Lowlands 2024

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.735
2.309
Dit kan ik me overigens echt niet voorstellen. Doorgaans kun je er de klok gelijk op zetten bij Lowlands dat de vvk start in het eerste weekend van februari. Valt net zo regelmatig als pak 'm beet kerstmis.

Sowieso is dat over drie weken al, daar hebben ze echt wel een knoop over doorgehakt.
Gaat gewoon woensdag 31 januari eerste namen, met de voorverkoop het weekend daarna worden inderdaad.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Misschien zijn de regels in NL strenger waar door ze meer kosten moeten maken voor bijvoorbeeld verzekeringen etc. Mogelijk liggen de lonen voor personeel hier hoger. Dat zijn wel dingen die ik niet ondenkbaar vind tov België. Het is zo dichtbij maar dingen zijn daar ooit zo anders geregeld. Vriendin van mij is daar gaan wonen en die verbaasd zich nog regelmatig om de verschillen met NL.

Ik ben nooit naar Pukkelpop geweest. Hoeveel kaarten verkopen die?
Pukkelpop verkoopt bijna nooit uit, dus die moeten het ook betaalbaar houden en meer grote/dure namen boeken. En dus na een Florence geen goedkopere Charlotte de Witte, maar een duurdere The Killers neerzetten.

Lowlands daarentegen, zolang de gek het ervoor blijft betalen zal de prijs blijven doorstijgen. Zien ze dat het dit jaar als een malle verkoopt (en dat zal het wel weer)? Dan hebben ze geen reden om het volgend jaar niet nog duurder te maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Ik ben nooit naar Pukkelpop geweest. Hoeveel kaarten verkopen die?
Volgens mij is de capaciteit vergelijkbaar met die van Lowlands. Overigens voelt Lowlands veel groter dan Pukkelpop, maar dat komt vooral door het terrein.

Pukkelpop verkoopt wel ook dagkaarten; daar kun je meer aan verdienen.

En ik had de indruk dat veel barpersoneel op Pukkelpop vrijwilliger was. Dat zal misschien ook schelen. De consumpties waren echter ook goedkoper dan op Lowlands (0,25 cent per stuk, best de moeite).
 
  • Wow
Waarderingen: eva84

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Lowlands daarentegen, zolang de gek het ervoor blijft betalen zal de prijs blijven doorstijgen. Zien ze dat het dit jaar als een malle verkoopt (en dat zal het wel weer)? Dan hebben ze geen reden om het volgend jaar niet nog duurder te maken.
Dat is het natuurlijk. Vraag en aanbod. Als de vraag groter wordt of blijft, is er geen noodzaak om prijzen te verlagen en is het extra verleidelijk meer te verdienen. Want het is geen liefdadidgheid hè van Mojo.

Die verhalen over bhet betaalbaar houden voor de jeugd neem ik met flinke korrel zout.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: @Marc, eva84 en mattman

team-0

Randprogramma
24 jun 2019
195
323
Ik zal het festival niet laten schieten op 25 euro meer. Vind het wel frappant dat Pukkelpop vorig jaar blijkbaar kan voor 265 euro en dat LL naar 325 "moet" gaan. De gages zullen inderdaad fors gestegen zijn, maar het formaat headliners is toch echt afgenomen. Ook daar heb ik niet per sé last van; er zijn jaren dat ik amper in de Alpha kom. Maar het is wel opvallend dat Pukkelpop een voor een groot deel overlappend programma veel goedkoper weer weer te zetten.
Wonderlijk is dat in het artikel wordt gesteld dat 'ten eerste de gages van de artiesten zijn gestegen'. Je Pukkelpop vergelijking is terecht en doet juist vermoeden dat productie (randprogramma en aankleding), salarissen, winstoogmerk of vergunningen met name voor de prijsstijging van Lowlands zorgen.

