Lowlands 2024

putdeksel14

Playlistbediener
24 jul 2024
41
51
Mijn vrienden hadden er zin in. Dus hierbij de eerste terreinvideo's:





Valt me nog niet zo veel op toz van vorig jaar, behalve natuurlijk de nieuwe plek van de Adonis. Ben benieuwd wat jullie er op terug vinden.

Heb gevraagd om volgende week nog een kijkje te nemen.

Edit: Ik zie dat Camping 1 helemaal volgebouwd is. Dus daar is geen plek meer voor de gewone camping. Jammer!
Vraag me trouwens af waar Het Magazijn komt, kan me niet voorstellen dat dj’s in de letterlijke festivalwinkel draaien ivm geluid en vergunningen. Misschien op de plek waar de adonis vorig jaar stond?
 

alle namen zijn bezet

Campingartiest
13 dec 2023
66
77
Vraag me trouwens af waar Het Magazijn komt, kan me niet voorstellen dat dj’s in de letterlijke festivalwinkel draaien ivm geluid en vergunningen. Misschien op de plek waar de adonis vorig jaar stond?
De festivalwinkel staat wel echt precies op de grens van het festival en de camping (waar afgelopen jaren vgm de amnesty douches stonden). er is daar best wat ruimte en het kan (met een hele kleine verplaatsing van de ingang) zo bij het festival terrein getrokken worden. Ik gok dat het daar gewoon komt.
 

tmstms

Playlistbediener
10 jul 2019
26
25
Ik blijf me steeds meer verbazen over hoe weinig mensen hun eigenlijk kennen. Ik was van de veronderstelling dat iedereen ze wel zou kennen en er heen zou willen. Ik merk dat in mijn vriendengroep er eigenlijk helemaal niemand is die ze kent.....
Ik ben om die reden erg bang dat je gelijk hebt. Die hadden hooguit in de bravo gekund, maar de alpha is echt te groot.
Het album Moon Safari is uit '98. Dat is voor veel Lowlands gangers toch echt voor hun tijd. Ik ken het zelf wel (kom uit '97) maar het is voor mij ook niet zo groot als hoe veel mensen het hier lijken te vinden. Al ga ik het zeker wel checken!
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
685
410
Niet veel echte 'must sees', wel een hele hoop dingen die me leuk lijken - maar de echte must sees zijn:

vrijdag: Future Utopia & Justice (en wss Teddy Swims)
zaterdag: Fred Again & Soulwax
zondag: Geen must sees, wel een hoop leuke dingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude

Spaulding

Randprogramma
6 jul 2024
107
99
Oké thanks! Ik had ‘m al in m’n favorieten gezet. Voor het eerst in 3 jaar dat ik de Bravo zondagnacht niet zo spannend vind.
Kees van Hondt is vooral leuk als je een jaar of 20 bent.
Polka feest, en alles gaat de tent naar binnen.

Van picknicktafels tot bamboo.
 

smearsel

Randprogramma
2 feb 2019
108
237
Het album Moon Safari is uit '98. Dat is voor veel Lowlands gangers toch echt voor hun tijd. Ik ken het zelf wel (kom uit '97) maar het is voor mij ook niet zo groot als hoe veel mensen het hier lijken te vinden. Al ga ik het zeker wel checken!
Het helpt wat dat betreft ook absoluut niet dat het best een onderneming is om naar de Alpha te komen. Als je dan niet zo bekend bent met een band maar het 'op zich wel interessant klinkt', is de drempel (in ieder geval voor mij) al gauw te groot om de tocht naar de Alpha en terug te maken. Als een artiest dan na een kwartier tegenvalt heb je al gauw een half uur tot 45 minuten 'verspild', terwijl je bij een matige Bravo act met een paar tellen in de India of X-Ray staat.

Bovenstaande is voor mij bijvoorbeeld waarom ik (waarschijnlijk) niets van Inhaler ga zien. Leek me een interessante band, maar als ik daarvoor bij Soft Play sta, duurt het me gewoon te lang voordat ik van de India naar de Alpha ben. Dan pak ik liever de laatste paar minuten Soulwax mee, om vervolgens op m'n dooie gemak naar de X-Ray te lopen voor Master Peace. Je hoort op een dag gewoon veel meer muziek (en volledige optredens) als je weinig naar de Alpha gaat.
 

Spaulding

Randprogramma
6 jul 2024
107
99
Ik snap dat slopen nooit zo goed. Zo’n plantje kost toch al gauw 100+ euro…
In 2009 of 10, zo'n luchtbeddenwand, helemaal kaal.
Alles wat los of middelmatig vast zit gaat eraan.

Ja toen kon ik de humor er wel van in zien, tegenwoordig iets minder...


Net zoals het eindfeest op camping 3...
 
  • Leuk
Waarderingen: spongebobsong

smearsel

Randprogramma
2 feb 2019
108
237
Die Wunderhorse nummers die op de vorige pagina's genoemd werden doen me toch weer twijfelen of ik niet gewoon daarheen moet gaan! Past niet echt lekker in het schema met Skrillex erna, dus had eigenlijk een stukje Kae Tempest in de India willen doen en dan door naar de Bravo. Zit nu echter de nieuwe singles te luisteren, en het klinkt toch wel héél tof. Keuzes, keuzes...
 

