Lowlands 2024

Greyhound

Gouden Tip
9 jun 2021
388
489
In september 2023 voorspelde / hoopte ik dat Soulwax, Gesaffelstein, Justice, en Phoenix op Lowlands '24 zouden staan. Toch een best goeie score uiteindelijk met 2 uit 4! :sneaky: Justice had afgelopen april nog lege plekken in hun tourschema staan voor de vrijdag en zondag van LL24. Ik was stikjaloers op vrienden die naar BKS gingen en daarna vol enthousiasme vertelden over de show. Ergens denk ik dat LL ze al eerder heeft vast gelegd, maar schijnbaar had BKS aanvankelijk een soort exclusiviteit afgedongen?

Ik vraag me nog wel af waarom Phoenix nog nooit op Lowlands heeft gespeeld. De laatste keer dat Phoenix op een festival speelde was DTRH '23, daarvoor alweer jaren geleden op Pinkpop met een zeer slap publiek (tenminste, zo zag het er op de livestream uit destijds). Wie weet toch niet bekend genoeg in NL? Zou prima in de Heineken of een (einde van de) middagslot in de Alpha kunnen hebben. Misschien ben ik wat te fanboy, hun meest bekende album stamt trouwens ook alweer uit 2009...

Gesaffelstein had dankzij nieuw album en een sicke show op Coachella ook perfect in de Bravo gekund. Wellicht ook te weinig mainstream interesse en zit ik puur in mijn electro-bubbel sinds 2007.

Goed, wél Soulwax die in de loop der jaren alleen maar beter zijn geworden. Live indrukwekkender dan op plaat, zeker dankzij de drie drummers. Ik keek daar het meest naar uit voor LL20, blij dat ze nu eindelijk komen spelen!

En tsja, Justice. De laatste keer op We Are Electric in 2017 gezien en anderhalf uur lang kippenvel. Ik zie zelf wel in dat het niet voor iedereen iets is en geen één-op-één vervanger van QotSA, maar mijn hartslag knalde ff naar 150 toen ik hier een comment las over dat Justice de vervangen was. Vind het zelf heel vet omdat ze één grote mashup maken van hun complete discrografie. Waren dat in 2017 nog 3 albums, zijn het nu 4 albums geworden en is de live show nog meer uitgebreid. Zeker in het laatste half uurtje schijnt dat ze er nog een tandje bij doen. (En het is het dichtst bij het gevoel van Daft Punk - Alive 2007 dat ik ga komen waar ik destijds te jong voor was).
I hear you, op alle fronten. Ook fan van Phoenix en verbaasd dat ze in NL nooit voet aan de grond kregen, ook fan van alles wat Soulwax/2manydjs ademt, ook fan van Justice en de hele 2007-vibe. Verschil: Ik heb ze wel op BKS gezien, en daarom stoked! Ik heb Daft Punk helaas ook gemist destijds, maar: deze Justice-show komt zéker in de buurt.
 

alle namen zijn bezet

Campingartiest
13 dec 2023
66
77
Blijf vinden dat ze een bizarre plek op het blokkenschema hebben gekregen.
Ik blijf me steeds meer verbazen over hoe weinig mensen hun eigenlijk kennen. Ik was van de veronderstelling dat iedereen ze wel zou kennen en er heen zou willen. Ik merk dat in mijn vriendengroep er eigenlijk helemaal niemand is die ze kent.....
Ik ben om die reden erg bang dat je gelijk hebt. Die hadden hooguit in de bravo gekund, maar de alpha is echt te groot.
 

Novis95

Randprogramma
11 mei 2023
178
554
Leuk om het terug te brengen naar drie must-sees!

Vrijdag:
-
Teddy Swims
- Skrillex
- Justice

Zaterdag
- Soulwax
- Sampha
- Fred Again

Zondag
- Dead Poet Society
- IDLES
- Nas
 
  • Leuk
Waarderingen: alle namen zijn bezet

mgbss

Support act
15 feb 2019
997
1.161
Ik blijf me steeds meer verbazen over hoe weinig mensen hun eigenlijk kennen. Ik was van de veronderstelling dat iedereen ze wel zou kennen en er heen zou willen. Ik merk dat in mijn vriendengroep er eigenlijk helemaal niemand is die ze kent.....
Ik ben om die reden erg bang dat je gelijk hebt. Die hadden hooguit in de bravo gekund, maar de alpha is echt te groot.
Jammer dat je in de app niet meer kan zien hoeveel een act 'geliked' is. Ik denk dat je schrikt hoe weinig het bij AIR het geval is.
 

koolkeith

Playlistbediener
23 jun 2023
29
32
Speelt Skrillex nog dubstep want ik word niet heel vrolijk van zijn tophits op spotify.

Mitsune vrijdagavond tijdens Justice word echt gekkenhuis denk ik!
 

Kahoudini

Playlistbediener
25 jul 2024
9
17
Hoi, laatst een account aangemaakt na lang meelezen en nu tijd voor mijn 2e post! 6e keer Lowlands inmiddels en heel veel zin in!

Mijn top 3 must-see per dag (in willekeurige volgorde):

Vrijdag:
The Lathums - Wunderhorse - Justice

Zaterdag:
Sugababes - Artemas - Inhaler (overlap helaas, ook minste dag voor mij)

Zondag:
Dead Poet Society - Grandson - Eyedress
 
  • Leuk
Waarderingen: spongebobsong en mgbss

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.794
3.124
Oké thanks! Ik had ‘m al in m’n favorieten gezet. Voor het eerst in 3 jaar dat ik de Bravo zondagnacht niet zo spannend vind.
Ik vind de hele zondag niet zo spannend. Bambounu b2b Mama Snake nog wel benieuwd naar, Anetha ook nog wel leuk. Patrick Mason staat ver van mij af.
 
  • Leuk
Waarderingen: putdeksel14

Gebruikers die dit onderwerp bekijken