Lowlands 2024

Steve

Campingartiest
27 aug 2023
68
95
Moeilijk om per dag een top-3 te maken, omdat het voor mij ongelijk verdeeld is. Met name vrijdagavond/nacht wordt voor mij erg druk terwijl op zaterdag en zondag ik weinig echte "musts" heb.

Vrijdag:
  1. Big Thief
  2. Justice
  3. Kae Tempest
Zaterdag:
  1. Sampha
  2. The Streets
  3. Sugababes
Zondag:
  1. Air
  2. Róisín Murphy
  3. Nas
 
  • Leuk
Waarderingen: spongebobsong

Kaasrasper

Campingartiest
14 jan 2015
96
68
Het helpt wat dat betreft ook absoluut niet dat het best een onderneming is om naar de Alpha te komen. Als je dan niet zo bekend bent met een band maar het 'op zich wel interessant klinkt', is de drempel (in ieder geval voor mij) al gauw te groot om de tocht naar de Alpha en terug te maken. Als een artiest dan na een kwartier tegenvalt heb je al gauw een half uur tot 45 minuten 'verspild', terwijl je bij een matige Bravo act met een paar tellen in de India of X-Ray staat.
Hmmm dit klinkt niet al te best. Als ik het goed begrijp is het erg optimistisch als ik Confidence Man (Bravo) helemaal wil zien en dan 15 minuten heb om bij Air in de Alpha te komen - hoef overigens niet voraan te staan. Of zou dat wel lukken??
 

huug

Campingartiest
5 aug 2023
68
97
Vrijdag: David Kushner, Big Thief, Justice
Zaterdag: Soulwax, Romy, Benwal
Zondag: Air, Nas, Moodyman.

Vrijdag geen nachtprogramma, zaterdag all-in en zondag kijken hoelang ik het vol houd.
 

putdeksel14

Playlistbediener
24 jul 2024
41
51
De festivalwinkel staat wel echt precies op de grens van het festival en de camping (waar afgelopen jaren vgm de amnesty douches stonden). er is daar best wat ruimte en het kan (met een hele kleine verplaatsing van de ingang) zo bij het festival terrein getrokken worden. Ik gok dat het daar gewoon komt.
Na wat zoeken heb ik hem inderdaad gevonden op de plattegrond, thanks! Wel jammer dat het relatief ver van de rest ligt (in de nacht) waardoor je niet even gaat kijken. Ik ben in ieder geval benieuwd
 
  • Leuk
Waarderingen: alle namen zijn bezet

alle namen zijn bezet

Campingartiest
13 dec 2023
66
77
Na wat zoeken heb ik hem inderdaad gevonden op de plattegrond, thanks! Wel jammer dat het relatief ver van de rest ligt (in de nacht) waardoor je niet even gaat kijken. Ik ben in ieder geval benieuwd
Tip. Hij ligt relatief dicht bij the school of life. Daar kan het in de nacht ook best gezellig zijn. Maar niet verder vertellen want anders is het daar straks net zo druk als in de Bravo🤫
 

putdeksel14

Playlistbediener
24 jul 2024
41
51
Hmmm dit klinkt niet al te best. Als ik het goed begrijp is het erg optimistisch als ik Confidence Man (Bravo) helemaal wil zien en dan 15 minuten heb om bij Air in de Alpha te komen - hoef overigens niet voraan te staan. Of zou dat wel lukken??
Als je een beetje doorstapt lukt dit wel hoor, ik denk dat het inc toiletbezoek en drankjes halen wel lastig wordt
 

SanderFMC

Randprogramma
1 jul 2022
185
269
Op chronologische volgorde

Vrijdag
Half Moon Run
Teddy Swims / The Lathums
Justice

Zaterdag
bar italia
Master Peace
Fat Dog

Zondag
Confidence Man
IDLES
Goldband (Ja sorry, hoop wel dat ze op Lowlands wel gewoon De Langste Nacht doen en iets minder van het nieuwe album. En hopelijk komt Maan ook nog even langs)
 

Maninblue34

Playlistbediener
30 jul 2023
34
43
Ik dacht trouwens dat LL klaar was met het boeken van Kees van Hond, omdat het te gek aan het worden was? Benieuwd wat er is veranderd. In ieder geval: ZIN IN
 
  • Leuk
Waarderingen: soepstengel

Novis95

Randprogramma
11 mei 2023
178
554
Hmmm dit klinkt niet al te best. Als ik het goed begrijp is het erg optimistisch als ik Confidence Man (Bravo) helemaal wil zien en dan 15 minuten heb om bij Air in de Alpha te komen - hoef overigens niet voraan te staan. Of zou dat wel lukken??
Neuh, dit klinkt als prima te doen, mits je een beetje doorstapt en inderdaad niet in het voorvak wil staan bij Air. In principe is de afstand minder dan een kilometer dus zolang je niet achter schuifelende mensen aanloopt, ben je er zo.

Het grootste probleem is vaak van een Alpha-act naar de Bravo komen, omdat er dan een grote leegloop is die voor opstoppingen kan zorgen. De andere kant op, zoals jij wilt, is doorgaans niet zo'n issue.
 

Froyo

Playlistbediener
23 mrt 2021
8
11
Mijn top 3 per dag (nachtprogramma buiten beschouwing):
Vrijdag
1. Justice
2. Jungle by Night
3. Bob Vylan

Zaterdag
1. Soulwax
2. Fat Dog
3. Lander & Adriaan

Zondag
1. Nas
2. Barry Can't Swim
3. Air
Zou graag Bob uit Zuid nog willen checken bij de Coke Studio en zondagnacht nog niks op de agenda, dus mocht iemand nog een tip hebben!
 

Spaulding

Randprogramma
6 jul 2024
107
99
Zie ik op de plattegrond dat er 2 festivalingangen zijn?

1 bij de reguliere schoorstenen en de ander???
 

smearsel

Randprogramma
2 feb 2019
108
237
Hmmm dit klinkt niet al te best. Als ik het goed begrijp is het erg optimistisch als ik Confidence Man (Bravo) helemaal wil zien en dan 15 minuten heb om bij Air in de Alpha te komen - hoef overigens niet voraan te staan. Of zou dat wel lukken??
Bravo - Alpha is de grootste afstand die je tussen twee stages kan afleggen, maar zoals de rest al zegt moet een kwartier wel lukken als je geen toiletpauze nodig hebt en ook geen drankje hoeft (of die bij de Alpha zelf haalt). Scheelt ook dat het Confidence Man/Air slot relatief vroeg op de dag is. Ervaring leert dat hoe dichter je rond de headliner zit, hoe langer het allemaal duurt. Naarmate de dag vordert slenteren de mensen voor m'n gevoel meer, en kom je er moeilijker langs doordat de paden drukker zijn. Als je bijvoorbeeld van James Blake naar Fred Again of van Skrillex naar Justice wil moet je hetzelfde stuk afleggen, maar duurt het echt aanzienlijk langer.
 

BeWario

Gouden Tip
27 jun 2023
304
330
Ook maar even mijn top 3:

Vrijdag:
1) Justice
2) KOKOROKO
3) Big Thief

Zaterdag:
1) Mount Kimbie
2) Sampha
3) Fred Again..
Honorable mentions voor Sugababes, Arooj Aftab, Fat Dog, en Soulwax. RIP mijn voetjes

Zondag:
1) NNO icm welness
2) AIR
3) Thundercat

Voor mijn doen uniek, want op Fred na staan er alleen artiesten in die ik nog nooit gezien heb!
 
  • Leuk
Waarderingen: daily

Gebruikers die dit onderwerp bekijken