ES Mad Cool Festival 2018

Ik ken het niet, zit er soms ook leuke bandjes bij die Spaanse namen?

Nu ga ik niet, maar als je gaat is het soms wel leuk om eens zo’n buitenlandse act mee te pakken als het uitkomt.

La Dispute is Amerikaanse post-hardcore hahaha, zeker niet Spaans..
En ja enige Spaanse naam so far is Vetusta Morla en die zijn echt heel groot in Spanje (hoorde ik van Spaanse kennis), maar zegt mij ook niet heel veel verder.

Ok die ken ik niet, die "La" deed me denken dat het Spaans was (La Pegatina, La Sra. Tomasa zoiets dus).

Mad Cool houdt een persconferentie ihkv de komende editie, een aantal dingetjes op een rijtje: (linkje)
- Er was een budget voor 21 miljoen voor de editie van 2018 (denk dat Jan Smeets ff lekker omver valt bij het horen van dit cijfer)
- De organisatie heeft een omzet gedraaid van 64 miljoen
- Er waren circa 74k internationale bezoekers, al kwam het gros uit Spanje zélf (ca 160k !)
- Voor de editie van 2018 hebben in totaal ca 5,1k mensen gewerkt
- Het aantal podia wordt gereduceerd van 7 naar 6
- Op die manier komt er meer ruimte vrij voor bezoekers
- Er zullen ook minder overlappingen zijn van podia tot podia
- De VIP zones vooraan de twee mainstages verdwijnen
- Het aantal tickets wordt per dag terug gebracht tot 5.000 (dus mikken ze op 75k bezoekers?)
- Wifi, toiletten, plaatsen om te relaxen, bars en personeel wordt allemaal omhoog getrokken
- Er komt een mobiliteitsplan in samenwerking met de stad Madrid en er wordt gewerkt aan een plan om transport van en naar de venue van half 2 tot half 5 volledig gratis te krijgen.

Moet zeggen dat dit zeer goede plannen zijn en dat er naar veel kritiekpunten is geluisterd. Lijkt ook alsof hun PR team iets heeft geleerd van vorig jaar, aangezien ze al een hoop informatie geven. Iets dat de afgelopen twee jaar misschien wel mijn grootste ergernis was (vooral na de dood van die acrobaat en het afzeggen van Massive Attack)

– Er was een budget voor 21 miljoen voor de editie van 2018 (denk dat Jan Smeets ff lekker omver valt bij het horen van dit cijfer)

Lekker cijfertje wel. Maar niet heel verbazingwekkend als er meer dan 10 headlinerwaardige acts op een affiche staan. Dan te bedenken dat productiekosten (stages etc.) ook extreem hoog zijn.

DtMbmXnXQAA22jW.jpg:large

O.a. The Smashing Pumpkins, Noel Gallagher en Kaytranada erbij. Dit zou blijkbaar ongeveer 40% vd line-up zijn. Tegen midden december zou 85% aangekondigd moeten zijn. Hier zullen wel nog veel grote namen bijkomen als ze zo'n gigantische cijfers hebben gepresteerd vorig jaar.

Moet zeggen dat dit zeer goede plannen zijn en dat er naar veel kritiekpunten is geluisterd. Lijkt ook alsof hun PR team iets heeft geleerd van vorig jaar, aangezien ze al een hoop informatie geven. Iets dat de afgelopen twee jaar misschien wel mijn grootste ergernis was (vooral na de dood van die acrobaat en het afzeggen van Massive Attack)
Yep inderdaad, komt wat artificieel over maar volgen hier wel mooi een beetje de lijn van Lollapalooza (Parijs dan, dacht ik) die ook zo van die persconferenties houden.

Clashfinder geüpdate met de mogelijke stages en uren erbij. Ondanks dat het een pak kariger is als dit jaar toch weer een verleidelijke line up hoor.

Users who are viewing this thread