Lowlands 2024

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
462
525
Top 3

Vr
1 Wunderhorse
2 Big Thief
3 The Lathums

Za
1 Soft Play
2 Fat Dog
3 Personal Trainer

Zo
1 IDLES
2 NNO
3 Air
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.955
2.691
Zie ik dat die Armadillow op de plek van camping 5 staat? :unsure:
De Armadillow staat al jaren op dezelfde plek. In 2018 was camping 5 wel nog op een andere plek, maar de hoofdingang is wat opgeschoven. Camping 5 is nu wat voorheen Camping 6 was en Camping 6 wat Camping 7 was (volgens mij). In plaats daarvan is Camping 0 erbij gekomen naast Camping 1.
 

markvdrheijden

Randprogramma
7 jun 2022
209
410
Kees van Hondt is vooral leuk als je een jaar of 20 bent.
Polka feest, en alles gaat de tent naar binnen.

Van picknicktafels tot bamboo.
Hij komt toch niet dit jaar, hoop ik? Dat was op een gegeven moment zo niet leuk meer op Lowlands, al op vrijdag voelde je een gemaakte sfeer van het moet een feest worden bij Kees van Hondt op zondagavond.
Overigens sprak ik EvE hier eens over. Hij vertelde me dat hij tijdens het laatste optreden van Kees van Hondt toekeek hoe een paar potige gasten de ijzeren constructie waar toen de kliko's op het terrein instonden zo uit de grond probeerden te trekken. Dat was het moment dat hij zich realiseerde dat dit niet meer kon.
Het was ook een gekkenhuis – en dus ook helemaal niet meer leuk wat mij betreft. Ik heb daar ook eens iemand met een dranghek zien crowdsurfen.

Verder niks tegen Kees van Hondt/John. Wel eens contact met hem, heel aardige en rustige kerel. Zo anders dan zijn publiek.
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
997
1.161
Hij komt toch niet dit jaar, hoop ik? Dat was op een gegeven moment zo niet leuk meer op Lowlands, al op vrijdag voelde je een gemaakte sfeer van het moet een feest worden bij Kees van Hondt op zondagavond.
Overigens sprak ik EvE hier eens over. Hij vertelde me dat hij tijdens het laatste optreden van Kees van Hondt toekeek hoe een paar potige gasten de ijzeren constructie waar toen de kliko's op het terrein instonden zo uit de grond probeerden te trekken. Dat was het moment dat hij zich realiseerde dat dit niet meer kon.
Het was ook een gekkenhuis – en dus ook helemaal niet meer leuk wat mij betreft. Ik heb daar ook eens iemand met een dranghek zien crowdsurfen.

Verder niks tegen Kees van Hondt/John. Wel eens contact met hem, heel aardige en rustige kerel. Zo anders dan zijn publiek.
Hij staat niet meer als Kees van Hondt in het blokkenschema. Plus dat ie speelt in de Lima. Maakt het allemaal wat behapbaarder voor de organisatie denk ik. Kees en Lowlands zijn toch onomsmakelijk met elkaar verbonden. Net als Joost van Bellen en Lowlands wmb.
 

Spaulding

Randprogramma
6 jul 2024
107
99
Hij komt toch niet dit jaar, hoop ik? Dat was op een gegeven moment zo niet leuk meer op Lowlands, al op vrijdag voelde je een gemaakte sfeer van het moet een feest worden bij Kees van Hondt op zondagavond.
Overigens sprak ik EvE hier eens over. Hij vertelde me dat hij tijdens het laatste optreden van Kees van Hondt toekeek hoe een paar potige gasten de ijzeren constructie waar toen de kliko's op het terrein instonden zo uit de grond probeerden te trekken. Dat was het moment dat hij zich realiseerde dat dit niet meer kon.
Het was ook een gekkenhuis – en dus ook helemaal niet meer leuk wat mij betreft. Ik heb daar ook eens iemand met een dranghek zien crowdsurfen.

Verder niks tegen Kees van Hondt/John. Wel eens contact met hem, heel aardige en rustige kerel. Zo anders dan zijn publiek.
Ja klopt, en toentertijd was ik best onder de indruk.
.
Crowdsurfen op dranghekken, picknicktafels van een paar 100kg die door het publiek gaan... Ja een wonder dat niemand geplet is tijdens zijn afsluiting.
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.148
3.057
Bravo - Alpha is de grootste afstand die je tussen twee stages kan afleggen, maar zoals de rest al zegt moet een kwartier wel lukken als je geen toiletpauze nodig hebt en ook geen drankje hoeft (of die bij de Alpha zelf haalt). Scheelt ook dat het Confidence Man/Air slot relatief vroeg op de dag is. Ervaring leert dat hoe dichter je rond de headliner zit, hoe langer het allemaal duurt. Naarmate de dag vordert slenteren de mensen voor m'n gevoel meer, en kom je er moeilijker langs doordat de paden drukker zijn. Als je bijvoorbeeld van James Blake naar Fred Again of van Skrillex naar Justice wil moet je hetzelfde stuk afleggen, maar duurt het echt aanzienlijk langer.
Op dag 1 is het festivalterrein altijd wat vroeger druk. Weet niet op welke dagen deze acts staan, maar dat is wel iets om eventueel rekening mee te houden.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.699
5.193
Hij komt toch niet dit jaar, hoop ik? Dat was op een gegeven moment zo niet leuk meer op Lowlands, al op vrijdag voelde je een gemaakte sfeer van het moet een feest worden bij Kees van Hondt op zondagavond.
Overigens sprak ik EvE hier eens over. Hij vertelde me dat hij tijdens het laatste optreden van Kees van Hondt toekeek hoe een paar potige gasten de ijzeren constructie waar toen de kliko's op het terrein instonden zo uit de grond probeerden te trekken. Dat was het moment dat hij zich realiseerde dat dit niet meer kon.
Het was ook een gekkenhuis – en dus ook helemaal niet meer leuk wat mij betreft. Ik heb daar ook eens iemand met een dranghek zien crowdsurfen.

Verder niks tegen Kees van Hondt/John. Wel eens contact met hem, heel aardige en rustige kerel. Zo anders dan zijn publiek.
Heb hem een jaar of 12 (denk ik) geleden op Sziget voor het eerst meegemaakt. Wel één van de gekste dingen die ik ooit heb meegemaakt. Het gebeurde letterlijk dat ik mensen hoorde plannen een dixie mee naar binnen te brengen, waarna deze ook weer omgekanteld (met alle voorzienbare gevolgen van dien). Toen hebben ze hem alsnog maar laten liggen. Vond het toen op zijn zachtst gezegd memorabel; tegenwoordig kijk ik ook wel anders tegen die taferelen.
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.148
3.057
Heb hem een jaar of 12 (denk ik) geleden op Sziget voor het eerst meegemaakt. Wel één van de gekste dingen die ik ooit heb meegemaakt. Het gebeurde letterlijk dat ik mensen hoorde plannen een dixie mee naar binnen te brengen, waarna deze ook weer omgekanteld (met alle voorzienbare gevolgen van dien). Toen hebben ze hem alsnog maar laten liggen. Vond het toen op zijn zachtst gezegd memorabel; tegenwoordig kijk ik ook wel anders tegen die taferelen.
Het is ook nog een verschil om zoiets spontaan mee te maken, of wanneer dit soort fratsen geforceerd worden.
Maarja, het is niet erg dat het allemaal een beetje normaler en netter is geworden.
 
  • Leuk
Waarderingen: putdeksel14 en Oasiss

Athos

Support act
13 jul 2023
978
1.510
Hij komt toch niet dit jaar, hoop ik? Dat was op een gegeven moment zo niet leuk meer op Lowlands, al op vrijdag voelde je een gemaakte sfeer van het moet een feest worden bij Kees van Hondt op zondagavond.
Overigens sprak ik EvE hier eens over. Hij vertelde me dat hij tijdens het laatste optreden van Kees van Hondt toekeek hoe een paar potige gasten de ijzeren constructie waar toen de kliko's op het terrein instonden zo uit de grond probeerden te trekken. Dat was het moment dat hij zich realiseerde dat dit niet meer kon.
Het was ook een gekkenhuis – en dus ook helemaal niet meer leuk wat mij betreft. Ik heb daar ook eens iemand met een dranghek zien crowdsurfen.

Verder niks tegen Kees van Hondt/John. Wel eens contact met hem, heel aardige en rustige kerel. Zo anders dan zijn publiek.
Ja het begon met wat prei en opblaasfiguren maar het werd echt steeds debieler. Persoonlijk heeft het me echt nooit getrokken.

Maar hij komt dit jaar dus wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Maninblue34 en Spaulding

gy0n

Randprogramma
3 jun 2022
226
168
Mijn must sees:

Vrijdag:
1) Ramkot
2) Half Moon Run
3) ?

Zaterdag:
1) Personal Trainer
1) Fat Dog
2) Soulwax
3) ?

Zondag
1) Kakaba Pyramid
2) ?
3) ?

Zondag vind ik persoonlijk echt de minste dag. Ik denk dat ik me dan veelal laat leiden door wat de rest van de groep wil zien.

Edit: Ik ga Personal Trainer dit weekend al ga zien, dus die valt als must see af.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: alle namen zijn bezet

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
311
Maak me trouwens wel zorgen over hoeveel publiek spiritbox zal trekken. Het zijn de op lowlands niet zo populaire harde gitaren, tijdens goldband waar 80% van t publiek heen wilt en op zondagavond als veel mensen al richting huis gaan. Ben bang voor echt een hele lege India met een paar liefhebbers, zoals ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Gebruikers die dit onderwerp bekijken