Spaulding

Randprogramma
6 jul 2024
107
99
Die Wunderhorse nummers die op de vorige pagina's genoemd werden doen me toch weer twijfelen of ik niet gewoon daarheen moet gaan! Past niet echt lekker in het schema met Skrillex erna, dus had eigenlijk een stukje Kae Tempest in de India willen doen en dan door naar de Bravo. Zit nu echter de nieuwe singles te luisteren, en het klinkt toch wel héél tof. Keuzes, keuzes...
Wunderhorse is een must see dit jaar :)
 
  • On fire
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en daily

Kaasrasper

Campingartiest
14 jan 2015
96
68
Het album Moon Safari is uit '98. Dat is voor veel Lowlands gangers toch echt voor hun tijd. Ik ken het zelf wel (kom uit '97) maar het is voor mij ook niet zo groot als hoe veel mensen het hier lijken te vinden. Al ga ik het zeker wel checken!
Echt zo'n zin in Air. La Femme d'Argent is mijn lievelingsnummer ALLER TIJDEN, dus ga daar staan transcenden.

Mijn musts per dag:

Vrijdag
Peggy Gou - Justice - Hudson Mohawke

Zaterdag
Sugababes - Soulwax - James Blake

Zondag
Confidence Man - Air - Róisín Murphy

Als je zaterdagnacht geen zin hebt om te feestsen, maar wel om een film te kijken, ga dan naar Monkey Man. Die film is insane.
 
  • Leuk
Waarderingen: spongebobsong

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
204
209
Ik kon de tickets via de swap toch niet laten liggen. Dit naar met mijn vriendin de eerste keer Lowlands. Erg veel zin in, ook al vind ik "het grote Lowlands" op een bepaalde manier toch wel spannend. Maar goed, deze impulsieve beslissing even laten bezinken, en dan kom ik vanavond terug met een hele hoop vragen en een hele hoop hype voor dit festival
 

lama

Playlistbediener
25 jan 2020
34
89
Eén van de nieuwe singles, July, is echt een grungeplaat. Luisteren als je daar van houdt
Wat vet dit!! Ik heb (eerlijk toegeven) alleen leader of the pack geluisterd en toen heb ik ze op mijn graag zien lijstje gezet. Nooit echt verder naar geluisterd.

Maar die 2 boven genoemde nummers: ze gaan wel het hele gitarengenre af! Nog meer zin in nu!
 
  • On fire
Waarderingen: @Marc

Davidd

Support act
7 jul 2021
918
1.680
Het helpt wat dat betreft ook absoluut niet dat het best een onderneming is om naar de Alpha te komen. Als je dan niet zo bekend bent met een band maar het 'op zich wel interessant klinkt', is de drempel (in ieder geval voor mij) al gauw te groot om de tocht naar de Alpha en terug te maken. Als een artiest dan na een kwartier tegenvalt heb je al gauw een half uur tot 45 minuten 'verspild', terwijl je bij een matige Bravo act met een paar tellen in de India of X-Ray staat.

Bovenstaande is voor mij bijvoorbeeld waarom ik (waarschijnlijk) niets van Inhaler ga zien. Leek me een interessante band, maar als ik daarvoor bij Soft Play sta, duurt het me gewoon te lang voordat ik van de India naar de Alpha ben. Dan pak ik liever de laatste paar minuten Soulwax mee, om vervolgens op m'n dooie gemak naar de X-Ray te lopen voor Master Peace. Je hoort op een dag gewoon veel meer muziek (en volledige optredens) als je weinig naar de Alpha gaat.
Voor mij ook precies de reden dat ik Inhaler niet ga meepakken. Plus dat ik ze nu 3x heb gezien en ze toch wel behoorlijk saai waren de laatste keer live.

Wat betreft AIR staat vooral het tijdstip en de locatie mij tegen. Dit had ik zo graag in het donker/schemering in de bravo gezien.
 

RobinWilhelmus

Playlistbediener
27 mei 2021
40
62
Vrijdag
- Big Thief
- Justice
- Kokoroko of Jungle by Night. (Meer om meteen lekker te beginnen)

Zaterdag
- Fat Dog
- Mount Kimbie
- Personal Trainer

Zondag
- Air
- Nas
- ZEP

Denk dat de eerste naam elke dag me niet gaat ontschieten ondanks andere smaak van mijn vrienden. Nummer drie is afhankelijk van t moment. Beetje jolig bij Sugababes staan met de hele groep heeft ook z’n charme en Personal Trainer is wel wat makkelijker te checken na Lowlands. NNO vs ZEP gaat ook nog leuk worden. Sowieso had ZEP prima ergens in de avond gekund als ik optredens op ‘into the woods’ en ‘Wilde Weide’ check en zie dat hij een stage op Wildeburg afsloot. Gemiste kans wel denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: spongebobsong

Novis95

Randprogramma
11 mei 2023
178
554
Ik snap dat slopen nooit zo goed. Zo’n plantje kost toch al gauw 100+ euro…
Ik vind het ergens wel erg grappig, hoewel ik er alleen tijdens mijn eerste jaar enthousiast aan meegedaan heb. Ik denk dat Lowlands zelf er ook niet zo'n moeite mee heeft, ze weten ten slotte echt wel wat ze in huis halen als ze dit boeken.
 
  • Leuk
Waarderingen: sjoeske

Glow

Playlistbediener
12 jun 2024
14
48
Vr: Big Thief - The Lathums - Wunderhorse
Za: Spinvis - Personal Trainer - Sampha
Zo: Elephant - Harry Mack - Grandson
 

lama

Playlistbediener
25 jan 2020
34
89
Top 3 per dag:
Vrijdag
1. Sticks
2. Wunderhorse
3. Big thief

Zaterdag
1. Fat Dog
2. Inhaler
3. Personal Trainer
(Aan het begin staan Spinvis, arooj aftab en university tegelijk ongeveer: kan daar nog geen keuze tussen maken dus niet in de top 3)

Zondag
1. Idles
2. AIR
3. Noord Nederlands Orkest
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken