Lowlands 2024

LIBOH

Gouden Tip
26 jan 2023
318
235
In september 2023 voorspelde / hoopte ik dat Soulwax, Gesaffelstein, Justice, en Phoenix op Lowlands '24 zouden staan. Toch een best goeie score uiteindelijk met 2 uit 4! :sneaky: Justice had afgelopen april nog lege plekken in hun tourschema staan voor de vrijdag en zondag van LL24. Ik was stikjaloers op vrienden die naar BKS gingen en daarna vol enthousiasme vertelden over de show. Ergens denk ik dat LL ze al eerder heeft vast gelegd, maar schijnbaar had BKS aanvankelijk een soort exclusiviteit afgedongen?

Ik vraag me nog wel af waarom Phoenix nog nooit op Lowlands heeft gespeeld. De laatste keer dat Phoenix op een festival speelde was DTRH '23, daarvoor alweer jaren geleden op Pinkpop met een zeer slap publiek (tenminste, zo zag het er op de livestream uit destijds). Wie weet toch niet bekend genoeg in NL? Zou prima in de Heineken of een (einde van de) middagslot in de Alpha kunnen hebben. Misschien ben ik wat te fanboy, hun meest bekende album stamt trouwens ook alweer uit 2009...

Gesaffelstein had dankzij nieuw album en een sicke show op Coachella ook perfect in de Bravo gekund. Wellicht ook te weinig mainstream interesse en zit ik puur in mijn electro-bubbel sinds 2007.

Goed, wél Soulwax die in de loop der jaren alleen maar beter zijn geworden. Live indrukwekkender dan op plaat, zeker dankzij de drie drummers. Ik keek daar het meest naar uit voor LL20, blij dat ze nu eindelijk komen spelen!

En tsja, Justice. De laatste keer op We Are Electric in 2017 gezien en anderhalf uur lang kippenvel. Ik zie zelf wel in dat het niet voor iedereen iets is en geen één-op-één vervanger van QotSA, maar mijn hartslag knalde ff naar 150 toen ik hier een comment las over dat Justice de vervangen was. Vind het zelf heel vet omdat ze één grote mashup maken van hun complete discrografie. Waren dat in 2017 nog 3 albums, zijn het nu 4 albums geworden en is de live show nog meer uitgebreid. Zeker in het laatste half uurtje schijnt dat ze er nog een tandje bij doen. (En het is het dichtst bij het gevoel van Daft Punk - Alive 2007 dat ik ga komen waar ik destijds te jong voor was).
Ik was erbij met Daft Punk. Legendarische show. The Bloody Beetroots gaat ook weer touren. Electro komt weer terug.
 

Athos

Support act
13 jul 2023
978
1.510
Kon je via dat pad rechts Walibi Flevo bezoeken?
Volgens mij wel. Ik zal nooit vergeten dat ik met een maatje op vrijdagochtend naar Walibi ging en dat er een random chick die naast ons stond op de camping met ons meeging. Om 1100 uur 's ochtends in het reuzenrad haalde ze dr cokezak tevoorschijn voor dr eerste snuif. Daarna snel gedumpt die gek. Later op de dag was haar tentje verdwenen.
 
  • Wow
  • Haha
Waarderingen: @Marc en superginger

LIBOH

Gouden Tip
26 jan 2023
318
235
Ben je vorig jaar naar het NNO geweest toevallig?
Ik vond het vorig jaar één van de meest memorabele momenten van het weekend. Luisteren naar prachtige muziek gespeeld door zoveel muzikanten, voor publiek die (waarschijnlijk) niet vaak naar klassieke concerten gaan.

Ik vind het zelf echt geweldig dat een festival aandacht besteed aan dit genre. Juist dit maakt LL wat mij betreft vrij uniek t.o.v. andere festivals. Waarbij ze dit jaar ook nog is filmmuziek gaan spelen, wat voor mij nog meer een reden geeft om er naar toe te gaan.
Was top. Vond het alleen wat minder dat men toch niet de aandacht erbij kon houden en constant moesten ouwehoeren of heeho moesten zingen en allerlei circle pits en toestanden erbij moesten halen.
Een suprise ambient Fred Again setje a la Glastonbury zou hier binnen 15 min al weer afgelopen zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude en WTSGD

Athos

Support act
13 jul 2023
978
1.510
Ik zou echt een moord doen voor oude foto's van die telefooncellen en het aanplakbord vroeger. Is toch geweldig!
RC19970825-Lowlands-06-800x548.jpg

Net gevonden op internet, dit ben ik niet. Lowlands 97.

