Lowlands 2024

LLoww

Randprogramma
9 jun 2022
120
218
Als een fan van het eerste uur doet het mij pijn om te zeggen, maar; zelf was ik er ook bij maar had ook wel sterk de indruk dat het wel veel vergane glorie is. Hoewel ik ze nog altijd sterk live vind, had ik de indruk dat hun show de afgelopen 10 jaar stil heeft gestaan. Het nieuwe album vind ik te weinig spraakmakend om een show op Lowlands te rechtvaardigen.

Kleine side-note, had bijna het idee alsof de show in AFAS een greatest hits show was. Op 1 nummer na namelijk 2 van hun nieuwste albums volledige geskipt (In Dream en Violence hebben ze 1 nummer van gespeelt). Geeft voor mij ook wel aan dat ze momenteel weinig te bieden hebben. Vind toch wel dat als ze weer op Lowlands komen, ze wel mogen komen met wat vernieuwing.
Zoveel mensen zoveel wensen, ik sluit me aan bij de mening van OOR. Editors zijn terug van nooit weggeweest.
 

jaigalaar

Campingartiest
18 feb 2020
53
52
Zoveel mensen zoveel wensen, ik sluit me aan bij de mening van OOR. Editors zijn terug van nooit weggeweest.
Absoluut fijn om te horen dat er genoeg mensen van hebben genoten, dat verdienen ze zeker ook.

Laatste keer dat ze er stonden was in 2017 en had toen al het idee alsof het aardig rustig was. Verwacht niet dat ze in de afgelopen paar jaar relevanter zijn geworden.
 

LLoww

Randprogramma
9 jun 2022
120
218
Absoluut fijn om te horen dat er genoeg mensen van hebben genoten, dat verdienen ze zeker ook.

Laatste keer dat ze er stonden was in 2017 en had toen al het idee alsof het aardig rustig was. Verwacht niet dat ze in de afgelopen paar jaar relevanter zijn geworden.
Klopt, Goldband is nu relevanter 😭
 
  • Leuk
Waarderingen: freezeroz

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Een beetje offtopic, maar ze (Editors) stonden in het voorprogramma van Muse in het Goffertpark, 2010 was dit denk ik. En ik vond ze misschien beter dan Muse zelf.

En Editors op Rock Werchter 2012 was ook enorm goed. Beide shows staan bij mij erg hoog op het lijstje van de betere concerten die ooit zag. Daarna ook hier weer wat afgebouwd kwa enthousiasme. Al die recentere albums doen mij weinig meer. Maar live staan ze gewoon als een huis, daar ben ik zeker van.
 

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
473
695
Even een lans breken voor twee vrouwelijke artiesten die ik nog maar weinig tegen ben gekomen op de 'wanna see' lijstjes voor deze Lowlands: Grove (al eerder aangekondigd) en Rachel Chinouriri (gisteren aangekondigd). Ik denk dat beide live shows wel eens heel tof zouden kunnen worden.

 
Laatst bewerkt:

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.785
Een beetje offtopic, maar ze (Editors) stonden in het voorprogramma van Muse in het Goffertpark, 2010 was dit denk ik. En ik vond ze misschien beter dan Muse zelf.

En Editors op Rock Werchter 2012 was ook enorm goed. Beide shows staan bij mij erg hoog op het lijstje van de betere concerten die ooit zag. Daarna ook hier weer wat afgebouwd kwa enthousiasme. Al die recentere albums doen mij weinig meer. Maar live staan ze gewoon als een huis, daar ben ik zeker van.
Die eerste twee albums staan gewoon nog steeds als een huis, echt fantastisch. Later is dat minder geworden. Dat is ook geen ramp, zie je bij heel veel acts.

De eerste keer dat ik Editors zag was in de kleine zaal van de Effenaar, werd helemaal weggeblazen. Alleen heb ik ze daarna inmiddels al zo vaak gezien en op een gegeven moment voelt het wel een beetje als een kunstje. Die gekke bekken van de zanger, doen dan gekunsteld aan.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Als de Editors op een festival staan ga ik altijd wel graag kijken en is het nog steeds altijd steen goed.

Maar door alle overdaad zou ik er niet snel meer een kaartje voor kopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84, Bob105 en LLoww

Dante

Randprogramma
2 jun 2023
222
377
Volgende worp is meestal nachtprogramma toch?

Benieuwd wat het dit jaar wordt :)

Denk dat we Marlon Hoffstadt af kunnen schrijven, die staat een week eerder al in NL

Persoonlijk zou ik DJ Seinfeld, Skin on Skin en Sedef Adasi graag zien. Ook geen problemen met Four Tet in de nacht.

En natuurlijk Skrillex, Fred again en Four Tet met een spontane B3B in de Bravo sauna ;)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en bjklaver

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
473
695
Volgende worp is meestal nachtprogramma toch?

Benieuwd wat het dit jaar wordt :)

Denk dat we Marlon Hoffstadt af kunnen schrijven, die staat een week eerder al in NL

Persoonlijk zou ik DJ Seinfeld, Skin on Skin en Sedef Adasi graag zien. Ook geen problemen met Four Tet in de nacht.

En natuurlijk Skrillex, Fred again en Four Tet met een spontane B3B in de Bravo sauna ;)
Dan zou je elke buitenlandse DJ die op Loveland komt moeten afschrijven.

Er is wat DJs betreft zoveel keus uit NL, België, Duitsland en UK dat ik maar niet aan voorspellingen ga beginnen.
 
Laatst bewerkt:

Dante

Randprogramma
2 jun 2023
222
377
Dan zou je elke buitenlandse DJ die op Loveland komt moeten afschrijven.

Er is wat DJs betreft zoveel keus uit NL, België, Duitsland en UK dat ik maar niet aan voorspellingen ga beginnen.
Ja fair enough, laat maar ja haha
En het is geen beginnen aan inderdaad
 

jaigalaar

Campingartiest
18 feb 2020
53
52
Dan zou je elke buitenlandse DJ die op Loveland komt moeten afschrijven.

Er is wat DJs betreft zoveel keus uit NL, België, Duitsland en UK dat ik maar niet aan voorspellingen ga beginnen.
Mijn hoop is op SkinonSkin en Bonobo. Geen idee of ze verder een plek hebben in hun tourschema e.d.
 

Novis95

Campingartiest
11 mei 2023
82
205
Daarom reageerde ik op de vraag over het nachtprogramma. Een nachtset van Bonobo lijkt me heerlijk.

Verder lijkt me een set van Colin Benders ook bruut. Was enkele jaren terug schitterend.
Colin Benders is geweldig. Helaas is die op dit moment herstellende van een ziekenhuisopname. Ik verwacht helaas niet dat die uitgebreid gaat touren deze zomer..
 
  • Verdrietig
Waarderingen: davadude

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.527
1.992
Volgende worp is meestal nachtprogramma toch?

Benieuwd wat het dit jaar wordt :)

Denk dat we Marlon Hoffstadt af kunnen schrijven, die staat een week eerder al in NL

Persoonlijk zou ik DJ Seinfeld, Skin on Skin en Sedef Adasi graag zien. Ook geen problemen met Four Tet in de nacht.

En natuurlijk Skrillex, Fred again en Four Tet met een spontane B3B in de Bravo sauna ;)
Hoe leuk dit ook zou zijn, ik hoop voor hen zelf dat ze dit een beetje exclusief gaan houden. Goeie marketing om het alleen bij heel specifieke (grote) festivals te houden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken