Lowlands 2024

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Ik ben er wel bang voor ja. Niet dat ik iets tegen Goldband heb, en ik zie lang niet alle headliners altijd. Ik zou ook niet bij FATM gaan kijken. En QOTSA vind ik tof, maar wel al heel vaak gezien. Als die gaan headlinen weet ik ook niet zeker of ik ga kijken. Dus in die zin boeien de headliners me ook niet overdreven veel, liever veel pareltjes in de breedte en dan mogen ze van mij in de alpha boeken wat ze denken nodig te hebben. Anderzijds is het wel armoedig voor een festival van dit formaat en zou je misschien ook wat meer mogen verwachten op gebied van een keer wat moeilijkere headliners. Wat meer de uitdaging zoeken.

Zoals het eerder geposte blog al bewijst: Dit is al langer aan de gang en niet iets om in paniek van te raken. De angst dat Lowlands zich alleen maar meer gaat committeren tot het feestpubliek is een logisch gevoel, de ratio leert echter dat de laatste jaren nog steeds genoeg te ontdekken valt en er best breed wordt geprogrammeerd. Al voelt Goldband als headliner hoe dan ook als een zwaktebod hoor..
 
  • Leuk
Waarderingen: emmabloemert

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Goldband en daarna Fred again verkoopt wel lekker bij de kikigoldbandgroupie's
En zijn misschien ook de namen die krankzinnig veel volk trekken. Ik kan me echt voorstellen dat er zat vriendengroepen zijn die denken: wauw, Goldband en Polo & Pan, daar moeten we bij zijn. Lekker feestje. Het verandert de samenstelling van je publiek wel daadwerkelijk. En dat vind ik wel jammer.
 
  • Leuk
Waarderingen: daily

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Nou ja bij ieder festival wordt gemopperd over ontwikkelingen zullen we maar zeggen. Tot dusverre is er nog geen naam bekend en is er veel moois beschikbaar om te boeken.

Morgen gaan we misschien wel helemaal los. Hoezo ontbreekt die of die? Waarom die wel? Hoort er allemaal bij.

Hoe dan ook is Lowlands de mooiste, ondanks de feestbands die ze boeken.

God wat hoop ik dat het dit jaar wel weer gaat lukken met de kaarten.
 

jaigalaar

Campingartiest
18 feb 2020
61
58
Zal er zelf niet wakker van liggen als Goldband één van de headliners blijkt te zijn. Programmeer die maar mooi tegelijk met The Smile in de Bravo, word er ook minder doorheen geluld :) . Ga er dan ook wel vanuit dat Goldband significant minder vraagt voor een optreden dan bijvoorbeeld een QOTSA. Als dat betekent dat we een sterkere midcard krijgen ben ik daar helemaal voor!
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Zal er zelf niet wakker van liggen als Goldband één van de headliners blijkt te zijn. Programmeer die maar mooi tegelijk met The Smile in de Bravo, word er ook minder doorheen geluld :) . Ga er dan ook wel vanuit dat Goldband significant minder vraagt voor een optreden dan bijvoorbeeld een QOTSA. Als dat betekent dat we een sterkere midcard krijgen ben ik daar helemaal voor!
Coke is duur hoor🤭
 
  • Haha
Waarderingen: eva84

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
In dat geval
giphy.gif


Maar goed QOTSA en Fred Again.. zekerheidjes. Prima, QOTSA is weer even geleden dus wil ik misschien wel weer checken. Hopelijk nog een derde leuke naam. Lana of Post Malone lijkt me beide te hoog gegrepen?
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en Bob105

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
In dat geval
giphy.gif


Maar goed QOTSA en Fred Again.. zekerheidjes. Prima, QOTSA is weer even geleden dus wil ik misschien wel weer checken. Hopelijk nog een derde leuke naam. Lana of Post Malone lijkt me beide te hoog gegrepen?

Stel je voor: Festivaldirecteur Indiaantje89 met een veel te grote potsierlijke bril had 2 miljoen te besteden voor de laatste headliner. Hij kon voor die 2 miljoen Lana binnenslepen, of voor 2 ton Goldband en de rest in eigen zak steken. Wat zou hij doen?
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
In dat geval
giphy.gif


Maar goed QOTSA en Fred Again.. zekerheidjes. Prima, QOTSA is weer even geleden dus wil ik misschien wel weer checken. Hopelijk nog een derde leuke naam. Lana of Post Malone lijkt me beide te hoog gegrepen?

On a serious note: Ik denk dat Lana del Rey alleen een optie zou kunnen zijn i.c.m. Pukkelpop en Jimmy leek vrij duidelijk dat zij niet in België staat.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.564
2.045
Op een festival waar Goldband een hoge positie krijgt, kan ik maar beter gewoon wegblijven. Echter is het jammer dat ze dan wel acts als Four tet, Fontaines DC, the Smile, IDLES en Qotsa wegkapen van andere festivals
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Op een festival waar Goldband een hoge positie krijgt, kan ik maar beter gewoon wegblijven. Echter is het jammer dat ze dan wel acts als Four tet, Fontaines DC, the Smile, IDLES en Qotsa wegkapen van andere festivals
Nou ja je kunt het ook omdraaien: een festival waar de namen staan die jij noemt, daar wil ik bij zijn. Die headliner die ik niet trek, die negeer ik.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.564
2.045
Nou ja je kunt het ook omdraaien: een festival waar de namen staan die jij noemt, daar wil ik bij zijn. Die headliner die ik niet trek, die negeer ik.
Een festival waar Goldband headlined, daar komt publiek opaf waar ik niet mee kan matchen als ik naar the Smile sta te kijken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken