Lowlands 2024

Davidd

Support act
7 jul 2021
918
1.680
Ik snap die circlejerk voor het nno nog steeds niet
Ben je vorig jaar naar het NNO geweest toevallig?
Ik vond het vorig jaar één van de meest memorabele momenten van het weekend. Luisteren naar prachtige muziek gespeeld door zoveel muzikanten, voor publiek die (waarschijnlijk) niet vaak naar klassieke concerten gaan.

Ik vind het zelf echt geweldig dat een festival aandacht besteed aan dit genre. Juist dit maakt LL wat mij betreft vrij uniek t.o.v. andere festivals. Waarbij ze dit jaar ook nog is filmmuziek gaan spelen, wat voor mij nog meer een reden geeft om er naar toe te gaan.
 

Davidd

Support act
7 jul 2021
918
1.680
Mijn top 3 per dag (vrij lastige vraag wel):

Vrijdag
Wings of Desire, The Lathums en Big Thief

Zaterdag
Spinvis, Personal Trainer en Fat Dog

Zondag
NNO, Dead Poet Society en IDLES
 
  • Leuk
Waarderingen: micham en visdave34

hendrik1

Gouden Tip
17 nov 2018
348
324
In september 2023 voorspelde / hoopte ik dat Soulwax, Gesaffelstein, Justice, en Phoenix op Lowlands '24 zouden staan. Toch een best goeie score uiteindelijk met 2 uit 4! :sneaky: Justice had afgelopen april nog lege plekken in hun tourschema staan voor de vrijdag en zondag van LL24. Ik was stikjaloers op vrienden die naar BKS gingen en daarna vol enthousiasme vertelden over de show. Ergens denk ik dat LL ze al eerder heeft vast gelegd, maar schijnbaar had BKS aanvankelijk een soort exclusiviteit afgedongen?

Ik vraag me nog wel af waarom Phoenix nog nooit op Lowlands heeft gespeeld. De laatste keer dat Phoenix op een festival speelde was DTRH '23, daarvoor alweer jaren geleden op Pinkpop met een zeer slap publiek (tenminste, zo zag het er op de livestream uit destijds). Wie weet toch niet bekend genoeg in NL? Zou prima in de Heineken of een (einde van de) middagslot in de Alpha kunnen hebben. Misschien ben ik wat te fanboy, hun meest bekende album stamt trouwens ook alweer uit 2009...

Gesaffelstein had dankzij nieuw album en een sicke show op Coachella ook perfect in de Bravo gekund. Wellicht ook te weinig mainstream interesse en zit ik puur in mijn electro-bubbel sinds 2007.

Goed, wél Soulwax die in de loop der jaren alleen maar beter zijn geworden. Live indrukwekkender dan op plaat, zeker dankzij de drie drummers. Ik keek daar het meest naar uit voor LL20, blij dat ze nu eindelijk komen spelen!

En tsja, Justice. De laatste keer op We Are Electric in 2017 gezien en anderhalf uur lang kippenvel. Ik zie zelf wel in dat het niet voor iedereen iets is en geen één-op-één vervanger van QotSA, maar mijn hartslag knalde ff naar 150 toen ik hier een comment las over dat Justice de vervangen was. Vind het zelf heel vet omdat ze één grote mashup maken van hun complete discrografie. Waren dat in 2017 nog 3 albums, zijn het nu 4 albums geworden en is de live show nog meer uitgebreid. Zeker in het laatste half uurtje schijnt dat ze er nog een tandje bij doen. (En het is het dichtst bij het gevoel van Daft Punk - Alive 2007 dat ik ga komen waar ik destijds te jong voor was).
Phoenix is/was een geld/populariteitskwestie. Zou mooi zijn voor de toekomst.
 
  • Winning
Waarderingen: Bamischijf

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.955
2.691
Vrijdag
  1. Model/Actriz
  2. Big Thief
  3. Justice
Zaterdag
  1. Mount Kimbie
  2. Fat Dog
  3. Horsegiirl
Zondag
  1. Nas
  2. Brutalismus 3000
  3. Air
 

WTSGD

Campingartiest
22 jul 2024
66
164
Must sees:

Vrijdag: Wings of Desire - Prins S en de Geit - Chibi Ichigo

(eigenlijk geen echte must sees eerlijk gezegd. Voor mij echt de minste dag)

Zaterdag: Arooj Aftab - Sugababes - Fred Again

Zondag: Confidence Man - Barry Cant Swim - Brutalismus 3000
 

Davidd

Support act
7 jul 2021
918
1.680
Ik heb na Brutalismus 3000 niks meer op zondag. Twijfel heel hard of ik misschien niet gewoon daarna naar huis ga.
Spiritbox? Of even wat eten en daarna kijken bij de Kees van Hondt tijdens de Polka party. Of kijken hoe Goldband het doet als headliner en of het optreden net zo teleurstellend is als hun laatste album.

Ik zelf ga naar Spiritbox, daarna naar het cabaret programma en naar de Polka party.
 

daily

Gouden Tip
23 mrt 2020
364
486
Verkoopstats 2024:

Zondag 4 aug
Ticketswap: Nog 524 tickets te kopen, goedkoopste 276 euro
Ticketmaster: Nog 553 resale tickets vanaf 275

Maandag 5 augustus
Ticketswap: Nog 562 tickets te kopen, goedkoopste 270 euro
Ticketmaster: Nog 573 resale tickets vanaf 253-275,4

Dinsdag 6 augustus
Ticketswap: Nog 576 tickets te kopen, goedkoopste 267 euro
Ticketmaster: Nog 566 resale tickets vanaf 262

Woensdag 7 augustus
Ticketswap: Nog 620 tickets te kopen, goedkoopste 262,03 euro
Ticketmaster: Nog 587 resale tickets vanaf 229,50(!) (goedkoopster daarna 255).

Note: er komen soms kaartjes van 1-2 tientjes lager voorbij die zijn dan snel weg
 
Laatst bewerkt:

Davidd

Support act
7 jul 2021
918
1.680
Verkoopstats 2024:

Zondag 4 aug
Ticketswap: Nog 524 tickets te kopen, goedkoopste 276 euro
Ticketmaster: Nog 553 resale tickets vanaf 275

Maandag 5 augustus
Ticketswap: Nog 562 tickets te kopen, goedkoopste 270 euro
Ticketmaster: Nog 573 resale tickets vanaf 253-275,4

Dinsdag 6 augustus
Ticketswap: Nog 576 tickets te kopen, goedkoopste 267 euro
Ticketmaster: Nog 566 resale tickets vanaf 262

Woensdag 7 augustus
Ticketswap: Nog 620 tickets te kopen, goedkoopste 262,03 euro
Ticketmaster: Nog xx resale tickets vanaf 229,50(!) (goedkoopster daarna 255).

Note: er komen soms kaartjes van 1-2 tientjes lager voorbij die zijn dan snel weg
Nog 587 op ticketmaster, dus totaal 1207 tickets.
 
  • Leuk
Waarderingen: snoep en MisterIks

Davidd

Support act
7 jul 2021
918
1.680
Vind het nog geen hele gekke hoge aantallen om eerlijk te zijn die op de doorverkoop staan, we gaan er in ieder geval niks van merken met dit soort aantallen op het festival terrein zelf.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.198
491
Vrijdag: 1) Wunderhorse 2) Big Thief 3) Model/Actriz
Zaterdag: 1) Jorja Smith 2) Sampha 3) Fat Dog
Zondag: 1) AIR 2) Thundercat 3) Nas

Voor de twijfelaars: Fat Dog voor de helft tijdens Motel Mozaique in Perron gezien. Was toen al gekkenhuis. Heeft alles in zich om het feest van LL24 te worden.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.955
2.691
Het lijkt mij dat je kaarten op beide platformen kan aanbieden. Of waarom zou dat niet kunnen? Dan is het dus niet zeker dat er 1200 kaarten beschikbaar zijn.
Ik denk dat als je ziet wat de servicekosten op Ticketswap zijn ten opzichte van Ticketmaster, je hem zo snel mogelijk van Ticketswap haalt. Dus de meeste mensen op Ticketswap zijn waarschijnlijk niet op de hoogte van de mogelijkheden op Ticketmaster of vermijden die bewust.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

hendrik1

Gouden Tip
17 nov 2018
348
324
Het lijkt mij dat je kaarten op beide platformen kan aanbieden. Of waarom zou dat niet kunnen? Dan is het dus niet zeker dat er 1200 kaarten beschikbaar zijn.
Nee, als het goed is niet. Wordt zowel geblokkeerd bij Ticketmaster als die daar in de verkoop staat als bij doorsturen (dus via ticketswap).
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.794
3.124
Vind het nog geen hele gekke hoge aantallen om eerlijk te zijn die op de doorverkoop staan, we gaan er in ieder geval niks van merken met dit soort aantallen op het festival terrein zelf.
De laatste week zijn ze ook opeens allemaal weg. Zijn toch best vaak een hoop mensen die azen op een goedkoper kaartje
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
997
1.161
Spiritbox? Of even wat eten en daarna kijken bij de Kees van Hondt tijdens de Polka party. Of kijken hoe Goldband het doet als headliner en of het optreden net zo teleurstellend is als hun laatste album.

Ik zelf ga naar Spiritbox, daarna naar het cabaret programma en naar de Polka party.
De snelheid waarmee ik Spiritbox weer af heb gezet was waarschijnlijk sneller dan het licht. Dat gaat 'm niet worden.
 

Earl

Playlistbediener
2 feb 2024
8
6
Het weer wordt toch steeds wisselvalliger hoe dichter we bij volgende week komen... Temperaturen vind ik prima, als er maar geen regen valt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken