Lowlands 2024

Matthijs

Dagopener
10 dec 2015
519
492
Super blij met AIR, de bevestiging van Arooj Aftab, Dudu Tassa & Jonny Greenwood en Wunderhorse. Lekker hoor. Voor de rest nog veel inluisteren
Dit + Big Thief en The Smile.. Het waren geen loze teksten van de programmeurs dat ze met het programma van dit jaar het publiek weer wat meer 'naar links' willen trekken. Ben benieuwd hoe dit in de praktijk uitpakt deze en komende edities.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en Sjakie de Wit

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.545
1.781
Dit + Big Thief en The Smile.. Het waren geen loze teksten van de programmeurs dat ze met het programma van dit jaar het publiek weer wat meer 'naar links' willen trekken. Ben benieuwd hoe dit in de praktijk uitpakt deze en komende edities.
Het zal veel lege tenten opleveren dit jaar vermoed ik zo. Bij de Half Moon Run en Big Thief's van dit jaar zal het echt niet heel vol raken, helemaal niet als Skrillex, Peggy etc er tegenover staat. Inderdaad benieuwd wat het publiek gaat doen na zo'n programma als dit jaar.
 

Athos

Support act
13 jul 2023
990
1.538
Opvallend dat het woord 'Israël' niet vernoemd wordt in de perstekst van die tweede. En ook opvallend dat die geboekt worden. Fijne muziek is het wel natuurlijk.
Op de LL Insta is er idd al wat gemor over Dudu Tassa. Een artiest die actief optreedt voor IDF soldaten hoeft van mij persoonlijk ook niet. Al zal ik er niet naar toe gaan om boe te roepen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mgbss

mgbss

Support act
15 feb 2019
999
1.164
Op de LL Insta is er idd al wat gemor over Dudu Tassa. Een artiest die actief optreedt voor IDF soldaten hoeft van mij persoonlijk ook niet. Al zal ik er niet naar toe gaan om boe te roepen.
Naast mijn persoonlijke mening vind ik het ook gewoon niet handig. Waarom moet je dat op dit moment willen? Het is niet een grote "publiekstreker" en leeft alleen maar gedoe op.
 
  • Leuk
Waarderingen: Athos

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Ik hoor weinig mensen over Artemas! Deze naam al ontdekt na de laatste worp van PKP. Klinkt echt lekker.

Lathums waren in 22 echt een hoogtepunten. Vind wel het nieuwe album iets minder pakkend.

Al met al een hele goede worp!
 
  • Leuk
Waarderingen: LIBOH

droeloe

Nieuw lid
15 mei 2024
1
0
Heeft iemand enig idee waarom Hermanos Gutierrez niet meer komt? 'onvoorziene omstandigheden' is altijd een vrij vage reden...
 

Athos

Support act
13 jul 2023
990
1.538
Naast mijn persoonlijke mening vind ik het ook gewoon niet handig. Waarom moet je dat op dit moment willen? Het is niet een grote "publiekstreker" en leeft alleen maar gedoe op.
Misschien was het onderdeel van de deal omtrent The Smile?
 

Davidd

Support act
7 jul 2021
935
1.700
Altijd mooi om te zien hoe de reacties op social media het tegenovergestelde zijn van wat je hier leest.
"Wie?", "Oh fijn nog meer namen die ik niet ken" "Slechtse Lowlands line-up ooit"
 
  • Haha
Waarderingen: @Marc

Matthijs

Dagopener
10 dec 2015
519
492
Op de LL Insta is er idd al wat gemor over Dudu Tassa. Een artiest die actief optreedt voor IDF soldaten hoeft van mij persoonlijk ook niet. Al zal ik er niet naar toe gaan om boe te roepen.
Hmm ik heb niet gevolgd wat Tassa de laatste tijd heeft gedaan en gezegd, maar die plaat met Johnny Greenwood (van voor 7 oktober) had nou juist als boodschap dat je buren je vrienden zouden moeten zijn. Met gastzangers en -zangeressen uit allerlei buurlanden die traditionele nummers van elkaars landen zingen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.506
2.018
Ik hoor weinig mensen over Artemas! Deze naam al ontdekt na de laatste worp van PKP. Klinkt echt lekker.

Lathums waren in 22 echt een hoogtepunten. Vind wel het nieuwe album iets minder pakkend.

Al met al een hele goede worp!
Toevallig net Artemas aan het luisteren want kende het niet. Interessant ja.
 
  • Leuk
Waarderingen: roluf

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.176
13.373
Heel erg balen dat Hermanos Gutiérrez niet komt, had ik ook laten gaan in Tivoli afgelopen maand omdat ik dacht “die zie ik toch wel op LL”.
Dan maar één van de twee Paradiso-data!

In ieder geval: ook hier blij met de worp, ondanks dat ik niet ga. Air, Arooj Aftab, Dudu Tassa & Jonny Greenwood en, vooruit, Wunderhorse. Het is echt te hopen dat er geen gigantisch fluitconcert gaat komen bij die derde. Zou zonde zijn van de fantastische muziek. Stuur ze trouwens ook nog maar even door naar Øya, voor het geval dat :)
 
  • Leuk
Waarderingen: dblauw en teunajax

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.773
9.722
Hmm ik heb niet gevolgd wat Tassa de laatste tijd heeft gedaan en gezegd, maar die plaat met Johnny Greenwood (van voor 7 oktober) had nou juist als boodschap dat je buren je vrienden zouden moeten zijn. Met gastzangers en -zangeressen uit allerlei buurlanden die traditionele nummers van elkaars landen zingen.
Ja, met teksten in het Arabisch ook. Er zingt trouwens ook (al dan niet symbolisch) een Palestijn mee op de plaat.

Maar goed, een heel fijne drop van Lowlands hoor. En dat bovenop een lineup die al uitblonk. Deze Pukkelpopganger is stiekem toch een beetje jaloers op Big Thief (in België in OLT Rivierenhof), NAS (in België op de Lokerse Feesten), Roisin Murphy, IDLES en Sampha (in België op RW), Arooj Aftab (in België op Live Is Live) en Air (in België op Gent Jazz).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken