Lowlands 2024

freezeroz

Campingartiest
14 feb 2023
91
184
Was best tof om ff het Lowlandsterrein en de camping te bekijken vanuit de Condor, het reuzenrad of de Space Shot.
Reden genoeg om het terrein even te verlaten toen.
Als je aan de goeie kant van de space-shot ging zitten had je een paar seconden een adembenemend uitzicht over Lowlands.
Walibi bleef toen savonds ook open speciaal voor Lowlands. Een speciaal afgezet deel met 5 attracties ofzo kon je bezoeken toen.
 

wsslvrwrt

Dagopener
18 jul 2022
545
826
Heeft iemand nog een lekker ongenuanceerde mening over de zondag-acts tussen 16:00 en 19:00?
  • Venna vs Teezo Touchdown - Klinkt allebei wel fun, maar houdt het live ook redelijk stand?
  • Barry Can't Swim - Krijgt dit live nog een kick mee of juist niet? Een Bonobo met band wordt bijvoorbeeld voor mij persoonlijk een beetje vlees noch vis .
Ik heb Teezo gezien in Melkweg maart en zal er 100% weer aanwezig zijn. Heeft me live positief verrast, echt een feest. Staat me bij als een van mn leukste recente concerten
 
  • Confetti
  • Geweldig
Waarderingen: Archie en Novis95

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.177
575
Neuh, dit klinkt als prima te doen, mits je een beetje doorstapt en inderdaad niet in het voorvak wil staan bij Air. In principe is de afstand minder dan een kilometer dus zolang je niet achter schuifelende mensen aanloopt, ben je er zo.

Het grootste probleem is vaak van een Alpha-act naar de Bravo komen, omdat er dan een grote leegloop is die voor opstoppingen kan zorgen. De andere kant op, zoals jij wilt, is doorgaans niet zo'n issue.
De gouden tip hier is door de Armadiloww en dan achterlangs de eettentjes lopen richting de Aplha, langs het water vanaf de Lima. Daar kun je zelfs een sprintje trekken vaak. En dan door het vlaggenbos (daar loopt niemand, wel oppassen voor zittende mensen) en dan naar de linkerkant van de Alpha. Veel mensen gaan direct rechtsachter erin of staan.

Werkt als een dolle
 
Laatst bewerkt:

Athos

Support act
13 jul 2023
978
1.510
Reden genoeg om het terrein even te verlaten toen.
Als je aan de goeie kant van de space-shot ging zitten had je een paar seconden een adembenemend uitzicht over Lowlands.
Walibi bleef toen savonds ook open speciaal voor Lowlands. Een speciaal afgezet deel met 5 attracties ofzo kon je bezoeken toen.
Haha ja aan de goede kant van de Space Shot zitten was wel essentieel ja.
 

Moi332

Playlistbediener
24 mei 2023
32
45
Ok. Ik keek al voorzichtig naar weersvoorspelling, maar drie apps geven echt enorm veel neerslag aan op de vrijdag (11 mm). Maar neerslag kan toch niet zo ver vantevoren goed voorspeld worden… dacht/hoop ik? 🥹🤯 ik moet echt op mn handen zitten om niet steeds die voorspelling al te bekijken want het duurt nog dik een week natuurlijk….
 
  • Verdrietig
  • Leuk
Waarderingen: Kahoudini en wsslvrwrt

putdeksel14

Playlistbediener
24 jul 2024
41
51
Ok. Ik keek al voorzichtig naar weersvoorspelling, maar drie apps geven echt enorm veel neerslag aan op de vrijdag (11 mm). Maar neerslag kan toch niet zo ver vantevoren goed voorspeld worden… dacht/hoop ik? 🥹🤯 ik moet echt op mn handen zitten om niet steeds die voorspelling al te bekijken want het duurt nog dik een week natuurlijk….
Vaak valt het achteraf of dichterbij het weekend enorm mee met de hoeveelheid regen. Ik zou sowieso wachten tot begin volgende week voordat je er echt een conclusie van kan maken
 

Moi332

Playlistbediener
24 mei 2023
32
45
Vaak valt het achteraf of dichterbij het weekend enorm mee met de hoeveelheid regen. Ik zou sowieso wachten tot begin volgende week voordat je er echt een conclusie van kan maken
Ja dit moest ik even horen denk ik.. Vind het dan wel wonderlijk dat ze nu dan juist zóveel voorspellen. Maar goed geen idee hoe dat allemaal in zijn werking gaat ;).
 

stijnos7

Campingartiest
9 jul 2022
69
115
Mijn top 3 per dag. Zaterdag met afstand de drukste dag voor mij. Laat heel wat dingen schieten zodat ik andere optredens helemaal kan bekijken (Overmono, Romy, Benwal 🥲). Zondag met afstand de rustigste. Eigenlijk wil ik alleen Barry en Nas écht graag zien.

Vrijdag:
1) Kae Tempest
2) Interplanetary Criminal
3) Justice

Zaterdag:
1) Skin On Skin
2) Jorja Smith
3) Lander en Adriaan

Zondag:
1) Nas
2) Barry Can’t Swim
3) Bambounou b2b Mama Snake
 

Athos

Support act
13 jul 2023
978
1.510
Ok. Ik keek al voorzichtig naar weersvoorspelling, maar drie apps geven echt enorm veel neerslag aan op de vrijdag (11 mm). Maar neerslag kan toch niet zo ver vantevoren goed voorspeld worden… dacht/hoop ik? 🥹🤯 ik moet echt op mn handen zitten om niet steeds die voorspelling al te bekijken want het duurt nog dik een week natuurlijk….
Wij wilden laatst onze pre-LL borrel bij ons op de camping houden. Hele week werd er kutweer met veel regen voorspeld. Een dag van tevoren bleek het ineens stralend weer te worden. Uiteindelijk is bijna iedereen in zn tentje blijven slapen.
 

Bijlagen

  • IMG-20240728-WA0000.jpg
    IMG-20240728-WA0000.jpg
    622,3 KB · Weergaven: 37

SanderFMC

Randprogramma
1 jul 2022
185
269
Ok. Ik keek al voorzichtig naar weersvoorspelling, maar drie apps geven echt enorm veel neerslag aan op de vrijdag (11 mm). Maar neerslag kan toch niet zo ver vantevoren goed voorspeld worden… dacht/hoop ik? 🥹🤯 ik moet echt op mn handen zitten om niet steeds die voorspelling al te bekijken want het duurt nog dik een week natuurlijk….
Die drie apps kijken dan waarschijnlijk, net als het eerder genoemde yr.no, naar de operationele run van het ECMWF-model. Die berekening is inderdaad vrij dramatisch met een enorm groot regengebied op vrijdag.

De operationele run van het ECMWF-model is op zichzelf het beste weermodel dat er bestaat voor deze termijn. Maar het blijft maar één berekening, en dat is altijd gevoelig voor uitschieters. In de berekening van vandaag trekt het regengebied over Nederland, maar in die van morgen ziet het er waarschijnlijk weer helemaal anders uit.

Het beste is daarom om meerdere berekeningen met elkaar te vergelijken, zoals in de pluim. De berekening met 11 mm is hierin de rode lijn. Je ziet duidelijk dat dit een uitschieter is en de meeste berekeningen lager zitten
1723044182049.png
 

Bijlagen

  • de_model-de-320-1_modez_2024080700_234_527_241.png
    de_model-de-320-1_modez_2024080700_234_527_241.png
    278,8 KB · Weergaven: 10
  • de_model-de-320-1_modez_2024080700_240_527_63.png
    de_model-de-320-1_modez_2024080700_240_527_63.png
    273,8 KB · Weergaven: 10

Moi332

Playlistbediener
24 mei 2023
32
45
Wij wilden laatst onze pre-LL borrel bij ons op de camping houden. Hele week werd er kutweer met veel regen voorspeld. Een dag van tevoren bleek het ineens stralend weer te worden. Uiteindelijk is bijna iedereen in zn tentje blijven slapen.
Die drie apps kijken dan waarschijnlijk, net als het eerder genoemde yr.no, naar de operationele run van het ECMWF-model. Die berekening is inderdaad vrij dramatisch met een enorm groot regengebied op vrijdag.

De operationele run van het ECMWF-model is op zichzelf het beste weermodel dat er bestaat voor deze termijn. Maar het blijft maar één berekening, en dat is altijd gevoelig voor uitschieters. In de berekening van vandaag trekt het regengebied over Nederland, maar in die van morgen ziet het er waarschijnlijk weer helemaal anders uit.

Het beste is daarom om meerdere berekeningen met elkaar te vergelijken, zoals in de pluim. De berekening met 11 mm is hierin de rode lijn. Je ziet duidelijk dat dit een uitschieter is en de meeste berekeningen lager zitten
Bekijk bijlage 9938
wow, thanks voor deze toelichting! Ik moet ook gewoon eens leren om niet te nieuwsgierig te zijn naar de voorspellingen terwijl het nog zo lang duurt ;). Alles kan nog veranderen. Laten we duimen 🍀
 

UpInSmoke

Campingartiest
22 jul 2022
80
125
Dit is nu mijn top 3 per dag

Vrijdag
  1. Justice (jammer van Blawan😢)
  2. Skrillex
  3. Glass beams
Zaterdag
  1. Soulwax
  2. Lander en Adriaan
  3. Mount Kimbie
Zondag
  1. Air!!!
  2. Nas
  3. NNO

Die drie apps kijken dan waarschijnlijk, net als het eerder genoemde yr.no, naar de operationele run van het ECMWF-model. Die berekening is inderdaad vrij dramatisch met een enorm groot regengebied op vrijdag.

De operationele run van het ECMWF-model is op zichzelf het beste weermodel dat er bestaat voor deze termijn. Maar het blijft maar één berekening, en dat is altijd gevoelig voor uitschieters. In de berekening van vandaag trekt het regengebied over Nederland, maar in die van morgen ziet het er waarschijnlijk weer helemaal anders uit.

Het beste is daarom om meerdere berekeningen met elkaar te vergelijken, zoals in de pluim. De berekening met 11 mm is hierin de rode lijn. Je ziet duidelijk dat dit een uitschieter is en de meeste berekeningen lager zitten
Bekijk bijlage 9938
prima, het hoeft ook niet zoals mijn eerste keer lowlands, 2012 geloof ik, fikkende zon met 34 graden. EDIT: 35,7 op zijn warmst :p
 

Bijlagen

  • correctie.PNG
    correctie.PNG
    38,7 KB · Weergaven: 19

putdeksel14

Playlistbediener
24 jul 2024
41
51
prima, het hoeft ook niet zoals mijn eerste keer lowlands, 2012 geloof ik, fikkende zon met 34 graden. EDIT: 35,7 op zijn warmst :p
Dan is het echt niet leuk meer met zulke temperaturen. Ik ben vorig jaar op awakenings geweest in de Beekse Bergen het hele weekend, dat was ook 35-36 graden min de zondag want die is afgelast vanwege onweer en hagel
 
  • Leuk
Waarderingen: UpInSmoke

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
204
209
Okay, ik heb de lineup wat nader bekeken en ik kan zeker een goed loopschema maken, al wil ik eigenlijk ook wat meer relaxed dit festival ingaan om verrast te worden. Zondag is alleen nog wel wat te leeg; iemand tips? Elephans, Air, NNO, Idles en B3000 lijken me tof, maar zijn (naast Air) allemaal geen must.

Oja, en staat er ergens een leuk desert blues bandje op de lineup (a la Mdou Moctar)?
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude en UpInSmoke

UpInSmoke

Campingartiest
22 jul 2022
80
125
Okay, ik heb de lineup wat nader bekeken en ik kan zeker een goed loopschema maken, al wil ik eigenlijk ook wat meer relaxed dit festival ingaan om verrast te worden. Zondag is alleen nog wel wat te leeg; iemand tips? Elephans, Air, NNO, Idles en B3000 lijken me tof, maar zijn (naast Air) allemaal geen must.

Oja, en staat er ergens een leuk desert blues bandje op de lineup (a la Mdou Moctar)?
loopschema komt toch niks van terecht, dat scheelt weer. Ja Glass Beams is wel een beetje zoiets. De vrijdag

EDIT: kut je zei Zondag, als je reagge wil vroeg dan Kabaka Pyramid of Pachyman
 
  • Leuk
Waarderingen: Novis95

Gebruikers die dit onderwerp bekijken