Lowlands 2024

Dante

Gouden Tip
2 jun 2023
317
453
Gelukkig zijn er niet veel Nederlandse Goldband-achtige acts die zo door kunnen stromen naar headliner die zouden passen.

Enige die ik zo snel kan bedenken is Froukje over misschien twee jaar en muzikaal is dat een stuk interessanter dan Goldband. Of mis ik acts?
 

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
396
493
Gelukkig zijn er niet veel Nederlandse Goldband-achtige acts die zo door kunnen stromen naar headliner die zouden passen.

Enige die ik zo snel kan bedenken is Froukje over misschien twee jaar en muzikaal is dat een stuk interessanter dan Goldband. Of mis ik acts?
Zonder echt na te denken: DJVT, Joost

En wat ik persoonlijk wel gaaf zou vinden: Eefje de Visser (bijv. met orkest)
 

Athos

Dagopener
13 jul 2023
581
804
Net Green Day in het Gelredome gezien. Toch de band waardoor ik ooit voor het eerst naar Lowlands ging.
 

hendrik1

Gouden Tip
17 nov 2018
275
221
Ik denk dat het Alpha veld te vol gaat staan (en de sfeer te goed) voor MOJO om zich wezenlijk achter de oren te krabben en het als 'verlies' te beschouwen. Ik vrees eerder dat ze gewoon 'wegkomen' met het boeken van dergelijke namen als headliner en de trend rustig doorzetten.
Ik denk dat MOJO denkt dat ze Goldband precies op het juiste moment laten headlinen. Mochten ze namelijk hierna nog zo'n album uitbrengen, dan zakken ze ongetwijfeld op het affiche.
 

gy0n

Randprogramma
3 jun 2022
175
106
Ik vond het heel tof. En lekker lang gespeeld. 2 uur en een kwartier ofzo. The Hives waren op dreef maar die frontman wat kan die slap lullen zeg.
Was echt een toffe show van Green Day. Vooral van het eerste deel met Dookie erg genoten.

The Hives kan er zeker een show van maken, maar die Pelle Almqvist (zanger) lult eigenlijk net te veel zodat het tempo net niet goed op gang komt. En op het einde van het laatste nummer nog eens de hele band gaan voorstellen, vond ik ook wat minder.
 

Arndb

Playlistbediener
16 apr 2023
12
8
Pfoe net het nieuwe album van Goldband geluisterd. Dat was een hele moeite om dat uit te zitten. Wat tergend slecht zeg!

En dat terwijl ik het vorige album top vond. Witte Was mijn meest gedraaide corona-anthem was en ik het optreden van twee jaar geleden fantastisch vond. Denk toch dat ze bij MOJO zich nu wel even achter de oren krabben of ze wel een goede keus hebben gemaakt door Goldband te laten headlinen. Lijkt me een gevalletje 'gegokt maar verloren'.
Helemaal eens. Uit interviews haal ik dat de reden dat hun eerste album en dit album vol kermismuziek zo verschillen is dat Karel zijn bijdrage nu veel kleiner was. In plaats daarvan heeft Wieger die op de achtergrond meedoet als 4e man muzikaal de koers bepaald. Hij werkt(e) ook met Sophie Straat, dat hoor je heel duidelijk terug in de nieuwe plaat. Alleen ' You & me' zitten duidelijk de vingerafdrukken van Karel op vind ik en dat vind ik ook gelijk het enige echt vette nummer. Verder idd slecht album zeg.

Ik wil wel in algemene zin een lans breken voor Goldband. Veel haat hier, maar ja. Ik was ook kritisch, twee jaar geleden hun optreden op DTRH overgeslagen maar op lowlands stond ik bij toeval redelijk vooraan en dat was voor mij toen de leukste show van het hele weekend. Acts als Goldband en DJVT horen bij Lowlands! Daar mag iedereen een eigen mening over hebben, maar het legt MOJO geen windeieren en het gros van de bezoekers vind het nou eenmaal heerlijk. Eerlijk gezegd denk ik dat het moeilijk voor ze wordt om de vorige show met dit nieuwe album te overtreffen maar uiteindelijk sta ik er wrs toch wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: redle en Dante

pietmoeskops

Randprogramma
3 jun 2020
103
212
Acts als Goldband en DJVT horen bij Lowlands!
Vind wel dat je de Jeugd en Goldband echt niet met elkaar mag vergelijken. DJVT heeft zich op alle vlakken toch ook wel vele jaren bewezen en staan op een niveau (dat zoals blijkt, voor mij iig) Goldband nooit zal bereiken. Denk dat zijzelf overigens voor een headline slot zullen passen, dat eind vd middag/begin vd avond slot waar ze laatste edities op staan is toch ook veel mooier.
 

Beaudelaire

Campingartiest
28 sep 2022
72
87
Eens met alles wat je zegt behalve dit. Kan me niet voorstellen dat djvt een headlinespot zou laten schieten. Maar wat voor Goldband geldt, geldt ook voor hen. Een erg zwakke zet, mochten ze ooit headliner worden.

Volgend jaar bestaan ze 20 jaar. Let maar op, ze worden headliner volgend jaar. De Jeugd and Friends.
 
  • Leuk
Waarderingen: daily

Arndb

Playlistbediener
16 apr 2023
12
8
Vind wel dat je de Jeugd en Goldband echt niet met elkaar mag vergelijken. DJVT heeft zich op alle vlakken toch ook wel vele jaren bewezen en staan op een niveau (dat zoals blijkt, voor mij iig) Goldband nooit zal bereiken. Denk dat zijzelf overigens voor een headline slot zullen passen, dat eind vd middag/begin vd avond slot waar ze laatste edities op staan is toch ook veel mooier.
The Opposites pakten het headline slot twee jaar geleden ook

Inderdaad net als DJVT hebben the opposites ook al een hele historie. Maar ja, de Lowlands programmering sluit juist aan bij wat nu leeft onder de doelgroep.
 

pietmoeskops

Randprogramma
3 jun 2020
103
212
Eens met alles wat je zegt behalve dit. Kan me niet voorstellen dat djvt een headlinespot zou laten schieten. Maar wat voor Goldband geldt, geldt ook voor hen. Een erg zwakke zet, mochten ze ooit headliner worden.
Omdat eigenlijk sinds de Staat het pas gebruikelijk is om een (in hun geval vervangende) Nederlandse headliners te boeken weten we niet of de Jeugd daarvoor ooit gevraagd is. En het is van mijn kant natuurlijk ook helemaal nergens op gebaseerd, maar het slot waar ze de laatste jaren op staan is voor mij sowieso magisch. Ook bij/met andere acts heb ik dan door de jaren heen vaak een weekend hoogtepunt meegemaakt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken