Lowlands 2024

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
193
142
Omdat Tiësto en Armin juist geen usb dj's waren zoals al die 1001 techno namen die er ieder jaar staan. Maar daadwerkelijk dj's die met vinyl kunnen mixen een hele avonden konden vullen met "magie".

Maar dan wel Mr. Oizo heten, lol.
Ik ben geen kenner, maar op elk beeld dat ik van deze dj's zie, zie ik ze om de zoveel minuten aan wat random knoppen draaien, om daarna met hun armen omhoog het publiek op te zwepen. Tell me if i am wrong...

Maargoed, dat is een andere discussie. Feit blijft dat deze dj's blijkbaar op andere festivals immens polulair zijn, prima. Maar laat LL zich ajb blijven onderscheiden met alternatievere namen.
 

Novis95

Campingartiest
11 mei 2023
82
205
Omdat Tiësto en Armin juist geen usb dj's waren zoals al die 1001 techno namen die er ieder jaar staan. Maar daadwerkelijk dj's die met vinyl kunnen mixen een hele avonden konden vullen met "magie".

Maar dan wel Mr. Oizo heten, lol.
Terecht stukje verdediging van deze twee helden. Ik ben ook geen fan van de (muziek van) Tiësto (en Armin) die we nu kennen, maar deze mannen zijn inderdaad groot geworden in de tijd dat de sync-knop niet bestond en DJ's nog uitsluitend nerds op een zolderkamer waren.

Genoeg beeld- en geluidmateriaal te vinden van de jonge Tiësto die (vinyl-only) sets draait die ook vandaag de dag de dansvloer in brand zouden zetten. Een kleine trip down memory lane met een klassieke Tiësto set op de Alpha zou helemaal niet misstaan denk ik.

Deze bijvoorbeeld.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: liluzi

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.527
1.993
Terecht stukje verdediging van deze twee helden. Ik ben ook geen fan van de (muziek van) Tiësto (en Armin) die we nu kennen, maar deze mannen zijn inderdaad groot geworden in de tijd dat de sync-knop niet bestond en DJ's nog uitsluitend nerds op een zolderkamer waren.

Genoeg beeld- en geluidmateriaal te vinden van de jonge Tiësto die (vinyl-only) sets draait die ook vandaag de dag de dansvloer in brand zouden zetten. Een kleine trip down memory lane met een klassieke Tiësto set op de Alpha zou helemaal niet misstaan denk ik.

Deze bijvoorbeeld.
Maar het is ook weer raar om een artiest te boeken en dan als festival te gaan bepalen wat of hoe hij zou moeten draaien. Als je Tiësto nu boekt, krijg je gewone ordinaire Ibiza vibes en dat zou weer een volgend stapje zijn richting een weekendje karakterloos losgaan waar Lowlands op af gaat.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
833
537
Maar het is ook weer raar om een artiest te boeken en dan als festival te gaan bepalen wat of hoe hij zou moeten draaien. Als je Tiësto nu boekt, krijg je gewone ordinaire Ibiza vibes en dat zou weer een volgend stapje zijn richting een weekendje karakterloos losgaan waar Lowlands op af gaat.
Er zijn artiesten die zo'n optie geven. Qua bands is Therapy? de eerste die in me opkomt, een jaar of 10 geleden kon je ze (voor een meerprijs) boeken met een set waarbij ze Troublegum in hun volledigheid speelden. Wat betreft DJ's kun je bijvoorbeeld DJ Paul Elstak expliciet boeken voor een set met nieuwe muziek, old school gabber of happy hardcore. Benny Rodrigues kun je als ROD boeken, waarbij hij anders draait. Het zou me niet verbazen als op enig moment in de toekomst Tiësto de mogelijkheid geeft hem te boeken voor een ouderwetse trance-set. Maar ik denk niet dat Lowlands de plek gaat zijn waar dat gebeurt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Novis95

djessnl

Randprogramma
16 mrt 2018
231
227
Ik zou een Reinier Zonneveld ook liever overslaan. Een zeer snelle bik op DJ Guide leert dat je hem in het huidig kalenderjaar zo'n 25 á 30 keer had kunnen bewonderen binnen de landsgrenzen, dus dan zie ik die spot liever ingevuld worden door een ietwat exclusievere (elektronische) act. Er zijn genoeg artiesten van dit formaat die minder frequent te zien zijn, én daarbovenop ook nog eens interessantere muziek maken. En dan heb ik het nog niet gehad over het publiek wat een dj als Reinier over het algemeen aantrekt...

Omdat je nooit weet wie er meeleest heb ik hier alvast mijn eigen (misschien iets te) hoopvolle lijstje waar ze wel wat inspiratie uit mogen halen.

Headliners/grote namen
Kendrick Lamar, Pearl Jam (of Eddie Vedder & the Earthlings), Tame Impala, Muse, The XX, Frank Ocean, Oscar & the Wolf, Florence + the Machine, J. Cole, Anderson .Paak, Bring me the Horizon, Post malone, Justice, Fontaines D.C, Royal Blood, The National, Lewis Capaldi, Hozier.

Middenklasse/opvulling
Denzel Curry, Saba, JID, Chronixx, Fresku, Mac DeMarco, The Smile, Sticks, Winne, Lijpe, Sef & het El Salvador Ensemble, Zwangere Guy, Ares, IDK, CHIKA, Masego, SAINt JHN, Ab-Soul, Damian Marley, Billy Talent, Claude, The Story So Far, Flatbush Zombies, Popcaan, The Smile, Sampha, Architects, James Blake, Kid Cudi, SuicideBoys, Nils Frahm, Monolink, Phoebe Bridgers (solo), Marc Rebillet, Lil Simz.

Nachtprogrammering/electronisch
Recondite, Tale of Us, Paul Kalkbrenner, Aphex Twin, Kink, Stephan Bodzin, Kaytranada, Jeff Mills, Jamie XX, Four Tet, Âme, Soulwax, Identified Patient, Octo Octa (evt b2b Eris Drew), Afra, Testpress, I-F, Dixon, Carl Cox, Richie Hawtin, Mathew Johnson/Freedom Engine, Karenn, British Murder Boys (of iets anders met Surgeon), Patrice Baümel, Colin Benders, Supershy, Disclosure, KAS:ST, Ross from Friends, Ben Böhmer.
Jij spreekt mijn taal wel.
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Novis95 en davadude
12 nov 2016
655
392
Wat voor andere energieke acts zouden eigenlijk kunnen afsluiten? Ik zie een grote afrobeats naam zoals Burna Boy of Wizkid als een mogelijkheid.
 

LLoww

Randprogramma
9 jun 2022
120
218
Als ik mag dromen en mijn perfecte Lowlandsdag mocht componeren zou die er ongeveer zou uitzien:

09:00 uur lekker wakker worden met een zonnetje, ontbijten onder de partytent
11.00 uur chillen in de wellness bij de Lake
13:30 uur lunch met een Dutch weed burger en cocktails
14.00 uur Rotterdams Philharmonisch Orkest speelt John Williams (Alpha)
15.15 uur IDLES (Heineken)
16.25 uur Hyphen (Lima)
17.30 uur even chillen bij de (party)tent en douchen (camping)
19:30 uur wat Indonesisch eten op de Planet op weg naar de Alpha (churros en/of Swirls toe)
20:15 uur Dropkick Murphys (Alpha)
21:30 uur meer cocktails drinken bij de Lake
22:30 uur Blur (Alpha)
00:30 uur Sandrien (Bravo)
02:00 uur Speedy J & Steve (Bravo)
03:30 uur Egbert & Secret Cinema (Bravo)
05:00 uur slapen

Zoiets.
Ow man. De set van Speedy en Chris als COLLABS in 2011 is voor mij nog steeds de beste techno-set die ik OOIT heb gehoord en denk ik ook ga horen. Niet normaal hoe diep en dik dat was. Ze werden aan het eind behandeld als headliners qua applaus!
 
  • Leuk
Waarderingen: UpInSmoke en davadude

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.527
1.993
Travis Scott! Als je energie wilt moet die geboekt worden
Wat voor andere energieke acts zouden eigenlijk kunnen afsluiten? Ik zie een grote afrobeats naam zoals Burna Boy of Wizkid als een mogelijkheid.
Liever niet. Burna Boy zou leuk zijn, maar stond er vorig jaar nog(evenals Stromae in dat geval een optie zou zijn). Wizkid ken ik persoonlijk niet.
Justice zou wmb een perfecte afsluiter zijn voor het huidige Lowlands. Interessant genoeg voor de rock/indie liefhebbers, maar ook voor publiek dat van elektronische muziek houdt.
 

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
473
695
Liever niet. Burna Boy zou leuk zijn, maar stond er vorig jaar nog(evenals Stromae in dat geval een optie zou zijn). Wizkid ken ik persoonlijk niet.
Justice zou wmb een perfecte afsluiter zijn voor het huidige Lowlands. Interessant genoeg voor de rock/indie liefhebbers, maar ook voor publiek dat van elektronische muziek houdt.
En ze komen in 2024 met een nieuw album
 

LLoww

Randprogramma
9 jun 2022
120
218
En ze komen in 2024 met een nieuw album
Idd! Die lichting mis ik helemaal: Justice, Digitalism, Simian Mobile Disco, Booka Shade, etc. Allemaal garantie voor het dak eraf en toch in het 'alternatieve' hoekje. Knal die weer eens op de lijst!
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Die goede oude "Electro" tijd was sowieso best mooi toch (en ja Mr. Oizo was ook best leuk).

Nog 3 jaar en dan krijgen we weer een Daft Punk reünie gerucht mensen!
 
  • Leuk
Waarderingen: djessnl en davadude

mgbss

Support act
15 feb 2019
789
475
Die goede oude "Electro" tijd was sowieso best mooi toch (en ja Mr. Oizo was ook best leuk).
Doe maar die The Subs-show van Pukkelpop op Lowlands volgend jaar. Allemaal special guests en alle oude hits. Maar is wellicht meer iets voor de Belgische festivalweide.
 

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
419
374
Ach laat ik er ook eens maar wat namen ingooien.
The Royston Club
Blink
The Slow Show
The XX
The Reytons
Ayron Jones
Sheeting Akira
Staind
Treeboy&Arc
The Smashing Pumpkins
DeadLetter
Death of the Highstreet
Shame
Parkway Drive
The Murder Capital
Brkn Love
Fontaince DC
Bdrmm
Life.
Dit is een klein lijstje waar ik zeker voor kom.🤘
En doe als zondag afsluiter The Cure.
Maar niet gelijk prijs geven bij het begin van de kaart verkoop.🙏👊
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken