Ik ben er wel bang voor ja. Niet dat ik iets tegen Goldband heb, en ik zie lang niet alle headliners altijd. Ik zou ook niet bij FATM gaan kijken. En QOTSA vind ik tof, maar wel al heel vaak gezien. Als die gaan headlinen weet ik ook niet zeker of ik ga kijken. Dus in die zin boeien de headliners me ook niet overdreven veel, liever veel pareltjes in de breedte en dan mogen ze van mij in de alpha boeken wat ze denken nodig te hebben. Anderzijds is het wel armoedig voor een festival van dit formaat en zou je misschien ook wat meer mogen verwachten op gebied van een keer wat moeilijkere headliners. Wat meer de uitdaging zoeken.
Zoals het eerder geposte blog al bewijst: Dit is al langer aan de gang en niet iets om in paniek van te raken. De angst dat Lowlands zich alleen maar meer gaat committeren tot het feestpubliek is een logisch gevoel, de ratio leert echter dat de laatste jaren nog steeds genoeg te ontdekken valt en er best breed wordt geprogrammeerd. Al voelt Goldband als headliner hoe dan ook als een zwaktebod hoor..