Credit:

 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.794
3.124
Was top. Vond het alleen wat minder dat men toch niet de aandacht erbij kon houden en constant moesten ouwehoeren of heeho moesten zingen en allerlei circle pits en toestanden erbij moesten halen.
Een suprise ambient Fred Again setje a la Glastonbury zou hier binnen 15 min al weer afgelopen zijn.
Ergens vond ik dat op een rare manier nog wel bij het stuk passen. Denk dat het dit jaar een geforceerde bende gaat worden en ik ben ook niet zo'n fan van een live orkest dat filmmuziek speelt. Dus denk dat ik 'm skip.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.536
1.772
Ik was erbij met Daft Punk. Legendarische show. The Bloody Beetroots gaat ook weer touren. Electro komt weer terug.
Electro is echt een jaar heel rustig weer bezig met een opmars ja. DJ's gooien er tegenwoordig ook iets makkelijk electro doorheen en heb al meerdere keren in het publiek gestaan dat een nummer van Justice of Gesaffelstein als flinke banger werd ontvangen. Weet niet meer op welk festival ik stond maar Da Funk, en dan vooral het tweede gedeelte gevolgd door een nummer van Siriumo ging erin als zoete koek bij iedereen.
 

markvdrheijden

Randprogramma
7 jun 2022
209
410
Heb hem een jaar of 12 (denk ik) geleden op Sziget voor het eerst meegemaakt. Wel één van de gekste dingen die ik ooit heb meegemaakt. Het gebeurde letterlijk dat ik mensen hoorde plannen een dixie mee naar binnen te brengen, waarna deze ook weer omgekanteld (met alle voorzienbare gevolgen van dien). Toen hebben ze hem alsnog maar laten liggen. Vond het toen op zijn zachtst gezegd memorabel; tegenwoordig kijk ik ook wel anders tegen die taferelen.
Precies wat je beschrijft is het probleem. Niet spontaan een leuk feest, maar met voorbedachte rade de lompste dingen doen enkel omdat het kan. Zo ervaarde ik het toen in ieder geval. Met de opzet van nu zal dat wel meevallen, bovendien ander publiek toen dan nu.
 

Athos

Support act
13 jul 2023
978
1.510
Ik zou echt een moord doen voor oude foto's van die telefooncellen en het aanplakbord vroeger. Is toch geweldig!
En deze vond ik ook nog:

De een na laatste foto van het 1993-99 tijdperk zie je de telefoons. Op telefoon lastig inzoomen maar ff screenshot maken, dan kan het wel:

 

Athos

Support act
13 jul 2023
978
1.510
Precies wat je beschrijft is het probleem. Niet spontaan een leuk feest, maar met voorbedachte rade de lompste dingen doen enkel omdat het kan. Zo ervaarde ik het toen in ieder geval. Met de opzet van nu zal dat wel meevallen, bovendien ander publiek toen dan nu.
Ik ga dit jaar de X-Ray meeslepen naar Polka Party ;)
 

snackneus

Playlistbediener
22 aug 2023
29
77
Zou die X-Ray niet helemaal gaan uitpuilen bij Fat Dog? Heeft bijna iedereen hier wel op het lijstje staan!
Overigens voor mij ook één van de acts waar ik erg naar uitkijk.
 

Athos

Support act
13 jul 2023
978
1.510
Zou die X-Ray niet helemaal gaan uitpuilen bij Fat Dog? Heeft bijna iedereen hier wel op het lijstje staan!
Overigens voor mij ook één van de acts waar ik erg naar uitkijk.
Fred Again.. in de Alpha dus hopelijk valt het daardoor mee.
 

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
469
632
Ik dacht vorig jaar bij Boygenius gezien de reacties op dit forum dat ze de bravo dubbel konden vullen. Bleek 80% vol. Enn was overigens beste concert!
Ik was ook ruim van te voren (zeg 10min) aanwezig, liep zo naar voren.

Fat Dog zal wel meevallen. Fred Again…, Goldband gaat volle bak worden bij de Alpha. Justice verwacht ik rustiger.

Ik ben wel benieuwd naar Skrillex vs Peggy Gou. Geen idee hoe daar de verhouding zal zijn. Vrees dat de Bravo te klein zal zijn, dus sla Wunderhorse over. Gelukkig zit ik er bijna altijd naast 😇
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken