Lowlands 2024

MarkvD

Dagopener
24 apr 2023
565
579
Maak me trouwens wel zorgen over hoeveel publiek spiritbox zal trekken. Het zijn de op lowlands niet zo populaire harde gitaren, tijdens goldband waar 80% van t publiek heen wilt en op zondagavond als veel mensen al richting huis gaan. Ben bang voor echt een hele lege India met een paar liefhebbers, zoals ik.
Voor mij is Spiritbox op plaat eigenlijk net wat te heftig, maar ik ga denk ik wel kijken. Ben namelijk erg benieuwd hoe dit live uitpakt. Bij bijvoorbeeld I Prevail had ik een beetje hetzelfde gevoel nav de plaat, maar vond ik het live juist erg tof.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
311
Nou ben ik zelf wel fan van het hardere genre, maar vind dat spiritbox een goede balans heeft tussen hard en de wat kalmere, ambient stukken, ook live. Zeker de moeite om live te zien, vooral de gitarist is echt een virtuoos.
 

jaigalaar

Randprogramma
18 feb 2020
120
176
Ja het begon met wat prei en opblaasfiguren maar het werd echt steeds debieler. Persoonlijk heeft het me echt nooit getrokken.

Maar hij komt dit jaar dus wel.
Nu mag het er ook wel bij worden gezegd dat de laatste jaren dit soort taferelen toch wel plaatsvonden, ook zonder KvH. Dus snap wel dat t dan voor de organisatie ook niet meer uit maakt of hij wel of niet komt.
 

rrr

Campingartiest
5 feb 2023
63
122
Voor wie het interessant vindt (en die negativiteit vind ik verder nu wel een beetje een grijsgespeelde plaat, dat de headlinespot een matige gok is weten we nu wel), op basis van setlistfm van de tryouttour van Goldband kun je goed zien dat de hits uit Betaalbare Romantiek veelvuldig terugkomen. Daarnaast zijn de meeste nummers die ze laten terugkomen uit Samen Tegen Elkaar wat mij betreft nog de meest prima nummers van het album (zoals You & Me, Sex, Het is Voorbij, Stop met Kijken). Morgen staan ze op Sziget, dan zal wel de definitieve setlist duidelijk worden.
 

Avani

Campingartiest
1 feb 2023
65
115
Maak me trouwens wel zorgen over hoeveel publiek spiritbox zal trekken. Het zijn de op lowlands niet zo populaire harde gitaren, tijdens goldband waar 80% van t publiek heen wilt en op zondagavond als veel mensen al richting huis gaan. Ben bang voor echt een hele lege India met een paar liefhebbers, zoals ik.

Ik zou dit helemaal prima vinden! Zolang er maar een enthusiast groepje vooraan staat.

Het is in ieder geval mijn top 1 van het festival. Zie je daar 🤘
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.148
3.057
Maak me trouwens wel zorgen over hoeveel publiek spiritbox zal trekken. Het zijn de op lowlands niet zo populaire harde gitaren, tijdens goldband waar 80% van t publiek heen wilt en op zondagavond als veel mensen al richting huis gaan. Ben bang voor echt een hele lege India met een paar liefhebbers, zoals ik.
Dit gaat wel gebeuren ja...
 

Athos

Support act
13 jul 2023
978
1.510
Af en toe ff bellen met je moeder dat je nog ok was :D
Er waren toen nog amper mensen met mobiele telefoons. Dat kwam een paar jaar later. Bij de Brug stond ook een gigantisch aanplakbord met allemaal berichtjes voor nareizende mensen:

"Willem B, we staan op camping 3 net voorbij badhuis! Paul en Richard"

of

"Ingrid K, we zijn vanmiddag om 17.00 rechtsvoor in de Charlie. Groetjes, Sara en Mike"
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.536
1.772
Vrijdag:
1. Justice
2. Wunderhorse
3. Interplanetary Criminal

Zaterdag:
1. Overmono (rip Sampha, anders had die hier gestaan)
2. James Blake
3. Mount Kimbie

Zondag:
1. Air
2. Barry Can't Swim of Thundercat
3. Roisin Murphy


Ik denk dat ik tickets ga kopen voor NAS in AFAS om de 400meter sprint in wereldrecordtijd te besparen naar de Alpha voorste vak. Iets meer rust inbouwen in het tijdschema maar vooral in mn hoofd is wel fijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: spongebobsong

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.536
1.772
Met Wings of Derire > Future Utopia > Miles Kane > Half Moon Run > Big Thief > The Lanthums > Wunderhorse >Mitsune > Sleaford Mods kan je die vrijdag trouwens echt een heerlijk indieschema bouwen. Erg knap gedaan door de boekers. Lowlands heeft wat mij betreft echt weer wat smoel gekregen en is iets meer van havermelk naar volle melk aan het gaan - in ieder geval de vrijdag.
 

MisterIks

Randprogramma
18 mei 2021
240
262
  • Leuk
Waarderingen: Joris en Athos

Gebruikers die dit onderwerp bekijken