De te betalen gages zullen voor Lowlands en Pukkelpop namelijk hetzelfde zijn voor de grotendeels overlappende line-up. Als het inderdaad gages waren/zijn die voor de prijsstijgingen zorgen, dan zou juist Pukkelpop sneller duurder moeten worden (net wat meer en net wat grotere muzieknamen over het algemeen)

Edit: oeps had even door moeten lezen, beetje spuit elf reactie dit
 

Froyo

Playlistbediener
23 mrt 2021
7
8
Dan ga ik afwachten totdat de prijzen op Ticketmaster resell onder de 300 euro liggen. Meestal in de paar dagen voor het festival.
Afgelopen jaar in de weken voor Lowlands waren er voldoende kaarten in de resale. Heb er zelf nog redelijk wat voor wat vrienden weten te scoren. Waarvan de goedkoopste ongeveer €200,- was!
 
  • Leuk
  • Winning
Waarderingen: @Marc en eva84

eva84

Dagopener
30 jan 2019
536
600
Misschien is het idd de verkoop van dagkaarten die een verschil maakt. Dat is toch wel 1 ding waarvan ik hoop dat ze t nooit gaan doen. Dagkaarten verkopen.

Paaspop heeft vooral die camping kaarten duurder gemaakt. De 1e editie betaalde ik 35 euro voor een caravan neerzetten. 2e editie 75 euro en nu 100 euro. Voor die 100 euro krijg je verder niets. Ze zetten de caravans zo krap dat je nog net je deur open kan zwaaien.

Je moet daar naast je caravan ook een losse camping ticket kopen. En als je met de tent gaat ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: Novis95

Novis95

Campingartiest
11 mei 2023
82
205
Tja. Ik ben vooral benieuwd wat EvE gaat zeggen als de kaartjes in 2030 wel 500 euro kosten. Ik blijf voorlopig in ieder geval gewoon braaf mijn ticket scoren, ongeacht de prijs of line-up. Ondanks het jaarlijkse (regelmatig terechte) geklaag, vind ik Lowlands nog altijd het mooiste meerdaagse feestje wat er in Nederland te vinden is. De line-up boeit me wel, maar er wordt elk jaar meer dan genoeg vanuit mijn straatje geboekt dat ik me geen enkel moment hoef te vervelen op het terrein. Dan voelt het zeuren over de headliners voor mij toch te veel als een luxeprobleem. Dat zijn doorgaans niet de namen waar ik het meeste naar uitkijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en superginger

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
466
811
Zoals gebruikelijk veel recht praten wat toch wel krom aanvoelt, en ik kom erachter dat ik niet tot de doelgroep hoor (iets met 'havermelk elite').
Ik heb de podcast niet geluisterd, maar werd er echt gezegd dat dat de doelgroep is door EvE? Dan behoor ik iig niet tot de doelgroep.

Beetje kansloze opmerking aangezien het mooie aan festivals is dat het niet uitmaakt waar je bijhoort of wat je stemt en iedereen welkom is.
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
789
475
- Wat zijn de verbeterpunten geleerd van vorig jaar: niks, was perfect
Heeft hij dit echt weer gezegd? Waarom je zelf niet kwetsbaar opstellen en een aantal punten benoemen. Er is áltijd wat te verbeteren.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Heeft hij dit echt weer gezegd? Waarom je zelf niet kwetsbaar opstellen en een aantal punten benoemen. Er is áltijd wat te verbeteren.
Als alles perfect is, is alles perfect. Wat is immers de overtreffende trap van perfect?

Hij heeft het wel met zichzelf getroffen haha.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.526
1.990
Ik heb de podcast niet geluisterd, maar werd er echt gezegd dat dat de doelgroep is door EvE? Dan behoor ik iig niet tot de doelgroep.

Beetje kansloze opmerking aangezien het mooie aan festivals is dat het niet uitmaakt waar je bijhoort of wat je stemt en iedereen welkom is.

Heeft hij dit echt weer gezegd? Waarom je zelf niet kwetsbaar opstellen en een aantal punten benoemen. Er is áltijd wat te verbeteren.
Hij heeft deze doelgroepsnaam niet zelf verzonnen en zegt zelfs niet echt fan te zijn van het begrip, maar werd hier zelf mee geconfronteerd en ging er toen wel in mee dat dit de voornaamste doel/bezoekersgroep is.

Vervolgens heeft hij het erover dat zijn kinderen met hun vrienden naar Lowlands gaan en dat hij goed luistert naar hun input, maar dat het inderdaad wel een heel goed jaar is geweest.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en Davidd

pietmoeskops

Campingartiest
3 jun 2020
98
202
Op de achtergrond aangezet, geen doorkomen aan :ROFLMAO:. Zoals gebruikelijk veel recht praten wat toch wel krom aanvoelt, en ik kom erachter dat ik niet tot de doelgroep hoor (iets met 'havermelk elite').

Wat ik eruit haal:
- Hij zegt niks letterlijk over de genoemde prijs, dus die kan best nog hoger worden (persoonlijk verwacht ik dit wel)
- Geen extra's voor 30jaar Lowlands
- Wat zijn de verbeterpunten geleerd van vorig jaar: niks, was perfect
- De doorverkoop service fee gaat naar 10euro na de commotie van vorig jaar (was 40euro?)
- Pers moet blijven betalen
- Ze gaan 5000 tenten verhuren op basis van statiegeld (zoals op Roskilde?), onder het motto van duurzaamheid. Ofwel nog minder campingruimte en meer inkomsten
- 80% van het muziekprogramma staat alvast
- Er is nog geen datum voor de voorverkoop
Begrijp ik uit je reactie dat jij liever niet/nooit meer naar LL komt?

Over de prijs wordt zeker wel iets vermeld en dat we rekening moet houden met €325 en zegt EvE duidelijk "dat we die kant op gaan". Wat betreft doorverkoop service fee was het 12% (wat dan voor dure LL tickets inderdaad helaas behoorlijk oploopt), is nu €10 en lijkt me dat een redelijke oplossing. Hopelijk hebben ze ook iets gedaan aan de 20% winst (€60!!) die ticketeigenaren een half uur na uitverkoop mogen plussen op de originele verkoopprijs. En de 5.000 tenten worden volgens mij niet voor je opgezet (dus ook niet minder capaciteit), maar kunnen worden opgehaald bij de HEMA/ophaalpunt waar ze na het festival ook weer geretourneerd moeten worden om je borg terug te krijgen. Je moet dus nog steeds een plekkie zoeken en zelf opzetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84, mgbss en Novis95

Novis95

Campingartiest
11 mei 2023
82
205
Begrijp ik uit je reactie dat jij liever niet/nooit meer naar LL komt?

Over de prijs wordt zeker wel iets vermeld en dat we rekening moet houden met €325 en zegt EvE duidelijk "dat we die kant op gaan". Wat betreft doorverkoop service fee was het 12% (wat dan voor dure LL tickets inderdaad helaas behoorlijk oploopt), is nu €10 en lijkt me dat een redelijke oplossing. Hopelijk hebben ze ook iets gedaan aan de 20% winst (€60!!) die ticketeigenaren een half uur na uitverkoop mogen plussen op de originele verkoopprijs. En de 5.000 tenten worden volgens mij niet voor je opgezet (dus ook niet minder capaciteit), maar kunnen worden opgehaald bij de HEMA/ophaalpunt waar ze na het festival ook weer geretourneerd moeten worden om je borg terug te krijgen. Je moet dus nog steeds een plekkie zoeken en zelf opzetten.
Dit lijkt me net te veel op een stuk redelijke nuance. Daar is hier natuurlijk geen plek voor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Overigens vind ik 10 euro servicekosten voor doorverkoop niet misselijk. Voor een volledig te automatiseren handeling? En je hebt ook geen keuze natuurlijk; als je wilt doorverkopen moet je er gebruik van maken.

Ook hier verdient Mojo een mooie duit.
 

pietmoeskops

Campingartiest
3 jun 2020
98
202
Overigens vind ik 10 euro servicekosten voor doorverkoop niet misselijk. Voor een volledig te automatiseren handeling? En je hebt ook geen keuze natuurlijk; als je wilt doorverkopen moet je er gebruik van maken.

Ook hier verdient Mojo een mooie duit.
Zeker, eens! Je zou kunnen verwachten dat het servicekosten zouden zijn per transactie, maar het is een behoorlijke verbetering. Niet zo dat je helemaal geen keuze hebt. EvE benoemt ook in de podcast dat je gewoon met een verkoper kunt afspreken en schoon je kaartje kunt doorverkopen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken