established_in_1995

Air zou ook prima zijn, om maar wat te noemen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.145
10.437
Het is waarschijnlijk vloeken in de kerk hier gezien jullie reacties, maar de line-up van Mad Cool is tot nu toe toch een stuk minder indrukwekkend dan vorig jaar na de eerste namen? Het is natuurlijk ook voor een groot deel persoonlijke smaak, maar qua grootte van de namen komen ze er nog lang niet in de buurt. The Cure als grote naam en The National op gepaste afstand. Maar een band als The 1975 als tweede aankondigen? Is voor mij van het niveau peletonvulling. Maar we zullen zien waar ze verder nog mee gaan komen :)
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Het is waarschijnlijk vloeken in de kerk hier gezien jullie reacties, maar de line-up van Mad Cool is tot nu toe toch een stuk minder indrukwekkend dan vorig jaar na de eerste namen? Het is natuurlijk ook voor een groot deel persoonlijke smaak, maar qua grootte van de namen komen ze er nog lang niet in de buurt. The Cure als grote naam en The National op gepaste afstand. Maar een band als The 1975 als tweede aankondigen? Is voor mij van het niveau peletonvulling. Maar we zullen zien waar ze verder nog mee gaan komen ?

Klopt niet helemaal wat je zegt, dit festival kondigt gewoon niet als eerste de headliners aan. Vorig jaar als eerste QotSA gedropt, maar daarna: Future Islands, Real Estate & MGMT.
De eerste acht namen zijn hier nu: The Cure, The National, Vampire Weekend, Bon Iver, Tash Sultana, Milk Teeth, The Snuts & Vetusta Morla.
Vorig jaar de eerste acht namen: Queens Of The Stone Age, Future Islands, Real Estate, MGMT, Ángel Stanich, Ofenbach, Fleet Foxes & Jack Johnson.

Vind wat ze tot nu toe hebben staan écht een stuk beter.

Edit: 9de naam nu is natuurlijk The 1975.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.145
10.437
Joslittel wrote:
Het is waarschijnlijk vloeken in de kerk hier gezien jullie reacties, maar de line-up van Mad Cool is tot nu toe toch een stuk minder indrukwekkend dan vorig jaar na de eerste namen? Het is natuurlijk ook voor een groot deel persoonlijke smaak, maar qua grootte van de namen komen ze er nog lang niet in de buurt. The Cure als grote naam en The National op gepaste afstand. Maar een band als The 1975 als tweede aankondigen? Is voor mij van het niveau peletonvulling. Maar we zullen zien waar ze verder nog mee gaan komen
1f642.svg


Klopt niet helemaal wat je zegt, dit festival kondigt gewoon niet als eerste de headliners aan. Vorig jaar als eerste QotSA gedropt, maar daarna: Future Islands, Real Estate & MGMT.
De eerste acht namen zijn hier nu: The Cure, The National, Vampire Weekend, Bon Iver, Tash Sultana, Milk Teeth, The Snuts & Vetusta Morla.
Vorig jaar de eerste acht namen: Queens Of The Stone Age, Future Islands, Real Estate, MGMT, Ángel Stanich, Ofenbach, Fleet Foxes & Jack Johnson.

Vind wat ze tot nu toe hebben staan écht een stuk beter.

Edit: 9de naam nu is natuurlijk The 1975.

Ja, oke. Daar moet ik je gelijk in geven. Zo precies had ik het niet teruggezocht, in mijn herinnering zaten bijvoorbeeld Depeche Mode, Massive Attack en Pearl Jam al bij de eerste namen.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:
Zal het vandaag Beach House zijn?
Lijkt me wel mooi!

Vrees voor Bring Me The Horizon eigenlijk of The Kooks.

Beach House zou wel perfect passen bij wat er tot nu toe staat, en ze hebben vorig jaar Primavera aangedaan dus die zullen niet in de weg zitten..
De twee die jij noemt passen dan weer helemaal niet bij het huidige programma, maar ze zouden wel kunnen ja.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.326
5.021
Een bandje als The Kooks past toch prima op Mad Cool wat lager op de poster bij bijvoorbeeld een Vampire Weekend? BMTH vind ik een ander verhaal.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.577
580
EddieVerder wrote:

James wrote:
Zal het vandaag Beach House zijn?
Lijkt me wel mooi!


Vrees voor Bring Me The Horizon eigenlijk of The Kooks.

Beach House zou wel perfect passen bij wat er tot nu toe staat, en ze hebben vorig jaar Primavera aangedaan dus die zullen niet in de weg zitten..
De twee die jij noemt passen dan weer helemaal niet bij het huidige programma, maar ze zouden wel kunnen ja.

Klopt.. zie persoonlijk ook liever een Beach House. Alleen ze staan eind mei ook al in Madrid, dus denk dat daardoor niet realistisch is.
Die andere twee hebben al data in juli 2019
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
La Dispute dus, best prima, maar van mij mogen ze er wel weer een keer een headliner tegenaan gooien (maandag..?)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.326
5.021
Ik ken het niet, zit er soms ook leuke bandjes bij die Spaanse namen?

Nu ga ik niet, maar als je gaat is het soms wel leuk om eens zo'n buitenlandse act mee te pakken als het uitkomt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken